Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jsou jako hyeny, říká režisérka o prodejcích ze svého dokumentu Šmejdi

Novinářka a dokumentaristka Silvie Dymáková z Hradce Králové natočila film, který v Česku rozvířil bouřlivé emoce. Její Šmejdi odtajňují nechutné praktiky firem, jež lákají penzisty na předváděcí akce, kde vnucují důchodcům mnohonásobně předražené a často nekvalitní výrobky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M78i37l71o65š 88R48e85c54h75t63o81r18o17v80i18č 7224530832773

Když nám maminka dovezla z jedné takové akce dary, málem se o mne pokoušel infarkt! Citlivě jsem to mamince vysvětlil a okamžitě jsme vše zabalili a odeslali firmě zpět! Když opět učinila tu hloupost, že se nechala přemluvit a opět jela na "výlet", tak mne přemlouvala, abych napříště jel s ní, že dostanu ... zadarmo! No od firmy BECK bych nechtěl "zadarmo" nic! Představa, že ožebračují staré lidi a já bych to jen podporoval svou přízní, by mne strašila i ve spánku! Nakonec pomohly tu a tam informace ve zpravodajství a maminka, jak doufám, už na podobnou akci nepojede.

+2/0
29.4.2013 15:12
Foto

J11a62n 39M48a89c72k 5377782852645

Vanilla, Herbalife, Amway... vsechno jedna a ta sama pakaz... ale vim, jak je mozno se dostat ze salu, staci se zacit nahlas smat. Ono to pri tom obsahu prednasky neni zas az tak tezke. To bylo jen tak na okraj, nechci tema nijak zlehcovat a vim ze seniori by toho nebyli schopni. Jen chci rict ze to funguje, my jsme tam byli jednou s kamaradem, jen tak z recese, po peti minutach jsme se zacali strasne smat, az nas vyvedli ze salu...

+1/0
29.4.2013 11:10

J78i82ř78í 12R82ů12ž43i63č70k35a 9722133158265

Chtěl bych jen podotknout, že hyeny jsou užitečná zvířata.

+3/0
28.4.2013 11:31

R95o29m13a16n 23N89o22v74ý 8292285220124

http://www.facebook.com/pages/Hled%C3%A1-se-hlava-Petry-Vondr%C3%A1kov%C3%A9/466693140070030 

Pane Drdo , jak se angažujete v těchto stránkách ? A proč se věnujete tématům , kterým Blesk věnuje hodně pozornosti ?

0/0
28.4.2013 10:43

K40a46r97e37l 20D61r31d75a 6924832797

Hmm, pěkné.

0/0
28.4.2013 23:57

K34a15r46o54l51í27n21a 73N94o45v42á 7297863667247

Njsou jen všichni proti vám. Mně se vaše argementaci líbí, přemýšlíte o věcech a souvislostech, souhlasím s vámi. ale diskutujete zbytečně, lidé jsou opravdu manipulováni a mají rádi rychlá řešení. Aby pochopili, o čem mluvíte, museli by se nad tím zamyslet, ale myšlení bolí a je mnohem jednoduší emotivně vykřikovat, že jste hyena. A takoví  sem zpravidla i píší. Já bych příspěvek normálně nepsala, nedělám to, je to zbytečné, ale vaše promyšlené příspěvky mě opravdu oslovili , tak jsem uvělala výjimku. Výjimečnou výjimku:-), jinak už svým časem šetřím. Zdravím. Karolína

+1/−1
28.4.2013 9:22

K87a73r89o58l63í65n10a 51N64o45v35á 7597723507377

to bylo pro pana Drdu, nějak se mi to vymklo v vláken:-)

0/0
28.4.2013 9:23

P21e41t26r 93M97a68r68e48č93e62k 1543321759698

Šmejdi jsou všichni , kteří se na tom svinstvu vědomě podílejí.Pokud to někdo nazývá byznysem jako p. Drda potom je stejného ražení jako ony hyeny. Tak to prostě je.

+4/−1
25.4.2013 23:46

K21a59r41e23l 31D87r41d26a 6394282787

Není. Mýlíte se, nadáváte a urážíte...

0/−3
26.4.2013 9:16

T82o49m11á28š 90K53u69c46h83a14ř 3257351888961

Pane Drdo, když se podíváme, že jste polovinu objemu diskuze zaplevelil svoji zoufalou snahou obhájit neobhajitelné (za sekundace poněkud rozumu mdlejšího pana Plisky) a za každou cenu odvrátit naši pozornost k jiným problémům, tak vám prostě nemohu věřit,  že, jak jste níže uvedl, tuto špinavost sám neděláte, ale máte ji jen v rodině. Mít někoho takového v rodině znamená, že je vám z jeho způsobu obživy totálně blivno. A pokud se vám z toho žaludek neobrací a nadšeně to tu obhajujete, tak by bylo nelogické se takto výnosnou "prací" neživit taky.

Takže nás prosím netahejte za nos, na 100 % je tento hyenismus vaším způsobem obživy a vy se ho zde hystericky snažíte obhájit. Ale to opravdu nejde.

+3/−1
25.4.2013 15:10

T54o48m78á36š 14K40u89c40h40a14ř 3147221388841

Tedy, je tu ještě jedna možnost, kdy je člověk schopen zapřít sám sebe. A to je, když se jedná o jeho dítě. :-/

0/0
25.4.2013 15:24

K19a21r81e23l 47D20r57d67a 6504572497

Je tu ještě jedna možnost, co jestli to téma chci zcela normálně diskutovat bez sprostoty a urážek? ;-)

0/0
26.4.2013 9:27

K92a18r48e70l 53D85r70d43a 6674822187

Díky za Váš příspěvek, pomohl mi, abych si svůj názor opět ujasnil.

  Jsme zemí hulvátů, prospěchářů, podvodníků, zlodějů a pokrytců. Jednou z dalších z mnoha špinavostí je útočit plošně na prodejce v zájmu úplně stejných podvodníků. Až všechny prodejce pověsíme zítra na lampy, tak se rozhlédneme a budeme stát opět jen mezi samými zloději a podvodníky. Tedy, marné snažení tímto směrem. Tudy cesta k řešení nevede a nikdy nevedla. ;-)

  Pak mám potřebu Vaše výroky okomentovat. Prodejní akce nedělám a ani je neobhajuji. Nejde v principu o špinavost vybočující nějak výrazně mimo hranice "české morálky". Patrně jde spíš o generační rozdíl, kdy mladí nemají takové morální zábrany jako starší generace, která volný trh nikdy nezažila, ale má pod kůží zarytu sprostotu získanou za bolševika.

  V rodině se tím živí bratránek. Slušný kluk, který se roky staral o babičku ve stejné domácnosti. Nyní má rodinu a děti. Vždy jsem ho za prodejní akce odsuzoval. Byl jsem hlupák. Pokud mám volit mezi ním a lidmi třeba Vašeho ražení, jsem na jeho straně.

  Pokud jde o hyenismus, mám kolem sebe plno důchodců a sleduji jejich problémy. Prodejní akce je rozhodně netrápí. To, že naletí kde komu, je samozřejmě problém. Kolem seniorů se motají stovky zlodějů. Zažil jsem vykradení domácností, hádky o zaplacení neoprávněně účtovaných poplatků, řešily jsme zlodějny s názvem "domov pro seniory"... Největší sodu ale zvládnou v Česku zpravidla nejbližší příbuzní. (Naposled skončila naše známá seniorka s kufry na ulici. Během doby, co byla v nemocnici, ji vnučka zabrala byt. Paní zemřela 14 dní po vystěhování.)

0/−2
26.4.2013 8:59

T14o22m97á38š 47K52u44c96h16a62ř 3687591358111

No vidíte, tady se pouze řeší jak ochránit oslabené seniory před nátlakem nepoctivých  prodejců a vaše podání je "všechny prodejce pověsíme zítra na lampy"..

Přitom tady nikdo nikoho nevěší, bohatě by stačilo, kdyby u těchto prodejů, bez ohledu na to, kde se uskuteční, byla vymahatelná 14 denní lhůta možného odstoupení od smlouvy. A ne, že to prodejce opět vyřeší fiktivní adresou, kde poštu prostě nepřebírá. To je více méně to jediné, o co tu jde, aby kupující se z toho vyspal, zavolal třeba dětem aby se poradil a v případě, že usoudí, že to zboží koupil pod nátlakem a že ho nechce, ho zase mohl vrátit. Vaši poctiví prodejci by toto bez problémů ustáli, stejně jako to ustojí např. internetové obchody.

+1/0
26.4.2013 15:15

T90o76m24á40š 39K14u90c39h43a94ř 3907281858531

A v případě, že se prodejce skrývá, tak uplatnit fikci doručení, jako u soudních obsílek. Důležité je, že kupující zboží poslal zpět, ne jestli a kdy ho prodejce převzal.

+1/0
26.4.2013 15:17

K43a69r53e54l 76D15r97d82a 6834982677

Souhlas. 14 dní má v zákoně být již dnes, (viz reportáž ČT níže). Je u toho snad finta, že smlouva musela být uzavřena mimo provozovnu prodejce, tedy v restauraci či sportovní hale - resp. na prodejní akci mimo kamennou prodejnu prodejce. Fikce doručení zásilky patrně již také existuje. 

  (Informace zákazníkům na dTestu, podporovatele této kampaně, jsou ale placené... jak upřímné jednání. Právě koukám na hlavního právníka dTestu v TV, odhaduji mu asi 18 let. Být důchodcem, bál bych se rad dTestu.) ;-D

  Jinak mám níže komentář k paní Mičínové, jak dáte zákazníkům - seniorům do ruky silnou ochranu, prodejce rozkradou a nebude mít smysl takové akce v Česku pořádat. (Koneckonců, proč ne?) Ale jednání českých zákazníků v praxi pak často odpovídá kritizovanému jednání prodejců. Což je tragické. Mám problém hájit jednostranně údajnou "poškozenou stranu", protože se mi může snadno stát, že budu hájit lupiče.

  (Takto nějak podle mě skončily prodejní akce v Německu, pokud vím tak z Německa se prodejci přeorientovali na český trh. Místo toho vznikly TV shopy, internetové prodejny a prodejny ve stylu LIDL.)

0/0
28.4.2013 23:04

K22a70r43e94l 80D42r81d47a 6794752717

Diplomka Romany Mazalavé. Doporučuji. ;-)

(Jako informace k diskusi výborné, jako diplomka tragické. Aneb jak se dostat k akademickému titulu za účast na akcích pro seniory... Morálka padá na všech stranách. Směle k tragickým zítřkům!) ;-D

http://theses.cz/id/upnte3/Romana_Mazalova_-_Manipulace_pri_primem_prodeji.pdf

0/0
25.4.2013 7:54

K40a14r63e90l 77D70r26d17a 6204612977

Text zmiňuje multi-level marketing. Doporučuji projít odkaz níže i následné odkazy. ;-)

  Jinak mě v té diplomce zaujala poznámka, jak prodejce začíná. Osloví nabídkou nejprve rodinu a přátele a tahá z nich kontakty na další osoby. Pak se mu buď zvedne z takového počínání žaludek a zkrachuje nebo to ustojí za cenu ztráty vlastního svědomí. Od roku 89 jsem zažil asi 5 situací, kdy se z dobrých přátel stali najednou velmi dobří přátelé a obratem mě táhli na prodejní akci či mi vnucovali nějakou smlouvu. Protože jsem usoudil, že jsem jim vlastně zcela ukradený a navíc mě mají za pitomce, přátelství tím zpravidla končilo.

   Horší je, když se do MLM pustí někdo z rodiny. Jak odmítnout třeba vlastní matku? A když rodina, k falešnému podpisu je blízko. Nakonec zjistíte, že jste podepsali smlouvu a dlužíte tisíce a nemůžete říct ani popel. Je to jak rakovina. Vede cesta z toho přes osvětu? Zažili jste někdy člena domácnosti, co se hrne do "výborného výdělku o kterém má jasno"? Osvěta je vám v takové situaci na dvě věci. Podobné jako se seniory a "výbornými nákupy".

http://cs.wikipedia.org/wiki/S%C3%AD%C5%A5ov%C3%BD_marketing

+1/0
25.4.2013 8:13

J11i36ř61í 17J90a54h36o28d16a 4778552279683

Jak odmítnout vlastní matku? JEDNODUŠE! Řeknu NE!;-D;-D;-D

0/−1
25.4.2013 8:24

K69a94r58e10l 22D53r47d20a 6814132657

Vtipálku... :-/ 

Kde se asi berou ty stovky zadlužených rodin v celém Česku? Vždy je u toho nějaký mladý, mazaný a moudrý chytrák, co umí říct NE. ;-D

+1/0
25.4.2013 8:33

L89u63c97i44e 81M74i73č47í69n21o43v81á 1878881874556

Nejprve jsem to tu nechtěla ani komentovat, ale nedalo mi to...Řeší se tu pořád stránka toho jak jsou důchodci slabí a pod. S čímž souhlasím, obzvlast kdyz na nš začne být nátlak. Ke všemu  hromada starších se tak i cítí, že jsou slabí. Komu z vás se nestalo, že by za váma někdo z vašich rodičů, či prarodičů nepřišela a neptal se na různé věci, kterým v dnešní době nerozmuní. Doba šla dopředu a oni nejsou tak přizpůsobiví jako mladší. Pak se nechají doslova opít rohlíkem. Nekdo řekne, že ty hrnce jsou z floridtitanu a oni jim věří žejo. Tihle by si právě toto měli uvědomit, že oni takoví jsou a NEVYUŽÍVAT toho. Jenže oni si právě řeknou "proč ne?" a to mi opřijde na tom to šptný, že toho vědomě využivají.  

Další věc je, proč tam ty lidi pořád jezdí? Proč důchodci slyší na slovo zadarmo? Přála bych některým, aby si zkusili žít z dnešních důchodů (samozřejmě ne všichni jsou na tom tak, ale ti co tam jezdí tak většina). Lidé se důchodcům akorát smějí, že nakupují všechno ve slevě, že se perou o paletu s mlíkama pod. Ke všemu dokážou ještě něco ušetřit aby mohli dát něco vnoučatům, ze kterých si  ani někteří z nich i toho neváží a neví kolik to stálo prarodiče námahy, a co si všechno museli odpustit. Já je spiše obdivuju, o to víc mě mrzí, že někdo na tomhle dokáže vystavět byznys. Řešíte tu nějaké dědictví a pod. O to tu vůbec přeci nejde....Ti lidi pak nemaj z čeho žít!!! Se proberte...

+3/0
24.4.2013 11:14

K28a72r97e25l 22D45r92d94a 6294692147

K čemu se má kdo probrat?

  Vás snad nikdo nikdy neoslovil s nějakou nabídkou? Zpravidla jde o mladé lidi. Vždyť jde pořád o vnoučata takových seniorů a mají svědomí, kterého se jim doma dostalo.

  A vystavět byznys? Na tom není obecně nic závadného. Kde je hranice morálního a amorálního podnikání? Morální je nic pro seniory neorganizovat?

  Nestačí ochrana ze zákona a prosadit její respektování? Pokud ne, tak co jiného?

0/−1
25.4.2013 9:47

L62u71c51i25e 96M70i71č52í92n19o54v52á 1418401854166

Probrat bylo myšleno v tom, že tu lidi řeší dědictví a pod.  Přitom oni si většinou kupuji ty nejlevnějši věci v obchodě (protože na to nemaj peníze) které akorát více a více zhoršují, už tak dost špatné, jejich zdraví. A po takovéto akci nevím co budou jíst...

Samozřejmě jsem byla kolikrát oslovena s nabídkou, ale nikdy se mi nestalo, že by mi ji někdo vnucoval. Vždy jsem dotyčného vyslechla, protože chápu, že to je jeho práce, ale NIKDY mě do něčeho nenutili pod výhružkou. To mě přijde jako rozumné. Proč by ne? Když to má takové hranice, že to neohrožuje něčí svobodu, tak jsem pro. Každý musí něco dělat žejo. Kde je pak pro vás ta hranice? Svoboda jednoho končí tam,  kde začíná svoboda druhého!!! 

Morální je pro seniory neco organizovat, ale nemorální je ničit jejich svobodu. Pokud jedou někam kde dostanou něco zadarmo, proč by jet nemohli, když na to jinak nemají? když jim to někdo nabízí... Ale přeci o tom, že je tam budou nutit do něčeho co nechtějí pod pohružkou, že je třeba neodvezou domu, nebo jim nedají oběd, jak jim slibili, o tom se v letáku přece nic nepíše!!! Tak jak můžou vědět do čeho jdou? Předtím třeba mohli jet na takovouto akci, kde bylo vše v pořádku. A věřím, že takováto akce se udělat dá. Pokud by nevydělávala, tak to ti podnikatele nemají dělat. Myslíte, že to dělaj jako charitu? Ale zacházet až k takovýmhle činům.... to už mi přijde jako hodně překročení hranice. A kde ji máte vy, když toto vám přijde normalní?

+1/0
25.4.2013 10:48

K34a87r17e68l 22D66r34d73a 6214662907

Aha, takže prodejní akce, která nepřekročí meze slušného chování je v pořádku. S tím samozřejmě souhlasím. Pokud se podívám na letáčky, vždy se tam mluví o prezentaci zboží (někdy dost skrytě). Osobně jsem se nesetkal s důchodcem, který by nevěděl, že jde dobrovolně na prodejní akci. Sama říkáte, že nejde o charitu. Samotná akce (nájmy, autobus, dárky, exkurze, oběd...) se hradí ze zisku z prodeje. Akci pořádají soukromé osoby. Zisky a ztráty jdou na jejich triko.

  Na jednom videu zaznívá, že kdo se účastní bez úmyslu utrácet, si dělá výlet zadarmo na úkor ostatních. To je bohužel pravda. Je ale snad morálnější, když jedou senioři na akci s úmyslem pořadatele obalamutit? Ze zákona mají senioři jasnou ochranu. Když budou chtít, mohou zcela legálně akce zneužívat. Podle mě je to stejný hyenismus, jako jakákoliv jiná zlodějna. Nebo snad tato zlodějna je morálním jednáním? Podle mě, toho využívají prodejci. Aneb princip: "Zlodějíčkové se snaží okrást zlodějíčky." Kde je tady prostor pro morálku? 

  Vidím, na jednom letáčku, že oběd zdarma je volitelně, na jiném, že cesta je hrazena jen jedním směrem atd. Tedy jasné obchodní finty. Pak jsou ale "údajné výhrůžky" oznámeny předem a fakticky nejde o podvod ani šikanu. Tak to jen podávají účelově novináři.

  A podívejte se na to video ČT níže. Nešťastný důchodce, "co nemá na chleba", podepíše smlouvu na matrace za 30 tis. a pak se dohaduje o penále protože nestihl smlouvu vypovědět. Závěrem vyndá hrnce za 30 tis., robota za 15 tis., lampu za 20 tis. a je s nákupy spokojen. Chudák malý.

  Podle mě, prohřešků proti morálce je plno na obou stranách. Téma je pro bulvár líbivé a je medializováno jednosměrně proti prodejcům. Informace je manipulována, obsahuje lži a polopravdy. Je to vůbec problém takového rozsahu, aby zaplňoval média? Není to spíš o tom, že se musíme stydět jak za prodejní akce v Česku, tak za nemorální jednání našich seniorů?

0/0
26.4.2013 8:14

K29a95r67e77l 73D77r22d12a 6954532237

Hyenismus především skvěle demonstruje autorka filmu "Šmejdi" tím, jak si dělá kariéru "investigativního novináře" na účelově vytvořeném tématu "nesvéprávní důchodci". Seznamte se s další odnoží hyenismu, bulvárem v poddání Silvie Dymákové. Její kampaň je dobrá jen k tomu, aby se druhořadá redaktorka TV Prima stala méně druhořadou. K tomu ji dopomáhej BLESK. Což svědčí o upřímnosti a pravdivosti této kampaně. (Ostatně, její vlastní důchodci, kterým dáma svoji mstou a lynčem hodlá údajně pomoci, dali od jejího filmu ruce pryč.)

  Opět jen lynč lůzy ulice manipulovaný bulvárem. Jde o šíření zla, sprostoty a lží, aby měl bulvár pár dní vydatné sousto. Upřímná pomoc postiženým seniorům vypadá přece jinak. Úmysl skutečně řešit obchodní praktiky v Česku vypadá také jinak. Tady jde především o větší zisk bulváru a zviditelnění autorky.

  Jedná se o regionální redaktorku TV Prima. "Šmejdi" je termín, který zavedl Vaněk v Pekle na talíři, který dělá právě se Silvií Dymákovou. Kampaň vede BLESK. Přidruženou petici podepsal také ministr průmyslu a obchodu... Proč asi? Pokud jde o špatnou legislativu, je to přece jeho bordel. On je odpovědnou osobou. Je přece snazší podepsat pro média klamavou petici než problém skutečně řešit. Tomu říkám skutečný hyenismus. Dělat účelový humbuk kolem prodejních akcí a nehnout pro řešení problému prstem.

  Vážení přítomní, zpravidla ovčané a hulváti v jedné osobě, jste díky Silvii Dymákové jen obětí dalšího podvodu shodného s podvody, které se odehrávají při prodejních akcích. Váš úmysl lynčovat a pranýřovat je zcela lichý a neúčelný. ;-)

+1/−5
24.4.2013 7:54

K72a19r44e94l 77D10r75d41a 6674382167

Pokud jde o "pětadvacetileté testosteronem nabité nadsamce v růžových košilích" podle Silvie Dymákové, je z tohoto pohledu zajímavý třeba životopis ministra podepisujícího její petici proti "prodejním akcím", který nese za obchod v Česku odpovědnost:

  Narozen 1973, lékař anesteziolog. 1. maturitu získal jako stavař, 2. maturitu získal jako zdravotník, studoval 1. lékařskou fakultu UK, od roku 2002 působil jako lékař Zdravotnické záchranné služby. (1. lékařská a záchranka - to odpovídá "diplomu za lidovku".) Členem ODS je od roku 2003. V roce 2006 byl zvolen zastupitelem a radním. 2008 se stal předsedou krajské ODS a 1. náměstkem hejtmana se specializací na regionální rozvoj, dopravu a evropské fondy. V roce 2011 se stal ministrem průmyslu a obchodu Nečasovy vlády. Od roku 2012 je prvním místopředsedou ODS.

  "Je nastrčenou figurkou v rukou takzvaného hlubockého knížete a jednoho z deklarovaných kmotrů ODS Pavla Dlouhého." Na protest proti jeho jmenování do funkce ministra vystoupil z ODS poslanec Michal Doktor. Z postu 1. místopředsedy ODS odstavil Miroslavu Němcovou.

  Ke svému postu ministra obchodu má skvělou profesní kvalifikaci. V roce 2004 provozoval pekárnu Fornetti a v roce 2007 začal provozovat Fruit Frog - ovocné koktejly.

+1/−1
24.4.2013 8:30

K20a15r87e59l 57D46r37d96a 6394582167

Ministr Martin Kuba, mediální hvězda v kampani Silvie Dymákové, je samozřejmě tou nejpovolanější osobou v Česku k řešení "nekalých praktik" na prodejních akcích pro seniory. V letech 1996–1998 (tedy během svých lékařských studií na 1. LF UK - neskutečné) působil ve společnosti PSM, která byla skrytou pyramidovou hrou.

  "Byla to pyramidová hra, říká se tomu také letadlo. Řada důvěřivců díky tomu přišla o peníze. Systém byl jednoduchý. Společnost PSM, ve které Martin Kuba dva roky působil, slibovala rychlé zbohatnutí. Stačilo složit dvacet čtyři tisíc korun a potom oslovovat známé, získávat do firmy další lidi a už jen inkasovat peníze."

  "Schůzky se konaly například v restauraci v areálu budějovického zimního stadionu. Jednou jsem se tam dostala. Pan Kuba tam tlačil na přítomné, aby do toho šli, že z toho budou mít obrovské výhody."

  "Klíčem bylo dostat do PSM alespoň tři lidi, kteří zaplatili, a člověk měl mít peníze zpátky, byl na svém. Z dalších už šly provize navíc. Jednoduše klasická pyramida. Spousta lidí tak své finance už nikdy neviděla. Obohacovali se tak výhradně ti nahoře."

  "Už v roce 1999 začala PSM ve velké míře sledovat média. Potvrdilo se, že PSM je pyramida, kterou má zamaskovat právě možnost levných nákupů. Na začátku roku 1999 natáčeli o praktikách PSM také reportéři pořadu Na vlastní oči. Zjistili, že lidé do firmy vstupují především kvůli rychlým výdělkům."

+1/−1
24.4.2013 8:43

K50a75r84e24l 45D76r40d39a 6434412917

Jak jsem si ověřil, mezi studenty je to vcelku oblíbený a rozšířený způsob "brigádnické činnosti" při studiu. Nejrůznější MLM a smluvní agenti slibují vyšší zisk a příhodnější podmínky při studiu než třeba pokladní v hypermarketu.

  Aneb v Česku jsou stovky rodin hrdé na svůj soběstačný dorost na VŠ. ;-D

0/−1
25.4.2013 9:52

P61e77t72r 73C43h65ý58l42e53k 8378845194903

Domnivam se, ze jste se chytil do pasti sve horlive obhajoby tohoto podnikani, priznal, ze se na tech akci podvadi

+1/0
24.4.2013 13:18

K79a27r26e40l 83D15r65d94a 6174312437

Nerozumím Vašemu výroku. Prodejní akce neobhajuji. Jen kritizuji neúčelný lynč v situaci, kdy zloději křičí "chyťte zloděje!", a dodají k tomu pár mouder o morálce.

0/−1
25.4.2013 8:40

M58a79r42t32i44n 12H33e96r23m57a36n 1244858238792

Proboha, nehádejte se s těma dvouma dementama, co sem píšou! Copak si myslíte, že přistoupí na nějaké argumenty alá morálka? Jen Vás to rozčílí a ty dva stejně nepředěláte! každý svého štěstí strůjce, tak ať si to užijí i oni - ono na ně taky dojde, o to nemám strach :-P

0/0
24.4.2013 7:25

K78a64r85e30l 31D41r83d15a 6964282467

Další nevychovanec, co o "morálce" absolutně nic netuší. :-/

Jak chcete cokoliv řešit ku prospěchu společnosti, když máte stejné chování jak ti prodejci? Akorát děláte stejnou škodu. Jen zde odhalujete, kde je skutečné jádro problému. Jste to vy, "nevychovanci v Česku" a vaše jalové představy o falešné morálce, které vnucujete svému okolí. Styďte se. :-P

0/0
24.4.2013 8:56

P56e33t77r 45C84h40ý44l23e92k 8118435234403

Pro všechny obhájce "volného podnikání" v oboru předváděcích akcí:

zásadní problém je v tom, že důchodci, potenciální kupci jsou již na počátku uvedeni v omyl nabídkou zájezdu (výletu) s kulturním programem zadarmo či za nízkou cenu. Pak jsou odvezeni do cízího prostředí, ve kterém jsou manipulování, jsou vystaveni psychickému (někdy i fyzickému) nátlaku s cílem prodat zboží pochybné kvality za neúměrně vysokou cenu. Tímto jsou vytvořeny nerovné podmínky smluvních stran a domnívám se, ač nejsem právník, že by měla být smlouvy prohlášena za neplatnou.

+15/−1
23.4.2013 12:28

T29o40m70á60š 64K64u40c13h59a14ř 3507791748841

Tady je příklad letáku:

http://www.reva-muzika.cz/letak.jpg

"Prožijte s námi krásné zábavné odpoledne s muzikou"

Tváří se to jako zájezd za 99 Kč i s prohlídkou zámku. "Odpolední program se spoustou písniček a humoru", "Zábavná reklamní show" No, zábava to možná pro ty hyeny je. To, že zneužili fotku cimbálky Réva už je jenom třešnička.

Nebo zde:

http://miroslavhruska.blog.idnes.cz/c/273921/A-to-se-vyplati-kdyz-je-to-zdarma-aneb-slevova-past-na-duchodce.html Je to označeno jako zájezd. Nebo zde, označeno jako podzimní posezení:  http://brnensky.denik.cz/galerie/foto.html?mm=letak-predvadeci-akce130312

+3/−1
23.4.2013 13:51

P89e58t53r 82C23h85ý87l77e55k 8608385274913

to je přesně to, o čem mluvím. Pokud si pánové Pliska a Drda myslí, že je to standardní podnikání, tak já si to nemyslím.

+8/−1
23.4.2013 14:19

K11a92r22e46l 64D33r65d88a 6604792297

Tady je obdobná reportáž ČT o prodejních akcích. Pár vcelku inteligentních důchodců se účastní prodejní akce a pak se marně snaží vyvázat ze smlouvy dík vlastnímu pochybení. Společnost jedná podle zákona a "od smlouvy je možno odstoupit písemně 14 dní po podpisu". Pak již společnost vyžaduje penále. Je tedy již v českých zákonech ochrana zákazníků i prodejců.

  Doporučuji pár posledních minut reportáže, kde pán vyndává ze skříní výrobky nakoupené na akcích a je s těmito nákupy očividně spokojen. Obávám se, že o tom to je. Jde o legální prodejní kanál, jeden z mnoha prodejních kanálů, a stejné "morální" problémy se dají nalézt u každého. Nebo si myslíte, že internetové obchody, slevové portály, smluvní agenti telefonů či energií, pojišťováci, obchodní řetězce... jednají zásadně košer? 

  Tady jde jen o klasické, "kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde".

http://youtu.be/Zm8E-V3X2Bg

0/0
24.4.2013 9:24

P49e65t25r 85C51h82ý96l70e98k 8498845684203

Nevim, jestli vsechny vami uvadene kanaly jednaji koser, ale rozhodne vas v ramci uzavreni smluvniho vztahu pod zaminkou vyletu nevylakaji mimo domov a nevyhrozuje, ze vas neodveze zpatky pokud nekoupite/podepisete.

aby jste to ve svem schematu lepe pochopil, je to jako kdyby vas na diskotece oslovila hezka slecna s nabidkou nezavazneho poteseni, odvedla k sobe domu, tam vas zavrela a frajer, ktery by tam byl a ni by po vas chtel penize za ty chvilky, jinak vas nepusti domu k mamince. Zaroven by se vam smal, ze ho mate malyho a ze jste vubec nemohl myslet vazne, aby s vama slecna zadarmo neco mela, kdyz jste tak osklivej. Neberte to osobne, neznam vas.

+1/0
24.4.2013 13:09

K86a56r35e61l 73D79r41d42a 6714632477

Pohybujete se na úrovni sepisování nesmyslných konstrukcí. Co se týká prodejních akcí, nezdravě zobecňujete.

  Na pár akcích jsem byl také, daly se ustát a bylo možné se rozhodovat zcela svéprávně. Nikdy jsem nezažil praktiky šikany a agrese, které autorka tak kritizuje. Vždy šlo jen o "klamavou reklamu", což je mé subjektivní hodnocení. 

  Patrně se někde medializované praktiky odehrály, ale na základě bulvární účelově zmanipulované informace lze vyvodit opět jen chybné závěry, asi jaké zde prezentujete. Což si také zaslouží kritiku.

0/−2
25.4.2013 8:30

L89i23n49d26a 24N84o34v19o39t14n26á 3979106461

Inteligentní manželský pár - cca 65 let - rodiče od partnera - vždy se podobným akcím smáli, nikdy na ně nejezdili, naopak se akcím vyhýbali. Viděli to i u své příbuzné, která neustále něco na podobných akcích kupovala. Jednou ale dostali nabídku ( samozřejmě od své příbuzné ), ať na podobnou akci jedou. Večer přišli domů, prodejci jim dodali vše až do domu, předsíň zavalená 20 krabicemi nesmyslů (samé kuch. spotřebiče, samé "dárky").. Až doma jim došlo, co vlastně udělali a že taky naletěli. Naštěstí prodejce udělal chybu ve smlouvě ( uvedl, že byla složena záloha 20 000 Kč, ve skutečnosti však "jen" 10 000 Kč ) a vše si ráno odvezl a zálohu vrátil. Od té doby se akcím vyhýbají. Jsem ráda za tento film !

+10/−1
23.4.2013 9:57
Foto

G93a57b88r38i77e16l41a 82B35a89r38t70o90š19o28v47á 4567847283348

Jsem taky moc ráda za ten film. Mí vysokoškolsky vzdělaní rodiče si nedávno koupili masážní polštářek za 5.000 a říkali, že vydělali, protože dostali slevu 50 %... A to je nikdo nemlátil ani nevydíral... Nikdy to nepochopím...

+9/−1
23.4.2013 11:04

M72i11c66h82a84e74l39a 55K64r92o87u56p88o67v25á 3890130648652

no potěš. Podle sebe soudím tebe?

0/0
23.4.2013 9:34

M31i63c64h32a20e54l32a 74K16r71o81u28p96o72v36á 3440360748132

měla to být reakce na příspěvek níže. Nějak jim to blbne

0/0
23.4.2013 9:35

D63a47v60i76d 89P46l42i49s13k74a 6297247824902

Takže asi reakce na mě. Mně je úplně fuk, co můj taťka nebo prarodiče se svými penězi dělají. Nikdy bych si netroufl jim radit, pokud by mě o to sami nepožádali.

0/−7
23.4.2013 9:39

M63i64c69h49a89e22l59a 19K67r67o72u45p94o25v29á 3530400508852

ale napsal jste to dost nešťastně a cynicky

+1/0
23.4.2013 9:48

D26a14v54i73d 28P89l70i50s56k55a 6907887894642

Za cyniky považuju ty, kteří se snaží tento typ podnikání omezit.

+1/−9
23.4.2013 9:57
Foto

L42u13d86ě53k 24F25u93x94a 9786860404937

Tak to asi neznáte význam toho slova:-P

+8/0
23.4.2013 10:32

D31a23v95i72d 34P42l75i65s85k18a 6897507594292

Snaha o omezení těchto akcí je podle mě motivována nikoli snahou o omezení tohoto typu podníkání, nýbrž obavou, že někdo dotyčného obere o peníze, které by dostal v dědictví. Tomuhle říkám hyenismus já (a omlouvám se hyenám).

+4/−27
23.4.2013 9:26

K70a12r63e76l 78D81r80d61a 6214422987

Pak může jít o normální konkurenci. Stejné elektro-zboží v LIDLu, ve stodole za vesnicí "Levné elektro" či akce s výletem... Umím si představit, že je plno stejných prodejců, kteří jen útočí na konkurenci.

+3/0
23.4.2013 9:39

M25i34r91e52k 46R26a24d78o96s75t74n77ý 5320237241326

S části s vámi souhlasím. Ale měl bych problém být hrdý na příbuzného v rodině, který tohle dělá. Je mi vás a jeho líto.

+2/−1
23.4.2013 9:44

K13a55r51e62l 37D34r53d23a 6394282107

Mě je líto Vás. Já na to hrdý nejsem, (kde to berete?). Ale to je tak celé, co s tím mohu dělat. A co jsem ochoten proti tomu dělat, protože svobodná společnost je důležitější, než společnost svázaná hloupými zákazy. Což tady plno lidí ještě nepochopilo.

+2/−1
23.4.2013 9:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.