Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Jsou Pussy Riot výtržnice? Umělecká svoboda je relativní

Sex Pistols vynalezli skandál jako umělecký prostředek a Pussy Riot se od nich učí. Proces proti nim je necivilizovaný, ale motivy vyprovokovaného "medvěda" pochopitelné. I liberální státy se nechají vyprovokovat některými formami umění či svobodného výrazu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Centralní Mozek VeVerek Bartowyj

I český zákon to kvalifikuje až na tři roky

§ 358 Výtržnictví

(1) Kdo se dopustí veřejně nebo na místě veřejnosti přístupném hrubé neslušnosti nebo výtržnosti zejména tím, že napadne jiného, hanobí hrob, historickou nebo kulturní památku, anebo hrubým způsobem ruší přípravu nebo průběh organizovaného sportovního utkání, shromáždění nebo obřadu lidí, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.

(2) Odnětím svobody až na tři léta bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1

a) opětovně, nebo

b) jako člen organizované skupiny.

0/0
25.8.2012 21:52

Michal Tuláček

Fatva není rozsudek smrti!

K textu si neodpustím připomínku - fatva není rozsudek smrti, ale náboženské doporučení k dané otázce (např. "lze chodit do stejného obchodu jako nevěřící"?).

0/0
17.8.2012 18:56

black_jack se srazil s cenzorem

.

slusna demagogie....

0/0
17.8.2012 17:36

stip

Proč

všichni papouškují o "punku" a o "hudbě"? Bude to asi proto, že když se řekne "Tyc", připojí se "umělec". Svět se zbláznil.

0/0
12.8.2012 12:15

Voloda ma všechno malé

PUSSY RIOT = PLASTIC PEOPLE

Je rozdíl mezi bojem za svobodu v totalitní zemi, kde se KGBáci paktují s Církví (kterou vedou také KGBáci), a mezi exhibicí pár extravagantních umělců či řidičů autobusu v demokratické zemi!!!! To ví každý, a nemělo by vám nábožným spíše vadit, že Putin lituje rozpadu SSSR, to nebyl zrovna nábožný stát!!!! A k Cíkrvi se nechoval zrovna mateřsky - a KGB už vůbec ne;-D!! Nevadí nábožným, že PUtin slaví Den Čekistů (a Čeka upalovala pravoslavné popy a vraždila je po desítkách tisíc)!! ?? Nevadí vám, že Ježíš byl žid vyznáním i národností (pana Marie, Jahve byl bůh židovský - ten slavný Otec)!!! ?? Nevadí vám,že křesťanství, které z judaismu vzešlo - se nedá spojit s žádným nacionalismem -ani tím ruským??? Nevadí vám, že máte nastavovat druho tvář místo válčení v Čečně??;-D

+4/0
11.8.2012 14:30

Parcival

Antonove už nám NELŽI!!!

Rozvracení Ruska?;-D Putin NENÍ Rusko! A ani opakováním tvé lži tisíckrát se nestane ten zázrak;-) Putin není Rusko! Pohrdám fanatiky:-/Rv

+3/0
10.8.2012 15:32

AHTOHOB

PUTINA si zvolili Rusové, takže PUTIN je RUSKO

V!!R^

+1/0
10.8.2012 16:38

Theodor.TG

Nepravdy a neschopnost rozlišovat u pana MK

Ten komentář pana Bohumila Doležala (http://bohumildolezal.lidovky.cz/ "Co týden dal", Čt 9.8.2012) jsem zde vložil proto, že nejlépe vystihuje můj dojem z článku pana Martina Komárka. Z toho je mi naopak zle.

Jak, probůh, chcete, pane Komárku, přispět k vyjasnění hranic svobody projevu, když vykazujete takovou míru neschopnosti rozlišovat a nevadí Vám vycházet ze zjevných nepravd? ;-€

0/0
10.8.2012 11:56

Theodor.TG

Cituji komentář Bohumila Doležala - část 2.

Příklady, které pan Komárek uvádí, jsou demagogické a nevěcné

Například: do katedrály svatého Víta vtrhne v den pohřbu Václava Havla trojice zakuklených dívek. Než je ochranka zneškodní, stačí neuměle zapět, že Havel byl fašista a zrádce národa. - Jenže akce se nekonala v den Putinova funusu, o fašistech a zrádcích nebyla řeč, a na to, posuzovat úroveň zpěvu těch dívek, není teď ta správná chvíle (je příznačné, že pan Komárek pro to nemá cit).

Prý u nás šel Roman Týc na měsíc do vězení za to, že vyměnil sklíčka v semaforech. To není pravda, šel do vězení, protože odmítl zaplatit pokutu, k níž byl právoplatně odsouzen.

http://bohumildolezal.lidovky.cz/ ("Co týden dal", Čt 9.8.2012)

0/0
10.8.2012 11:45

kristusek21

Re: Cituji komentář Bohumila Doležala - část 2.

No to srovnání s pohřbem Václava Havla mě taky okamžitě zarazilo, tu větu jsem si pro jistotu přečetl dvakrát, abych si byl jistý, že mne nešálí zrak.

A argument, že umělci dělají to, co dělají, protože jsou pod vlivem návykových látek, ten mě už jen rozesmál.

Jak vidsno, noviny už dneska otisknout fakt cokoli.

0/0
17.8.2012 13:50

Theodor.TG

Cituji komentář Bohumila Doležala - část 1.

Martin Komárek zveřejnil dnes v MfD naprosto neuvěřitelný komentář k případu Pussy Riot. Tvrdí např., že členky skupiny „ruského medvěda záměrně dráždily a medvěd se nechal vyprovokovat.“ - Co je na tom špatného? Musí se kolem medvědů chodit po špičkách, abychom je nevyprovokovali k nejhoršímu? To je argument jako z minulého režimu. Pokud se někdo nechá vyprovokovat, je to v první řadě jeho problém. Akce jako ta Pussy Riot je prý „součástí moderního trendu, kdy umělci na sebe čím dál tím víc přitahují pozornost mimouměleckými prostředky“. - Mimoumělecké prostředky smějí přece používat všichni. I tento l´art pour l´artismus u nás kvetl za totáče. Jsou země, kde se člověk „mimouměleckým prostředkům“ prostě neubrání, a je to přitom problém těch zemí. A je rozdíl v tom, označuje-li někdo za fašistický režim Velkou Británii nebo nějakou více či méně zamaskovanou diktaturu.

http://bohumildolezal.lidovky.cz/ ("Co týden dal", Čt 9.8.2012)

+1/0
10.8.2012 11:41

derik

Re: Cituji komentář Bohumila Doležala - část 1.

Medved se nenechal vyprovokovat, ale zasahl a zjednal poradek. Vytrznici nemaji v chramech co delat. To nema nic spolecneho se svobodou projevu. Podobne se vyzaduje respekt u narodnich pamatniku. Poslechnete si co v ramci pouceni rika americky policista o svobode projevu:

http://www.youtube.com/watch?v=PWeF6lwg4aY

+1/0
11.8.2012 7:26

Tomáš22

vždycky proti!!!

Můžete nás zavírat, můžete nás mlátit, ale naši svobodu nám stejně nevezmete, tu máme v srdci a tam se vy sv.ně, stejně nedostanete. PUNK TU JE, BYL A BUDE!!!

+4/0
10.8.2012 10:38

proLogos

Co to je za anarchistický závěr??

Neomezená svoboda? To snad autor nemyslí vážně? Umělci jsou snad něco víc, než ostatní lidi? Všichni lidi by měli mít respekt k ostatním lidem. Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. Hranice je nejasná a vyžaduje mírnost.

Pussy Riot těžce přestřelily a i když nesouhlasím s 5ti lety vězení, pokutu si zaslouží a pořádnou. Co provedli, nelze přeci srovnat se semafory.. Fungovaly, nikoho (doufám) neohrozily.

Urážka není umění! A ty ženský s urážkou a šokem kalkulovaly.

0/0
10.8.2012 9:49

georgetown1

Re: Co to je za anarchistický závěr??

Můžete mi vysvětlit, čím přestřelily? Čí svobodu narušily? Komu způsobily škodu? Hmmmm...

Že by vlastně nikomu? Přerušily na 15 minut mši? OK, pokuta za výtržnictví - 5 kKč na osobu je zcela adekvátní... Škodu nechť si církev vymáhá v občanskoprávním řízení - bych rád viděl, jak by jí prokazovali...

0/0
10.8.2012 11:35

derik

Re: Co to je za anarchistický závěr??

To jste teda dobrej demagog.

+1/0
11.8.2012 7:05

Parcival

Re: Co to je za anarchistický závěr??

To je pravda!! "Bohorodičko, osvoboď nás od Putina", to je skandální!! .........tedy pokud je Putin bohem;-) Protože pokud jím není, nic skandálního nikde nenacházím.

0/0
10.8.2012 15:28

derik

Re: Co to je za anarchistický závěr??

Opravdu tomu nerozumite? To si muzou delat na svem koncerte, ale ne v chramech. Podivejte se jaky poradek si delaji v USA u narodniho pamatniku a jaky respekt ma policie.

http://www.youtube.com/watch?v=PWeF6lwg4aY

+1/0
11.8.2012 7:11

wp2t

Brzo nás to tady čeká taky

Až Duka dostane ty slíbený miliardy a získá tím i podíl na politické moci, tak přibude kritika za nevhodné oblečení ve veřejné televizi a rozhlasu a ženský s příliš krátkou sukní si už ani nezazprávujou. Natož nějaký reklamy na kondomy či výchovné pořady o sexu. Ze škol vymizí Darwinova teorie o vývoji druhů a děcka se budou učit o inteligentní moci, která stvořila život a teď už se na to nemohla koukat, tak vrátila církvi absolutní moc nad všemi lidmi.

0/0
10.8.2012 9:14

Parcival

Re: Brzo nás to tady čeká taky

;-D;-D Tohle nemůžeš myslet vážně;-D;-D

0/0
10.8.2012 15:29

hafusak2

I demokracie je: vocamcaď - pocamcaď

a osobní svoboda jednotlivce končí tam, kde začíná osobní svoboda druhého člověka. Osobně mi p. Putin také není nijak zvlášť sympatický, ale vyjadřovat své názory tím, že znesvětím chrám a urazím hromady věřících - tak to už je velký zásah do cizí svobody. Bohužel mi připadá, že cokoliv se týče Ruska, tak u nás MUSÍ být povinně kritizováno a politizováno, aby ti jednodušší dostali svého "vnějšího nepřítele" v duchu Orwellova románu 1984. Rv

+4/0
10.8.2012 7:59

wp2t

Re: I demokracie je: vocamcaď - pocamcaď

Záleží na tom kvůli čemu se ty hromady věřících urazili. Velký počet lidí u nás třeba uráží a obtěžuje, když si některá z církví pronajme náměstí a vyřvává tam biblické songy a ještě otravujou pokojné kolemjdoucí s letáčkama, anketama a sbližováním se.

0/0
10.8.2012 9:18

hafusak2

Re: I demokracie je: vocamcaď - pocamcaď

Náměstí není kostel, to si uvědomte.

0/0
10.8.2012 11:04

georgetown1

Re: I demokracie je: vocamcaď - pocamcaď

Z mého pohledu v tom velký rozdíl není - kostel je soukromý prostor, ale dokud majitel nerozhodne jinak, veřejně přístupný. Je to, jako by  vlezly do hospody, tam 10 minut dělaly brajgl, takže by se štamgasti nemohli bavit, a pak bez způsobení jakékoliv materiální škody odešly.

Je tam adekvátní nějaký tvrdý trest? NENÍ, ŽE?

0/0
10.8.2012 11:37

hafusak2

Re: I demokracie je: vocamcaď - pocamcaď

Človíčku, Vy jste snad úplně mimo a absolutně nechápete o co jde. A srovnávat ho s hospodou? To už je i mimo hranice zdravého rozumu. Rv

+1/0
10.8.2012 11:54

Parcival

Re: I demokracie je: vocamcaď - pocamcaď

Je mi lhostejné co vám připadá, není to k věci. Narozdíl od vás si nemyslím, že pokřikování v kostele je zločin, maximálně přestupek. A vzhledem k faktu, na kterém se shoduje i Ruský tisk, že tento proces je ostudou každého slušného Rusa mi připadne přirovnání k Orwellovi úplně mimo.

0/0
10.8.2012 15:36

hafusak2

Re: I demokracie je: vocamcaď - pocamcaď

Kdybyste četl pořádně, tak byste poznal, že ta poslední věta nebyla o Rusku, ale o ČR.

0/0
10.8.2012 16:24

derik

Re: I demokracie je: vocamcaď - pocamcaď

Tam nebylo jen pokrikovani. Tam bylo i neuposlechnuti napomeniti a kladeni odporu. Podivejte se co se stalo u amarickeho narodniho pamatniku. Za tanec dostali napomenuti, ale za jeho neuposlechnuti uz doslo k zatceni. A nikdo si nedovolil klast sebemensi odpor(!):

http://www.youtube.com/watch?v=PWeF6lwg4aY

To dost kontrastuje s tim co se delo v chramu.

0/0
11.8.2012 8:03

AHTOHOB

Teď už si to nikdo nelajzne podvracet Ruský stát a církev

!!R^!!R^!!R^

+2/0
9.8.2012 23:56

Darth Sidious

Re: Teď už si to nikdo nelajzne podvracet Ruský stát a církev

ruskej stát ;-D;-D;-D - opilci vlastnící jaderné zbraně ... líp už to snad ani skončit nemohlo ....

+3/0
10.8.2012 0:04

AHTOHOB

Re: Teď už si to nikdo nelajzne podvracet Ruský stát a církev

vy jste opilci bez jaderných zbraní;-)

+1/0
10.8.2012 0:19

Darth Sidious

Re: Teď už si to nikdo nelajzne podvracet Ruský stát a církev

kdo VY ??????????  ty jsi snad pořád ještě okupant ve funkci ?

+2/0
10.8.2012 0:27

Sharpe

Re: Teď už si to nikdo nelajzne podvracet Ruský stát a církev

Co to srdicka uz ne?

0/0
10.8.2012 0:10

AHTOHOB

Re: Teď už si to nikdo nelajzne podvracet Ruský stát a církev

V

0/0
10.8.2012 0:14

AHTOHOB

Není důležité mínění záp.světa.Důležitý je strach rozvracečů

Ruska!!!!!!!!!!!!

+2/0
9.8.2012 23:52

Darth Sidious

Re: Není důležité mínění záp.světa.Důležitý je strach rozvracečů

dnes se svět (ten jakžtakž normální) bojí už jen ruskejch mafiánů , ruský "armády" se nebojí nikdo ;-D

+2/0
10.8.2012 0:06

AHTOHOB

Re: Není důležité mínění záp.světa.Důležitý je strach rozvracečů

Ruská armáda na nikoho neútočí. Nikoho nebombarduje. Nikoho nevraždí jako armáda USA. Ruská armáda je schopna ubránit svou zemi a to je nejdůležitější

+1/0
10.8.2012 0:18

Darth Sidious

Re: Není důležité mínění záp.světa.Důležitý je strach rozvracečů

ruská armáda je přeborník v neustálém se ožírání do němoty a to pod vedením zkušených důstojníků ;-D

+2/0
10.8.2012 0:30

Parcival

Re: Není důležité mínění záp.světa.Důležitý je strach rozvracečů

Asi jsem žil v jiné dimenzi reality. Ta veše verze bez Čečenska a Gruzie, to musí být mnohem krásnější Rusko než to v naší realitě;-)R^

0/0
10.8.2012 15:38

sv.michael

Dobrý článek

více méně souhlasím R^

+4/0
9.8.2012 22:56

certik_bertik

drtivá většina

Rusů je na straně aby byly propuštěny ty holky z vězení, jenom takový ty hovadský zastánci tradičních konzervativních hodnot jsou pro jejich uvěznění. Oni bolševici dobře věděli že je to svoloč, tak je kosili po tisících a fut málo.

0/0
9.8.2012 22:49

Achille Volfoni

Pussy Riot

Absolutní hudební dnoRv

+3/0
9.8.2012 22:28

certik_bertik

Re: Pussy Riot

i kdyby to bylo tak je důvod je za to zavírat?

0/0
9.8.2012 22:46

George63

Re: Pussy Riot

nejde o pussyny přece 8-o;-O

0/0
10.8.2012 8:24

Jana Svobodová

Re: Pussy Riot

Absolutní dno je váš "příspěvek", svědčící o tom, že píšete komentář pod článek, který jste velmi pravděpodobně nečetl.

+1/0
10.8.2012 11:31

AHTOHOB

Ještě jsem tady dnes nepodpořil Putina a Kirilla

R^R^R^

+1/0
9.8.2012 22:09

lesobaron

Re: Ještě jsem tady dnes nepodpořil Putina a Kirilla

no a kdo ti brání aby si PEPINA a KIKINU podpořil ??? R^V!!R^V!!R^V!!

+3/0
9.8.2012 22:27

AHTOHOB

Re: Ještě jsem tady dnes nepodpořil Putina a Kirilla

?

0/0
10.8.2012 0:20

AHTOHOB

Západní kampaň proti Rusku kvůli jeho podpoře Asada

Nic jiného za tím není:-)Ale Rusům může být ukradená

+2/0
9.8.2012 22:08

lesobaron

Re: Západní kampaň proti Rusku kvůli jeho podpoře Asada

;-D;-D;-D plakátování už nefunguje ??? už tě poslala KGB rovnou diskutovat ??? no , minimálně se mnou. si Ivane , užiješ ....................

+3/0
9.8.2012 22:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.