Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Závěrečný Batman je jako major Zeman naruby a hrozně kecá

Když se Christopher Nolan před sedmi lety zmocnil komiksového Batmana a přetavil ho v postavu z masa a kostí, zrodil se kult, který si získal zástupy věrných fanoušků. Závěr trilogie s názvem Temný rytíř povstal je ale bohužel zklamáním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

frantisek

Průměr

Batman je velice průměrny a roztahaný.....souhlasím s panem Kořínkem!!!!! Milion řečí, oklepaných frází a nakonec se objeví i kousek od Cimrmana..:" ona není má sestra je to tvá matka a on byl tvůj otec"! (není to doslovná citace;-D ). Film nemá švih a řeči :"tvá síla musí vycházet z tvé duše a ne z tvých svalů"!!! Tohle můžeme slyšet v každém Karate Kid atd... A sochu dostal stejnou jako Rocky. Klasických batmanovských aut, motorek atd. bylo minimum a stal se z toho film béčkový...BOHUŽEL! Nejlepší Batman č.1 a 2!!! Pak už šlo jen o tahání z paty....Rv

0/0
9.8.2012 8:30

lynchburg

Kořínek ven!!! Nenechte už Kořínka psát žádné další recenze.

Obracím se na vedení iDNES, aby si přečetli reakce a diskuze čtenářů na (ne)recenze pana Kořínka.

Tento pán nemá rád filmy. A čtenáři se s jeho hanlivými a odsuzujícími recenzemi naprosto nestotožňují. 

Nenechte už pana Kořínka psár další recenze.

Odlákáváte si čtenáře. Jeho recenze nikdo číst nechce.

Dejte mu jakoukoliv jinou práci. Jen už žádné další filmové recenze pana Kořínka.

0/0
8.8.2012 2:26

frk007

Po shlédnutí

Je asi zbytečné psát reakci dnes, tedy v době, kdy od uveřejnění článku uběhlo poměrně hodně času, ale nelze jinak.

Do kina jsem vstupoval s obavami, nechtěl jsem být přirozeně zklamán, ale nic takového se nekonalo... Je to skvělý film a osobně se mi líbil ještě o něco více než kultovní dvojka s Jokerem. Připadá mi, že spousta recenzentů se buď rýpe v nesmyslech a nebo byli na nějakém jiném filmu. Jeden např. vyčítá málo humoru, další napíše, že zbytečných vtípků přibylo.

Prý se velmi hodně žvaní... Rád bych se zeptal, kde? Téměř tři hodiny mi v kině uběhly jako voda... Jestli někdo očekává nabušeného superhrdinu, který s každým vytře chodník a do toho prohodí dvě tři cool hlášky, bude přirozeně zklamán, ale takového diváka bych odkázal na filmovou produkci let osmdesátých...

No a v neposlední řadě je nutné pochopit samotnou hlavní postavu. To není hrdina, to je samotář - depresemi stižený člověk, který ztratil veškeré blízké, a kterému už na sobě samém mnoho nesejde...

0/0
7.8.2012 14:09

opeth

naprosto ocekavana recenze

ktera ma vyprovokovat rozsahlou diskuzi a vydelat tak nejaky ty dukaty. Spousta fanousku se citi urazena, protoze chce cist o svem oblibenem filmu, jak je uzasny. Za sebe rikam, aniz bych film videl : naprosto strizliva recenze, ktera bude asi i docela pravdiva. Ovsem od Idnes to beru jako jasny kalkul. JO me je tezky se zavdecit :-)

0/0
31.7.2012 11:13

Suicide Solution

No..

..díky za tuhle recenzi. Díky ní jsem od filmu čekal spíše zklamání, ale nakonec jsem byl nadšený.

0/0
31.7.2012 9:10

duri7474

ja dávam 90%

Nie som komiksový fanda a nechcel som ani na tento film isť...ale musím povedať, že film sa mi veľmi pačil a vysoko predčil moje očakávania...na tento žámer je to asi špička a nerozuniem autorovi recenzie...porovnavať film s mojorom Zemanom je asi na žalobu...

+1/0
29.7.2012 18:17

tinwe666

..

co tam proboha dělá ten zeman na konic??? proč??? neměl byste tam prsknout ještě včelku máju, aby byl výsledek vaší snahy film urazit uplně dokonalý?

film jsem zatím neviděla a i přes plky našich recenzentů (na jejichž jazyk s kombinacemi typu "rozplizlá rozvleklost" jsem mimochodem už opravdu alergická) se těším..

0/0
27.7.2012 10:04

cestuji zivotem

Díky bohu

Díky bohu konečně za aspoň jednu realistickou recenzi Batmana.

0/0
27.7.2012 9:17

marek_prchal

Pane kolego...

Dobrý den, pane kolego, ten titulek nedává smysl a není z něj jasné, co jste chtěl říct.

+1/0
27.7.2012 7:10

Bo X Be

titulek jako borec na zacatek

narcistni zareni sveho duvtipu v titulku proměnil autor v osobní válku svého osobního fatálního a ultimátního pohledu na svět s comicsovou adaptací,která odraží dobu, ve které vznikla.Gratuluji.Vyhrál jste...

0/0
26.7.2012 22:51

lk1989

Petr Kořínek :D opravdu?

Buďte chlap, dejte si pistol k hlavě a vystřelte. Za zveřejnění takovéhoto článku bych nevylezl rok z domu.

Nechápu jak někdo jako jste vy, může psát recenzi o filmu ačkoliv je z článku znát, že vůbec nevíte o co jde.

A je to Banea, ne žádnej Ben....

+3/0
26.7.2012 16:17

tinwe666

Re: Petr Kořínek :D opravdu?

není to "Banea", podle pravidel pravopisu se u jmen, která končí pro náš jazyk nezvyklou koncovkou, tato koncovka odnímá a skloňuje se pomocí koncovky domácí...to, že to 99% lidí neví nebo nedokáže pochopit, je jiný problém

0/0
27.7.2012 10:09

Dexly

Prošel jsem spoustu webů s recenzemi

a většinou je hodnoceno kolem 90% a zřídka průměrně.

Ale Idnes nezklamalo, když chcete vidět jak správně něco poplivat navzdory tomu, že se to ostatním lidem líbí tak všichni víme kam jít ;-D

to srovnání s majorem Zemanem mohlo napadnout vážně jenom idiota

+3/0
26.7.2012 13:11

Thae

Recenze

Vážený pane Kořínku, Vy úspěšně pokračujete ve šlépějích špatných recenzentů na iDnes. Ne kvůli Vašim názorům chápu, že určité filmy se nelíbí určité skupince lidí, ale v případě kdy jste zaměstnán jako recenzent musíte opustit své představy, své předsudky a přihlédnout k více okolnostem. To co jste tu předvedl akorát shodilo Vás a nikoliv film. Věděl jste, že to je podle komiksu? Došlo Vám, že to co se odehrává na plátně je ve finále sci-fi a fantazy dohromady odehrávající se v neexistujícím světě, který nám má připomínat ten náš? Tento film je takový jak ho znají fanouškové z komiksů a krásně navazuje na předchozí díly. Divák se chce bavit, chce cítit s herci jejich bolest/radost/strach a jít s kina s pocitem,že se bavil, protože od toho kinematografie byla, je a bude a tento film všechny požadavky splňuje.

+6/−1
26.7.2012 11:46

kubaky

Už neee

Může mi někdo prozradit proč člověk, který evidentně nemá rád filmy a tudíž ani nemá žádný vztah k tomuto druhu umění, na ně píše recenze? Jedna věc je osobní názor a Nolanovy filmy nejsou pro každého, ale z hlediska filmařiny nelze poslednímu Batmanovi v podstatě nic vytknout. Navíc obyčejný divák, který je fanouškem Nolana a ještě k tomu Batmana, bude celou dobu zírat s otevřenou pusou a ještě dva dny po projekci bude vstřebávat tu hromadu pocitů, které mu film předal.

Sleduji příspěvky pana Kořínka a musím říct, že selhává nejen jako kritik, ale především jako divák. Věnujte se prosím něčemu co vás opravdu bude naplňovat a bavit a netrapte ani sebe, ani nás fanoušky filmu. Děkuji

;-)

+5/−1
25.7.2012 19:25

nobodycz1

Rcenze

Autor recenze má pravdu v mnohém včetně toho, že jde Nolan proti proudu a místo toho, aby byl jeho film levičáckou agitkou, tak útočí právě na tupé masy a říká jim, že hieararchie tu je a má smysl. A na rozdíl od autora recenze s tímto pohledem souhlasím :).

+8/−1
25.7.2012 15:28

Achille Volfoni

za sebe 90%

Ale na Temného rytíře tomu ještě kousek chybí.

0/0
25.7.2012 14:59

wenda fugas

Děs

Takový žvásty, za to tě platěj? ;-€

+2/−1
25.7.2012 14:58

Věrný sluha pana Hraběte

Kořínek

ať raději dál recenzuje české komedie našich socialistických tvůrců, to mu jde lépe. Jinak Fuka za 100%, http://www.fffilm.name/2012/07/recenze-temny-rytir-povstal-dark-knight.html

0/0
25.7.2012 14:37

Jerec

Re: Kořínek

Myslím, že každej, kdo trochu filmy "řeší", nemůže nějaké "recenze" na idnesu brát vůbec vážně. Už Spáčilová byla podle mě dost špatná, ale byla to alespoň "legenda". Tenhle ňouma je fakt úplně mimo.

Mám rád moviezone i Fuku, i když se s nimi dost často neshodnu (zvlášť Fuka dost často nadhodnocuje), u nich člověk prostě ví, jaký mají měřítka, co se jim líbí/nelíbí a proč. A taky dokážou okomentovat a zhodnotit "technickou" stránku filmu (práce kamery, střih, hudba atd.), což jsem tady snad v žádné recenzi nikdy nezaznamenal. Zde je to čistá dojmologie ...

+4/−1
25.7.2012 14:56

Jentak-

Re: Kořínek

ty jako něco na filmech resis? :) je legracni, jak se tu hned kazdej stylizuje do role experta .)

0/0
25.7.2012 15:30

Veska, faraón diskuzí idnes

:-D

Už to stáhli z hlavní stránky a šoupli to za včerejší články, obrzky už se taky změnily. Stydí se snad redakce za tuto "recenzi"?

+2/−1
25.7.2012 14:32

banan75

Re: :-D

standardní postup

0/0
25.7.2012 17:46

frk007

Pár slovíček k logice

Běží dva útočníci na bránu a proti nim stojí brankář. Brankář vyběhne a protihráči s míčem zmenší střelecký úhel. Ten samý hráč přesto střílí a trefuje brankáře, který jeho pokus zneškodňuje.

Fanoušek u TV či na stadionu vyskakuje ze sedačky a chytá se za hlavu, proč ten útočník nenahrával spoluhráči, který by dával do prázdné. Z jeho pohledu se to totiž jeví jako - logické. Obdobně se to jeví u druhému nabíhajícímu hráči. Z pohledu samotného střelce je logické, že střílel on, protože je přece útočník a má dávat góly... Příště v polovině případů nahraje a v druhé opět vystřelí.

Posuzovat vlastním pohledem a vlastní logikou chování fiktivních postav ve filmech, které často nemají s reálným světem vůbec nic společného a pohybují se ve vzdálené budoucnosti, dávné minulosti či na neexistující planetě, chce hodně velkou dávku odvahy. A dožadovat se logického chování, které odpovídá vlastnímu pohledu i pohledu většiny (navíc viděno dnešními zkušenostmi) už teprve.

+7/−1
25.7.2012 13:54

Jerec

Re: Pár slovíček k logice

V tom příkladu, co uvádíte, jsou logické obě možnosti. Problém velké části filmů je spíš ten, že útočník se najednou nečekaně rozběhne k autové čáře a napálí balón do zámezí...

Světy jsou fiktivní, nicméně chování lidí je v nich prakticky vždy odvozeno z reálného světa (a zrovna Nolanův Batman se snaží být co možná nejreálnější, pochopitelně v rámci svých mantinelů), takže očekávat, že filmoví hrdinové se budou chovat logicky, je přirozené.

Já mám s většinou (obvykle hollywoodské) "mega produkce" přesně opačný problém - udělá se obrovský, efektní film, ve kterém se polovina ansámblu chová jako naprostí pitomci, a někdo pak napíše "vypněte mozek, budete se dobře bavit". Tj.nehledej logiku, neřeš, protože je to úplně vymyšlený a navíc z budoucnosti. To neberu.

+1/0
25.7.2012 14:47

Petr_Čech-sběratel centrů

Re: Pár slovíček k logice

ten útočník je koupenej...to je největší problém.

0/0
25.7.2012 15:14

frk007

Re: Pár slovíček k logice

Lidský faktor:-)

0/0
25.7.2012 15:47

frk007

Re: Pár slovíček k logice

Logické by bylo střelit gól, protože na počet branek se ta hra (ať je to fobtal či řada jiných sportů) hraje. A největší šance, jak ten gól střelit je, nahrát spoluhráči, tím vyřadit brankáře a střílet do prázdné.

Logické je proto nahrát spoluhráči tak, aby šance skórovat byla co největší a největší šance vyhrát zápas. Kdyby na místě těch dvou hráčů stáli roboti a proti nim člověk, kterého nejsou schopni zapracovat do algoritmu, vyhodnotí to roboti tak, jak jsem napsal. Lidský faktor je však něco zcela nevyzpytatelného a zároveň nejnebezpečnějšího, že stojí za nejtěžšími haváriemi, poruchami i tragédiemi... Lidský faktor je něco, co se logice vymyká.

Hrdinové se logicky chovat mohou, ale mohou být vedeni svou logikou, která nemá nic společného s představami diváka. Mají totiž jiné zájmy a potřeby a z nich vyplývají jiná řešení. Cest vedoucích k cíli navíc bývá mnohdy i několik a nelze si myslet, že se podaří  ztotožnit se s kterýmkoliv divákem.

0/0
25.7.2012 15:47

frk007

Re: Pár slovíček k logice

fotbal

0/0
25.7.2012 15:48

lekop

Tohle mi přijde jako vyargumentovaná recenze

A jakkoli taky není nijak zvlášť pochvalná, člověk aspoň rozumí, co a proč je podle jejího autora ve filmu špatně (a na co se může připravit). Kořínek by se z toho mohl učit - a neplevelit křišťálovou lupu svými bláboly.

http://film.moviezone.cz/temny-rytir-povstal/recenze/

0/0
25.7.2012 13:46

Veska, faraón diskuzí idnes

Re: Tohle mi přijde jako vyargumentovaná recenze

Pěkně napsané a aspoň si to obhájil, kdyžto tady jsou to 2/3 politických keců. . Ale spíše mě na tom servru zaráží, že první díl má 9/10 a druhý 8/10, což osobně mám přesně opačně a nebudu sám.

0/0
25.7.2012 13:49

lekop

Re: Tohle mi přijde jako vyargumentovaná recenze

Souhlas, taky to vidím na 8/10 a 9/10 u jedničky a dvojky. Trojku jsem ještě neviděl.

0/0
25.7.2012 13:58

frk007

Re: Tohle mi přijde jako vyargumentovaná recenze

Já mám asi o něco raději jedničku než dvojku, u dvojky mi vadí ta maska Denta - trochu mě tam ruší, připadá mi až moc komiksová:-))

0/0
25.7.2012 14:02

Veska, faraón diskuzí idnes

Re: Tohle mi přijde jako vyargumentovaná recenze

Jak jako maska? Jako když je spálený nebo jak jsi to myslel?

0/0
25.7.2012 14:12

Jerec

Re: Tohle mi přijde jako vyargumentovaná recenze

Mně ten spálenej ksicht taky vadil, je to svým způsobem až legrační, vypadá jako nějakej béčkovej zombík. Kdyby mu Nolan třeba plácnul přes půlku tváře nějakej fáč a přes něj by na pár místech prosákla krev, dosáhl by daleko většího efektu...

0/0
25.7.2012 14:33

Veska, faraón diskuzí idnes

Re: Tohle mi přijde jako vyargumentovaná recenze

No ale ono je to i takto v komiksu (aspoň, co jsem měl možnost číst). Odhaloval tvář ne proto, že by to vypadalo "cool", ale proto aby děsil. Zbláznil se. A kdyby měl zafačovanou půllu ksichtu, tak to nikoho nevyděsí, se možná tak pousměje.

+1/−1
25.7.2012 15:10

Jerec

Re: Tohle mi přijde jako vyargumentovaná recenze

Já to chápu, ale jednak ten film se snaží být co nejméně comixový a druhak, podle mě ta ožehnutá tvář vypadá spíš legračně, než děsivě. Teda v reálu, kdyby na mě takhle někdo vybafnul, bych se asi lekl, ale ve filmu to prostě působí kontraproduktivně.

Ten "fáč" byl jen momentální nápad, ale očekával bych prostě spíš méně explicitní a fantazii provokující vzhled/masku, než vysloveně "zombie".

0/0
26.7.2012 12:03

beldor8

coze?

Vzdyt 2/3 "recenze" jsou jen politicke levicacke zblepty autora . Todle myslite vazne ? Vazne nemam slovRv;-€

+3/−1
25.7.2012 13:22

hilsner_urquell

Nejlepší film všech dob?

Chápu, že si takovejhle film svoje fanoušky najde, ale dost mě šokovalo , jakněkdo níž tvrdí, že podle nějakýho žebříčku na imbd,nebo kde,tohle patří mezi nejlepší filmy všech dob;-D

+1/−1
25.7.2012 13:07

kubaky

Re: Nejlepší film všech dob?

minimálně v rámci žánru je to špička!

+1/0
25.7.2012 19:28

zabili black_jacka, parchanti

.

v denveru se nezakecal...

0/0
25.7.2012 13:05

balakala

deti

deti prskajú, že im niekto skritizoval rozprávku. civilizácia je už naozaj v úpadku, keď sa dospelí ľudia idú rozplakať kvôli rozprávkam.

0/0
25.7.2012 12:59

daadyy

Re: deti

nevidím tu nikoho plakat, spíš se recenzentovi smějí..

+2/−1
25.7.2012 13:03

Veska, faraón diskuzí idnes

Re: deti

Sám jsi děcko:)Civilizace je v úpadku kvůli tomuto? No tak to potěš, já myslel kvůli multiulturním pokusům so sžití,které nikdy nefunguje, pumpováním peněz do nepřizpůsobivých a podobných hovadin. A kdo je tu pak děcko.

+1/−1
25.7.2012 13:38

tappat

neni autorem ten komik

co nepochopil Inception a tak tomu dal za trest 60%, protoze to bylo "prilis slozite na pochopeni" ? ;-D

+9/−1
25.7.2012 12:35

Veska, faraón diskuzí idnes

Re: neni autorem ten komik

Jo to je on;-D

+2/−1
25.7.2012 12:46

daadyy

Re: neni autorem ten komik

to si děláte legraci?;-D já chci být taky recenzent! ;-D

0/0
25.7.2012 12:54

namestii

Re: neni autorem ten komik

Tak já to pochopil, ale víc jak 60 bych taky nedal...

Jen a pouze "akce pro akci" se snahou vymyslet důvod proč ta akce...

+2/−1
25.7.2012 12:56

Danny_Kay

Re: neni autorem ten komik

filmy jako Inception jsou casto velmi nadhodnocene, dodnes nechapu proc. Asi nejak lidi fasciuje manipulace s vedomim, jinak si to nedovedu vysvetlit. At je to Matrix, Zdrojovy kod nebo prave Inception...vsechno se to tvari jakoze intelektualne, ale obsahuje to spoustu logickych chyb, ktere pozornemu divakovi neujdou. Nepozorny divak se v tom ztrati a tudiz mu na tom nic nelogickeho neprijde...Naproti tomu obdivuju autory takoveho Star Treku. To se cele odehrava ve zcela vymyslenem svete, kde funguje spousta veci jinak, vyuzivaji se technologie, ktere lidstvo dlouho a mozna nikdy mit nebude a presto tam nejsou zadne logicke nesmysly. Jasne, mozna by nejaky teoreticky fyzik spoustu nesmyslu nasel, ale z pohledu laika je Star Trek bezchybny...coz se o vyse jmenovanych rict neda...

+3/−1
25.7.2012 13:07

daadyy

Re: neni autorem ten komik

jak můžeš vědět, že ve startreku nejsou logické nesmysly, když ty věci nemáme a nevíme tudíž, jak by fungovaly.  když ty věci neexistují, tak je to nesmysl už sám o sobě :-)

+3/−1
25.7.2012 13:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.