RECENZE: Ridley Scott se svým Prometheem neděsí a bohužel se opakuje

Návrat otce prvního Vetřelce k science-fiction provázela velká očekávání. Prometheus dokazuje, že se Ridley Scott v žánru, který pomáhal utvářet, neztratil. Bohužel se vydal dobře prošlapanou cestou a ke škodě filmu z ní téměř neodbočil.

Trupman

18. 6. 2012 18:44
2 důvody, proč nevěřit recenzím a nechodit do kina

Poslední zápas Pepika Hnátka a Prometheus - oboje megapropadáky nadnášené novinama a divákama, kteří se asi moc najedli popcornu.

0 0

MatX

15. 6. 2012 17:40
Film plný nesmyslů

Tento film byl pro mě opravdu velkým zklamáním. Efekty a grafické zpracování jsou kvalitní. Herecké výkony lehce podprůměrné. Co mě však vyděsilo byl děj. Přijde mi, že byl film během natáčení několikrát přepracováván a sami autoři si na konci nepamatovali, co chtěli na začátku divákovi sdělit. Celý děj tak provází mnoho otázek, na které divák nedostane odpovědi. I když často je odpověď jasná - je to nesmysl. Příkladem budiž ztráta dvou vědců v chodbách vesmírné lodi. Ta loď je celá zmapovaná, má asi TŘI chodby! a oni tam bloudí jako v nějakém rozsáhlém bludišti. To raději nemluvím o časové souslednosti a o tom, že ostatní jejich ztrátu nijak neřeší. Při následném hraní s "hadem" jsem se musel nahlas smát. To nebylo strašidelné, to bylo trapné. Takových momentů je pak ve filmu tolik, že se to nedá spočítat.

0 0

aswe2

23. 6. 2012 21:46
Re: Film plný nesmyslů

To je nám všem velmi líto, že jsi se šel podívat na tak špatný film a nejraději bychom ti vrátili vstupné, ale bohužel to nejde. Naštěstí máme diskuze idnes, kde i tak zklamaná a ošizená individua jako ty, najdou podporu stejně ošizených a nadávajících a brečících a vševědících individuí, takže se žádné individuum na světě opravdu nemusí cítít samo a může sem chodit brečet tak často jak často půjde do kina na špatný film.

0 0

nechteny.diskuter1

15. 6. 2012 15:58
Ach jo...

Je velká škoda, že filmaři když dnes točí sci-fi, tak naprosto neřeší naprosto triviální fyzikální, chemické apod. zákony. Pokud si ve filmu vědecká expedice na cizí planetě po pěti minutách sundá bezstarostně ochranné přilby, navíc pokud je takový nesmysl úplně zbytečný (nikam to neposouvá děj, nijak se s tím ve scénáři dále nepracuje tak aby to bylo ospravedlnitelné, nemá to žádný následek apod.), tak sorry, ale to může být film jinak řemeslně dokonale zpracován, ale stejně tím pro mně končí... :-/ Scénárista asi zapoměl, že sci-fi = vědecká fikce, tedy sice fikce, ale na vědeckých základech.

3 0

MatX

15. 6. 2012 18:01
Re: Ach jo...

Ano, tento moment byl "skvělý". U mě však na plné čáře zvítězila "operace", tak prostě neměla chybu. Drapák, sešívačka a laser. Co k tomu dodat. ;-)

0 0

čirokéz

15. 6. 2012 7:56
Nuda

Včera jsem se na to byl podívat. Nekonečná nuda. Vetřelci Prvnímu tato slátanina nesahá ani po kotníky,

0 0

ellisiene

14. 6. 2012 16:57
100%

S recenzí nesouhlasím. Pro mě je Prometheus absolutní špička filmařského umění, které jsem mohla za poslední dobu vidět. Křičela jsem v kině hrůzou, z detailních záběrů. Zajímavé je, že v tomto filmu zobrazil Ridley, lidi dost naivně. A taky proč ne, když to bylo před Vetřelci. :) Klobouk dolů...

1 0

ignacius01

14. 6. 2012 17:47
Re: 100%

najivně? to nebyli vědci, ale parta dementů na dovolený ... pomalu se děsím toho co je pro vás propadák, jestli tohle byla špička a navíc umění ....

3 0

silvah_bullet

14. 6. 2012 14:49
Tenhle film nejde brát vážně..

0 0

silvah_bullet

14. 6. 2012 14:54
Re: Tenhle film nejde brát vážně..

Od scény s operací jsem začal mít pocit, že to dělali Monty Pythons: Máme tu šííleně drahý přístroj, co dělá píp.. Pak rozříznutí břicha, vyjmutí cizího tělesa, sešití kancelářskými sponkami!, načež v dalším záběru sponky vymizí a objeví se jizva! a v dalším záběru hrdinka sprintuje jak Usain Bolt.. Skupina vědců se chová jak parta teenagerů v Pátku 13.. K tomu papundeklový kulisy řídící jednotky kosmický lodi Stvořitelů.. Podle Scotta jsem se měl podělat v kině strachy. Já si spíš myslím, že se podělal pan režisér.. Škoda další promarněný šance..

5 0

c.jirka

14. 6. 2012 11:10
Kde je atmosféra?

Začněme u Vetřelce. Tehdejší film přinesl něco nového, překvapivého. Byl to horor, ale zároveň kvalitní scifi. Umělý člověk, dokonalé přistání na planetě, počítač na lodi, prostě nová úžasná představa budoucího světa. Nyní je zde, v době neskutečné filmařské techniky, něco jako pokračování. Co bude nového? Nic! Vše již známe a dokonce, je to ještě horší. V případě původního filmu lze uvěřit charakter posádky "obchodní lodi". Zde je výprava za ohromné peníze a na palubě vědci, přesto se skupinka chová jak parta z reality show Big Brother. Vše jako náhodou zapadá - první přistání, z okna se zahlédne objekt a už to jede. Super vyspělá civilizace našich stvořitelů je zavřená v lodi, kterou tvoří jen chodby, nesmyslně zandané "vázy" s "něčím". Vrcholem je sundání helem nebo scéna, kdy biolog dráždí jakéhosi hada, co se objeví na lodi. Ve skutečnosti by se nedotk ani mimozemské mouchy. Nelogická patlanina a pro mě zklamání roku, jelikož jsem čekal prostě hodně.

5 0

ignacius01

14. 6. 2012 11:55
Re: Kde je atmosféra?

přesně ... scénář o ničem, neskutečně pitomé dialogy a postavy co chovají jako banda vesnických idiotů na výletě do velkoměsta ... a kecy stylu: na co potřebuješ důkazy, stačí jen věřit ... tomu by se smál snad i Pepek Vyskoč

0 0

RomanL

14. 6. 2012 10:05
Řeknu vám,

že to není žádná sláva. Osádka mezihvězdné kosmické lodi směřující ke "kolébce lidstva" se chová jako banda vožralých zpovykaných teenagerů a s atmosférou vetřelce to nemá lautr nic společného.

No, alespoň vizuálně je to pěkný...

1 0

mazak

14. 6. 2012 9:41
100%

Tohle mě donutilo prošmejdit mejly a najít login. když si koupim textovej editor, budu čekat, že bude umět psát dopisy. Když budu v roce 2012 vynalézat něco jako fejzbuk, budu chtít, aby to fungovalo jako fejzbuk - odlišovat se budu chtít v něčem jiném. Když jdu na prométhea, čekám, že to bude jako vetřelec - vim dopředu co se stane, jen nevim jak přesně a kdy přesně to na mě z plátna skočí - prostě lekačka. prométhea jsem ještě neviděl, ale jestli je recenze pravdivá, tak ode mě dostane procent 100. ono je to ale fuk, kdo to recenzuje. kdybych měl dát např. na sl. spáčilovou ml. ohledně avataru, tak bych ho vůbec neviděl, a to by byla veliká škoda... jsou to všecko jen takový kecičky...

0 0

TC2001

14. 6. 2012 13:22
Re: 100%

Ano, je to subjektivní. Mě by třeba Avatara nevidět jako škoda nepřišlo. Stačilo by mi říct, že je to naprosto stejné, jako Pocahontas od Disneyho s grafikou o trochu lepší, než mělo 10 let staré FF Spirits Within a dokázal bych si to živě představit.

0 0

Ivan Langer

14. 6. 2012 1:32
asi uz su moc zmlsanej

par zajimavych efektu, graficky se mi to libi, dej nic moc.  Predatory nejdriv namnozili terminatori, ted i nasi "stvoriteleie"  a konec ktery nas ma pripravit na dalsi dil. Za mne 5,5/10

0 0

Ivan Langer

14. 6. 2012 1:38
Re: asi uz su moc zmlsanej

jeste si dovolim... moc sem nepochopil ty redatory. Oni je tam vyrobilia chteli poslat znict zemi aby ji mohli znovu stvorit nebo to mela byt nahoda ze je tam nasli ? No kdyby to mela byt jen nahoda a "nahodou" je tam nasli, pak by asi ten hangar nestihli postavit

0 0