Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Princ miluje prince: pohádková gay osvěta má český překlad hotový

Bylo nebylo, v jednom království chtěli oženit prince. Sjely se krásné princezny, jenomže kralevicovo srdce pořád nic. Až pak spatřil úplně tu poslední princeznu a vedle ní stál její bratr. A láska byla na světě. Pohádka Princ a princ vyšla v Nizozemsku a je hotový už i její český překlad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P16a89v65e31l 45K95o91š66u27t 5278732771984

Je to úchylné a zvrhlé. Představte si, že by šla po ulici skupina chlapů, za asistence policie, která by je chránila, a tato skupina bude vykřikovat "Jsem na holky a jsem na to hrdej!"  Asi budou za blázny, že...

Tolerance ano, ale glorifikace úchylky, to už je moc.

+9/−1
3.4.2013 15:35

J46o50s50e51f 11W89e80n52c94e81l 1868470404964

Z vlastní zkušenosti mohu říct že malým dětem to hlavu nezamotá a narozdíl od dospělých to vůbec neřeší...  prostě pohádka, trochu se zachychotají že jsou tam dva princové, a pak si půjdou zase hrát a malovat a ve finále jim to je naprosto šumák.  Vědu z toho dělají jen dospělí, zejména mrzoutové které nemá nikdo moc rád..

+2/−8
1.4.2013 4:59
Foto

O45n20d61ř89e68j 85M94i70c82h49a78l15í65k 7137410898

osvěta? pak bychom měli opravdu nazývat věci pravými jmény. Homosexualita je odchylka od normální sexuality a řadí se právem mezi deviace. Ovšem není nijak nebezpečná pokud se dodržuje bezpečný sex. A měla by být tolerována stejně jako jiné deviace, protože je vrozená a neléčitelná.

+12/−1
6.3.2013 21:16

D29a63v71i46d 93R58e24g85n42e93r 5583331347129

A tohle snad někdo popírá? Akorát to nepatří do žánru pohádky, nýbrž do žánru seriozní přednášky, které se nepochybně na školách taky dělají a říká se na nich totéž, co píšete.

+1/−2
7.3.2013 15:17
Foto

V27e90r48o60n81i14k37a 57V87r82š38o63v11s70k45á 9443852493626

není v kompetencích školy, aby takové přednášky konala. To, že je to "legální" je chybou těch, co to schválili. Je na rodičích, jak své děti vychovají.

0/−1
12.4.2013 23:22

D75a28v25i10d 46R47e30g33n29e95r 5203611707679

Mimochodem, v pohádkách se dost často objevují různě hendikepovaní lidé, třeba koktající nebo s nízkým IQ (hloupý Honza :)). Obvykle se princezna vykašle na etiketu a konvence, někdy i na kariéru princezny, následuje své srdce a uteče s daným pacholkem. Diváci loví kapesníky. Tak proč ne tady? :)

+2/0
7.3.2013 15:30

M64a57r39i54e 82N98o14v41o41t80n43á 7824910867782

A co dědic trůnu?

+2/0
6.3.2013 17:54

D51a56v53i94d 57R15e86g27n54e10r 5393581847409

Dopadne to stejně, jako když je princ neplodný. To se stává i v lepších rodinách. Nějaký problém?

0/−2
7.3.2013 15:18

J46a35n 21P69u97l52e41c 4898617851455

A proč ne? Děti dřív nebo později stejně poznají ,že homosexuálové existují.

+2/0
6.3.2013 17:11

J30o43s47e80f 27W53e60n50c81e71l 1518250134644

přesně. problém s tim mají vždy jen ti co vyrostli v prostředí kde je jim vše zatajováno nebo vtloukáno do hlavy jak je to nemorální, nenormální, hrozná moc a co všechno..   tam kde je v rodině někdo žijící se stejným pohlavím to děti vnímají jako běžnou věc (pokud to toleruje rodina) a nikdo s tím nemá problém a ani děti nejsou jakkoli touto zkušenosti degenerované. to jen dospělí dělají ze všeho velblouda a kážou o toleranci... OMG.

0/−1
1.4.2013 5:02
Foto

V80e47r13o39n24i34k24a 72V93r16š68o72v84s49k55á 9873882703186

Copak nemají rodiče právo své děti poučit dle svých morálních principů? Jste tolerantní vůči jejich způsobu výchovy? Nezdá se. Říkáte, že jejich děti jsou degenerované.

+1/0
12.4.2013 23:27
Foto

V73e24r67o15n98i10k49a 88V75r22š87o31v31s55k87á 9593482113746

ano, ale způsob, jakým stylem se to dozvědí,že "je to normální" není správný

+1/0
12.4.2013 23:24

M36a71r71t36i37n 77M18i42k14a14l61a 6916113437507

Spisovatelce a českým překladatelům se povedl pořádný a smradlavý výkal. Mám dceru v mateřské školce. Naučil jsem ji, že když vykoná potřebu, co má udělat s lejnem a poté jak se má od této nečistoty ošetřit. Naučím ji stejně tak, co má dělat, když se setká s tímto výkalem. Rodiče věnujte svým dětem čas. Zajímejte se o jejich názory a o to co říkají jejich spolužáci a jejich učitelky. Selským rozumem a pomocí dobrého svědomím je učte správným cestám. Budete je tak nejlépe chránit před veškerým zlem a trusem co se kolem nás vyskytuje.V

+6/−8
6.3.2013 16:11

D88a96v75i47d 13R89e35g57n11e83r 5713831237849

Co přesně tedy poradíte dceři, když zjistí, že je homosexuální? Jak má se sebou jako lejnem naložit?

+8/−1
7.3.2013 15:19

J34o10s53e23f 62W97e46n47c86e89l 1968660954444

jí budou ignorovat a dcera zdrcena dlouholetou depresí si pak něco udělá, a zcela zbytečně. rodiče si pak můžou gratulovat

0/0
1.4.2013 5:04
Foto

V36e83r21o54n80i42k58a 22V21r44š21o48v77s70k86á 9633522643326

Víte, ono 100hoven jde.....

Jsou i bývalí homosexuálové...jen jestli opravdu chcete. Hledejte na google příběh Michael Glatze (USA)

0/0
12.4.2013 23:29

P17e13t59r 48P39á12l95k12a 6123176780802

ta pohádka není celá - když si princ vzal prince, logicky zavládl v podzámčí smutek, protože poddaným bylo líto, že jim královská dynastie vymře po meči.

A jelikož by žádná pohádka neměla končit smutně a autorka je henta liberálka z Nizozemí, řešení se přímo nabízí: princ s princem by měli ještě založit na zámku coffee shop a společně s poddanými se zkouřit do bezvědomí.

Teprve pak se dětem vtlučou do hlavy opravdové hodnoty a naučíme je toleranci. R^

+6/0
6.3.2013 13:34

D17a54v98i73d 88R39e90g51n64e71r 5223641427739

Když je prvorozený princ gay, tak následníkem se stává syn druhorozeného, to nevíte? V nejhorším se přejde na republiku. :) Nic, co by ohrozilo spokojený život běžných občanů, vy hodnoto.

+6/−1
6.3.2013 15:31

P83e37t59r 83P43á34l73k59a 6913836870532

vaše řešení je jistě možné, ale máme na něj přece jen málo informací - mají vůbec královští rodiče i další syny? Pokud ano, jsou to heterosexuálové? Pokud ano, jsou ženatí nebo žijí single? Samé otázky!

Návrh na přechod k republice je samozřejmě taky legitimní, ale na pohádku mi připadá příliš radikální a to i v našich poměrech, natož v zemi, která má už několik set let monarchii.

Z informací, které mám, a z kontextu tedy musím pro spokojený život nizozemských poddaných trvat na rozšíření pohádky o coffee shop, je mi líto. :-P

+2/−1
7.3.2013 9:27

D18a58v78i39d 50R43e40g37n66e49r 5133801577719

Já myslím, že třeba neplodnost členů šlechtických rodin se po staletí nějak řešit musela, a pochybuji, že pomocí coffee shopů, je mi líto.

+4/0
7.3.2013 15:21

T11o10m60á93š 47Z27a73h54á74l46k27a 7680812157310

Abych to napasoval na dnešní dobu. Tak v mé pohádce bude princezna a ostatní ženy nosit kalhoty, princ a ostatní muži sukně nebo kilty.

0/0
6.3.2013 11:06

D24a69n21i29e80l 80C22v21e23j38n 9810371740345

No co, já vidím příběh, kdy láska vyhraje nad nástrahama. Obyčejná pohádka. Nikdo nikoho nebude nutit, aby to dětem četl. Tak proč proboha tolik humbuku?

+7/−2
6.3.2013 10:18
Foto

V80e55r12o21n41i34k22a 64V54r66š23o98v42s21k60á 9703682373196

to víte jak?

0/0
12.4.2013 23:31

J23a96r38o82m10í75r 59N88o85v31á22k 9197518497

Ubohé...

+3/−5
6.3.2013 8:08

P73e29t44r 16U36r56a91m 1662680123967

A priste bude kral milovat 10-lete princatko ?

+7/−7
6.3.2013 7:06

D30a47v68i60d 50R54e10g72n24e77r 5943961557359

Nebude. Pedofilie je narozdíl od homosexuality společensky nebezpečná. O obojím má být dítě objektivně informováno ve škole/školce, protože to je součást světa kolem něj. O něčem se však dá informovat formou pohádky a o něčem pouze formou vážné přednášky.

+5/−6
6.3.2013 8:37

B60e52n47j89a51m44i24n 72K35a23p76l54a43n 3212456521537

Nemáte pravdu, pedofilie není nebezpečná, pouze se démonizuje. 90 % pedofilů nikdy nikomu neublíží a narozdíl třeba od učitelů mají děti skutečně rádi ;-D. Když už jsme u té tolerance ...

+6/−2
6.3.2013 9:39

D93a40v62i61d 17R97e47g41n31e49r 5943721547759

Já vím a souhlasím. Považoval jsem za zbytečné pro účely téhle diskuse komplikovat pojmy - pedofilií jsem myslel nikoliv stav mysli, ale skutečně dokonané pedofilní jednání, které by bylo znázorněné v předpokládané pohádce.

+2/0
6.3.2013 10:13
Foto

V73e19r54o83n19i11k24a 34V87r34š94o34v91s16k17á 9433642293696

Homosexualita je také nebezpečná a nemorální. Příčí se přírodním a Božím zákonům.

+2/0
12.4.2013 23:32

M83i64c44h92a28l 62T14r16i68s12k48a 2500287582497

se to bude jmnenovat princ Gayaya.

+14/−1
6.3.2013 4:25
Foto

A66l98e59š 11H44o37d29i16n16a 9670379248904

Evropské feministky se spolčují proti dětskýmpohádkám:

http://www.stridavka.cz/evropske-feministky-se-spolcuji-proti-detskym-pohadkam.html

+2/−1
6.3.2013 2:29

P40e97t65r 29S34o88k88o41l 8792901907791

Tolerance není právo, je to udílená výsada tím který něco nebo někoho  toleruje. Kromě toho si asi každý představujeme pod tolerancí něco jiného. Doufám, že pro většinu je tolerance postoj, který by se dal definovat jako "žij a nech žít"...."no harm". Tenhle postoj je zcela neutrální. Problém tu zřejmě existuje v tom, že jsou tací, kteří si pletou toleranci s právem na toleranci, ba co hůř, někdy i s právem na uznání privilegií pro svou odlišnost. Být odlišný (ne vlastní vinou) neznamená mít nějaké privilegium, či nárok na to být vnímán jinak, znamená to jen, že měl dotyčný v jistém ohledu smůlu. Diskuze na téma zda je homosexualita normální, nebo není je zcela zbytečná protože na to stačí základní znalosti přírodovědy a biologie. U savců není homosexualita v žádném úhlu pohledu normou. A diskuze na téma jestli mají mít malé děti s neukončeným osobnostním vývojem podávané informace o odlišnostech formou jakýchsi dogmat... viděl bych to tak, že psychologické osvětové pokusy si provádějte na vlastních pubertálních dětech.... a pokud to shrnu tak si knížku strčte tam kam rádi coitus, nebo ji rozdávejte jako čtení k pivu v klubu Míša.

+15/−4
5.3.2013 23:57

D13a41v22i84d 46R15e46g84n34e16r 5563411307919

Děláte to složitější, než to je. To, co někdo ve svém životě nemůže ovlivnit (třeba barvu kůže, tělesná postižení, homosexualitu, apod.), to slušný člověk toleruje. A ano, zde existuje i "právo na toleranci", přímo to plyne z konceptu lidských práv. Naopak to, co člověk ovlivnit může, třeba příslušnost ke straně či názorovému proudu, to tolerovat nemusíme. To je předmětem diskuse, která je pochopitelně vždy založena na "netoleranci názorů".

+8/−4
6.3.2013 0:17

P50e77t57r 75S65o13k70o72l 8172121817231

V tomhle se těžko kdy shodneme, protože uznávám zcela odlišné hodnoty.

+4/−3
6.3.2013 0:29

D61a38v26i68d 75R18e78g97n12e25r 5433681107319

Proč myslíte? O hodnotách jsme tady snad nemluvili. Tak schválně, v jakých hodnotách myslíte, že se neshodneme?

+1/0
6.3.2013 0:34

P52e89t84r 83S66o45k37o83l 8202411657241

Nemá význam to rozebírat. Dá se to definovat jako např určitá forma prepperismu.

0/−3
6.3.2013 1:10

D86a30v17i94d 38R39e70g83n76e29r 5253571977779

Netuším, co je prepperismus. 

No nic, škoda. Možná byste neměl vidět tolik mezi řádky. :)

+3/0
6.3.2013 1:12

L42í27d75a 16Z18e57m54a22n23o85v88á 1500668545395

Výchova dětí, pro zdravý psychický vývoj svých dětí pokládám za jediný přijatelný párový model muž - žena.

+4/0
7.3.2013 11:12

D50a96v60i53d 87R86e71g13n72e84r 5723831337119

A v tom se jako mám s vámi neshodnout? Samozřejmě já jako gay taky považuju za lepší pro dítě, když má otce a matku. Na druhé místo dávám dva otce nebo dvě matky a na třetí místo dávám výchovu X vychovatelkami v dětském domově. Shodneme se?

+1/−1
7.3.2013 15:11

J43o78s68e70f 68N21o15v38á53k 9893434347343

Slusny clovek netoleruje neco z ceho se mu chce zvracet nebo neco co je trestne, i kdyby to bylo neco co jiny clovek nemuze ovlivnit (napr. kleptomanie, pedofilie, zoofilie a dalsi). Navic mi chybi u vas tolerance k homofobikum. ;-)

+4/−1
6.3.2013 0:41

D53a84v81i10d 82R26e47g92n62e48r 5233491517249

Samozřejmě, nelze tolerovat to, co negativně zasáhne do práv někoho jiného (kleptomanie, pedofilie, ...). Takoví lidé pak mají smůlu, protože ochrana práv ostatních je nadřazená jejich vrozeným vlastnostem. Život není spravedlivý, to mi je jasné. Homofobie je nejednoznačně definovaný pojem. Buď tím myslíme určitý názorový proud, a ten pak tolerovat nemusím (jak jsem psal, názory nejsou vrozené). Nebo tím myslíme skutečně medicínskou záležitost, kdy člověk má odpor k projevům homosexuality. No a to samozřejmě toleruju. Dokonce, aniž bych věděl, zda jsou kolem mě homofobové, tak preventivně se s partnerem na veřejnosti ani nelíbáme, natož něco jiného.

+5/0
6.3.2013 0:57

J52o53s58e11f 10N41o50v53á41k 9653714737103

Tak za ohledy k homofobikum velice dekuji. R^ ;-) Nicmene jak se projevi tento ohled pokud se bude takovato knizka prezentovat v materskych skolach?

+1/0
6.3.2013 1:23

J94o73s69e42f 76N58o65v26á91k 9443444377333

jeste dodam - a zvlast se bojim toho, aby se homofobie u deti nepotlacovala nejakym pseudo nazorem, ze je homosexualita normalni a homofobni dite by melo svou homofobii odbourat, aby bylo 'slusnym clovekem' (ted neresim to jestli je homos. normalni, ale tu celkovou koncepci tlaku na homofobiky)

+2/0
6.3.2013 1:27

D90a77v93i65d 28R28e54g68n60e79r 5523891117829

No já nejsem příznivcem povinné léčby jakékoliv poruchy. Jinak ale pokud homofobií rozumíme fobii ve smyslu arachnofobie nebo klaustrofobie, tak odstraněním takové fobie se život fobika zlepší, nebo ne?

+4/0
6.3.2013 1:30
Foto

V79e22r29o19n35i81k31a 73V32r29š70o64v83s35k32á 9183192303766

a co heterofobie?

0/0
12.4.2013 23:49

D18a63v55i87d 22R46e26g15n49e24r 5303781417939

Já bych jí tam nijak nutně neprezentoval, nicméně si myslím, že to není za hranicí narušování práv homofobiků, vždyť je to jen text s nějakými kresbami... Ono je to těžké, představte si, že nějaké dítě má třeba odpor k brokolici. Má se přestat vařit v jídelně? Nebo může být i fobie z matematiky. :) To chce vždy najít nějaký kompromis, třeba se poradit předem s rodiči a podle toho upravit výuku.

+2/0
6.3.2013 1:28
Foto

V77e52r96o81n18i62k16a 59V67r57š33o11v44s92k32á 9603512583756

fuj ještě aby to....

0/0
12.4.2013 23:46

L81í47d37a 91Z98e81m92a30n42o16v53á 1530878765855

Neexistuje důkaz, že homosexualita je vrozená. Jde pouze o korektní snahu nerozviřovat diskuze o této otázce. Existuje nemálo známých psychologů. kteří vám řeknou, že je to sporné.

+3/0
7.3.2013 11:11

D40a38v49i98d 56R23e26g49n15e31r 5863771537939

Může to být jako s obezitou - některá je způsobená geneticky, jiná je způsobená tím, že člověk moc žere. Moje svědomí je čisté, protože moje homosexualita je vrozená. Takže to berte tak, že mluvím pouze za tyto homosexuály. Všechny moje argumenty jsou platné i za situace, že připustíme, že některá homosexualita není vrozená, ale daná prostředím (věznice, církev, ...).

+1/0
7.3.2013 15:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.