Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Svaz OSA za loňský rok vybral rekordní částku. Injekci mu daly restaurace

Ochranný svaz autorský, který zastupuje majitele autorských práv k hudebním dílům, loni zvýšil příjmy meziročně o osm procent na rekordních 884 milionů korun. Příjmy svazu posílily hlavně poplatky za reprodukovanou hudbu vybrané od provozovatelů restaurací, obchodů a hotelů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kristusek21

154 milionů na provoz?

Proboha, kolik lidí a co tam dělá?8-o8-o8-o

0/0
31.5.2012 9:15

sombreri

Zlodeji !

+5/0
29.5.2012 11:18

Veska pořád umírá. Co je?!

cerik

Jenom trapný provokáter, nic jiného. Nemá naprosto smysl mu nic vysvětlovat.....Jenom ztrácíte čas.

0/0
29.5.2012 11:17

Sir Humphrey Appleby

...

doma vyplatil 513mega, do zahraničí poslal 147mega - koukám že v českých TV a rádiích se rají asi jen české věci :))

 

fakt by mne zajímalo podle jakého klíče to dělají. mě to přijde nějka takhle: korunka pro mne, korunka pro Káju, korunka pro Helenku, korunka pro lobisty a korunku pošleme do ciziny aby jim nebylo divné že nedáváme nic :))

+2/0
29.5.2012 10:32

do100a

Re: ...

Mají šíleně komplikovaný bodový systém, ve kterém se člověk dozví, že se nedozví nic ! Protože prvně tě musí posoudit komise pro oblast tvorby, aby ses dozvěděl jakou hodnotu pro tebe budou mít ty body. Čím váženější je umělec,, tím větší je hodnota jeho bodu. ..."korunka pro Káju, korunka pro Helenku" za bodík a pro tebe možná haléř za 1.000.000 bodů jooooooo tak nějak to bude :oDDD

0/0
29.5.2012 14:42

Sir Humphrey Appleby

Re: ...

přesně tak.... jako začínající kapela nedostanete nic ani kdyby vás hrálo 10 rádií 10x denně. možná za pár let až toho natočíte a vydáte více a OSA si vás vůbec všimne.

0/0
29.5.2012 16:07

certik_bertik

pak

si všichni stěžují, že česká hudba stojí za pytel, no se to zadarmo neudělá

0/0
29.5.2012 10:18

Sir Humphrey Appleby

Re: pak

OSA český autorům vyplatila 513mega, do zahraniční poslal 147mega - podle tohoto klíče by měla česká hudba bát několikanásobně kvalitnější, když na ni jde několikanásobek peněz (a to přitom v čechám natočí nějaké promile celosvětové produkce)

+2/0
29.5.2012 10:33

certik_bertik

Re: pak

tak pochopitelně je asi to rozdělování tak trochu subjektivní

0/0
29.5.2012 11:01

Sir Humphrey Appleby

Re: pak

jak pochopitelně? oni vědomě okrádají? pokud nemají přesný rozpis kolik a hlavně za co vybrali, jak to mohou potom rozdělit skutečným autorům? prostě oni si jen hrají na někoho kdo autory zastupuje, přitom 98% z nich regulerně okrádají. A největší sranda je že když třeba náhodou napíšete písničku, pak dle zákona vás zcela automaticky zastupuje OSA a bude za produkci vašeho songu vybírat peníze, ačkoli vy jste je o to nikdy nežádal - žádné vám ale nedá, dokud s nimi neuzavřete regulerní smlouvu o zastupování (ono ani potom prakticky nic nedostanate protže nejste Kája nebo Helenka, ale to je další smutná část příběhu). Pokud jste tedy autor a chcete aby vás zastupoval jiný správce (třeba SNA) pak to musíte OSE písemně oznámit (dříve na to byl i přímo formulář, něco jako odstoupení od smlouvy s kolektivním správcem práv, jak je to aktuálně nevím). Tohle jsou naprosto neuvěřitelné podmínky, které jsou však dány zákonem.

0/0
29.5.2012 11:14

certik_bertik

Re: pak

copak to jde objektivně 100% spočítat? To by muselo být zaměstnanců osy desetitisíce. Mě se taky nelíbí, kolik peněz jde interpretům jako Vondráčková a Gott a ostatní, které zrovna nemusím, ale občas se z toho podpoří i někdo koho můžu a to je hlavní. Kdyby osa nebyla, nedostali by nic

0/0
29.5.2012 11:42

Sir Humphrey Appleby

Re: pak

jak to že by nic nedostali? s každým kdo by chtěl jejich dílo veřejně produkovat by uzavřeli sami smlouvu. Dnes je to tak že za jejich práci vybírá peníze OSA (ze zákona) ale přitom ani není schopná vyčíslit kolikrát a kde to vlastně hráli aby jim to zaplatila. Takže si udělají vlastní odhad a podle něj vyplácejí (a jak někdo zmínil výše, nejde jen o to jak často vás hrají ale i kdo jste. Navíc tu hranost jednotlivých songů dělají odhadem z pár českých rádií - i to je důvod proč helenka tak moc bojovala za to aby ji na radiožurnálu víc hráli - protože jedno zahrání na radiožurnálu jí vynese víc peněz nežli kdyby to jiné rádio točilo nonstop dokola.  OSA a její systém to je neskutečná žumpa a hlavně trafika po kamarády.

+1/0
29.5.2012 16:06

certik_bertik

Re: pak

myslíte že je reálné, aby se každý autor rozjel a sjezdil by celou republiku s tím že s každou hospodou co kde najde uzavře smlouvu?

0/0
29.5.2012 17:39

tnf

Re: pak

No a konečně se dostáváme k meritu věci. Placení za reprodukovanou hudbu. Není to tak dávno, muzikanti byli placeni za vystoupení. To je práce. Že někdo platí za to, že si může poslechnout záznam? To je zlodějna.

0/0
29.5.2012 18:30

certik_bertik

Re: pak

tenkrát ještě nebyla reprodukovaná hudba zase tak obvyklá

0/0
29.5.2012 20:04

certik_bertik

no

uměním se dneska není snadné uživit a pokud tady všichni vykřikují že umělec má být v prvé řadě někde za soustruhem a hrát smí až mu to Pirátská strana dovolí, no to už se dostáváme někam do 50tých let, jen si vezměte mávátka

0/0
29.5.2012 9:37

Hanys2012

Re: no

Umělec se má uživit hudbou. Ne penězi z poplatků za prázdné místo na nových HDD... Rv A píšu to jako člověk, který se hudbou živí.

+8/0
29.5.2012 9:52

certik_bertik

Re: no

tak ono je trochu rozdíl, živit a uživit se

0/0
29.5.2012 10:00

Hanys2012

Re: no

Vy něco fetujete? Dobře, tak speciálně pro vás - živím se hudbou a užívím se hudbou. Stačí?

0/0
29.5.2012 10:04

certik_bertik

Re: no

no to jde o to co děláte, jestli někde děláte dj, tak na to nepotřebujete skoro žádné vybavení ani nic jiného, ale dělat skutečnou hudební produkci, tak to se nedá udělat za cenu dvou gramců

0/0
29.5.2012 10:08

Hanys2012

Re: no

;-D;-D;-D kolik vám je? 5? Psal jsem, že jsem muzikant, ne pouštěč písniček. Nejde o nic. Živím se hudbou jako instrumentalista a uživím se.

+1/0
29.5.2012 10:10

certik_bertik

Re: no

jasně, ale sotva to je něco z čeho se dá vyžít opravdu solidně

0/0
29.5.2012 10:14

Hanys2012

Re: no

Jasně. Vy mě budete poučovat o tom, že mi to nevydělává. Jste hlupák. Konec diskuze X

+5/0
29.5.2012 10:15

tnf

Re: no

To Piráti neříkají, ale kdo by vám to vytýkal?

0/0
29.5.2012 10:03

certik_bertik

Re: no

e volebním programu KSČ v roce 48 taky nebyla ani zmínka o slově gulag

0/0
29.5.2012 10:05

Hanys2012

Re: no

Přirovnáváte Pirátskou stranu ke komunistickým gulagům? Člověče vy budete buď troll nebo jen opravdu hodně hloupý :-)

+3/0
29.5.2012 10:06

certik_bertik

Re: no

takovéhle věci vždycky vznikají velmi nevinně

0/0
29.5.2012 10:09

tnf

Re: no

Pirátská koncepce je jasná: odstranit ty ojebávače a platit přímo autorům. Proto se nám líbí projekty jako kickstarter, flattr a pod.

+1/0
29.5.2012 10:11

certik_bertik

Re: no

jenomže to je pěkné, ale ten autor a interpret taky musí z něčeho žít, účty chodí pravidelně a z korunových poplatků  které by z takových projektů mohly být, to není ani na rohlík

0/0
29.5.2012 10:15

certik_bertik

Re: no

v práci vám taky nikdo neřekne, tak jak čistíte tu žumpu, tak vám budu počítat litry a nepravidelně sypat koruny do prasátka

0/0
29.5.2012 10:27

tnf

Re: no

Taková demagogie do diskuze o Jandovi... to je trochu s kanónem na vrabce, ne?

0/0
29.5.2012 10:09

certik_bertik

Re: no

já mám hudbu Petra Jandy docela rád, nevím proč se z něj dělá takový belzebub

0/0
29.5.2012 10:12

Sir Humphrey Appleby

Re: no

protože je - prorežimní šašek s úsměvnými názory na kolektivní správu autorských práv které se mu bohužel podařilo prolobovat až do zákona.

0/0
29.5.2012 10:35

certik_bertik

Re: no

no ale jinak to zařídit ani nelze

0/0
29.5.2012 11:03

Ardan

OSA.

Profesně s nimi do styku a můj názor na tyhle všechny spolky je pouze jediný: zničit ohněm a mečem.Jsou to opravdu bandy zlodějů (poplatek ČT tam počítám taky).

+1/0
29.5.2012 9:18

Ardan

Re: OSA.

...přicházím..

0/0
29.5.2012 9:20

ctyrykacka

Ti šejdíři tvrdí, že musejí vybírat i za sportovní přenosy

protože honorář přísluší i sportovním komentátorům. Zeptal jsem se jednho z nich a to, co odpověděl, je tady za sto dukátů - do slušné mluvy převedeno je OSA banda lhářů a zlodějů;-€

0/0
29.5.2012 9:12

Hanys2012

Svině

A teď si tipněte, kolik z toho ročně dostane Michal David, Petr Janda (ano, to je ten, který tu nedávno tak strašně brečel), Pepa Vojtek (ano, to je ten, co tu nedávno tak strašně brečel), František Janeček a další... Ano, správně, miliony ročně.

0/0
29.5.2012 8:32

certik_bertik

Re: Svině

tak se k nim taky přihlašte

0/0
29.5.2012 9:35

Hanys2012

Re: Svině

Co je to za **bilní odpověď? mám vybírat praochy za to, že si někdo koupí nový HDD nebo spindl prázdných DVDček? Rv

0/0
29.5.2012 9:36

certik_bertik

Re: Svině

proč ne?

0/0
29.5.2012 9:40

Hanys2012

Re: Svině

Vy jste placený diskutér z OSA nebo přímo Michal David?

0/0
29.5.2012 9:41

certik_bertik

Re: Svině

já umím hrát lidem jenom na nervy

0/0
29.5.2012 9:49

Hanys2012

Re: Svině

Tak mi vysvětlete, z jakého důvodu bych měl platit za volný prostor pro MOJE data na MÉM DVD někomu, kdo si za to bude kupovat d*vky?

0/0
29.5.2012 9:51

certik_bertik

Re: Svině

jsme chudá země. Ta si ty CD kupte v Německu, tam se tyhle poplatky neplatí a dá se to tam kolikrát sehnat levněji

0/0
29.5.2012 9:53

Hanys2012

Re: Svině

Cože? ;-D OMG co to blábolíte za nesmysly? Jak chudá země? Jak to souvisí s autorskými poplatky?

0/0
29.5.2012 9:55

certik_bertik

Re: Svině

Jsme malá celkem chudá země, nějak se to umění musí taky živit

0/0
29.5.2012 9:58

Hanys2012

Re: Svině

Člověče, o čem to pořád plácáte? Říká vám něco nabídka a poptávka, trh, velikost trhu, cenová hladina u nás a jinde? Říká vám něco to, že hudebník se živí především hudební produkcí?

0/0
29.5.2012 10:00

certik_bertik

Re: Svině

tak samozřejmě to vím, produkce hudby je drahá záležitost, to není jenom vzít nástroje, musíte zajistit aparáty, pořadatele, promo atd. atd. a produkce že je drahá, no samo se to zadarmo neudělá

0/0
29.5.2012 10:03

Hanys2012

Re: Svině

OMG. Asi třikrát jsem napsal, že se hudbou živím a vy mě začnete poučovat, že to není jen "vzít nástroje"? ;-D

0/0
29.5.2012 10:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.