Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Kéž by Poe v Havranovi jen urážel a nemiloval

Filmu Havran, který si neumí vybrat mezi životopisem a detektivkou, vládne John Cusack. Hraje spisovatele, podle jehož děl kdosi vraždí. Vraždy podle abecedy, Vraždy podle předlohy, Vraždy podle kalendáře, vraždy podle smrtelných hříchů v thrilleru Sedm. To všechno už tu bylo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tolik chuti a tak málo času

Myslím že je to kravina,

podle traileru je to kravina :-/

0/0
29.4.2012 20:10

petrph

když tedy přípočteme, že ten námět

vražd podle povídek E. A. Poea není původní, použil ho, a mnohem lépe, Bradbury v Marťanské kronice v povídce Usher II.

Jenže,ono je to ještě o něčem jiném. Na tvorbě E.A.Poea je totiž vidět, že on si nevytvořil nějaké šablonovité  schéma, kterého by se v svých dílech držel (jako třeba někteří jiní autoři detektivek). ,ale naopak se pokoušel v oblasti fikce vyhledávat stále nové a nové cesty, jak psychologické , technické, přírodní, zeměpisné, literární,hororrové , intelektuální, kterými dokázal překvapovat své čtenáře.   Ani jeho detektivky vlastně nebyly pouhými "detektivkami" vedoucí k dopadení pachatele, ale vlastně "mystery" stojící na jednom překvapivém nápadu.

Čili, snaha "sloučit " více jeho děl do jednoho příběhu je ve všech ohledech degenerující..

0/0
29.4.2012 14:18

M@lis

osobní recenze

film jsem viděl a víceméně s recenzí souhlasim a zjednodušim ji: Cusack zde hraje dobře a role mu sedla, dobové kostýmy, kulisy parádní a atmosféra filmu hlavně v první polovině je taky skvělá, bohužel scénář je pro mě osobně dost podprůměrnej a dalo se z toho vytřískat daleko víc...

0/0
29.4.2012 11:55

tinwe666

..

přijde mi, že to trochu přeháníte se všemi těmi jež a jenž...

0/0
29.4.2012 10:46

koxxx

Re: ..

No tak narozdil od vetsiny prispevatelu a bloggeru to pani Spacilova ovlada, takze proc ne.

+2/0
29.4.2012 11:24

sombreri

Tak ve chvili kdy pani Spacilova tento film tak potopi,

tak hned mam chut se na ten film podivat. Je me jasny, ze bude stat za to.

+4/0
29.4.2012 10:41

Clar

Re: Tak ve chvili kdy pani Spacilova tento film tak potopi,

a proč má vždycky někdo potřebu pod její recenzí napsat tohle? Stačí napsat, že máš rád bezduché pitomosti a nijak to nespojovat s recenzemi jedné z našich nejlepších kritiček.

+9/0
29.4.2012 11:04

Tereszz

Re: Tak ve chvili kdy pani Spacilova tento film tak potopi,

Naprosto souhlasím! Vždycky, ale VŽDYCKY padne několik příspěvků ve stylu ,,když se to Spáčilové nelíbí, zrovna na to půjdu, bude to paráda!" To si snad tato individua myslí, že se po přečtení jejich komentářů Spáčilová stočí do klubíčka a popláče si? XD je to velmi uznávaná kritička, o které se učí na univerzitách - 95% čtenářů nikdy nedosáhne v jejich oboru stejného úspěchu jako ona ve svém.

+5/0
29.4.2012 11:42

Gein

Re: Tak ve chvili kdy pani Spacilova tento film tak potopi,

Spáčilová je totiž většinou mimo. Takže velmi kritiované filmy jsou ty na které určitě zajdu... A uznávaní kritici? Pro mě jednička Leonard Maltin, dále pak Halliwell nebo Ebert. Ale úrovně Spáčilové dosáhne kde kdo. Já třeba viděl přes 6000 filmů a můžu se taky pasovat na odborníka...:-)

+3/0
29.4.2012 12:13

Tereszz

Re: Tak ve chvili kdy pani Spacilova tento film tak potopi,

Že se vkus Spáčilové nekryje s vaším skutečně neznamená, že by byla mimo. Ale házím tady hrách na stěnu, protože většina Čechů vůbec nechápu principy umělecké kritiky :) a vaše ,,kde kdo" je směšné. O ,,kde kom" se na univerzitách fakt neučí.

+1/0
29.4.2012 13:57

ak88

Re: Tak ve chvili kdy pani Spacilova tento film tak potopi,

Pokud bych směl, jen bych rád podotknul dvě věci:

1) to, že paní Spáčilová má jiný vkus, neznamená, že by byla mimo, stejně tak ale vice versa. To, že má jiný vkus např. než já, neznamená, že jsem mimo já.

2) Jsem schopnej tolerovat a i respektovat, že se o někom na univerzitách učí, však v našem školství se učí o řadě lidí, kteří v daném oboru něčím významným byli nebo jsou. Ale zastavil bych se u té umělecké kritiky: zrovna tato recenze má ke kritice notný kus cesty. Je to recenze sepsaná horkou jehlou a jehlou ovlivněnou právě vlastním vkusem. Pokud by ta jehla byla vychladlá, paní Spáčilová by se jistě neodhodlala čtenáři recenze podsouvat svoje určité názory. Rozumějte, v některých pasážích je paní Spáčilová až příliš subjektivní, a co je horší, je až příliš agresivně subjektivní.

Paní Spáčilovou uznávám, respektuji, ačkoliv se náš vkus často diametrálně liší, ale nedovolil bych si její názory považovat za svatosvaté.

(Osobně bych cca 10% k hodnocení ještě přihodil.)

0/0
29.4.2012 21:59

Madietta

Re: Tak ve chvili kdy pani Spacilova tento film tak potopi,

No ale Maltin i Ebert to také ztrhali, co teď? ;-D

0/0
29.4.2012 21:39

Draken-Korin

Re: Tak ve chvili kdy pani Spacilova tento film tak potopi,

Paní Spáčilová je bezesporu uznávaná a zkušená kritička, leč stejně jak je zkušená, je také už vyčpělá a její recenze nesou ducha vyhořelé specialistky, která, jako by si přímo vybírala díla, která jí nemají sednout, aby je mohla strhat a pošpinit a hlavně, jejíž recenze jsou veskrze na stejné brdo. Nelze se pak divit tomu, že se prakticky vždy najde někdo, kdo napíše příspěvek viz. ten, na který reagujete.

0/0
29.4.2012 13:56

sombreri

Re: Tak ve chvili kdy pani Spacilova tento film tak potopi,

Tak vzhledem k tomu, ze 90% vsech recenzi od pani Spacilove jde uplne mimo jak nazor jinych recenzentu a stejne tak i muj, po shlednuti tech filmu. Tak toto me odvazne tvrzeni je zalozeno na peclivem pozorovani a porovnavani kvalit filmu vuci recenzim a nejen pani Spacilove. Takze ta ,,jedna z nasich nejlepsich kriticek,, jde uplne mimo vsechny, chapu tim, ze jsem v CR, kde se to bere za odvazne, prukopnicke, originalni, takrka dokonale a my obycejni smrtelnici a konzumenti to nemuzeme pochopit, tak vsude jinde ve svete to tak opravdu NENI.

A kdyz reknu, ze kouknuti na film, ktery je od ni takto potopeny ma smysl a i velkou pravdepodobnost, ze bude libivy a zbylemu svetu se bude zamlouvat, tak opet je to zalozeno na zkusenostech a pozorovani minulem.

0/0
29.4.2012 16:51

Wolfling

Re: Tak ve chvili kdy pani Spacilova tento film tak potopi,

Ja jen nechapu, proc je velevyznamne sdeleni "kdyz to Spacilova strhala, tak na to musim jit, to bude super" pod kazdym jejim clankem - vcetne tech, kde film nestrhala, ale dovolila si poukazat na nejakou jeho slabsi stranku.

Co je smyslem toho sdeleni - nadeje, ze kriticka upadne do deprese, ze se ji nekoho nepodarilo odradit od skveleho filmu? Dokazu pochopit, kdyz sem nekdo pise, ze film videl a vzdor recenzi se mu libil. Pokud pro vas recenze predstavuje voditko, diky kteremu vite, na ktery film jit (byt treba jen na zaklade predpokladu, ze mate zcela opacny vkus nez pani Spacilova) a funguje to skutecne spolehlive, aniz byste na nej jit musel, pak v podstate rikate, ze dela svou praci dobre.

0/0
29.4.2012 20:09

Madietta

Re: Tak ve chvili kdy pani Spacilova tento film tak potopi,

No, na RT se Havran vyšplhal na pouhých 22 procent, takže máte pravdu, paní Spáčilová se s ostatními recenzenty rozchází, byla na to ještě moc hodná. ;-D

0/0
29.4.2012 21:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.