Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Ridley Scott se svým Prometheem neděsí a bohužel se opakuje

Návrat otce prvního Vetřelce k science-fiction provázela velká očekávání. Prometheus dokazuje, že se Ridley Scott v žánru, který pomáhal utvářet, neztratil. Bohužel se vydal dobře prošlapanou cestou a ke škodě filmu z ní téměř neodbočil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Trupman

2 důvody, proč nevěřit recenzím a nechodit do kina

Poslední zápas Pepika Hnátka a Prometheus - oboje megapropadáky nadnášené novinama a divákama, kteří se asi moc najedli popcornu.

0/0
18.6.2012 18:44

MatX

Film plný nesmyslů

Tento film byl pro mě opravdu velkým zklamáním. Efekty a grafické zpracování jsou kvalitní. Herecké výkony lehce podprůměrné. Co mě však vyděsilo byl děj. Přijde mi, že byl film během natáčení několikrát přepracováván a sami autoři si na konci nepamatovali, co chtěli na začátku divákovi sdělit. Celý děj tak provází mnoho otázek, na které divák nedostane odpovědi. I když často je odpověď jasná - je to nesmysl. Příkladem budiž ztráta dvou vědců v chodbách vesmírné lodi. Ta loď je celá zmapovaná, má asi TŘI chodby! a oni tam bloudí jako v nějakém rozsáhlém bludišti. To raději nemluvím o časové souslednosti a o tom, že ostatní jejich ztrátu nijak neřeší. Při následném hraní s "hadem" jsem se musel nahlas smát. To nebylo strašidelné, to bylo trapné. Takových momentů je pak ve filmu tolik, že se to nedá spočítat.

0/0
15.6.2012 17:40

aswe2

Re: Film plný nesmyslů

To je nám všem velmi líto, že jsi se šel podívat na tak špatný film a nejraději bychom ti vrátili vstupné, ale bohužel to nejde. Naštěstí máme diskuze idnes, kde i tak zklamaná a ošizená individua jako ty, najdou podporu stejně ošizených a nadávajících a brečících a vševědících individuí, takže se žádné individuum na světě opravdu nemusí cítít samo a může sem chodit brečet tak často jak často půjde do kina na špatný film.

0/0
23.6.2012 21:46

nechteny.diskuter1

Ach jo...

Je velká škoda, že filmaři když dnes točí sci-fi, tak naprosto neřeší naprosto triviální fyzikální, chemické apod. zákony. Pokud si ve filmu vědecká expedice na cizí planetě po pěti minutách sundá bezstarostně ochranné přilby, navíc pokud je takový nesmysl úplně zbytečný (nikam to neposouvá děj, nijak se s tím ve scénáři dále nepracuje tak aby to bylo ospravedlnitelné, nemá to žádný následek apod.), tak sorry, ale to může být film jinak řemeslně dokonale zpracován, ale stejně tím pro mně končí... :-/ Scénárista asi zapoměl, že sci-fi = vědecká fikce, tedy sice fikce, ale na vědeckých základech.

+3/0
15.6.2012 15:58

MatX

Re: Ach jo...

Ano, tento moment byl "skvělý". U mě však na plné čáře zvítězila "operace", tak prostě neměla chybu. Drapák, sešívačka a laser. Co k tomu dodat. ;-)

0/0
15.6.2012 18:01

čirokéz

Nuda

Včera jsem se na to byl podívat. Nekonečná nuda. Vetřelci Prvnímu tato slátanina nesahá ani po kotníky,

0/0
15.6.2012 7:56

ellisiene

100%

S recenzí nesouhlasím. Pro mě je Prometheus absolutní špička filmařského umění, které jsem mohla za poslední dobu vidět. Křičela jsem v kině hrůzou, z detailních záběrů. Zajímavé je, že v tomto filmu zobrazil Ridley, lidi dost naivně. A taky proč ne, když to bylo před Vetřelci. :) Klobouk dolů...

+1/0
14.6.2012 16:57

ignacius01

Re: 100%

najivně? to nebyli vědci, ale parta dementů na dovolený ... pomalu se děsím toho co je pro vás propadák, jestli tohle byla špička a navíc umění ....

+3/0
14.6.2012 17:47

silvah_bullet

Tenhle film nejde brát vážně..

0/0
14.6.2012 14:49

silvah_bullet

Re: Tenhle film nejde brát vážně..

Od scény s operací jsem začal mít pocit, že to dělali Monty Pythons: Máme tu šííleně drahý přístroj, co dělá píp.. Pak rozříznutí břicha, vyjmutí cizího tělesa, sešití kancelářskými sponkami!, načež v dalším záběru sponky vymizí a objeví se jizva! a v dalším záběru hrdinka sprintuje jak Usain Bolt.. Skupina vědců se chová jak parta teenagerů v Pátku 13.. K tomu papundeklový kulisy řídící jednotky kosmický lodi Stvořitelů.. Podle Scotta jsem se měl podělat v kině strachy. Já si spíš myslím, že se podělal pan režisér.. Škoda další promarněný šance..

+5/0
14.6.2012 14:54

nechteny.diskuter1

Re: Tenhle film nejde brát vážně..

K Vřískotům a podobným blbinám bych přirovnal i nelogičnost typu: valí se za mnou obří těleso kruhového tvaru, takže místo toho, abych mu uhnul, běžel do strany, budu jako bezmozek utíkat před ním v jeho dráze... :-P

0/0
15.6.2012 16:00

c.jirka

Kde je atmosféra?

Začněme u Vetřelce. Tehdejší film přinesl něco nového, překvapivého. Byl to horor, ale zároveň kvalitní scifi. Umělý člověk, dokonalé přistání na planetě, počítač na lodi, prostě nová úžasná představa budoucího světa. Nyní je zde, v době neskutečné filmařské techniky, něco jako pokračování. Co bude nového? Nic! Vše již známe a dokonce, je to ještě horší. V případě původního filmu lze uvěřit charakter posádky "obchodní lodi". Zde je výprava za ohromné peníze a na palubě vědci, přesto se skupinka chová jak parta z reality show Big Brother. Vše jako náhodou zapadá - první přistání, z okna se zahlédne objekt a už to jede. Super vyspělá civilizace našich stvořitelů je zavřená v lodi, kterou tvoří jen chodby, nesmyslně zandané "vázy" s "něčím". Vrcholem je sundání helem nebo scéna, kdy biolog dráždí jakéhosi hada, co se objeví na lodi. Ve skutečnosti by se nedotk ani mimozemské mouchy. Nelogická patlanina a pro mě zklamání roku, jelikož jsem čekal prostě hodně.

+5/0
14.6.2012 11:10

ignacius01

Re: Kde je atmosféra?

přesně ... scénář o ničem, neskutečně pitomé dialogy a postavy co chovají jako banda vesnických idiotů na výletě do velkoměsta ... a kecy stylu: na co potřebuješ důkazy, stačí jen věřit ... tomu by se smál snad i Pepek Vyskoč

0/0
14.6.2012 11:55

jan.banos

Re: Kde je atmosféra?

bohužel :-(Rv

0/0
14.6.2012 13:25

RomanL

Řeknu vám,

že to není žádná sláva. Osádka mezihvězdné kosmické lodi směřující ke "kolébce lidstva" se chová jako banda vožralých zpovykaných teenagerů a s atmosférou vetřelce to nemá lautr nic společného.

No, alespoň vizuálně je to pěkný...

+1/0
14.6.2012 10:05

mazak

100%

Tohle mě donutilo prošmejdit mejly a najít login. když si koupim textovej editor, budu čekat, že bude umět psát dopisy. Když budu v roce 2012 vynalézat něco jako fejzbuk, budu chtít, aby to fungovalo jako fejzbuk - odlišovat se budu chtít v něčem jiném. Když jdu na prométhea, čekám, že to bude jako vetřelec - vim dopředu co se stane, jen nevim jak přesně a kdy přesně to na mě z plátna skočí - prostě lekačka. prométhea jsem ještě neviděl, ale jestli je recenze pravdivá, tak ode mě dostane procent 100. ono je to ale fuk, kdo to recenzuje. kdybych měl dát např. na sl. spáčilovou ml. ohledně avataru, tak bych ho vůbec neviděl, a to by byla veliká škoda... jsou to všecko jen takový kecičky...

0/0
14.6.2012 9:41

TC2001

Re: 100%

Ano, je to subjektivní. Mě by třeba Avatara nevidět jako škoda nepřišlo. Stačilo by mi říct, že je to naprosto stejné, jako Pocahontas od Disneyho s grafikou o trochu lepší, než mělo 10 let staré FF Spirits Within a dokázal bych si to živě představit.

0/0
14.6.2012 13:22

Ivan Langer

asi uz su moc zmlsanej

par zajimavych efektu, graficky se mi to libi, dej nic moc.  Predatory nejdriv namnozili terminatori, ted i nasi "stvoriteleie"  a konec ktery nas ma pripravit na dalsi dil. Za mne 5,5/10

0/0
14.6.2012 1:32

Ivan Langer

Re: asi uz su moc zmlsanej

jeste si dovolim... moc sem nepochopil ty redatory. Oni je tam vyrobilia chteli poslat znict zemi aby ji mohli znovu stvorit nebo to mela byt nahoda ze je tam nasli ? No kdyby to mela byt jen nahoda a "nahodou" je tam nasli, pak by asi ten hangar nestihli postavit

0/0
14.6.2012 1:38

dirkuless

Re: asi uz su moc zmlsanej

já jsem to pochopil tak, že planeta sloužila jako "továrna" na biologické zbraně a život na zemi chtěli zničit, protože se jim nelíbilo to, co předtím stvořili...

0/0
14.6.2012 7:03

Johnny.English

Re: asi uz su moc zmlsanej

No buď

1) tam ta továrna v době kdy na zemi nechali "zpáteční adresu" ještě nebyla, a chtěli, ať se s nimi lidi na Zemi spojí, až to rozluští a budou schopni k nim doletět,

2) nebo to taky mohla být zpáteční adresa pro zničení, pokud by ten experiment (=Země) začal být moc chytrý, a rozluštil to a byl schopný k nim doletět.

A jestli už byli rozhodnuti na Zemi poslat ty tvory ať ji zničí, nebo to byl jen plán do budoucna a prostě se im to tak aj tak zvrtlo, kdoví..

...Zjevně nás nechali, ať si vybereme verzi, která se nám líbí víc (asi jako v "12 opic")

0/0
14.6.2012 7:18

Johnny.English

Re: asi uz su moc zmlsanej

ad 2) moc chytrý = konkurent :D

0/0
14.6.2012 7:18

TC2001

Re: asi uz su moc zmlsanej

12 Opic je skvělý film :-)

+1/0
14.6.2012 13:24

nechteny.diskuter1

Re: asi uz su moc zmlsanej

Život na Zemi nechtěli zničit, protože se jim nelíbilo to, co předtím stvořili. Oni život na Zemi stvořili proto, aby měli ty biologické zbraně na čem zkoušet... ;-) Země jim měla sloužit jako zkušební střelnice...

0/0
15.6.2012 16:03

satellite@email.cz

Za mně jednoznačně 8,5/10 a hit roku.

Za mně jednoznačně 8,5/10 a hit roku.Hodnocení 6/10 absolutně nechápu.Asi jsme každý viděli jiný film.

+2/0
13.6.2012 22:38

RomanL

Re: Za mně jednoznačně 8,5/10 a hit roku.

Moje hodnocení je 4/10 a bod navíc za vizuál. takže 5/10.

Co je na tom filmu za víc bodů netuším. Děj 0, logika 0, hudba nepřekvapila...

0/0
14.6.2012 10:08

baldrick

Prometheus

Nevim jak ostatní, ale odchazel sem z kina naprosto spokojen. Nevim co kdo čekal, ale puste si nejřív prvního vetřelce a pak tenhle film a je naprosto jasné, že Scott si natočil znova vetřelce. Jako přízniovec Gigera a vetřelce sem s tím na film šel.

Osobně me vadilo jen snad když hlavní hrinka tam po operaci dělala akrobatické výkony :) a všem bylo vše naprosto jasné bez nějakých indícií.Osobně mi to přišlo že část filmu byla udělána pro dnešní publikum.

 Jinak se mi film naprosto líbil.R^

+4/0
13.6.2012 20:27

Johnny.English

Re: Prometheus

Souhlas. Mně se film líbil, a jako celek byl dobrý (i když v režisérském sestřihu na BD to bude líp propracované). Vadilo mi snad jen, že když lezli ven z lodi na cizí planetu, na které očekávali inteligentní a technicky vyspělý život, ale neměli tušení jak můžou být přivítáni, tak to probíhalo trochu hrr způsobem bez pořádneho velení jedním konkrétním člověkem.

A myslím si, že si scénarista a režisér můžou točit film jaký chtějí, a ne co jim naplánují diváci. Četl jsem několik recenzí, a u všech jsem měl pocit, že by recenzenti nejradši tvůrcům nadiktovali co a jak mají natočit, a neuznávají, že natočili to co sami chtěli.

A mimochodem, myslím, že si nechali otevřená zadní vrátka k pokračování...

0/0
13.6.2012 20:48

rub.l

Velice "korektní" hodnocení...

Ten film je naprostá slátanina-chybí příběh, postavy fňukají každých 5 min (trable z dětství) a herecké výkony jsou velmi vyrovnaně bez koulí. Krásně to pasuje do trojky "událostí roku"-Battleship, Prometheus, Snow White And..

BRRRH...

+2/0
13.6.2012 18:47

dirkuless

zdejší hodnocení?

na INTERNATIONAL MOVIE DATABASE ohodnotilo Promethea téměř 56000 uživatelů průměrnou známkou 7,7/10 (pro méně zdatné v matematice je to 77%)... Takže zdejší inteligentní komentáře s hodnocením o 0, 10, 20, 30 procentech jsou mírně řečeno přehnané. Chce to trochu soudnosti...

0/0
13.6.2012 18:40

jan.banos

Re: zdejší hodnocení?

víš jaký je rozdíl mezi průměrem a mediánem?

0/0
14.6.2012 13:33

dirkuless

Re: zdejší hodnocení?

tuším jaký je mezi nimi rozdíl...

0/0
14.6.2012 15:16

aswe2

Re: zdejší hodnocení?

pepici vi všechno nejlépe, hlavně ti pro které je všechno špatně. a jediné místo kde se realizují je idnes diskuze.[>-]

0/0
23.6.2012 21:54

ignacius01

jen by me zajimalo

za co je tech 60% ... Scott fakt zklamal. scifi mam rad, ale tohle byla nejhorsi slatanina za posledni roky ... to fakt nikdo neumi napsat poradnej scenar a dialogy? nebo jsou ty filmy toceny jen pro bandu dementu s iq houpaciho kone, pro ktery je husty kdyz nekde neco pada a boucha a kdyz kocka po operaci bricha beha po mesici?

+1/0
13.6.2012 17:49

Hagal

cože nuda?

Děláte si srandu? Vždyť je to jeden z nejlepších filmů co jsem v poslední době viděl, do kapsy strčil s přehledem i tolik opěvované Avengers a přinejmenším příběhově i Avatara. Nástupci prvního vetřelce jen vysávali ideu Ridleyho a Gigera (designer vetřelce) do poslední kapky (i když neříkám že vždy úplně špatně), Ridley se s Prometheem plnohodnotně vrací do doby před začátkem svého kultovního snímku a kromě odkazů pro fanoušky tam zanechává ve víceúrovňovosti filmu i mnohem hlubší myšlenky. Doporučuju shlédnout několikrát protože většinu souvislostí jsem pochopil až podruhé a potřetí.

A teď k obsahu: u strhující scény s porodem jsem si málem okousal nehty až na kost.

Jediné z čeho jsem trochu zklamaný je, že tam těch příšer pobíhalo až moc, v původním vetřelci bylo záběrů potvory úplné minimum a to vytvářelo mnohem hutnější atmosféru, ale to je dnes problém snad všech hororů (na druhou stranu stupidní "lekačky" tam naštěstí nebyly :D).

+1/0
13.6.2012 16:18

wakan313

Re: cože nuda?

no tento, tak pozitivni zazitek, vam (uprimne) zavidim ...

ja se nudil jako PRASE .... zkouknu to jeste jednou, mozna i 2x, a zkusim objevit kde jsem udelal pri prvni projekci chybu

0/0
13.6.2012 16:27

wakan313

za me ..

smutna zkusenost... nedal jsem na spatne ohlasy, ani na negativni recenze ... vyrazil jsem do kina, sam abych nebyl rusen detmi, ci nechapajici "polovickou".. volil jsem promitani v poledne, abych mel co nejvetsi klid ... dokonce jsem si navlikl 3d brejle.

zaver .. zklamani roku. Pro me. Tohle neni Ridley Scott. MIstr minima s maximalnim efektem. Uz cca po hodine jsem premyslel ze odejdu. Jen cista zvedavost zda druha pulka bude tak slaba jak prvni me udrzela na miste. BYla a jeste horsi.

Pribeh naprosto neuveritelny, postavy jednajici jak Teletubbies, bez nejakeho zameru ci logiky. Blabol. BLAbol, BLABOL .... Nebal jsem se ani jednou, a to jsem prvniho Vetrelce videl kdysipri predpremiere. Tohle ? Blekot trvajici 2 hodiny. Nuda. Logicky des bes. Jak kdyby to delal Spielberg .. toho nesnasim, le Scott ????

Za me tak 50% za snahu a efekty. Jinak 0. Skoda te sance a promarnene prilezitosti

a 3d efekty .. na tento film naprosto zbytecny ... z hnoje ruze neudelate ani pres 3d brejle :-<

+2/0
13.6.2012 15:57

nechteny.diskuter1

Re: za me ..

Já to viděl před dvěma dny a doteď se například snažím vydedukovat proč ten android nesmyslně nakazil toho biologa... Co tím jako sledoval a co to mělo přinést? Přesně jak píšeš, postavy jednají bez záměru a logiky... Ale jestli záměrem scénáře bylo dát tam ty nelogičnosti právě proto, aby nad tím pak člověk hloubal, tak to se celkem povedlo...;-D

0/0
15.6.2012 16:07

mortisqqo

Spatne,

Me to prislo jako prequel k Vetrelci (vesmirna lod "Stvoritelu", vetrelec na konci, .....) a diky tomu jsem se citil okraden. Proc jsem si to jenom nestahnul, misto placeni za kino? Cekal jsem neco na urovni Vetrelce a Prometheus toto ocekavani splnil na 5%. Pripada mi, ze Ridley Scott se pouze rozhodl vymacknout z lidi nejake penize, aniz by se musel nejak moc snazit. Rv Rv

0/0
13.6.2012 15:14

Stíhací bombardér Karel 6

film má svoje mouchy

jako hlavní nedostatek vidím v tom, že některé scény dnes diváka nepřekvapí, protože je zná z vetřelce. V žádném případě jsem se ale nenudil a vizuální stránka byla úchvatná. Bohužel dnešní divák očekává především akční řežbu a to mu film nenabídne, takže pak mnozí vykládají v diskuzích jaká že to je nuda.

+1/0
13.6.2012 11:16

slanecek

Re: film má svoje mouchy

Ne, ono to je nuda, protože to JE akční řežba.

0/0
13.6.2012 22:22

lobsterman_revival

Re: film má svoje mouchy

aj somalcania maju svoje muchy....

0/0
14.6.2012 9:45

saho1

Včera

jsem film shledl, a za mě tak max 30%. Nuda a o ničem.

0/0
13.6.2012 9:40

wakan313

Re: Včera

jeste predevcirem bych se s vami hadal do krve ...

dnes musim bohuzel souhlasit .... mozna se zkusim hadat .. prdejte tak 5 az 10%, prosim :-(

0/0
13.6.2012 15:59

pan vomáčka

0 %

dopředu jsem věděl, že silnou stránkou filmu budou hlavně vizuální efekty, ale takovou tragédii jsem fakt nečekal. scénář připomíná indické předělávky hollywoodských akčních filmů. 70 % času totální nuda a přemýšlení, jestli to ještě může být horší, 30 % smích ve scénách, které mají děsit. stokrát omletá klišé doplněná do nebe volající blbostí. ani nemá smysl něco vypíchnout, celej scénář je odpad. takže pískám na píšťalku a letím 8-o

+3/0
12.6.2012 16:26

vena.m

Osobne jsem zklamany ...

... prvni tretina se neskutecne vlekla, vykresleni ruznorodosti posadky bylo schematicke a nesmyslne, k nikomu clovek neprilnul .. na planete jsem se po chvili nudil, nebavilo me to, vsechno by se dalo shrnout asi do treech vet ,, coz je na film malo .. kazda postava jen nadhozena a pak mrtva ..chybelo tajemno, chybelo napeti, chybel vztah k postavam ...

Jedine co bylo a slo bylo vykreslovani budpucnosti, lodi a technologii .. to bylo fajn. Ale to je na takovyto film opravdu malo ...

Takze jako serazeni nekolika cvicnych scen, ktere budou mozna dobre obrazove vypadat fajn, ale na film moc ne .. davam za sebe tak 55 procent ...

0/0
12.6.2012 11:30

masoreti

dávám taky 60%

film jsem viděl ve 2D, vyložené zklamání to nebylo, epicky majestátné záběry přírody, vesmíru a prostoru byly uchvacující. je kořenem pro jinou dějovou linku a stávající vetřelci jsou spíše jedním z jeho větví. co mi vadí u těchto filmů jsou spíše nelogičnosti: ač se v čase odehrává před vetřelci, vybavení lodi je modernější. na sci-fi věci jako hibernace, pohyb v prostoru na velké vzdálenosti a hovory h s utrženou androidí hlavou si člověk lehce zvykne. těžko ale pojme klamání ve věcech které důverně zná. například, jak se dramaticky mění velikost živých i neživých předmětů.

+1/0
12.6.2012 11:24

masoreti

Re: dávám taky 60%

prometheus vzhledem k cizozemské lodi nejprve vypadá jako angličák, aby pak v okamžiku nárazu měl téměř stejnou velikost, pozoruhodný je také 200 až 300 násobný nárůst hmotnosti heterotrofního organismu za pár hodin aniž by cokoliv pojedl, rovněž metamorfóza hlavonožce v primáta během okamžiku je více než fascinující. a samozřejmě rychlé přesuny pěších v lodi, jejíž obvod může atakovat délku dvou maratonů (podle proporcí havarující lodi) je obdivuhodný.

film to rozhodně špatný není, ale v ustálené logice, že dvojky bývají horší než jedničky, bych prometheus II asi netočil. ale kdo ví, třeba to scott natočil takto schválně, aby měl prostor tuto logiku popřít.

+1/0
12.6.2012 11:27

nechteny.diskuter1

Re: dávám taky 60%

Tyhle nelogičnosti a nesmysly mi ani tak nevadí. To může všechno scénárista nějak okecat. Ale to, že si vědecká výprava po několika minutách pobytu na neznámé planetě sundá ochranné přilby, takovou hovadinu prostě ničím neokecá... ;-D

0/0
15.6.2012 16:14

Rado 71

Pro mně se vysvětlení geneze Vetřelce vydařila...

Vrátit se k původu Vetřelce sliboval Scott už dávno a řekl bych,že se mu návrat podařil.Samozřejmě Alien je nepřekonatelná meta a pro mne nebyla následující pokračování v žádném případě lepší než Prometheus.Spíše se v jednoduchosti děje vrátilo autorství do Británie a zmizelo plánované vyvražďování v zájmu plynulosti děje.Samozřejmě,že je zde mnoho úrovní a přirovnání ve vztahu člověka k ním vytořené formě života.Bohužel asi už horor patří k sci-fi natrvalo.Alespoň ve filmovém světě.Takže se nám v první části nabízí prvotřídní sci-fi a v závěru běžná akce s hororovým prvkem.Nemyslím si,že si Prometheus zaslouží pouze 60%.Tím je degradován na pozici snímků,kterému nesahají ani po kolena.

+10/0
11.6.2012 18:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.