Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Hodný Sovětský svaz, zlé Státy. Co dělat, když hvězda poučuje

Z Karlových Varů do Jáchymova je to osmnáct kilometrů, v limuzíně pro VIP hračka. Bohužel si nikdo netroufl do ní naložit hosta karlovarského filmového festivalu, amerického režiséra Olivera Stonea, a předvést příteli Fidela Castra bývalé lágry, kam komunistický režim posílal své odpůrce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J52a30n 97M45a14š15í22n 1718160918403

no vona Spáčilová má taky co kafrat, taky psala recenze za každýho režimu....

+1/−1
10.7.2013 12:10

P17e52t41e42r 34S68m22r74e40k 3542520230762

To neznamená že maestro nie je totálny k...t, že ano ? ;-)

+1/−1
10.7.2013 12:12
Foto

J20a86n 38M87a54š54í48n 1408490668243

to že je Stone (cenzurováno) je pravda, úsměvné je to, že ho kritizuje zrovna spáčilová, protože pamatuji na její oslavné ódy na seriál Okres na severu....

+2/0
10.7.2013 12:16

A26n16n27a 67Č29e40r67n72á 1507574259864

Psal o tom v životopise Che Guevary například Jean-Paul Sartre, přítel Che a filosof, který odmítnul Nobelovu cenu. Dá se o tom dočíst na stránkách anarchistů, ti jsou proti levicovému vraždění jak komunistů, tak nacistů. Největších sviňáren se dopouštěly a dopouští komunistické diktatury, o tom nikdo rozumný nepochybuje.

+1/−1
10.7.2013 11:43

A11n21n45a 27Č13e57r29n16á 1407544669904

Omlouvám se, to je odpověď pro pana Kouzece, zkusím to ještě jednou na správné místo... ;-)

0/0
10.7.2013 11:44

P61e90t45e61r 28S62m51r62e96k 3922110830112

Neuveriteľné - Ale treba si uvedomiť, že nikto nemá patent na rozum a hollywoodske celebrity už vôbec nie ! Práve naopak, ešte zaostávajú...

+2/−3
9.7.2013 16:30

A96n58n34a 36Č83e92r45n51á 1247874409384

Takže masoví vrahové "Che Guevara a Fidel Castro byli mladí silní vůdcové, kteří uskutečnili své myšlenky"? Pro mne je Oli Stone hnus bez kouska svědomí a sociálního myšlení, třeba jenom díky tomu mu dána genialita v jiném oboru? To se nevylučuje.  Rv

Naštěstí mladý silný vůdce Adolf Hitler neuskutečnil své myšlenky, jinak by ho opěvoval stejně?

;-€

+2/−5
9.7.2013 14:38

K67a46r29e13l 49N21e67č85a20s 5373749720760

Zkoušela jste se někdy dozvědět něco o diktátorech  střední a jižní Ameriky? Regovi,,Somozovi,Pinochetovi,Batistovi na Kubě etc.?Víte,jak žili lidé v těchto končinách? Víte o  financování diktatur? Myslíte si,že v Bolivii měli ti zubožení zatřást klíči? V Německu jsem se často setkával s Chilany.Při jejich vyprávění  se člověk necítil dobře. Stone tyto věci měl z první ruky,stejně jako válku ve Vietnamu.Je smutné nevidět dál než za vlastní septik.

+5/−2
9.7.2013 15:08

A20n58n22a 63Č67e48r68n82á 1307194569454

Zatím čtu o komunistických diktátorech. Zajímá mě, jak mohli mučit a vraždit vlastní národy a teď být zase voleni? Stockholmský syndrom?

Takže mi vadí, když ten hnus bez kouska svědomí takový svinstvo propaguje. Navíc v postkomunistické zemi, která má taky mnoho svých obětí "mladých a silných vůdců". Nevím, jestli vidí za svůj septik, ale v Česku se to mohlo dotknout mnoha lidí, nejenom mne. ;-€

+4/−4
9.7.2013 15:18

K15a42r94e42l 64N76e97č98a19s 5143749210340

Jste jako dítě,paní Anno.Drtivá většina našeho národa kolaborovala  a přežívala.Srovnání života u nás a jihoamerických diktatur  by právě urazilo ony potomky tam.Neomlouvám svinstva nomenklatury.Ale Stone měl důvody být kritický k politice USA,protože ta svinstva studoval zblízka.

+3/−1
9.7.2013 19:03

A38n55n80a 79Č61e85r89n47á 1267564289714

Neznamená, že když vy jste z krve kolaborantů, že se s tím musím smířit i já. Nekritizuji Stonea za kritiku USA, ale za oslavu masových vrahů, kteří stejně jako u nás vraždili ve jménu komunismu. Tady stále oběti komunistických vrahů žijí, Stone si nevidí do "úst". Ať si nadává na diktátora Napoleona v Cannes. Rv

+2/−3
9.7.2013 20:29

K74a13r38e27l 74N10e97č59a30s 5283119210500

A ták,jsem z krve kolaborantů.Já myslel jen,že se u Vás jedná o fanatika s omezeným obzorem. Ale Vy se dokážete vybičovat sama do pěkně hysterického patetismu.

+2/−2
9.7.2013 22:01

A15n93n78a 39Č22e42r60n22á 1537624729564

Jasně: dítě, fanatik, hysterka. Ale argumenty nikde. O tom, že většina kolaborovala, jste psal sám. Já se do toho nepočítám. Ale vy stále něco okecáváte, abyste se dostal mimo jádro problému, které je na začátku vlákna diskuze:

Takže masoví vrahové "Che Guevara a Fidel Castro byli mladí silní vůdcové, kteří uskutečnili své myšlenky"? Pro mne je Oli Stone hnus bez kouska svědomí a sociálního myšlení, třeba jenom díky tomu mu dána genialita v jiném oboru? To se nevylučuje.  Rv

Naštěstí mladý silný vůdce Adolf Hitler neuskutečnil své myšlenky, jinak by ho opěvoval stejně? ;-€

+2/−1
9.7.2013 22:44

J58a90r63a 74K64o52u55z14e94c 8471308781375

Pí Černá, můžete sdělit ty zábažné prameny, ze kterých čerpáte údaje o masovém vraždění Che G. a Fidela C. Pokud si vzpomínám vedli boj proti diktatůrám, které se dopuštěly daleko větších sviňáren. O tom nikdo rozumný nepochybuje.

+2/−2
10.7.2013 9:22

P43e10t45e93r 58S38m57r30e59k 3422840780962

;-D;-D No ty si Komik ! dôkazy o masovom vraždení náckov by si nechcel Rv

+1/−1
10.7.2013 12:12
Foto

J20a61n 48K41u62l70í77s14e30k 8467343138711

Pane Nečas, vy jste se v Německu nesetkával s Chilany, ale s komunisty. Ti si postavení ke zdi na fotbalovém stadionu plně zasloužili. Pinochet jich fyzicky zlikvidoval asi 3000 a dobře udělal. Komunisté mají na svědomí asi 100 milionů životů a to je pouze střízlivý odhad, ve skutečnosti jich určitě bude víc, ale to už nikdo nikdy nezjistí. V Chile by se zdaleka nezastavili na těch 3000 a podle vlastní zkušenosti víme, že kde se komunisté dostali k moci tam tráva neroste ani čtvrt století po jejich svržení ...

+2/−6
9.7.2013 15:26

K37a47r46e84l 61N47e74č44a73s 5223819840200

Podle Vás tedy i v Bukovém lese u Výmaru vražděním německých komunistů udělal Karl a Ilse Koch kus záslužné práce? To,co říkáte o Chilanech je toxický odpad.

+1/−1
9.7.2013 19:06

P61e37t62e98r 62S15m53r15e19k 3702350960372

Tak snáď nechceš tvrdiť, že Fidel s kamarátom Che neboli masový vrahovia 8-o, nakoniec Fidel veselo vraždí a mučí do teraz....

+1/−1
9.7.2013 15:54

A67n39n94a 80Č39e67r88n38á 1907324279864

Á, pan Pavel Cimbal rozdává mínusy paušálně, nebo je to mladý nadějný nacista? Rv

+2/−2
9.7.2013 16:15

L15u46k41á22š 58F24o73r95m88a57n 3947280191848

Nojo, Oliver Stone, další salónní levicový zkrachovanec a zaprodanec v žoldu liberální kulturní fronty. Dobře, že mu paní Spáčilová vyčinila. Ať žijí Spojené státy fašistické - náš vzor.

-

9/11: Press for Truth (české titulky) 

http://www.youtube.com/watch?v=Qn4bGP3ze0g

-

Loose Change 2. edice http://www.youtube.com/watch?v=dCeaUxH587o

+2/−5
9.7.2013 10:03
Foto

J96a49n 72K74u41l92í78s52e76k 8497473468531

Jaké "spojené státy fašistické"? Internet ti, Lukáši, dal jako kdo? Asi jsi neuvědomuješ, že bez USA a jejich armády by jsi ty svoje neuvěřitelné pitomosti mohl hulákat tak akorát z okna. Vlastně, ani tohle by jsi určitě nemohl ...

+3/−1
9.7.2013 15:29

A51n89n39a 32Č68e73r69n70á 1817354279144

Ať žijí Spojené státy fašistické - váš vzor?

USA bojovaly proti oboum levicovým diktaturám, nejenom proti komunismu, ale i proti fašismu. Kde by byli Čechoslováci, nebýt vašeho vzoru. Na Sibiři, nebo v jihoamerických pampách? 8-o

0/−1
9.7.2013 16:19

K33a92r84e78l 53N65e97č90a80s 5713699280160

Vy máte v dějinách chaos.V Německu nešlo o fašismus jako v Italii leč nacionální socialismus. Ten mohl vzkvétat pouze za pomoci kapitálu. Proto pravicový. A  největší tíhu války,ať se nám to líbí či ne,neslo Rusko. Tak se to učí na evropských univerzitách,kdyby jste mne měla za podjatého.

+1/0
9.7.2013 19:11

A35n77n24a 39Č15e48r42n15á 1467334589524

KDE mám v dějinách chaos? USA snad nebojovaly proti komunismu (namátkou Vietnam, Kuba, NDR) nebo fašismu (hlavně Japonsko)?

Tady nejde o to, co se mi líbí. To mi chcete tvrdit, že se to na evropských universitách neučí? 8-o

0/−2
9.7.2013 20:34

K14a53r38e79l 61N37e75č12a13s 5583669600470

Jistě,také to ,co říkáte. Ale Vy to máte JENOM,že.A rozhodující pro poválečné uspořádání nebyl vůbec boj demokracie proti sovětskému komunismu ale dohoda mezi nimi o rozdělení sfér vlivu. Jste příliš jednostranná. Máte dějiny, jaké chcete, ne takové,jaké byly. Čím bojovaly USA proti socialismu na Kubě?Blokádou,která vehnala Kubu do náruče Rusa a doplatili na ni obyčejní Kubánci.Válkou ve Vietnamu? My-lai-to byl ten boj? Máte jistě pravdu s nacismem a Japonci. Jinak USA bojovali většinou za své obchodní a strategické zájmy. Jako Rusové.

+1/0
9.7.2013 22:11

A52n55n61a 66Č98e84r90n47á 1507964139504

Tak to už je stihomam? Nikde nemám JENOM. A jednostranná, když píšu, že bojovali proti oboum zlům?  ;-D

A proč by měli USA nebo Rusové bojovat za cizí obchodní a strategické zájmy? To vás napadlo jak? 8-o

0/−1
9.7.2013 22:50

J64a56r57o13s73l28a54v 52Ř72e16z41n48í48k 7764281405480

Byl tam herec Tomáš Hanák, který natočil politickou agitku proti Fischerovi?

+4/−1
9.7.2013 8:02

I53v96a11n 21J36i55r80e80š 6673932771968

Pěkná ukázka profesní úrovně českého novináře je, jak pomáhají tutlat jedno z největších státních tajemství, že V. Havel byl v závěru života zděšen z toho, jakou společnost pomáhal nastolit a styděl se za to.

+4/−4
9.7.2013 7:50

R84i14c67h47a41r21d 40K72ř61í47ž 4125191575731

Když toto napíśe jakýsi Ivan Jireš na diskuzi idnes, je to jistě pravda. ;-D

+4/−1
9.7.2013 9:56

K33a11r18e93l 92N53e51č98a73s 5783719120210

Disputace se,příteli,neřídí tím,kdo to říká ,ale CO.

+1/0
9.7.2013 19:14

J58a55r90o46s72l72a71v 14Ř22e63z51n62í71k 7594921165420

Když politicky poučoval Hanák ve svém klipu, před volbami, jaký je hnus, že Fischer je bývalý komunista, tak je to OK? Hanákovi přitom ministr obrany Picek, který byl daleko déle v normalizační KSČ nevadí. Holt byl v pravicové vládě. Celá ta národní fronta mádlovců, hanákovců a spáčilových je humus.

+4/−9
9.7.2013 7:46

J66a38r59o88s52l71a32v 93Ř69e75z87n89í21k 7244941425460

Jméno Mirky Spáčilové se ve filmové publicistice vyskytuje již velmi dlouho. Dnešní hlavní filmová publicistka deníku Mladá fronta Dnes komentovala na stránkách deníků (Svobodné slovo, Mladá fronta) televizní seriály i během normalizace. Podle Spáčilové je v Okrese na severu „nesporným a největším kladem seriálu otevřenost a kritičnost, se kterými jeho tvůrci prezentovali některé problémy našeho každodenního života“ [Spáčilová, 1981: 7]. V recenzi na Gottwalda Spáčilová především vyzdvihuje historické poselství seriálu: „Seriál přiblížil mimořádnou osobnost Klementa Gottwalda několika generacím“ [Spáčilová, 1986: 5]. Spáčilovou evidentně zaujal i „major Zeman“, u kterého doufá v reprízování: „Ne každý televizní seriál se může prokázat kvalitním námětem i zpracováním. Připomeňme jen díla s kriminální tematikou, která tvoří značnou část západní produkce. Třicet případů majora Zemana právě v této oblasti dokázal, že lze spojit nezbytnou dávku detektivní zápletky a napětí s vysoce společenskou a politickou motivací v nedílný a přesvědčivý celek“ [Spáčilová, 1980: 5]. Na rozdíl od „majora Zemana“, kterého chválili snad všichni tehdejší recenzenti, se seriál Plechová kavalerie nezdál Spáčilové příliš zajímavý: „Plechová kavalerie je podle mého názoru jedním z nejslabších seriálů původní tvorby, které se v poslední době objevily na obrazovce“ [Spáčilová, 1979: 7].

+10/−1
9.7.2013 7:47

M61i10c58h36a53l 62B65u36d60i38n46s89k79ý 8885101460115

tahle paní je tak nějak "kam vítr tam plášť" že?

+5/−1
9.7.2013 7:56

P28a77v94e77l 90M26a40t57o29u11š48e20k 5510877628714

Určitě se umí dobře uživit za každého režimu. Ale co víc - vymývá lidem mozky.

+4/−1
9.7.2013 8:39

D59a45v97i73d 94M15a37c10k62ů 8970189650671

Pavle, vám nebo někomu, koho znáte osobně M. Spáčilová vymývá mozek? Jak se to děje? Jako že třeba pod vlivem jejich recenzí přicházíte o hodnotná umělcká díla nebo vám pocity z čtení jejích článků brání v cestě do kina a nutí ke sledování něčeho jiného (co nerecenzuje), kde si ve skrytu duše zoufáte, kam jste se to dostal a na co zíráte a že svět tam venku je krutý a zaplavený kýčem, nevkusem a nesmysly? To má važně Mirka takový vliv na samostatné uvažování jedinců, kteří jsou nejspíš bez vlastního vkusu a k tomu všemu závislí čistě na tom, co ona napíše, netušíc, co tím všechno způsobuje? Jak dlouho ty mozky vymývá? Roky, měsíce nebo jen tento týden? 8-o

+1/−3
9.7.2013 10:52

M18i46c51h10a40l 34B93u95d45i42n32s63k57ý 8615461350775

Myslím si, že je to demokrat víc než Mirinka Spáčilovic umocněna na sedmou, nepochopila mimochodem, že dotazy mu kladli novináři... zároveň bych doporučil shlédnutí jeho seriálu "Untold history of United States" pro lepší přehled o čem to ten člověk vlastně vypráví.. musím se pousmát a zároveň mě děsí jak se z něj snaží udělat komunistu, totalistu či co, za to, že kritizuje historické události a agresivní zahraniční politiku USA, samozvaného vládce a policajta světa..  vývozce demokracie na křídlech bombardérů.. který se neváhá velhat do války aby zabíjel lidi na druhé straně světa.. viz. válka ve Vietnamu a události v Tonkinský incident, či zbraně hromadného ničení v Iráku.. jaký máte vy důvod tolerovat tyto lži?

+5/−1
9.7.2013 7:30

J41a37n 96K78o38u11t46n73y 1508829788303

Ktere lagry na Kube autor myslel ? Tyhle ? http://cs.wikipedia.org/wiki/Guant%C3%A1namo_(z%C3%A1kladna)

+4/−1
9.7.2013 6:54

V82l85a87d39i94m30í91r 82Š52n42e50k 9214718296201

Ano!!!! Správný, přesný a vyčerpávající komentář!!! Škoda že nemohu dát KARMU!  

R^R^R^R^R^

+4/−4
9.7.2013 6:46

M14a77r59e71k 15K46y14n46c71l 3404883763198

Paní Spáčilová nám názorně převedla ukázku:

;-O novinářské objektivity

;-O novinářské etiky,

;-O schopnost kritického myšlení,

;-O zdvořilosti.

Je vidět, že charakter, slovník a technologie předávání informace se pro české "angažované novináře" příliž nemění již více jak 50 let. Naštěstí zde existuje i druhý aspekt naší situace. Oliver Stone je osobnost a jeho vystoupení má, jako vždy, celosvětový ohlas. Narozdíl od paní Spáčilové, které si sotva někdo všimne, ať se snaží jak se snaží.

+7/−4
9.7.2013 6:32

J53a31n 12K33r56o32u93ž58e52l42k74a 9759575942

Je štváč, samozvanec, zaprodanec a ztroskotanec :-)

+2/−2
9.7.2013 7:20

R82i20c44h24a36r94d 59K35ř11í31ž 4725741525321

Co to je novinářská objektivita? 8-o Zajímavé, že tenhle fenomén je rozšířen v hlavě kdejakého nedouka poměrně hojně. Objektivní žurnalistika neexistuje, aby bylo jasno. :-P

0/0
9.7.2013 9:53

V24á82c92l89a83v 30Š51u63b64r41t 9677503268857

O to ale vůbec nejde. Je to umělec, který má za povinnost dívat se kriticky na svou vlastní společnost. Je možné, že kdyby okusil život na druhé straně, svoje názory by revidoval. Ale to neznamená, že nemá pravdu v kontextu jeho americké zkušenosti. Ukazuje chyby a nedostatky amerického systému (teď už i našeho) umělecky pravdivě - to znamená beze strachu z odsudku, či vyloučení. Což nakonec nepřímo svědčí o dospělosti americké demokracie - svoboda projevu je jejím základním kamenem oprávněně. Je to výraz vědomí, že v opravdové demokracii neexistují žádné dobré a špatné názory. To je ale bohužel pro naši domácí kulturní elitu jaksi moc složité.

+7/−2
8.7.2013 23:49

V56á55c65l22a62v 13Š39u70b24r45t 9167663738387

..reakce na pana Pavlíka

0/0
8.7.2013 23:50

J93i17n72d31ř30i71c85h 76H89r51d61l73i11č91k35a 4236724719394

Kritický pohled je OK. Ale chválit diktátory, pro které je právě svoboda projevu sprosté slovo a důvod k perzekuci?

Ostatně svoboda projevu neznamená, že se musí povinně a bez reakce vyslechnout jakýkoliv žvást, v tomto případě plácání salonního levičáka.

+5/−1
9.7.2013 6:23

K28a67r60e15l 85N27e95č66a11s 5293899590230

U nás se zase adorují diktátoři jiní stejně jako ničemové. Poslanec Benda pláče nad hrobem Pinocheta,jiní se dojímají dacany typu Bushe,Donalda Assholea Rumsfelda etc.

+1/0
9.7.2013 15:12

J16a16n 56D97o66u38š55a 5190220357356

Vy ano? Mě uplně stačí citace "Alexandr Veliký nic neničil, respektoval místní kulturu a budoval" a podobně. Takže mele blbosti.

+1/0
8.7.2013 23:44

V93á36c84l22a87v 19Š49u43b23r40t 9597653318767

Pro 90% umělců je přirozené, že se staví kriticky k establishmentu a statu quo (více či méně zřetelně). Je to něco jako jejich povinnost. To jen u nás je ten poměr zpravidla obrácený: 90% umělců velebí vládnoucí režim a snaží se mu maximálně servilně zavděčit - lhostejno, jaký ten režim zrovna je. Zatímco všude na světě se establishment umělců "bojí", zde naopak nepochopitelně existuje (zřejmě už od národního obrození) symbióza mezi mocenským establishmentem a uměleckou kulturní frontou. Tím ovšem umělci a umění, včetně filmu, rezignují na svou možná nejdůležitější funkci, jíž je KRITICKÁ reflexe společnosti. Příliš ochočená kultura (umění) jde většinou ruku v ruce s nezdravými společenskými poměry.

+6/0
8.7.2013 23:36

M53a63r68i65e 98M58u93c84h59o54v21á 9411222176662

Neřekla bych, že ve světě se umělci staví kriticky k estabilishmentu.

+1/−1
9.7.2013 1:38

K25a41r61e38l 15N95e72č91a70s 5723749430760

Drtivá většina filmařů se vyjadřuje  velmi kriticky v závažnějších dílech právě vůči sociální nespravedlivosti,,korporacím,aroganci mocných.

+1/0
9.7.2013 19:51

V71i14k66t71o43r 66S16k71á33l41a 3689712652374

Já to vidím tak, že Stone pouze vzkazoval našim pr...lezcům jediné. A to "lezli jste do ... SSSR a teď jste nabrali stejný kurz jen do ... USA a není to dobré". Baví mě a fascinujou ty odsuzující výroky typu: "vždyť tu nežil", "přál bych mu uranový doly v 50. letech" atd. apod. Vy jste žili v USA, že můžete tak dobře porozumět názorům Stonea??? Zažili jste pronásledování levičáků v 50. letech, bojovali jste ve Vietnamu, co bombardování Jugoslávie, okupace Afganistánu, Iráku...??? Prosím myslete a zbavte se té trapné submise!!!

+8/−5
8.7.2013 22:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.