Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tomáš Klus jde v Krylových stopách. Napsal protestsong proti politikům

Populární písničkář Tomáš Klus uveřejnil na sociální síti Facebook text nové písně Iniciativní, která reaguje na současnou politickou situaci v České republice. Pětadvacetiletý hudebník, který za své vzory považuje Karla Kryla a Jaromíra Nohavicu, v ní kritizuje politiku Hradu, pražského magistrátu i vládní koalice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

EasyR1.7

Nikdo se zdravým rozumem nemůže srovnávat

Krylovo dokonalé básnění a Klusovy neumělé, násilně šroubované říkanky...

+2/0
1.6.2012 14:59

Loo Lynn

Co Čech to kverulant

Vystihl to :-) nechápu místní kverulanty, asi nevidíte ten donebevolající nedostatek politické satiry..? Tomáš Klus samozřejmě není novy Kryl - to je pouze výplod novin. Ovšem výroky typu "umí pouze trapně přežvýkat to, co si můžem přečíst v Blesku.." .... a co jste dokázali vy, bando simulantů? Co jste udělali proto, abyste upozornili na to, že se vám situace u nás nezamlouvá? Aneb: "Přesto všechno, co lid v tom kraji zažívá, probírat všechny nepokoje v pajzlu u piva."

0/0
20.4.2012 13:56

Dalos

No nevím

stačí mi přečíst Blesk nebo navštívít zpravodajské portály jiného bulváru. Nohavica práskal, ale písničky jsou někde jinde, o Krylovi nemluvě.

0/0
17.4.2012 16:42

verkas

Hezký, ale

jednak to není celé a potom - přece jen na "Pánubohu do oken" to opravdu nemá.

+1/0
14.4.2012 18:53

CYnikCYnik

Karel Kryl

Vyrostl jsem na Krylovi a Nohavicovi a Klus se mi taky líbí. Klus není Kryl, ale jde v jeho stopách.

Hlavně, že se tu všichni rozohňujete, berete si Karla do úst, ale na to, že by včera oslavil 68. narozeniny si tu nevzpomněl nikdo (ani novináři).

Karle chybíš nám a ještě si tu s námi mohl pár let být. Kdyby před 18.lety místo Tebe zemřeli někteří, co tu straší ještě teď, tak by národu bylo líp. [>-]

+3/0
13.4.2012 10:04

rrhr

Re: Karel Kryl

Když zpívá Klus v autorádiu, tak mám pocit, že ztrácím signál. Jeho snaha o chraplavý hlas je tragikomická. Jiná kapitola je Nohavica. Jeho udavačská kariéra je všeobecně známá. Kdo to zlehčuje nazažil minulý režim se vším, co k tomu tehdy patřilo nebo vůbec. No a srovnávat s těmito dvěma figurami Pana Karla Kryla je nedůstojné.

+2/0
15.4.2012 16:37

Glaukom

Re: Karel Kryl

souhlas R^

0/0
16.4.2012 9:16

_m-

Karel Kryl nepsal protestsongy proti politikům

Karel Kryl kriticky glosoval dobu ve které žil. Že to zrovna vyšlo nastejno je jiná věc.

Tomáš Klus je sympatický a jeho písničky mám ráda, ale na Kryla nemá ani omylem. Kryl měl vzácný dar básnické zkratky - a měl ho už v mládí. Klus je písničkář, Kryl byl básník - a taky písničkář.

+5/0
13.4.2012 9:32

Alowen

Re: Karel Kryl nepsal protestsongy proti politikům

on se ale s Krylem nesrovnává, bere ho jako vzor. Četla jsem i slyšela jsem s Klusem několik rozhovorů a ten kluk to má v hlavě srovnaný. Kam se na něj mnozí jeho verstevníci hrabou

+4/0
13.4.2012 10:09

baloun

Re: Karel Kryl nepsal protestsongy proti politikům

To souhlasím. Umí dokonale oblbovat lidi, aby mu to vynášelo. Dlouho mu to nevydrží, objeví se další.

+2/0
15.4.2012 9:44

Si0 po 4. zákazu

No já nevím, Kryl zpíval o tom, co doba skutečně přinesla,

zatímco Klus zpívá o tom, co píšou v novinách.

+1/0
13.4.2012 9:16

cvlad

Re: No já nevím, Kryl zpíval o tom, co doba skutečně přinesla,

jestli to také nebude tím, že v době Kryla jste si toho tady v novinách moc nepřečetl a ani o Krylovi

0/0
13.4.2012 18:15

baloun

Re: No já nevím, Kryl zpíval o tom, co doba skutečně přinesla,

O to je to horší, protože Klus má dneska tisíckrát víc možností, jak si cokoliv zjistit. Přesto akorát dokáže pofidérně zrýmovovat blábolení Blesku.

+1/0
15.4.2012 9:42

cesil

Jeminkote, no to je bomba !!!

Srovnávat nějakého, momentálně, populárního zpěváka ...?

Podle mne je on něco jako režisér Troška, což je asi největší kýčař. Ten dokázal vypotit celou serii filmům o sluncích, senách a tak. Primitivně kopíroval "Homolky", jenom to trochu udělal víc do "hruba", aby se to líbilo ještě víc.

Ten člověk, Klůs?, ten se veze na vlně, protože je to teď "in". Vždyť to snad nikdo nemůže brát vážně, srovnávat toho zpěváčka s Krylem.

Bezpečně vím že za dva roky si na jeho současné "revoluční" songy?, no že za dva roky si nikdo na ně nevzpomene ..., Kryl moc zpívat neuměl, zpíval podle sebe, s kytarou by ho na konzervatoř při zkouškách taky nevzali, ALE VĚDĚL O ČEM ZPÍVÁ.

J.

+4/0
12.4.2012 16:55

etel38

Re: Jeminkote, no to je bomba !!!

cesil cos to tady vypotil ...Rv

0/0
12.4.2012 21:42

_m-

Re: Jeminkote, no to je bomba !!!

Nedávno jsem si pustila Krylovo CD a zjistila jsem že Kryl zpívat uměl ! a sakra dobře.

0/0
13.4.2012 9:33

skot_2007

Remcání a protest jsou dvě různé věci.

Jakkoli může mít pan Klus v mnohém pravdu, na rozdíl od protestů Karla Kryla mu jeho remcání žádné riziko neskýtá. Nejvýš tak vyšší daně z příjmu. Takže - nesrovnával bych. Zatím pořád žijeme v odporně svobodné společnost.i, chvála Bohu.

+2/0
12.4.2012 15:50

etel38

Re: Remcání a protest jsou dvě různé věci.

nelze srovnat nesrovnatelné ,,, to jenom idnesáci dráždí ... a povedlo se rozpoutat bouři ;-)

+2/0
12.4.2012 21:44

katesko

Nevím

zda se dá srovnávat Kryl s Klusem, to asi ne. Ale text písničky od Kluse je dobrý a bohužel pravdivý.

+2/0
12.4.2012 15:18

sykora1979

Klus není Kryl

jestli někdo napíše 2 písničky o poměrech v republice nemusí být hned jako Kryl... nevím co by dnes Kryl říkal a o čem by zpíval... z toho hnoje by mu bylo asi blivno. Klus má svůj názor a komu se to nelíbí ať si ... přeladí na jiné rádio... A srovnával někdo Kryla třeba s Borovským? Ten taky svými basníčkami kritizoval režim... jen LP v té době moc neletěly;-D

0/0
11.4.2012 13:26

sykora1979

Klus není Kryl

jestli někdo napíše 2 písničky o poměrech v republice nemusí být hned jako Kryl... nevím co by dnes Kryl říkal a o čem by zpíval... z toho hnoje by mu bylo asi blivno. Klus má svůj názor a komu se to nelíbí ať si ... přeladí na jiné rádio

0/0
11.4.2012 13:19

absurdian

proboha

nesrovnávejte Kluse s Krylem!!

0/0
11.4.2012 12:52

dzarca89

.)

...aspoň někdo nesedí doma na prdeli a dává najevo nevoliR^...kdyby nás bylo víc...

+1/0
11.4.2012 10:51

duch zavražděného iuose

hmm

zbytečně vyhrocená diskuze, každopádně autorovi článku záměr evidentně vyšel a diskuze, tedy klikání se rozjelo

+2/0
11.4.2012 10:12

mad kate

Krylova generace

mě by zajímalo, co říkali o generaci starší lidi v době Kryla. jestli ho taky tak hanili jako to ted dělají u Kluse.

+2/0
11.4.2012 10:09

savanah555

Re: Krylova generace

Proč bychom to dělali? Karel Kryl mluvil doopravdy sám za sebe - ale i za nás- a dalo se mu věřit.

Tomuhle milému a usměvavému chlapci jeho rozhořčení nevěřím - ale může to být v podstatě hodný člověk. Jen je z toho sportu zvyklý soutěžit a být první ;-D

+1/0
11.4.2012 11:03

etel38

Re: Krylova generace

Kolik je vám asi let ... že jste se ozval ... a kolik Vám asi bylo v 70. letech ...

Moji rodiče Kryla neměli rádi, právě pro jeho odbojné až bojové písně,

0/0
11.4.2012 19:49

pohrobek

Re: Krylova generace

rozdíl je hlavne v tom že Kryl byl zakázaný a nehrál se....... Kluse hrajou 2x do hodiny v radiu

0/0
11.4.2012 11:31

rrhr

Re: Krylova generace

Karel Kryl se nenarodil v emigraci. Dokonce mu vyšla deska v Československu. Až potom emigroval a bolševici ho přestali hrát. Pro vás možná nová informace.

0/0
15.4.2012 16:44

ramm

Re: Krylova generace

A právě proto nesnese srovnání, když vydáš takový album v situaci jaká byla po srpnu 68, tak riskuješ těžké represe, což už vyžaduje jistou odvahu a charakter, což právě Kryl prokázal. Nebo jak dopadla Kubišová všichni víme. V dnešní době můžeš kritizovat vše a to i přímo a nahlas (dřív si nemohl ani v náznacích) a nikdy se ti nic nestane. Vlastně ani svůj charakter v takové kritické situaci prokázat nemůžeš. Takže na druhou stranu pak ani dnešní zpěváci, písničkáři atd. nemají šanci být "hlasem národa", jelikož "hlas národa" se může ozvat sám ... Zkrátka Kryl byl jedním z mála, kdo se ozval veřejně a pak se mohl ozývat volně ze zahraničí, kdežto v dnešní době se může ozvat každý a taky že se ozývá každý druhý, což pak ztrácí i to své kouzlo ...

0/0
28.4.2012 4:57

Glaukom

Re: Krylova generace

naštěstí jak ve kterém - do včerejška jsem ten jeho "hit" fakt neznala a ani kdo je to Klus......:-P

0/0
16.4.2012 9:19

wings83

Má pravdu ten chlapec!

+3/0
11.4.2012 9:54

CYnikCYnik

Klus???

Zkuste si poslechnout nějaký rozhovor s Klusem nebo zajít na jeho koncert. To není našprtaná miss, která se chce kvůli korunce starat o světový mír a hladové děti v Africe, to je člověk vyjadřující svůj názor. Rádia hrají jeho písničky, ale Pánubohu do oken tam moc často neslyšim.

Karel Kryl by taky dneska určitě zpíval i o holkách, vždyť on se na to vždycky těšil. Zpíval by ale i o po brblajících ovčanech nadávajících na diskuzích na korupci a zároveň platících 5% z fakturace na ruku "purchase managerovi" ze Skansky, Hochtiefu, Eurovie a dalších, aby pro ně mohli jezdit se svým truckem a měli zakázky. Zpíval by o pinglech prodávajících v hospodách své alko i nealko a okrádající tak majitele hospody, ..... A "obyčejným poctivým" lidem by se to zase moc nelíbilo ... :-/

+6/0
11.4.2012 8:56

radnice

Re: Klus???

Asi ano, ale jeho texty by měly, stejně jako vždy v minulosti, určitou úroveň. Kryl nikdy nepodával své myšlenky polopatě jako pro blby, což se o Klusových hromadách slov a písmen nedá zdaleka říci.

+4/0
11.4.2012 9:55

CYnikCYnik

Re: Klus???

Možná je to tím, že národ zhloupnul a už neumí hledat mezi řádky. Třeba mu ale naši nemocní mocní ještě dají větší šanci a budou ho nutit schovávat jinotaje.

Karel to po revoluci už taky nemusel schovávat a zpíval jak kdysi před lety snídal Gustav tablety a Mikeš z dědiny rve si dneska šediny a už to nebylo úplně ono. On se těšil, jak bude zpívat o holkách, ale pořád tu bylo dost nešvarů, ale národu už se třeba moc nelíbilo jak popsal naše rabování trabantů po emigrantech z NDR. :-/

Klus o sobě neříká, že je následovník Kryla, on ho uvádí jako svůj vzor.

+1/0
11.4.2012 10:12

savanah555

Re: Klus???

Následovníka K. Kryla z něj dělá jeho šikovný promo tým - a to stačí, aby to "pitomé publikum" přijalo za své a udělalo z toho chlapce úplný symbol odporu - takový revolucionář na baterky ;-)

+1/0
11.4.2012 11:06

CYnikCYnik

Re: Klus???

Alespoň veřejně řekne, že se mu něco nelíbí. Podobně jako když kapela Lucie zazpívala Klausovi a Zemanovi "Neděkujem, vypadněte!".

Kolik z vás je schopno zvednout zadek a napsat vyjádření proti plánované skládce za humny nebo jen napsat názor svému poslanci. Kdo z vás se ozve, když ho firma nutí dělat podobné sviňárny jako přelepování etiket v Tescu. A srovnatelným svinstvem může být třeba i prodej produktů a služeb dle smlouvy zakončené nečitelným písmem, o které těm kupujícím stařečkům jen pomlčíte. :-/

+1/0
11.4.2012 11:51

ivur

Re: Klus???

Akorát, že to nebyla kapela Lucie, jelikož v té době dávno neexistovala, ale Wanastowy vjecy

0/0
11.4.2012 13:01

CYnikCYnik

Re: Klus???

Máš pravdu, je to od Wanastowek, vždycky mi s Lucií trochu splývaly. Ale jestli se nepletu, tak Neděkujem, vypadněte vypustili někdy kolem roku 2000 během opoziční smlouvy Klause a Zemana. Lucie se podle mě rozpadala až později, když nejdřív vyloučili Dvořáka a pak i Kollera.

+1/0
11.4.2012 13:43

etel38

Re: Klus???

" za co pane bože, za co " ... jak já v vámi souhlasím - ani to neumím líp napsat ... :-)

+1/0
11.4.2012 20:03

nonick

Hmmm...když dva dělají totéž, není to totéž...

0/0
11.4.2012 8:33

mladý muž ve dnech pracov. klidu

To už tady bylo

Právě tihleti Klusové, Anety a spol. se svou iniciativou "Vyměňte politiky" jsou spoluzodpovědní za to, že se Věci veřejné dostali do parlamentu.

0/0
11.4.2012 7:09

mladý muž ve dnech pracov. klidu

...

...nebo "dostaly"...

0/0
11.4.2012 7:12

CYnikCYnik

Re: ...

pořád mi to přijde lepší, než kdyby vznikla další opoziční smlouva ODSČSSD a panáčci by si rozparcelovali republiku jako Klaus se Zemanem :-/

+1/0
11.4.2012 8:48

bolek

Re: To už tady bylo

AHA! No tak jestli je za to odpovedny Klus, to muzes zrovna rict ze je za to odpovedna tvoje mama.

+1/0
11.4.2012 9:35

mladý muž ve dnech pracov. klidu

Re: To už tady bylo

Tak ta rozhodně nepřemlouvala lidi, aby volili nové neokoukané strany plné sympatických mladých tváří (bez toho aby o politice cokoliv věděla - což Klus i Langerka sami přiznávají). A lidi jsou ovce; vzali tuhle pěkňoučkou populistickou myšlenku za svou a zvolili nové.. ovšem Klus už jim jaksi neporadil, že si mají o těch "nových" nejdřív taky něco zjistit.

Takže ne, moje máma za to nemůže :-P

0/0
11.4.2012 10:15

daBmV

Re: To už tady bylo

aha. takze za to nemuzou ovce, ale ty co k nim promlouvaji. nadherny alibismus. bohuzel prilis casty v nasich koncinach. Jediny, kdo muze za to, co tu ted je u moci, jsou volici. Ne Langerova, ne Klus (a uz vubec Havel jaxe tu rozepisovale nejaky blbysek na blogu). Mohou za to jen a jen obcane teto republiky!

0/0
17.4.2012 15:53

Lovila veverky v korunách stromů

Re: To už tady bylo

Promiňte ale buďto tady schválně trolíte, nebo jste hlupák. Zamyslete se nad tím, co jste tady vyžbleptl. Pokud tomu věříte, byla bych ráda, kdybyste upřesnil souvislost mezi Vyměňte politiky a úspěchem VV u voleb. děkuji

0/0
11.4.2012 15:04

mladý muž ve dnech pracov. klidu

Re: To už tady bylo

"Nebojte se volit malé strany, váš hlas není automaticky ztracený, říkají atd.... známí hudebníci a herci se přidali k iniciativě Vyměňte politiky."

Jestli v tom nevidíte žádnou souvislost, tak nevím, kdo je tady hlupák? ............ Jo, to bylo porád samé kroužkování (samozřejmě bezmyšlenkovitým vykroužkováním došlo pouze k tomu, že staré zloděje nahradili noví) a podporování malých stran (no a kolik lidí postižených kretenismem se taky hned chytlo na Johna, blondýnky a bláboly o boji proti korupci, referendech apod.?).

0/0
11.4.2012 19:34

Lovila veverky v korunách stromů

Re: To už tady bylo

Víte, já věřím, že lidi nejsou tupé ovce a že se řídí vlastní hlavou a že se nedají tak lehce ovlivnit. Já jsem třeba volila malou stranu proto, abych volila v souladu se svými názory a svědomím. Neznám nikoho, kdo by šel volit podle toho, co mu řekne někdo v telce nebo na netu. Pár jich asi bude ale ne tolik, aby to dostalo do vlády VV. Jediný kdo za to může jsou politici, kterými jsou lidé znechucení.

0/0
12.4.2012 10:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.