Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

"Hello!" zařve český lev na účastníky olympiády v Londýně

Část Londýna, kde budou během her bydlet čeští sportovci, oživuje dílo ilustrátorky Lucie Seifertové. Chce přiblížit naši historii Britům včetně dětí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Trapný diskutér

hello

věřím tomu, že angláni se do dějin exotické české republiky (ve světě známe spíše jako středoevropská albánie), rádi začtou. EU

0/0
28.4.2012 8:54

filp

Re: hello

Uz se zase priblble podcenujeme! Urcite mame muzeme byt hrdi na sve predky.

+5/0
28.4.2012 10:49

duch zavražděného iuose

hmm

přesně. Taky mne už štvou ti, co pořád se.ou do vlastního hnízda RvRvRv

Nejsme o nic horší než jiné národy, jen si to pořád namlouváme

0/0
28.4.2012 21:10

Winden

Re: hmm

Bohuzel si namlouváme, ze jsme stejne dobři, vyjmenujte v čem ?

0/0
29.4.2012 10:38

Winden

Re: hello

Na předky možna ano, ale v žádném případě na nynější generaci

0/0
29.4.2012 10:40

vpxyz

Lucie Seifertová

Děkuji za krásnou prezentaci naší historie. Ilustrace Lucie Seifertové jsou překrásné. Knihy jsou hravé a poučné. Dějiny českého národa určitě koupím svému sedmiletému synovi.

Za co se ale opravdu stydím, jdou nevycválaní, nevzdělaní, burani, kteří mají tu drzost prezentovat své hloupé názory na internetu v této diskusi. Urážet někoho, kdo pro tento národ alespoň něco dobrého udělá, je hodně velká ostuda a křupanství. Takovým polointeligentům, by mělo být zapovězeno připojení do diskuse. Takoví lidé jsou ostuda našeho národa. Zvracet byste měli pouze sami nad sebou.... Rv

+5/0
28.4.2012 8:13

lopee

Re: Lucie Seifertová

Napsala jste to celé v jedné větě: Dějiny českého národa určitě koupím svému sedmiletému synovi. Tolik ke křupanství a buranství. Nebo vy myslíte, že lidé starší osmi let budou mít přístup zakázán? Pokud ano, pak je to v pořádku. Stejně jako není Harry Potter symbol Británie, neměl by být symbolem ČR ani duch. Ale protože je mezi námi propastný rozdíl, netroufl bych se vás označit ostudu národa a křupanku. Prostě jste jen vyjádřila svůj názor a to by mělo být v diskuzi umožněno všem. Ovšem chápu, že doba tomu nepřeje.

0/0
28.4.2012 8:18

A jedeme nanovo...

Re: Lucie Seifertová

problém je, že drtivá většina příspěvků nedává čitateli naprosto jinou šanci, než si o jejich autorovi myslet, že je to bezmozek a křupan nejhoršího kalibru, promiňte, ale včetně toho vašeho (který navíc postrádá smysl)...

+1/0
28.4.2012 8:30

lopee

Re: Lucie Seifertová

To je v pořádku. Jen tedy nevím, proč se vyjadřujete k něčemu, čemu nerozumíte.

0/0
28.4.2012 8:46

vpxyz

Re: Lucie Seifertová

Zjevně jste Vy nepochpil můj názor a já zase postrádám pointu Vaší reakce na mě. Vůbec nevím o čem hovoříte. Já psala o tom, že knihy Lucie Seifertové jsou kouzelné a poučné a že je určitě pořídím svému dítěti. O starších lidech nepadlo jediné slovo a ani nevím, jakým myšlenkovým pochodem Vás tohle mohlo napadnout... no ať to čtu jak to čtu, pořád nevím, co jste svým sdělením chtěl vlastně říci. Ani to, že je mezi námi propastný rozdíl... Vy mě snad znáte??? Tak to už je vážně paranoia.... :-)

0/0
29.4.2012 10:29

Mahon Point

Nova entropa ?

To zas bude ostuda !

+1/0
28.4.2012 7:39

dedek_duchodce

Re: Nova entropa ?

Co má znamenat ta bílá příšera na úvodním obrázku? Anglické děti si budou myslet že u nás žije sněžný muž!!! To už sakra nemáme žádného soudného výtvarníka který dokáže namalovat lva aby vypadal jako lev??? Chce se mi z toho blejt velebnosti ;-€;-€;-€  Takovou patalninou se budeme prezentovat světu na OH???

+4/0
28.4.2012 7:50

zdanit

Re: Nova entropa ?

to není jety, to je pavián .........

http://pin.primate.wisc.edu/factsheets/image/227:-P

0/0
28.4.2012 8:07

lopee

Re: Nova entropa ?

Patlanina to je, ale divil byste se, jak to vynáší. Tedy někomu. Ale o tom to je. Stejně to máte s novým a báječným písmem. Jinak on ten lev vypadá jako duch. Že by kozí duch? Rozhodně ničím nepřipomíná onoho sebevědomého lva. Ovšem co čekat od někoho, kdo na sebe hodí šaty v barvách trikolóry a nechá se vyfotit vedle někoho, kdo má přes sebe přehozenou deku se špatně našitým modrým klínem... Snad český národ přečká ty současné doby temna, kdy se tahle země nejvíce ze všeho jen drancuje.

+1/0
28.4.2012 8:10

Moi_Caterine

Re: Nova entropa ?

Ale žádná nová Entropa, proboha! Tohle jsou kvalitní věci. Krásně napsané, skvěle illustrované. Seifertová skvěle píše, dokonce je z toho i takový minivečerníček nebo jak to nazvat - Dějiny udatného českého národa. Naše historie je v jejích příbězích podána poutavě, děti to baví a aspoň něco si z toho zapamatují. Měli byste vidět, jak jsou z toho nadšení středoškoláci, když jim to pustíte v rámci krátkého opakování, třeba v literatuře. Je v tom vše podstatné na krátkém časovém úseku. Nekritizujte, když sami nic neumíte...

+2/0
28.4.2012 8:15

lopee

Re: Nova entropa ?

A vy tohle víte jak? Jediný, kdo vše věděl, byl nějaký Vševěd. Ten měl ovšem zlaté vlasy a byl v pohádce. Tu, když už jsme u té historie, napsal nějaký K.J.Erben.

0/0
28.4.2012 8:21

Moi_Caterine

Re: Nova entropa ?

Jak to vím? Třeba proto, že s tím ve škole pracuji. Třeba proto, že jsem její dějiny četla a taky jsem její miniseriál viděla. Není to o tom "být děd vševěd", ale být informovaný o tom, o čem píšu. A když jsme u té historie, námět pohádky Tři zlaté vlasy děda Vševěda je lidový, Erben ji pouze upravil do knižní podoby. Byl to sběratel lidové poezie.

0/0
28.4.2012 8:28

lopee

Re: Nova entropa ?

Jenže já reagoval na tuto větu: Nekritizujte, když sami nic neumíte...A ano, námět, jak píšete. A pouze upravil... myslím, že vaše vlastní tvorba je přesně stejná, jako valné většiny diskutujících. Tedy nijaká. A že s tím ve škole pracujete... opravdu si myslíte, že jste jediná?

0/0
28.4.2012 8:35

Moi_Caterine

Re: Nova entropa ?

Ne, to si skutečně nemyslím. Z toho, jak jste formuloval otázku skutečně nešlo poznat, ke které části se vztahuje, konkrétnější formulování by bylo na místě. Já jsem tím chtěla naznačit, že většina diskutujících tady umí jen a jen kritizovat, aniž by sami něco pořádného vytvořili. Nezastírám, že moje výtvarná tvorba dosahuje nějakých vysokých kvalit, ale výtvarné vzdělání mám. Nevynáším sama sebe na Olymp, jen mě prostě strašně dopaluje, jak si tu někdo otvírá pusu na věc, která je mezi češtináři i výtvarníky považovaná za vysoce kvalitní. A proto jsem se ozvala a seifertové se zastala.

0/0
28.4.2012 8:42

lopee

Re: Nova entropa ?

Já to, co paní Seifertová namalovala a napsala, chápu jako povedenou tvorbu pro malé děti (a infantilní část lidstva) - i z toho důvodu je ten seriál před večerníčkem. U nich svou úlohu plní rozhodně velmi dobře a patří na k tomu určené výstavy.  Těm starším je rozhodně ale mnohem více bližší to, jak maluje Glen Angus, Anne Stokes, Rowena Morill a třeba Frank Miller, Mike Mignolla... Bohužel to nejsou Češi. Ovšem i mezi Čechy již podobní jsou. I tak si myslím, že ČR by mohla být prezentována mnohem lépe. Ale i hůře, pokud si vzpomenu třeba na Entropu...

0/0
28.4.2012 8:57

Moi_Caterine

Re: Nova entropa ?

Ale co byste chtěl od Černého... on je provokatér, jeho tvorba má provokovat. Jeho Den zabíjení, Růžový tank nebo ti chlapečci, co vyčůrávají po zaslání smsky jméno, které do ní napíšete... na jednu stranu geniální, na druhou stranu to spoustu lidí může urážet. Stojím na té straně těch, kterým přijde jeho dílo vtipné. Co se týče současné výtvarné scény, je tu spousta mladých a nadaných výtvarníků. Ale pokud se má jednat o elementární seznámení s českým národem a jeho dějinami, myslím, že Seifretová je dobrá. Jde o předání informací, ne zkoumání tvaru nějakých skulptur, které mají připomínat českého lva. Myslím, že Seifertová bude přijata lépe, než třeba Lenka Klodová, kterou mám sice ráda, ale její výtvory jsou strašně kontroverzní, viz třeba její Ženin.

0/0
28.4.2012 9:11

voloda44

:)

0/0
28.4.2012 7:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.