Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V gulagu se museli řadit i mrtví. Svědčí o tom paměti ruské vězeňkyně

V rámci akce Knihománie vychází ve středu 25. dubna kniha Jaká je cena člověka. Její autorkou je bývalá ruská politická vězeňkyně Jevfrosinija Antonovna Kersnovskaja. Její vzpomínky mají pověst jednoho z nejotřesnějších svědectví o životě v sovětských pracovních lágrech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MaRaB

Je v tomhle fóru i někdo jiný, než komunisti?

.

0/0
6.5.2012 9:23

roby

tak a teď

něco z Quantanáma, přidejte taktéž, jak zacházeli Američané se zajatci v Korei, jen kvůli rovnováze. Nechci obhajovat Gulag, jen trošku objektivity

0/0
5.5.2012 10:27

vláda.kleptomanů.promopro

4.5 1970 DEMOKRACIE masakruje studenty na ulicích

vláda USA střílí studenty na ulicích to je Kapitalismus 4.5 1970

http://www.youtube.com/watch?v=GI7-m919ynU

co k tomu dodat . brutální kapitalisté masakrující své vlastní bezbranné studenty na ulicích

0/0
3.5.2012 12:59

vláda.kleptomanů.promopro

v pakistánu seřadili stovky dětí

jako oběti teroristického okupačního bombardování bezpilotními letouny ,každodenní oběti demokracie ,a jejich hitlerovských okupací jiných zemí ,tak malá je cena lidského života u teroristických zemí Bezpilotní letouny v Pákistánu připravily o život už 164 dětí Akce amerických bezpilotních letounů nad pákistánským územím stály život více civilistů, než se dosud uvádělo. Z potvrzených zpráv plyne, že mezi více než 2000 oběťmi je civilistů nejméně 385, z toho přinejmenším 164 dětí.http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/211726.aspx?diskuse&parent=1156405#new

0/0
3.5.2012 12:56

vláda.kleptomanů.promopro

to v demokratických koncentračních táborech

a mučírnách , mrtvé rychle spálí a pohřbí ,aby nebylo poznat jak mučí lidi které které do těchto koncetráků unesli z celého světa ,bez žaloby a soudů, abu grajb, guantanámo, mučírny v polsku, rumunsku, egyptě, uzbekistánu

0/0
3.5.2012 12:51

1888

Kapitalizmus je zabarskej system

ktery ani nedokaze organizovat vyhlazovaci tabory a gulagy kako nacionalni socialisti a komunisti. To by si mel uvedomit kazdej pravicak

0/0
2.5.2012 13:35

Lemming

3. osoba

Komunismus i kapitalismus mají dobré myšlenky, bohužel lidská povaha je tak ... no víte jaká, a proto to vypadá všude tak, jak to vypadá.

Jsem mladý, vím prd :) ale když se tak koukám na následky kapitalismu, vždyť to vede ke světové nadvládě úzké skupiny lidí diktující své podmínky. Osobně bych byl opravdu radši, kdyby škodovka, pivo, lihovary, potraviny no prostě více méně všechno, co si budeme povídat, vlastnil NÁŠ stát než JAR, Belgie, Německo, USA atd. Když to bude vlastnit můj stát, předpokládám, že nebude potřeba utahovat opasky, když peníze půjdou do státní pokladny a pak zpět lidem formou zdravotnictví, školství, atd.. Z toho plyne jediné: peníze jdou ve směru špičky piramidy, ne rovnoměrně. Bohatí bohatnou a chudí chudnou.

Komunismus ... hezká myšlenka beztřídního společenství, ale opět u toho nesmí být 1 "diktátor" či úzká vládnoucí skupina. Protože MOC je stejná droga jako heroin.

pokračování v odpovědi:

+3/0
1.5.2012 13:26

pgjed

Re: 3. osoba

Jsem nerjspíše trocu starší, než vy, Znám obojí, Kapitalizmus i socialismus. Máte pravdu v tom, že současné projevy kapitalisdmu v podobě, která se ukazuje od nás, jsou v řadě aspektů odpudivé. Je to ale proto, že řada politiků i podnikatelů porušuje právo a demokratická pravidla a proto že mají v rukou moc, zajišťují si díky vlivu na policfii a justici beztrestnost. A MY! jim to umožňujeme tím, že je neustále volíme. Stále tytéž, naqprosto profláknuté lidi z ODS, socdem, KSČ a TOP09. V okamžiku, kdy dostaneme rozum a přestaneme je všechn, celé partaje,volit, Ztratímo, možnost krást, nastane průchod práva a situace se dosti zásadně změní. To proto, že ideologie deemokratického systému je vpořádku.

Pokrač.

+1/0
1.5.2012 15:52

pgjed

Re: 3. osoba

V bolševickém režimu ale žádná taková možnost nebyla. A to proto, že ideologie i praxe bolševismu je násilná a nerovnosti jsou v ní rovněž do nebe volající.Jenom běžný člověk nemá šanci tento stav změnit. Myšlenkou komunismu není beztřídní společnost. Dle bolševiků je vládnoucí třída a třídy potlačované - těch je většina. . V praxi se ta vládnoucí vždy a všude zůžila na právě vládnoucí věrchušku.

Jaká je skutečná ideologie a morálka komunistů lze vidět např. na jejich současné praxi u nás i v Rusku. Patří k těm nejbezohlednějším podnikaterlům, kteří mají nakraqdeno nejvíc. Největší ruští oligarchové jsou exbolševici z KGB. Demokracie není dokonalá a je třeba na jejím zdokonalování tvrdě pracovat - což je odpovědností každého. Na bolševizmu není co zlepšovat. Ideály demokracie jsou, vzdor lumpům, kteří ji zneužívají, humanitní. Bolševizmus hlásá násilí a opírá se o nízké pudy.

+1/0
1.5.2012 15:58

pk203@klikni.cz

Re: 3. osoba

Myslím že se oba velmi mýlíte, když mluvíte o problémech kapitalismu. To co Vás dnes trápí je problém demokracie, která po parabole logicky směřuje k nesvobodě a dále pak k totalitě. Dobře to vystihuje tento citát: Demokracie je když dva vlci a jeden beránek hlasují o tom co bude dnes k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojený beránek odmítá hlasovat....;-)

+5/0
2.5.2012 10:27

hryhryhry

Re: 3. osoba

hmmm, to je dost dobrý, to podepíšu R^

0/0
3.5.2012 0:46

NumLk

Re: 3. osoba

Nejsem odbornik na definice, ale demokracie u mne je vlada vetsiny, kapitalizmus - vlada penez. Pro mne je soucasny stav veci je nebezpecna kombinace obojiho. Vlada je demokraticky zvolena , jenze drtiva vetsina hlasu pochazi od zmanipulovanych resp. reklamou zlakanych volicu.  Vysvetlim: bez urazky, drtiva vetsina hlasuje nikoli po precteni vsech volebnich programu, ale podle hesel a propagandy kterym se rika predvolebni kampan. A to tady nechci resit kolik prostoru v mediich ktera strana dostane.  Logicky pak zvitezi ve volbach ten, co ma nejvice prostredku na svou propagandu. Lide se tak proste chovaji. Staci natocit reklamu na jogurt a prodej se zvysi. Bohuzel velke penize ktere do volebni kampane putuji nejsou z  cistych zdroju ( snadno nabyl lehce pozbyl - nenilis pravda?). Tomu pak odpovida nasledna politika. Chudobinec ( necht se nikdo neurazi ) potom ma jediny zpusob boje - extremizmus.

0/0
3.5.2012 12:51

rezjir rezjir

Re: 3. osoba

A proč tedy když Putin zavře chodorovského, tak je špatný, když tedy zavírá exbolševika?

0/0
6.5.2012 9:38

1888

Re: 3. osoba

Komunizmus je jeste daleko krasnejsi myslenka nez ze staci vzit si rudou plastenku a vyletet jako superman z desatyho patra. Komunizmus totis dopreje hluboke zazitky i milionum lidi kteri by se akorat muckali navzajem v parku

0/0
2.5.2012 13:50

kasikk

Kogo Czesi lubią bardziej

Polaków czy Rosjan???

0/0
30.4.2012 23:05

Rodogon

Re: Kogo Czesi lubią bardziej

To se liší století od století. V 15. století Poláky ( Žižka bojoval u Grunwaldu, Jiří z Poděbrad prosadil Jagellonce na český trůn) , v 19. století půl na půl (polovina Čechů uctívalal Rusko a cara, polovina fandila Polákům a jejich povstání 1863). Ve 20. století pak více do roku 68 Rusy (válka s Polskem o Těšínsko 1918, Poláci dělili Československo po Mnichovu 1938 a v roce 68 okupovali stejně jako Rusové). Od roku 1980 pak zase fandili více Polákům a dnes spíše Putinovi a Rusů, takže se to střídá ...

0/0
1.5.2012 9:41

1888

Re: Kogo Czesi lubią bardziej

Dnes jsme svorni a spolecne nadavame na politiky a protoze zijeme v nejstastnejsi éře

0/0
2.5.2012 13:52

Gaspaccho

Re: Kogo Czesi lubią bardziej

Nesouhlasim, ze by vetsina lidi mela radsi Rusy nez Polaky....spousta lidi totiz ma dobrou pamet a ti mladsi zase potkavaji hrozne se chovajici (cest vyjimkam) lidi z byvaleho SSSR (vetsinou treba Ukrajince) a zaraduje si je jako ty spatne Rusy...

0/0
5.5.2012 8:05

Diddel

Lupa

Aspon to razitko jste ve photoshopu mohli zretusovat. to dnes zvladne decko v 5. tride

0/0
30.4.2012 8:19

jaryk1

Re: Lupa

tak asi to razítko tam má nějaký význam, ne?

0/0
30.4.2012 8:53

kars

Re: Lupa

A proč? Dokumenty netřeba retušovat.

0/0
30.4.2012 16:43

JuraS.

Re: Lupa

5 třídu ZŠ mám už dávno za sebou, jsem specialista IT ale vretušovat fotku nezvládnu i když mám nejnovější photoshop. A navíc ta fotka dostává takto patinu...

0/0
2.5.2012 11:30

mak1_re

A to byli přesně ti rusové

se kterými kamarádily USA a Británie a v klidu jim předali vládu nad půlkou Evropy ....

+1/0
29.4.2012 7:19

Sharpe

Re: A to byli přesně ti rusové

Nacicku, valka proti SSSR po boku nacistu byla tehdy nemyslitelna

0/0
29.4.2012 22:11

mak1_re

Re: A to byli přesně ti rusové

Nedávno šel hezký seriál - Kolaborovali s Nacisty. Bylo zajímavé vidět, že Hitler byl jediný, kdo sestavoval mezinárodní jednotky pro zničení bolševiků.

Takže z druhé strany by to znělo - kolaborovali s bolševiky - a teď si vyberte, co bylo horší.

Pro mě jednoznačně to, že se na nás západ vykašlal stejně jako v 1938 a nechal nás pro změnu na pospas bolševikům

0/0
30.4.2012 7:55

jaryk1

Re: A to byli přesně ti rusové

každý každého nechá napospas, tak to je a s tím nikdo nic nenadělá.

+1/0
30.4.2012 8:54

baggerfuhrer

Re: A to byli přesně ti rusové

Svou vuli jsme prokazali ve volbach v r. 1946 celkem jasne.  Odmitnuti Marshallova planu byl dalsi krok, takze vymlouvat se na nejake zrady, to je trochu mimo. Za tu chybu jsme zaplatili velmi tvrde. Treba se poucime. Tedy ja  tomu na zaklade historickych skutecnosti jiz neverim. Tato zeme nema pamet a proto chyby opakuje. :-)

0/0
1.5.2012 0:23

NumLk

Re: A to byli přesně ti rusové

komu ale meli cesi po 1938 duverovat? Se SSSR na vecne casy, po 1968 - uz nikdy vice. Je to udel maleho statu -mit spojence. Pamet je v poradku jen nikdo neni jasnovidec.

0/0
3.5.2012 13:02

krllo2

Arabská revoluce chce zavést v Egyptě právo

soulože mezi manželi, i když je jeden až 6 měsíců mrtvý !! Takže jak vidíte nic nového. A to jsme egyptskou revoluci nadšeně podporovali;-D;-D;-D

0/0
28.4.2012 16:05

Camino.

Re: Arabská revoluce chce zavést v Egyptě právo

A Vy si myslite, ze by to bylo jine, kdybyste ji nepodporovali? Akorat byste se to mozna nedozvedeli.Rv

0/0
28.4.2012 21:17

mak1_re

Re: Arabská revoluce chce zavést v Egyptě právo

Já si třeba myslím, že když jsme o tom h... věděli, tak jsme se do toho neměli míchat

+1/0
29.4.2012 7:20

kars

Re: Arabská revoluce chce zavést v Egyptě právo

Měsíců?

0/0
30.4.2012 16:44

al.mucha

Re: Arabská revoluce chce zavést v Egyptě právo

S těmi šesti měsíci jsi to přehnal. Na druhou stranu některé ženy jsou natolik aktivní, že manžel žádný rozdíl nepozná. Vzpomněl jsem si na jednu povídku W. Allena, kde popisoval, že když dopadá světlo pod určitým úhlem, mohlo by se i zdát, že se žena hýbe.

0/0
3.5.2012 11:25

Astaroth

Slechticna a belogvardejka...

Co chtela od moderni avantgardy cekat? Vilu a rentu? At je rada, ze byla rada.

+2/0
26.4.2012 15:45

čuk2gek

Re: Slechticna a belogvardejka...

napsat takový koment je zhovadilost

+7/0
26.4.2012 18:07

Sharpe

Re: Slechticna a belogvardejka...

Proc, pro sadistu je to normalka.

0/0
29.4.2012 22:12

Polička

Re: Slechticna a belogvardejka...

Podle Vaší logiky by měli všichni komunisté skončit po převratu také v koncentrácích.

0/0
30.4.2012 6:27

jaryk1

Re: Slechticna a belogvardejka...

to zas tak úplně blbej nápad není

+1/0
30.4.2012 8:55

NumLk

poznamka

myslim ze prave mafianske zpusoby dnesnich "vladcu" zeme a celkova beznadej vyvolava v lidech agresi, kterou pote ventiluji pres otresne praktiky extremnich politickych rezimu at  jsou pravicove nebo levicove - tak dlouho lidi budou stvat ruzni bemove& spol. az zvoli extremizmus jako jedinou protizbran, kdyz demokraticke cesty vedou jen k vymene jednich gauneru ve vlade  za jine  ...

+7/0
25.4.2012 10:18

waleyo

Re: poznamka

Nerad Ti ruším kruhy, ale demokratický režim je výhodný právě v tom, že gaunerům nedává ty možnosti, co totalitní stát - Ty žít v 3. Říši, tak by sis za vlády Béma pískal radostí...

+2/0
25.4.2012 13:15

NumLk

Re: poznamka

TY jsi mne spatne pochopil, protoze nehajim totalitni rezimy ale tusim priciny uspechu radikalnich politiku - vyuzivaji frustrace spolecnosti k ziskavani politickych bodu a nabizeji zdanlive jednoducha reseni: zakazat, zlikvidovat, vystehovat . Demokraticky rezim by byl jiste fajn ne vsak rezim kteremu neomezene vladnou penize natoz penize ukradene nebo podvodem ziskane.

+1/0
25.4.2012 15:41

krllo2

A kde je na světě demokratický režim?

Možná tak v San Marinu.8-o

0/0
28.4.2012 16:06

rruzicka

Re: A kde je na světě demokratický režim?

Napadá mě ještě Island. Přes nátlak různých států a nadnárodních organizací si dokázali obhájit řešení, které má šanci jejich zemi postavit znovu na nohy. Respektive oni ani neklesli na kolena a ustáli to.

0/0
29.4.2012 12:36

jaryk1

Re: A kde je na světě demokratický režim?

jj demokracie je tak mladá, že v běhu dějin ještě nevíme, je-li životaschopná

0/0
30.4.2012 8:51

1888

Re: A kde je na světě demokratický režim?

To bude tim ze Island je tak maly stat ze si na nej nikdo nedovoli

0/0
2.5.2012 13:40

Rudá Lůza vpřed, zpátky ni krok

že by se očekávali předčasné volby?

;-O

+2/0
25.4.2012 5:37

kars

Re: že by se očekávali předčasné volby?

Ti volbi? Nebo volbové?;-)

0/0
30.4.2012 16:46

pk203@klikni.cz

Re: že by se očekávali předčasné volby?

Neumí to  pravopis ale  závidět to umí náramně. Kdo je to ?:-P

0/0
2.5.2012 10:21

1888

Re: že by se očekávali předčasné volby?

Pan mel zrejmne na mysli ze volby se nachazeji v radostnem stavu ocekavani ;-D

0/0
2.5.2012 13:37

želvaželva

Vždyť i naše zem byla obehnána drátem

ale byl to pro až na statisíce výjimek takový "koncentrák s lidskou tváří" [>-]

+5/0
24.4.2012 9:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.