RECENZE: Don't Stop - Punk a Gustáv Husák jsou jinde

Historicky první punková kapela v Československu se podle některých pamětníků jmenovala Suchý mozky a založili ji bratři Formanové. Jestli se chcete o tomto fenoménu dozvědět víc, nechoďte na debut Richarda Řeřichy Don't Stop.

Jana Svobodová

Film je v pohodě, horší je to s "recenzentem"

Nevím jestli recenzent tehdejší dobu pamatuje nebo ne, ale ve filmu je naopak zachycena velmi věrně. To, že tam není tisíc budovatelských hesel, všude rudý vlajky a všechno v rozjásaných barvách jako ve Vyprávěj, považuju za obrovské plus. To, že tam nikomu nikdo nevysvětluje, jaký byl ten socialismus zlý a nechává ho, aby si to vytušil sám, taky. Prostě ten film mě, jako pamětnici mile překvapil, je mnohem lepší než třeba trochu křečovitý Občanský průkaz.

0/0
14.6.2012 16:10

Jana Svobodová

Re: Film je v pohodě, horší je to s

Nejenže recenzent zkomolil název filmu, nejenže nepochopil, že ten film není o punku, který je jen kulisou příběhu o odpovědnosti, svobodě každého z nás v jakýchkoli podmínkách a dalších přesahových věcech, ale navíc má v textu několik ne nepodstatných chyb. Inža není basák, ale kytarista. První česká punková kapela nebyly Suchý mozky, ale Energie G.  Film se neodehrává v době, kdy tu punk začínal (což bylo na sklonku 70. let), ale v době kdy se rozmáchl a začly vznikat jedna kapela za druhou (ostatně ve filmu hrdinové dávají jasně najevo, že třeba Sex Pistols všichni znají)   Naopak ta "skvělá muzika" je trošku problém, protože s tou dobovou nemá moc společného - i když asi chápu, proč ji tam tvůrci použili. Takže i já všem těm, kteří si o tom filmu chtějí přečíst něco fundovanějšího, doporučuji Fuku: /www.fffilm.name/2012/06/recenze-dont-stop-70.html

0/0
14.6.2012 16:10

mikimaus007

videl

Vcera jsem to videl a rozhodne je to mile prekvapeni. 50 % ani nahodou. Film je svezi a docela odsejpa, druha pulka je trochu slabsi, ale celkovej dojem docela dobrej.

0/0
14.6.2012 11:41

fufee

Petře,

Vy jste taky zřejmě (a dlouhodobě) úplně jinde... a taky Vám to skoro nikdo nevyčítá:-/

+1/0
13.6.2012 17:50

oldfashioned Kokodák v1

Re: Petře,

R^

0/0
13.6.2012 18:47

nechteny.diskuter1

Blbina...

Koukám,že recenzent také bohužel podlehl všobecně přijatému nesmyslnému názoru,že každý kdo měl v 80.letech koženou bundu,nebo číro musel mít zákonitě problém s "chapadly režimu" a za patami se mu neustále vláčelo několik příslušníků STB.Pokud je někdo odstřižen od historické reality,tak právě recenzent.Ale omlouvá ho,že v té době buď ještě nežil,nebo byl batoletem.My měli se spolužáky na střední škole také rádobypunkovou kapelu,pořádali jsme úplně běžně malé koncerty pro "informované" v prádelnách, chodily v křiváku,roztrhaných džínách a s většinou "rozpuštěným" čírem na hlavě.Chapadlo režimu jsem však za celou dobu ani nezahlédl,natož abych s ním musel zápasit. Pokud tedy nebudu považovat za chapadlo režimu to, že po mně občas nějaký agilní soudruh VB chtěl občanku.Žili jsme přesně tak,jak je to znázorněno v tomto filmu.Nic co bylo za zdí zkušebny,okny hospody nebo maximálně spolužaček ve škole nás příliš nezajímalo,takže kdybych o nás fočil film také by v něm nic moc víc nebylo.

+3/0
13.6.2012 17:13

Petr-007

Asi tak

ona ta chapadla samozrejme existovala, ale v prostredi o kterem je film byla tim nejdrsnejsim chapadlem povinna vojenska sluzba. Ostatni byly spis chapadelka, kontroly tozoznosti, dodrzovani nocniho klidu. Dodnes mam pred ocima scenu, ve ktere mladi vyletnici prijeli do Prahy ohakli v punk stylu s kazetakem z ktereho rvali Visaci a policajti je na Vaclavaku poprosili, at si z dzinovych bund sumdaji placku Gorgacova, protoze se to nehodi - coz byl "nejdrsnejsi zazitek" tydenniho vyletu.

0/0
13.6.2012 18:54

Tady je Mirkovo