Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vedení Národního divadla se vzbouřilo proti Sankotovi, chce, aby odešel

Vedení Národního divadla požaduje odchod Martina Sankota z funkce dočasně pověřeného ředitele této scény. Nahradit by ho měla osobnost "ze středu" divadla, ministryně kultury Alena Hanáková už dostala na takovou osobnost tip. Řekla to po čtvrteční schůzce s vedením divadla a zástupci odborů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

silvah_bullet

Mohli by ředitelem udělat Luďka Sobotu, nebo rovnou Spejbla.

Národní divadlo je příspěvkovou organizací České republiky, jejím zřizovatelem je Ministerstvo kultury ČR. Ministr kultury jmenuje a odvolává ředitele.  Když Besser odvolal Dolanského, tak takovej povyk nebyl. Černý navíc ani jmenovanej nebyl, jenom pověřený řízením, sám žádným konkurzem neprošel. Jediný řešení je udělat konečně řádný výběrový řízení, maximálně objektivní..

Herci se můžou postavit na hlavu, ale to je tak jediný co mohou udělat.. No a před volbami zas můžou přemlouvat bábu s dědkem..

+1/0
14.9.2012 10:03

držte si klobouk

Hanáková je nejslabší

měla by dostat padáka

0/0
14.9.2012 9:56

Tiška

Z bláta do louže

Vážení, jen krátce. Podle informací Českého rozhlasu by mohl být ředitelem ND, současný provozní ředitel Václav Pelouch. Doufám, že to je "kachna", nebo špatný vtip. Pokud se tak stane, bude to, jak se říká: z bláta do louže!!!!;-O

0/0
14.9.2012 9:25

papazian

Kdy odejde paní z Vizovic, toho čase ministryně kultury?

Těšíme se!

0/0
14.9.2012 8:55

filin

Neznám situaci v ND,

ale  osoba pana Sankota pro řízení čehokoli se mi zdá úplně sebevražedná..... Koukal jsem jako blázen na obrazovku, jakým způsobem ten člověk hovoří... jak je možná, že TOTO pracuje na ministerstvu - jakémkoli ministerstvu..

0/0
13.9.2012 21:16

Bach

Lži naživo.

V úterý ve 12,30 hod. se konala TK ministryně kultury (i když mluvila spíše její tisková mluvčí), kde byl přítomen a vystoupil její náměstek Sankot. Ve svém vystoupení m.j. argumentoval, proč musel být řed. Černý odvolán. Mělo jít o úbytek diváků, odchod významných členů souboru ND a špatnou manažerskou činnost. TK byla vysílána živě na ČT24. Tentýž den se v pořadu ČT Události, komentáře (vysílané ve 22,30 hod.) odpovídal moderátorovi pořadu tentýž náměstek MK Sankot a po krátkém vyjasnění situace přiznal, že 10 hodin předtím lhal!!! (a slíbil omluvu druhý den při setkání s pracovníky ND). A to byl tento člověk jmenován ministryní kultury Hanákovou dočasným generálním ředitelem Národního divadla.!!

0/0
13.9.2012 16:34

ajgor

Predevcirem jsem dotycneho pana videl v rozhovoru na CT24...

...vetsiho nymanda, co neumi dat dohromady ani kloudnou vetu bez toho aby zacinala slovem "takto", jsem jeste nevidel. Absolutne nemel paru, o cem mluvi, cisela z nej nevedomost a amaterismus. Jestli takhle "pracuji"  vsichni ministersti urednici , tak se nedivim, ze je tanhle stat tam kde je.

0/0
13.9.2012 15:03

libedejroznec

a to už jste

v redakci zjistili, co se tam děje s výběrovkama a s globálním pojištěním podřízených organizací ? ;-D

0/0
13.9.2012 14:47

tojsouveci

Od

Od dob stávky v ČT se stalo u některých zaměstnanců módou to, že chtějí rozhodovat o tom, kdo jim bude ředitelovat.

+1/0
13.9.2012 14:01

tojsouveci

Kde

Kde jsou doby, kdy herci, pěvci a komedianti byli odpadem společnosti a za jejich představení dostávali tak najíst a možná je nechali i zdarma přespat.

No a jak plynula doba, tak se ty první dvě skupiny dostali úplně jinam, kdežto ta třetí se nějak v médiích neprosadila a je skoro pořád tam, kde byla.

0/0
13.9.2012 14:00

až vyrostu, budu politikem

Re: Kde

Nemyslím si, že do této kategorie spadali umělci z Národního divadla - a to od dob jeho vzniku.

0/0
13.9.2012 15:47

pavsson

Futro

Všechno je to vždy otázka peněz. Osobně si myslím, že kultura, stejně jako církve nebo sport by měla být významně spolufinancována prostřednictvím daňových asignací. Pro mně je naprosto nepochopitelná současná praxe, kdy jsou třeba některé kulturní nebo sportovní projekty financovány Českými drahami, které jsou sami futrovány státními penězi.

0/0
13.9.2012 13:56

karelli

Re: Futro

Naprostý souhlas. Daňové asignace asi také nejsou ideální způsob, ale bylo by zřetelné, o kterou oblast kultury (které církve, respektive sporty) je zájem a které se musí změnit ... nebo zaniknout. Jenže jsme v Čechách. Ti, na které by nikdo daňovými asignacemi nemyslel (= o jejich činnost by nebyl zájem) by o to hlasitěji pokřikovali, že je stát musí nakrmit. :-/

+1/0
13.9.2012 14:05

pavsson

Re: Futro

Asignace by fungovaly především jako nejprůkaznější průzkum. Ten kdo platí daně, rozhoduje. Žádný podplacený úředník nebo lobbista. Pochopitelně, že by to byla jen malá část financování, ale naprosto jasně by to odráželo potřeby lidí. Osobně třeba nechápu, proč mám já doplácet na koníčky jiných lidí, když na moje koníčky nepřiplácí nikdo.

0/0
13.9.2012 14:15

burmajones

Já si vzpomínám, jak to bylo před volbami

Až na několik málo výjimek vystupovali naši umělci jako jednotná fronta.Strašili nás, že bububu Paroubek vyhraje, spojí se s komunisty a naši skvělí herci budou muset emigrovat.Radili nám jak přemluvit bábu a že nejlepší je volit Top09, protože ten její šéfik je bohatej a nekrade a když se kecá tak spí.

A teď poznávají, že jim to vlísávání nijak nepomohlo a koukají :-)

Ale jejich osud už nikoho nezajímá, proč by taky měl?

+9/0
13.9.2012 13:10

trojuhelník

Re: Já si vzpomínám, jak to bylo před volbami

To je pěkně napsané, díky.

0/0
13.9.2012 15:45

Yarda.

...Sankot opustí funkci poté, až udělá "nezbytně nutnou

práci". ...

T. j. propustí přebytečné zaměstnance, např. herce;-D

+1/0
13.9.2012 13:08

karelli

Re: ...Sankot opustí funkci poté, až udělá

Herci jsou v ND zaměstnanci? Mnoho jich zaměstnanci nebude. Každý herec má spoustu kšeftů okolo a v divadle má jen nějakou termínovanou smlouvu. Skuteční zaměstnanci v divadle jsou jen pomocný personál. Vesměs postradatelní, případně nahraditelní lidé. Rv

+1/0
13.9.2012 13:12

karelli

Darmožrouti

V Národním divadle zjevně vládne komunismus stalinského ražení. Zaměstnanci a najatí pracovníci chtějí majiteli určovat, kdo jim bude šéfovat. To všechno za peníze z našich daní. Neznám účetnictví ND, ale silně pochybuji, že tržby ze vstupného kryjí nějakou významnou část peněz, které tihle darmožrouti spotřebují.Rv

+1/0
13.9.2012 12:52

ivoš

Re: Darmožrouti

Veškerá kultura jsou darmožrouti, že? Já bych to zrušil, je to zbytečnost, nějaké umění...Při slově kultura vytahuji revolver, řekl už kdyxsi jeden tlustý pán.

0/0
13.9.2012 12:57

mMANGO

Re: Darmožrouti

jestli tomu rozumím,tak jinými slovy říkáte : stát vám určil do vedení tetku z mateřské školky na ministerstvu,která vám prostřednictví Sankota,který nic neví o divadle bude poroučet,tak držte hubu a poslouchejte.Je to tak ?

+3/0
13.9.2012 13:01

Jan Ruzicka

Re: Darmožrouti

Jenže ono to tak je a má být. Odbory ve státních a příspěvkových organisacích jsou zhůvěřilost.

0/0
13.9.2012 13:09

burmajones

Re: Darmožrouti

jejdanánku, zhůvěřilost.to jako proč?

+2/0
13.9.2012 13:11

Jan Ruzicka

Re: Darmožrouti

Pokud někdo žije z peněz jiných lidí, měl by umět poslouchat. Koneckonců, vybral si to sám.

0/0
13.9.2012 13:13

burmajones

Re: Darmožrouti

on skoro každý žije z peněz jiných lidí, ovšem zákon lidem umožňuje se sdružovat a prosazovat svoje zájmy.

+2/0
13.9.2012 13:17

Jan Ruzicka

Re: Darmožrouti

Bohužel máte pravdu.

0/0
13.9.2012 13:42

dieuetdroit

Re: Darmožrouti

ach, vy primitive, kulturni barbare. Tady nejde vubec o nejake odbory, jde o to, ze byl pod pruhlednou zaminkou vyhozen clovek, ktery mel regulerni mandat k vedeni divadla, nemaji nahradu a hlavne nemaji ani poneti, jak se takovy podnik ridi. Tam ma byt ekonomem financni reditel, ale ne clovek, ktery cele divadlo zastresuje a musi rozumet prave kulture. To je jako kdyby muj sef, ktery je sice "ekonom", ale ucetnictvi stejne nerozumi sel a zacal trenovat extraligovy hokejovy tym.;-€

+1/0
13.9.2012 14:41

karelli

Re: Darmožrouti

Bohužel i na jmenování neschopných manažerů má majitel právo. Zrušení například ministerstva kultury jako instituce by kultuře jen prospělo. "Kultůrní pracovníci", kteří by se museli ohánět, aby si sehnali peníze na obživu by možná začali předvádět něco, co by pobavilo i diváky, ne jen je samotné. ;-O

0/0
13.9.2012 13:10

kristusek21

Re: Darmožrouti

Ovšem ministr kultury není majitel. Bohužel ne každému ministrovi je to jasné.

0/0
13.9.2012 14:45

karelli

Re: Darmožrouti

Zato Vám je všechno jasné. Ministr není majitel, majitelem "jsme my všichni" případně "majitelem je lid této země" a tak dále. Těchto blábolů už tu bylo dost - a nefungovalo to. V ideálním státě (jaký není nikde na světě, ale leckde se k němu snaží přiblížit) je ministr správcem národního majetku, který ho pro "lid" spravuje. A měl by za to být také zodpovědný, až do té míry, že při neúspěchu půjde od koryta. Ještě se tu nabízí jedna, dost krutá možnost, pro ND asi nevhodná, ale velmi vhodná např. pro Českou televizi: PRIVATIZACE! !

0/0
13.9.2012 15:37

mMANGO

Re: Darmožrouti

myslíte privatizaci,něco jako Mostecká uhelná ? Za komunistů jste mohl být blb a když jste měl stranický průkaz, mohl jste dělat ředitele. Dnes můžete být blb z mateřské školky a se stranickým průkazem můžete dělat ministrini.Pokud chcete oponovat,napište , který výrok je nepravdivý

0/0
13.9.2012 20:22

karelli

Re: Darmožrouti

Do mateřské školky jsem nechodil, stranický průkaz jsem neměl (nebyl jsem ředitelem) a nemám (nejsem ministrem). Přeji Vám ve Vaší politické kariéře hodně úspěchů.;-)

0/0
14.9.2012 8:02

opportunity

Re: Darmožrouti

Na druhé straně: kde si zaměstnanci vybírají ředitele?

0/0
13.9.2012 13:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.