Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Nový Hřebejk spojuje ztrátu sebeúcty, soudnosti i řemesel

Premiérový divák Svaté čtveřice urazil trudnou pouť od lehké nevěřícnosti k naprosté panice. Tohle že stvořili mistři žánru Jan Hřebejk a Michal Viewegh? Není to mystifikace, sousedské domácí video, kterému žertem půjčili svá jména? Nejen že Svatá čtveřice není dobrá, je prostě špatná: nepředvídatelně a nepopsatelně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

LeniMeni

Je mi trapně

Je mi trapně za všechny, kdo se na tom braku podíleli a i za ty lidi, co podléhají davové psychóze v kině a smějí se, když se smějou ostatní...Vivewgh napsal jednu dobrou věc - Báječná léta pod psa, pak už to bylo jedno horší než druhé a Hřebejk natočil pár bezva filmů, ale asi by si měl dát pauzu...tohle je dno

+1/0
31.8.2012 14:04

lillekatten

Prosím?

Jan Hřebejk a Michal Viewegh jsou mistři žánru? Můžete mi říct, jakého?

0/0
30.8.2012 14:07

PŠR

Mně se to líbilo :-)

Často jsem se smál s celým sálem a vůbec mi to nevadilo. Trapné to nebylo ani trochu, jen mohli místo tancování s domorodci dát nějakou konkrétnější vzpomínku na ty dávné noční útoky v textilce Luďka Munzara. R^

0/0
30.8.2012 10:45

jirinah

Co se deje

Proc do teto diskuse zatahovat Trosku? Ja bych ho nekritizovala, jeho filmy a zamery jsou predem jasne, netoci nic pro narocneho divaka a to sam neustale vysvetluje a plus jeho pohadky ohlas maji. Nechala bych ho byt, je soudny a ma sve misto!

Posledni dobou jsem nevidela moc hezkych ceskych filmu. Vsechny jsou vicemene tragicke, mam z nich takovy horky pocit. Predtim to zase byly filmy kritizujici dobu, a ted asi taky. Chybi komedie.

Divam se ted na Sverakovy filmy nebo divadlo, jsou tak krasne a jemne vtipne! Prece v teto republice musi byt vic sikovnych lidi, mladych lidi s decentnim smyslem pro humor! TAK KDE JE ZAKOPANY PES???

+1/0
29.8.2012 0:12

someone_else

Ááá, paní Spáčilové se to nelíbí?

Tak to nejdu. Přímo peláším.

0/0
27.8.2012 14:18

rosona

Re: Ááá, paní Spáčilové se to nelíbí?

No já to mám taky tak, co se paní Spáčilové nelíbilo, to mě vždy upřímně pobavilo a rozesmálo. Ale teď musím bohužel souhlasit, škoda těch peněz, co stál lístek do kina, raději jsem si měla koupit láhev dobrého vína. Nuda a trapnost :-/

0/0
31.8.2012 15:22

hendrixx

Dosud byl

nejslabším a nejtrapnějším Hřebejkovým filmem Nestyda (s Vieweghovým scénářem). Takže tohle je zřejmě ještě horší. Možná, že by Viewegh neměl psát scénáře. Možná, že by neměl psát vůbec.

0/0
24.8.2012 20:49

kozby

Re: Dosud byl

Hřebejk by hlavně neměl točit každej rok jeden film. Pelíšky jsou dobrý, vše ostatní stojí za vyližprdel - furt to samý....přehrajte si všechny jeho filmy na jednou...vy fanoušci - u druhýho začne nudit se stejnýma postupama a hercema....uáááá ten je nudnej

0/0
25.8.2012 0:40

jirinah

Re: Dosud byl

A treba Sverak, tam jsou take porad ti stejni herci a preci je to zabavne!

0/0
29.8.2012 0:15

Petrrrrraaaa

Film jsem vcera videla a podle napsane kritiky si myslim, ze jsem nejspis videla uplne jiny film nez autor clanku. Film byl pohodovy, takovy oddechovy. A ze se libil dokazuje i to, ze se cele kino smalo od zacatku az do konce. Vrele doporucuju si na nej zajit. ;-)

0/0
24.8.2012 17:44

Dickinson

No....

v skratke. Oplati sa na to ist? Pobavim sa aspon trosku?

0/0
24.8.2012 14:06

certik_bertik

na festivalech

jsou na takovéhle filmy zvyklí, všechny tyhle umělecké filmy jsou stejně nudné

0/0
24.8.2012 12:30

Pankratěvna Praskovna

O cokoliv

se otře Vývek, to stojí za vyliž Rv

0/0
24.8.2012 11:50

sanborn

Re: O cokoliv

nesouhlasim ,jeho knihy jsou celkem vhodné pro scénáře ...

+1/0
24.8.2012 11:58

Pankratěvna Praskovna

Re: O cokoliv

8-o

0/0
24.8.2012 11:59

sarik.verny.pes

Můj názor

Po té, co jsem tento film shlédla, vím, že nebude sice patřit do zlatého fondu kinematografie, ale docela dobře jsem se u něj pobavila. A o to myslím šlo:-). Možná, že na něj časem zajdu ještě jednou, protože jak se celé kino smálo, tak mi občas nějaký kousek dialogů utekl. Taky si myslím, že film neřejne nic tomu, kdo něco podobného nezažil nebo alespoň není nějakou dobu ženatý či vdanáR^.

+2/0
24.8.2012 10:12

Zdenyk23

Re: Můj názor

..přesně tak...R^:-);-)

0/0
24.8.2012 11:27

ZZZZZZZZ

Mirka je nastvana

Ze si musela koupit listek a nedostala nazrat na novinarsky projekci. Recenze i CSFD leta ignoruji, protoze jinak chodim do kina uz z predsudkem. KOlikrat jsem nadsenej z filmu a pak zjisitm ze na CSFD ma jen 40% a rikam si WTF- takovy dobry film. A kolikrat jdu na film co mel ne CSFD 80% ci vic, kritiky se nad tim onanovaly a odejdu po pul hodine (naposledy treba Von Trier, to bylo naposledy co jsem se nechal oblbnout kladnymi recenzemi).

0/0
24.8.2012 10:11

miba

Re: Mirka je nastvana

No jestli háček nebude v tom, že máte prostě rád blbý filmy ;-D

+5/0
24.8.2012 10:19

ZZZZZZZZ

Re: Mirka je nastvana

Kdo je ten arbirt co posuzuje co je dobry a spatny ? Neni to nahodou subjektivni ? Proc ty co mam rad ja jsou blby a co vy treba dobry. Z meho pohledu to je naopak. Umeni a zabava NENI meritelna velicina. Vzdycky me pobavi lidi co si mysli ze ten JEJICH vkus a nazor je ten spravny a ostatni co s nimi nesouhlasi museji tim padem byt pitomci.

+2/0
24.8.2012 10:24

Zdenyk23

Re: Mirka je nastvana

Naprostý souhlas! Je s podivem, kolik rádoby znalců se zasvěceně vyjadřuje k filmům, obrazům, sochám... A radikálně odsuzují to, co slouží zábavě. Podle nich, kdo nejde z kina s hlavou jako pátrací balon, kdo se neztratí v ději či jinotajných dialozích, je blb a nezaslouží si své místo na zemi. Tihle radikálové, zvyklí udávat tón, jsou ve skutečnosti potrefení chudáci, protože by nikdy nepřiznali, že se na svém vyvoleném filmu s milionem hvězdiček a kladnou recenzí prachsprostě nudili...

Taky mám rád těžší filmy, kde je nutné zapojit mozek, vypointované příběhy s překvapivým nebo naopak brutálním koncem. Ale jindy, zejména když jsem utahaný a nechci na nic myslet, pustím si klidně Maléry pana účetního. Prostě každý den jinak, podle nálady. A tak, si myslím, to má být...

+1/0
24.8.2012 11:45

oldboy

Re: Mirka je nastvana

Ani nevíte, jak je Hřebejk šťasten, že Vy a Vám podobní existují. Jinak by musel makat u kasy V

0/0
25.8.2012 11:16

helfi

Re: Mirka je nastvana

Na novinářských projekcích rauty nejsou :-)

0/0
24.8.2012 10:47

ZZZZZZZZ

Re: Mirka je nastvana

Ale jsou, minimalne stoly s chlebickama u vchodu do salu.

0/0
24.8.2012 10:59

netrefilbranku

Re: Mirka je nastvana

tak na novinářský projekci se nenažerete, tam se jenom pustí film a novináři upalují po skončení do redakce aby stihli napsat recenzi. Vychází totiž hned druhý den po promítnutí. To, ze Hrebejk se svym týmem chtěl asi jenom ospravedlnit výlet s hezkýma holkama do Karibiku tim, že tam natočí za peníze sponzorů film je mi celkem jedno, ale i podle reakce lidí to zatím vypadá na průšvih. Sem tam vtipná hláška, sem tam náznak dobrého herectví, ale scénář slabota, slabota. A Mirka toho vidí za týden víc než spousta lidí za život, myslím, že má právo víc než kdo jiný - třebas děti na csfd.cz - upozornit na průšvih či zkritizovat řádně film, který se jí nelíbí. I já jsem měl častokrát jiný názor na film než ona, ale i tak si její kritiky přečtu rád. už vím, kdy ji nemám brát moc vážně, co se jí nelíbí a naopak, kdy mám zpozornit, když něco chválí až moc. Je přeci jen jiná generace.

+3/0
24.8.2012 13:33

lena030

No je to škoda, ale asi to bude kravina

na csfd to má 44%, takže to bude odpad. Do kina nepujdu, možná až to bude ke stažení, tak se mrknu

0/0
24.8.2012 9:26

Wolfsteen

20%

Tak 20% pro Hřebejka!? Tak tahle sr..ka bude stát určitě za vidění - z uloz.to;-D

+1/0
24.8.2012 8:35

blechy

Hrůůůza

Ten film je fakt děs a nezbývá než s Mirkou souhlasit :))))))))))))))))) Asi poprvé v životě :D:D

0/0
24.8.2012 8:16

Fuse

Nerad Vývega

ale Spáčilovou ještě míň. Zatím jsem se nespletl, že jí odsouzené filmy stály za vidění. A  naopak. Svým způsobem je pro mne ta paní spolehlivý vodítko.:-)

+1/0
23.8.2012 22:09

Mrs. Robinson

Re: Nerad Vývega

Mám to opačně... chodím na to, co ona doporučí. Ušetří mi to hodně času a peněz k tomu. Na kraviny nejsem zvědavá:-/ její recenze beru a vyhovují miR^R^R^

+6/0
23.8.2012 22:34

B-25

Re: Nerad Vývega

Opravdu? Já taky Spáčilku moc nemusím, ale zkus zajít třeba na Westernstory - to je fakt Déčko jak vyšité X a Mirka se v hodnocení trefila. Naopak jsem byl překvapen, že dala třeba Hanebným panchartům 70% - jsem si říkal, to jdu - když i Mirka "pustila chlup" ;-D - a film OK

+1/0
23.8.2012 22:36

kvedlal

Re: Nerad Vývega

Hold se 2x spletla. stane se i v lepších rodinách. ;-D

0/0
24.8.2012 20:17

Zdenyk23

Teď jsem se vrátil z kina

a zodpovědně mohu, jakožto celkem zběhlý divák, říci, že filme není zas tak úplně špatný, jak se nám paní Spáčilová snaží namluvit. Vytkl bych mu jednoduché a přímočaré dialogy, zejména v první části, přišlo mi, že autor a režisér mají o inteligenci současného diváka nevalné mínění. Film mi přišel i na poměrně krátkou stopáž málo svižný, střih je ale bravurní, spíš jde o pomalost herců. |Nevím, jestli to byl záměr, nebo to tak prostě dopadlo, ale chyběl mi ve scénáři druhý bod obratu, jakási gradace, alespoň minimální zápletka, protože diskuse s otcem (Luděk Munzar) jí není ani náhodou, přestože je situována do míst, kde bych něco takového čekal.

0/0
23.8.2012 22:06

Zdenyk23

Re: Teď jsem se vrátil z kina

POKRAČOVÁNÍ:

Ale snímek pobaví, smál jsem se spontánně na mnoha místech, pokud paní Spáčilová ne, nejspíš nezažila ani kousíček z toho, co se ve filmu odehrává :-). Ony totiž některé scény pobaví jen zasvěcené. My s manželkou a švagrem (46+) jsem u některých scén dusili smích, ve stejném okamžiku s bídou šestnáctiletá mládež v řadě před námi ani necekla... A nejvíc se smála stará paní za mnou; jednoznačně věděla, o čem se ve filmu mluví;-D

0/0
23.8.2012 22:06

Zdenyk23

Re: Teď jsem se vrátil z kina

A ještě něco: Kdysi kdosi řekl, že filmový kritik je člověk, který nám říká, jak by natočil film, kdyby to uměl... ;-)

+1/0
23.8.2012 22:08

oldboy

Re: Teď jsem se vrátil z kina

Zatím jsou tu ti, co se jim film líbil, pěkní exoti R^

0/0
23.8.2012 22:46

Zdenyk23

Re: Teď jsem se vrátil z kina

Ale jo, to já jsem....;-D

+1/0
24.8.2012 7:44

Jana Svobodová

Re: Teď jsem se vrátil z kina

Ano - kdysi někdo tuhle nebetyčně hloupou větu asi poprvé nejspíš řekl. A vždycky se najde nějakej blbec, který ji papouškuje. Filmová kritika je zaměstnání jako každé jiné - někdo ho dělá líp, někdo hůř, ale rozhodně k němu není potřeba umět točit filmy. Je to úplně stejné jako se zedničinou - aby někdo poznal, že někdo postavil křivou zeď ještě není potřeba ji umět postavit...

0/0
28.8.2012 23:40

netrefilbranku

Re: Teď jsem se vrátil z kina

tak vy to sice celkem chválíte, ale dále píšete, že:

1) režisér se scénáristou mají o inteligenci dnešního diváka nevalné mínění, 2) film je málo svižný. 3) herci jsou pomalí, 4) ve filmu chybí gradace, 5) ve filmu chybí alespoň minimální zápletka

Podle tohoto bych řekl, že to není ale ani trochu dobrý film...

+1/0
24.8.2012 13:38

Karel2002

Z jedné recenze nelze dělat ještě žádné závěry

ale možná platí, co dříve řekl Bartoška o českých režisérech a scénaristech .Za bolševíka prý tvrdili,  že kdyby ho nebylo, jaké by dokázali vytvořit umělecká díla. A přitom po revoluci je ten český film ještě horší než před revolucí. Málo filmů se mi zamlouvá...možná Samotáři nebo Vrátné láhve.

+4/0
23.8.2012 21:46

HSBC

Viděl jsem to

Líbí se mi, kolik kritických hlasů tady na ten film je, ale kdo z vás ho viděl??? Já dneska jo a vůbec to není špatný. Teda pokud nečekáte nic víc, než příjemnou oddychovou letní komedii. A to tenhle film splňuje.

+1/0
23.8.2012 21:25

roines3

To je naprostá ztráta času, není lepší udělat

něco užitečného, třeba si něco přečíst na Internetu, něco se naučit nebo jen prostě odpočinout si? Vždyť na ty hloupé filmy se nedá dívat. Stále stejně primitivní děje a zápletky, stále stejní (a to je to nejhorší) "herci a hérečky" - stejně tak jako za těch kritizovaných dob někdo je připuštěn a někdo ne... - a stále stejný ubohý výsledek. Dalo se dívat ještě na Formanovy filmy, pak přišla doba těch Troškových tragédií, naprosté ubohosti na dozkažení vkusu průměrného českého človíčka. Teď je to opravdu ztráta času, bohužel i peněz, které ti "tvůrci" stále dostávají z našich daní a za které bez jakékoliv odpovědnosti plodí ubohosti jaké plodí. A na Karlovarském festivalu se každoročně sami sobě pochválí, nažerou a sežerou a jede se dál, když to sype a odpovědnost nikde...

0/0
23.8.2012 21:25

Ferris

.

Tak ja se jdu na to zitra podivat, to jsem zvedavej. Treba Libas jako Dabel se mi libilo docela dost, tak uvidim, co vymysleli protentokrat.

0/0
23.8.2012 20:40

20/40

Český film (a hudba) je opravdový závod ke dnu.

+6/0
23.8.2012 20:28

oldboy

Re: Český film (a hudba) je opravdový závod ke dnu.

To je spíš závod do středu Země.

0/0
23.8.2012 22:47

komisař Zdychynec

tak to s Vieveghem dopadá

když to nezachraňujou herci velkýho formátu, a stojí to na Langmajerovi a podobně

+1/0
23.8.2012 20:18

GibonS

Kritik je člověk který říká jak by to udělal kdyby to uměl.

+2/0
23.8.2012 19:58

yogi

Re: Kritik je člověk který říká jak by to udělal kdyby to uměl.

ano, od toho tu kritik je, umět to udělat lépe není v jeho popisu práce.

+9/0
23.8.2012 20:52

Wolfling

Re: Kritik je člověk který říká jak by to udělal kdyby to uměl.

R^

0/0
23.8.2012 21:21

laduk

Re: Kritik je člověk který říká jak by to udělal kdyby to uměl.

Někdo si udělá svůj vlastní názor, někdo potřebuje kritika, od toho tu pro něj je. A jmenuje se Spáčilová ..

+1/0
23.8.2012 22:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.