Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

GLOSA: Když po letech Zpívá celá rodina, zdá se i Superstar snesitelná

Soutěž z roku 1975 zapsali do dějin její průvodce Vladimír Dvořák a objevený talent tehdejší školačky Báry Basikové. Na stejnojmenný pořad z roku 2013, vzkříšený Českou televizí v cyklu pamětnických restartů k šedesátému výročí vysílání u nás, nezbude v kronikách ani řádek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P62e86t27r 17A44d50l69e27r 8413542196691

to mate tezky: co se pani spacilove dotyce, ona prece nikomu nezavidi, ona jenom se svym vytribenym vkusem upozornuje ... prijde mi k smichu od doby, kdy se stejne zamindrakovanym janem rejzkem rozebrala film kolja, ktery prave ziskal oscara a oznacila ho za vypocitany paskvil, ktery utoci na jemnejsi city divaka ...

+2/−2
27.5.2013 19:51

O23n32d50ř47e21j 15K86u63r59k19a 5789135688

Dvořák podle mě nebyl zdaleka tak dobrý moderátor, za kterého je dnes považován.

+1/−3
27.5.2013 13:08

J57i92ř37í 35N72e91u63m35e87i66s71t80e46r 2142515153131

WTF?

0/0
27.5.2013 5:45

M77a56r91t12i60n 37K87r22a96s 6424581186228

Paní Spáčilová, kde jste bylo minulý týden, kdy byla vykopána šance?

+2/−1
26.5.2013 20:59

L53a17d23a 47N85o56v41a91k 4682623557

těším se, až paní Spáčilová konečně udělá kritiku některého dílu Kluci v akci... Recenze klasických filmů..., to je nuda...;-D

+2/−3
26.5.2013 20:17

F44r34a64n78t65i74š10e45k 58E56l40i32á21š 6667963655486

Byl to tehdy nejtrapnější televizní pořad. Nikdy jsem se nestyděl tak silně za to, že jsem Čech, než při sledování oné trapnosti. Superstar pro mě není tak zoufalá, ale nedokážu ji sledovat ani vteřinu. To už jsou i ty reklamy kultivovanější.

+4/−2
26.5.2013 19:36

V22ě75r58a 14B26e74n23o63v66á 7977280935729

Prostě to netáhne, jako každá repriza či opakovačka, pokud nebude mít diváky, tak to zastaví, ale klobouk dolů před odvahou vystoupit v televizi jen proto, aby podpořili rodinu.

+1/−1
26.5.2013 19:14

T20o19m92á46š 66H35á71t19l55e 7329415234581

myslím , že komentování Čapka finále LM bylo daleko strašnější !!

+2/−4
26.5.2013 17:25

K65a22m84i12l 80J88e90r92o78n92ý13m 50P27á58l50k24a 5971751819509

Mě se zdá, že paní Spáčilové někdo platí za to, aby psala posměšné kritiky na pořady ČT. "Kritik je člověk, který druhým radí, jak by to dělal, kdyby to uměl."  Přesně to se hodí na paní Spáčilovou.

+7/−11
26.5.2013 16:38

T85i45b30o38r 73V98i70z92v38a66r52y 9274904673195

Usuzujete dle toho, že je ta kritika negativní? Nebo podle čeho? A že se jí to prostě nelíbí, to vylučujete?

+6/−2
26.5.2013 16:47

K10a78m64i27l 39J13e78r40o26n88ý94m 49P75á31l94k56a 5551581729729

Jenže pí. Spáčilová dokáže jenom kritizovat a na ničem (co dělá ČT) nevidí nic dobrého. Minule kritizovala Kufr, teď Zpívá celá rodina. Prostě jenom "kydá hnůj" na vše, co dělá ČT. Nevšiml jsem si, že by stejně kriticky hodnotila pořady např. tv Nova. Z toho vyplývá, že vše, co vysílá ČT je špatné, zatímco vše, co vysílá tv Nova, je dobré. Proto se mi nelíbí její kritiky, neb nejsou objektivní a použil jsem parafrázi výroku na kritiky, kterou pronesl Karel Čapek.

+4/−8
26.5.2013 16:53

M30i91l55a37n 80V27i97k 1647225493853

Na to, co vysílá ČT je snad i toho hnoje málo, chtělo by to něco daleko "silnějšího"!! Pokud se vám ovšem Kufr, Zpívá atd. líbí;-(Rv

+4/−2
26.5.2013 17:39

J59a59n 49J49a45r43o58s 1529477160148

Ja jenom cekal kdy se objevi dalsi pajdulak, co ma ve slovniku vyraz "objektivni kritika". A dockal jsem se ;)

+9/0
26.5.2013 18:18

K59a93m71i43l 19J96e67r28o93n88ý18m 33P36á45l21k15a 5241281769129

Kritika má být vyvážená stejně jako misky vah, jenom tak neškodí autorovi, ani samotnému kritikovi. Vedle střízlivého přistupu, kdy se zmíní chyby případně věci, které se nepodařily, je správné zmínit i to, co je na práci dobré. Pochopení práce je prvním krokem k jejímu posouzení.

+2/−3
26.5.2013 18:24

J45a89n 36J80a58r22o95s 1169347650258

Chapete rozdil mezi vyrazy "objektivni" a "vyvazena"?

+5/0
26.5.2013 18:32

K87a16m59i31l 32J36e30r13o51n28ý41m 64P59á41l22k17a 5231401429919

Jenomže kritika pí. Spáčilové není vyvážená, a to je důvod, proč jsem napsal, že se mi její kritika nelíbí. Dřív, než začne něco kritizovat,  si má zjistit, jak má správná kritika vypadat, a teprv potom může napsat svoji kritiku. A i v kritickém názoru má zaznít něco, zač si kritizovaný pořad zaslouží pochvalu.

+5/−5
26.5.2013 18:42

J85a36n 46J42a68r67o89s 1839957100618

Souhlasim, neni v zadnem pripade vyvazena. Ostatne to je u pi Spacilove pravidlem. Ale pozadovat od recenzenta aby psal objektivne, je (uznejte) donebevolajici blabol.

+4/0
26.5.2013 19:06

K92a37m72i29l 26J76e23r88o78n92ý24m 34P83á14l34k75a 5491461159829

S tím nesouhlasím. Měli bysme od recezentů požadovat, aby psali tak, aby sobě ani těm, které kritizují, neublížili.

+1/−2
26.5.2013 19:22

H74o91n73z39a 61B68o26b61u64l45a 9466169503669

Ježiši - kritika je vždy subjektivní a pokud na kritizované věci nic pozitivního nevidím, nebudu si to vymýšlet.:-/

+5/0
26.5.2013 21:43

K48a36m85i21l 94J40e98r51o63n97ý70m 11P61á38l43k90a 5501461909269

A to je špatně. Neb dobrý  kritik si vždy najde něco pozitivního, neb jak známo, svět není jen černobílý, na každém člověku se najdou dobré i špatné stránky, a to samé platí i o pořadech. Dobrá a užitečná kritika má vypadat takto:

  Dobře myšlená a správně podaná kritika má být konstruktivní, aby pomáhala autorům v rozvoji. Vedle zmíníchyby případně věci, které se nepodařily, je správné zmínit i to, co je napráci dobré. Pochopení práce je prvním krokem k jejímu posouzení. Kritikaby měla stát na faktech, která jsou nezpochybnitelná, jasně prokazatelná.

Zkušený kritik dokáže tento fakt odhalit a použít hopro své hodnocení. Je to tedy objektivní pohled, který sbírá fakta. Naprotitomu názor se sice o fakta může opírat, ale je to již subjektivní zhodnocenířešené práce. Jedním z nejčastějších omylů je tedy záměna subjektivního názorus objektivním faktem. V praxi je to nejčastěji úvaha: Mě se to nelíbí, je toproto špatné. To je hrubá chyba, ale skrz toto zkratkovité vidění bohuželposuzuje většina lidí. To, že se mi něco nelíbí je čistě můj subjektivní dojem,který ale neznamená že práce je skutečně špatná, protože to je jen můj názor adeset dalších lidí může mít názor zcela opačný. Je nutné se umět na prácipodívat objektivně a skrz fakta analyzovat, zda je skutečně dobrá, nebo ne,nezávisle na osobním dojmu. Toto dokáže však málokdo, díky tomu není nutné brátvětšinu názorově stavěných kritik jako směrodatných.

0/−3
26.5.2013 22:18

P85e10t63r 43V67o57s59t60r34ý 3428560173836

Ježiš to jsou keci...

+2/−1
26.5.2013 23:28

K26a64m97i89l 38J51e73r83o32n38ý74m 67P59á16l87k28a 5721941989259

Když už, tak kecy s tvrdým y, a jestli mi nevěříte, zkuste si vyhledat, jak má vypadat správná kritika, a pak se spolu o tom můžeme bavit.

+1/−2
27.5.2013 0:00

K33a79m47i72l 51J52e47r79o47n27ý30m 51P62á27l45k72a 5451111219939

Sami za sebe byste měli být schopni rozvíjetobjektivní hodnocení věcí, pokaždé, když se vám na mysl vloudí ono „nelíbí“,umět začít myslet analyticky a podívat se na práci i jinýma očima. Chce to alejistou úroveň, kterou většina komentátorů postrádá.

Zajímavým faktem také je, že ono halasné „nelíbí“ jedosti typické pro Čechy. Na zahraničních fórech a diskusích je snadnovysledovatelný přístup, kdy se lidé vyjadřují většinou k věcem, které je nějakzaujaly, které se jim líbí. Ostatní nechávají být bez odezvy. Ne tak u nás, kdemusí každý stuj co stůj autorovi sdělit, že se mu to nelíbí.

   Ale jak je vidět, nic z toho pí. Spáčilová nedokáže. Tudíž na ni platí to, co o kriticích jednou pronesl Karel Čapek: "KRITIK JE ČLOVĚK, KTERÝ DRUHÝM RADÍ, JAK BY TO UDĚLAL ON, KDYBY TO UMĚL."

+1/−3
26.5.2013 22:26

J26a42r63o70m88í75r 17K50r71á42l 4600479564919

No a co asi tak má říci na vykopávky, které za moc nestály ani tehdy, natož dnes ?

+2/−1
27.5.2013 7:46

K59a46m27i35l 47J84e14r93o46n15ý18m 32P14á42l70k24a 5811711829159

Má se řídit tím, čím se řídí lidi na zahraničních diskusních fórech:

Na zahraničních fórech a diskusích je snadnovysledovatelný přístup, kdy se lidé vyjadřují většinou k věcem, které je nějakzaujaly, které se jim líbí. Ostatní nechávají být bez odezvy. Ne tak u nás, kdemusí každý stuj co stůj autorovi sdělit, že se mu to nelíbí.

 A myslím si, že pořady "Zpívá celá rodina" nebo "Kufr" byly ve své době velmi populární, a spoustě lidem se líbily.

+1/−2
27.5.2013 10:48

M98i90l26a76n 83P75o44k95o18r14a 6659822944702

Nojo, paní Spáčilová nezklame, nic ji není dobré. Ono je hrozně snadné srovnávat včerejší pořad s tím původním, protože např. moderátora formátu pana Dvořáka u nás, podle mne, prostě nenajdete (snad jen Marek Eben se mu blíží). Navíc si myslím, že i kdyby se dramaturgům podařilo pořad zrychlit, tak by mu to nepomohlo. Na dnešní poměry je to zastaralé a stejně "akční" jak bývalo doremi. Prostě to byla včera vzpomínka na zábavu, od které nikdo nic neočekával, takže to nemohlo nikoho zklamat. Buďme rádi, že česká televize nevzpomíná podobnou formou na 17. sjezd KSČ. Mimochodem, taky by si paní Spáčilová mohla rozšířit slovník, ti zombíci a mumie už se v jejich textech nějak často opakují.

+10/−24
26.5.2013 12:43

K67a97r55e19l 63N36ě89m32e94c 2573624656708

Pana Dvořáka s panem Ebenem nemůžete srovnávat. Sám si netroufnu odhadnout, který z nich je lepší, bo každý používá jiný typ humoru a je svůj. Nicméně souhlasím, že kromě JD a ME tu schopného moderátora najdete jen těžko.

Mimochodem to ČT nemá co lepšího nabídnout, než oživovat staré pořady? Nejen tímto, ale také např. cenzurou ve zprávách, se ČT vrací před rok 1989. Tehdy lepší pořady moc nebyly. Dnes ano.

+10/−2
26.5.2013 13:04

M74i78r56e59k 88Z63á50v92o67d30n49ý 7512707490178

Vy jste viděl nějaký lepší "zábavný" pořad viděl? Snad jedině Zázraky přírody mají určitou úroveň, ale pořady typu Partička, Hodina pravdy, Novoty, ... (ani vlastně nevím, co se v poslední době vysílá/vysílalo ... jsou svým zaměřením stejně hloupé a nudné, jako byly pořady v minulosti.

+13/−5
26.5.2013 13:39
Foto

J85a41n 49H34o36l43o74v72s68k72ý 6177569241

Partička je většinou fajn.;-)

+6/−15
26.5.2013 14:19

S76t95a67n23i27s15l69a27v 60H54o76r28á53k 5770982

Občas ano, ale hlavně se jedná o originální show, která si svého diváka najde a je to improvizační akce, zatímco oprašování archivu v podání ČT je jen ukázka lenosti a nedostatku invence v tomto molochu.

+7/−8
26.5.2013 14:43
Foto

J77a15n 67V92l85a81d46y62k18a 2372388373104

originální?

+7/0
26.5.2013 16:38

S15t87a86n80i17s35l26a71v 61H36o33r65á79k 5880342

Máte snad pocit, že se jedná o kopii nějakého u nás už existujícího pořadu?

+2/0
26.5.2013 17:07

J86a72n 16V82a65n74í94č62e14k 1244695421408

Koho myslíte tím JD? V textu je míněn Vladimír Dvořák, který pořad uváděl dříve, a který zemřel v roce 1999.

+2/0
26.5.2013 16:48

S42t59a85n88i76s69l21a71v 66H94o20r27á61k 5370252

Obvykle paní Spáčilovou nemusím a neztotožňuji se s jejími názory, ale v tomto musím do puntíku souhlasit. 

Jednak ČT vytahuje kostlivce, zombie a mumie, protože jak kufr, tak šance nebo včerejší "zpívání", to všechno zapadá do současného trendu oprašování starého. ČT dlouhodobě prokazuje jedinou věc - neumí vymyslet nic originálního a alespoň trochu vkusného. Bohužel. 

Výročí televize se dá rozhodně oslavit důstojněji a lépe, jak prokazuje třeba Český rozhlas.

+21/−1
26.5.2013 14:42

M78i43l36a15n 91V21i74k 1457315553713

Ale to by ČT asi musela mít jiné vedení.....

+2/0
26.5.2013 17:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.