Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyšla kniha politických komentářů „nepohodlného“ Karla Kryla

Úplným souborem politických komentářů Karla Kryla z let 1990 až 1993 je kniha Země Lhostejnost. Autor jimi v regionálním tisku přispíval do diskuse o přítomnosti a budoucnosti české společnosti, politiky a kultury. Knihu vydává nakladatelství Torst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

beni2

Výstava

Snad ta kniha souvisí s výstavou amatérských fotografií a článků "Karel Kryl - Doteky života", která byla zahájena začátkem března v Kroměříži - Karlově rodném městě.

0/0
21.3.2012 10:11

Marco - psano s ce

S Krylovou kritikou polistopadových poměrů

naprosto souhlasím, i mě se mnohem víc líbil předlistopadový režim. Ale o to víc mě mrzí, že ten systém svými štvavými vystoupeními a vůbec celou svoji činností v tzv. Rádiu Svobodná Evropa pomáhal bourat. To mu nikdy nezapomenu, protože nebýt tzv.listopadu, nemuseli jsme se v dnešním marasmu topit. Nehledě na to, že jeho emigrace byla zradou vlasti a zároveň trestným činem opuštění republiky, za nějž měl být souzen!

+1/0
16.3.2012 8:38

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: S Krylovou kritikou polistopadových poměrů

...a už jsi s tím někde byl?

0/0
16.3.2012 9:10

Lovila veverky v korunách stromů

Re: S Krylovou kritikou polistopadových poměrů

Tohle asi léčitelné nebude. Lidská blbost se totiž vyléčit nedá

0/0
16.3.2012 17:04

CDROM1

Karel si klidně sedí u Šéfa

v nějaké hospodě filozovce (U Maxe?) v puse špičku s cigaretkou, všechny nás s velkým nadhledem sleduje a glosuje a jestli je mu z něčeho na blití tak z tohol, že si komunisti přivlastňují Důchodce, že si z něj dělají někteří z nás ikonu, nebo možná z toho jak se chováme k naší mateřštině - on si totiž češtinu hýčkal. Ale určitě má i radost třeba z toho že od Tatěr k Dunajů není hranice z ostnatého drótu :-)

+6/0
15.3.2012 20:00

findus

Re: Karel si klidně sedí u Šéfa

CDROMe1, "a z těch co pravdu zpívali / dnes nadělali zrádce." To trefil Karel Kryl o Nohavicovi přesně.

+1/0
15.3.2012 22:22

Morava69

Mno...

.... hlavně se zapomíná na fakt, který ho s Havlem taky rozeštval, totiž Krylovo přihlášení se k Moravské (z Prahy zakázané) národnosti !!! "Nejsem přece zločincem když chci být Moravanem".

+3/0
15.3.2012 17:45

Morava69

Přesnější citace...

..."Když chci svou národnost, svou moravskou národnost, ještě nemusím být zločincem. Chci být jen Moravan!"

+1/0
15.3.2012 17:47

sikec

Karel jako jeden z mala hned po revoluci

vedel co z demokracie bude za (kazdy at si tam dosadi co chce)

+10/0
15.3.2012 16:22

nepřítel posluchačů dechovky

Re: Karel jako jeden z mala hned po revoluci

Karel Kryl mi chybí, jistě by i dnes národu měl co říci.

+1/0
15.3.2012 17:49

fearofthe

Re: Karel jako jeden z mala hned po revoluci

Tak měl vymyslet nějaký třetí systém, když se mu nelíbil systém předchozí i současný...

0/0
15.3.2012 21:44

findus

Aktuální Kryl

Nepřehánějte. Žádné spousty prorockých písní, kterými by Karel zpíval o dnešku, u něj nenajdete. A nekřičte po mně: vyjmenujte alespoň 3.

0/0
15.3.2012 15:56

Rosselanor

Re: Aktuální Kryl

Demokracie, Pochod gustapa, Karavana mraků,  Hle, jak se perou,  Září...

+3/0
15.3.2012 16:23

findus

Re: Aktuální Kryl

Myslíš : "vpřed jenom vpřed a vpředu smrdí síra."...(Pochod gustapa) že je o dnešku? --- Nebo: "jen pohleďte na ně jak zatančí tance když namísto daně jim dají kus žvance ? ":-)(Hle jak se perou) - "Do cizích věcí nevměšujeme se a ještě méně do těch vlastních:-)" (Září). "V městě je řád a pro každýho práce" (Karavana mraků)... Snad jen ta Demokracie. Jinak opakuji: Nepřehánějte to s tou aktuálností. Síla Karla Kryla byla jinde než v proroctví a podobenství. I on by vás poslal někam.

0/0
15.3.2012 17:14

Rosselanor

Re: Aktuální Kryl

Možná, že poslal, možná, že ne. Vybíráš jednotlivé verše, takže bych s dovolením vybrala  jiné "Nad mozkem poslušnost a nad rozumem víra a správná příslušnost je víc než v botě díra",  "Jen pohleďte na ně, jak úplatky berou a svrbí je dlaně", "šerif i soudce - gangsteři, voba řádně zvolený, a lidi strachem nezdravý. Sto cizejch zabíječů s pistolema skotačí a zákon džungle panuje", i když já ty písně vnímám spíš jako celek.

Ptal ses, která z písní je aktuální v dnešní době, tak jsem jich pár vyjmenovala - přičemž samozřejmě netvrdím, že je Kryl psal s úmyslem vizionářsky přepovědět vývoj po listopadu (pokud jsi původně žádal takové, pak se omlouvám - nepochopila jsem tě), a že v nich nevidím původní odkazy platné v době vzniku. Spíše jde o to, že některé věci budou platit od dob, kdy první lidi slezli ze stromů až do okamžiku, kdy lidstvo vymře. Právě proto se IMHO Kryl poslouchá dodnes - kdyby se jeho písně daly aplikovat jen na tehdejší dobu, skončily by nejspíš v propadlišti dějin.

+8/0
15.3.2012 17:39

wrah

Re: Aktuální Kryl

Mě spíš přijde, že aktuální jsou skoro všechny. Vemte si: tak vás tu máme bratři! Představa, že pokud se pár tisíc lidí naštve a začne pořádat kompletní defenestraci vedení současných stran, tak sem vletí NATO, ne už jako bratři, ale jako okupanté (jak předvedli v Jugoslávii, Iráku, patrně předvedou v Iráku atd atd) je až nehezky reálná. Novoroční, elegie atd. Na současnou dobu se dá naroubovat skoro vše. A to z jednoduchého důvodu. KK nebyl anální alpinista, jen trval na tom, že mají vládnout ti slušní. Což se zatím neděje.

+1/0
15.3.2012 19:29

vášnivý diskutér

Nechápu tuhle adoraci

Jednoho opileckého zpěváka, jehož jedinou "zásluhou" je pouze max. "trefné" prskání. Z rýpání, brblání a plivání vlevo, vpravo se ještě nikdo nikdy nenajedl ani nevybudoval rodinu, firmu či stát..... ;-€Rv

0/0
15.3.2012 15:34

arrosage

Re: Nechápu tuhle adoraci

nejdřív jsem myslel, že to je ze závisti... ale bezmozek většinou inteligenci nezávidí.. tak nevím.. asi si jen potřebuješ ulevit...;-D

+12/0
15.3.2012 15:49

mailoo

Re: Nechápu tuhle adoraci

aha ,zase jeden chytrej, co za kazdeho rezimu kyve komukoliv a cemukoliv, hlavne nevycnivat s davu, mit dum a plny talir ,zit bez nazoru, obcas ,kdyz se to hodi udat souseda . Uplne presna kreatura ponormalizacni doby;-€Rv hnus.

+3/0
15.3.2012 18:05

reinkarnovanpozasahucenzorem

Re: Nechápu tuhle adoraci

Debile. Stručně a jasně.

0/0
15.3.2012 21:31

Muci-Pucinek-v3.0

...

Najděte si třeba na youtube polistopadové písničky Smečka a Demokracie R^

+1/0
15.3.2012 15:08

čr,mafiánský,bantustán

Karel Kryl pochopil ,že po puči1989

žijeme v mnohem horším režimu než za socíku ,což dokazuje i jeho píseň Demokracie , současnou korupční diktaturou záměrně nehraná http://www.youtube.com/watch?v=W0Mydquf9S8

Demokracie dozrává do žaludečních vředů. Bez poctivosti bez práva – a hlavně bez ohledů...

+17/0
15.3.2012 14:30

Honx

Re: Karel Kryl pochopil ,že po puči1989

Přesně. Důkazem toho je že místo abys lepil ve věznici papírové pytlíky sedíš u svobodného internetu a můžeš nadávat jak a komu chceš ;-D

0/0
15.3.2012 14:37

arrosage

Re: Karel Kryl pochopil ,že po puči1989

Další, který nepochopil, jak to dnes chodí... a ta vějička s tím, že můžeš svobodně nadávat je tak neskutečně účinná, že nepřestávám žasnout kolik lidí na ni skočilo... 8-o

+7/0
15.3.2012 15:53

Josef II

Re: Karel Kryl pochopil ,že po puči1989

Nejenom nadavat . . .muzes se take svobodne organizovat a jit demonstrovat, muzes jit dokonce i k volbam !!

0/0
15.3.2012 16:21

arrosage

Re: Karel Kryl pochopil ,že po puči1989

jiště.. to můžeš.. ;-D;-D;-D

a mimochodem k volbám si mohl vždycky, a organizovat ses taky mohl..

+2/0
15.3.2012 16:23

nepřítel posluchačů dechovky

Re: Karel Kryl pochopil ,že po puči1989

myslíte, že můžete jít jen tak na demošku, bez ohlášení a bez povolení? Jen tak projevit názor? To asi nebude v ČR a určitě ne na iDnesu, kde každý "Názor" dle aktuálnosti ihned cenzoři smažou..

+2/0
15.3.2012 17:47

carolusI

Re: Karel Kryl pochopil ,že po puči1989

Jo za bolševika jsem byl víc organizovanej než dnes. Svazarm,ROH, BSP. A když jsem místo k volbám šel na houby, tak ješte kilometr za vsí jsem slyšel, jak mě obecní rozhlas jmenovitě vyvolává, že se mám dostavit, neboť volební komise memůže kvůli mojí nezodpovědnosti skončit.;-D

0/0
16.3.2012 23:19

CDROM1

Re: Karel Kryl pochopil ,že po puči1989

Demokracii zmám celou doslova, Karlovi ji nevyčítám až na " ... a z těch kdo pravdu zpívali zas nadělali zrádce ..." ale nepochybuji že to tak cítil. Očima Karla Kryla byla demokracie roku 1992 opravdu "s kosmetickou vadou" a dnes by se mu asi líbila ještě míň, ale kde je demokracie dokonalá? V USA, kde si žije na dluh každý 1,5tý, v Rusku kde si president a premier hrají naškatulata hejbejte se? V GB, kde novináři odposlouchávají oběti trestných činů? V SRN kde president děll to co dělal? V Itálii, kde si hrál premier na alfasamce?

0/0
15.3.2012 20:13

c.jirka

Titule se chvilku ohřál na hlavní stránce

vzbudil ohlas, uvědomění a během pár minutek byl odstěhován mimo, stejně jako Karel Kryl po roce 1989. No hlavně že muži již idnes močí v sedě a rozhodčí posuzuje branku domáci kamerou.

+14/0
15.3.2012 14:09

kecal123

škoda

že z něj Havel neudělal ministra kultury. velká chyba.

0/0
15.3.2012 13:54

Honx

Re: škoda

Ano. Ministr kultury je velmi mocný muž, který by dokázal změnit svět. Mocnější je snad už jen uklízečka v parlamentu ;-D

+1/0
15.3.2012 13:57

kecal123

Re: škoda

nemyslím si, že ctěl být mocný.

0/0
15.3.2012 13:58

Honx

Re: škoda

Ne. Měl jasnou (i když nereálnou) představu jak by měla česká společnost vypadat. Jenomže právě jako ministr kultury by jeho možnosti nějako takového ovlivnit byly nulové.

0/0
15.3.2012 14:24

gavial.cz

Re: škoda

Škoda, že místo Havla nebyl prezidentem Karel Kryl.

+8/0
15.3.2012 14:42

carolusI

Re: škoda

Mám naprosto stejný názor. R^

0/0
16.3.2012 23:23

krabicoidni_krabice

Narozdíl od jiných měl co říct

a říkal to smysluplně. Nikdy si jej nepřestanu vážit, jeho písničky, přehrávané na magneťácích ilegálně doma, měly pro pád bolševika větší význam než ráčkující intelektuálové.

+14/0
15.3.2012 13:44

Honx

Re: Narozdíl od jiných měl co říct

PS: ty nahrávky by byly asi ilegální i dnes. Jsou to pirátské kopie a OSA a spol by tě žalovala za úhradu ušlého zisku ;-D

+5/0
15.3.2012 14:26

deboer@email.cz

Kryl

To se trochu pletete. Havel a spol. odmítl pomoc, kterou jim Kryl nabízel. A místo, aby ho měl za poradce, tak mu řekl, aby  hrál. Dá se říct, že o jeho rady v té době nikdo nestál. Tak dopadají v našem světě ti, kteří vědí a mají co říct.

+11/0
15.3.2012 13:34

Meger

Re: Kryl

Přesně tak. Je to tady:

http://youtu.be/5dBcubTZLA8

+1/0
15.3.2012 13:36

Honx

Nedělejte z Kryla mučedníka

Měl nádherné písničky, určitě bych i inteligentní, ale na druhou stranu to byl nerealistický snílek. Myslel že po revoluci tu nastane ráj na zemi, lidská povaha se najednou všichni změní a všechno bude úžasné a skvělé. Ale to je blbost, lidi jsou jen lidi a nedokáží se změnit ze dne na den. Ani němci se nezměnili najednou, trvalo jim to desítky let v rozhodně drsnějším "kapitalismu" než co se odehrává u nás.

+1/0
15.3.2012 13:19

komunismus_je_svinstvo_5

Re: Nedělejte z Kryla mučedníka

Hlavne ze Vy vite co jaky byl, z takovych jako jste Vy bych blil !

+3/0
15.3.2012 13:54

krabicoidni_krabice

Re: Nedělejte z Kryla mučedníka

Jenomže tihle snílci posunují svět kupředu, kdežto realisté se jim v tom snaží bránit.

+3/0
15.3.2012 13:54

komunismus_je_svinstvo_5

Re: Nedělejte z Kryla mučedníka

V CT to slo, prisli komousi a totalne vymenili vsechny lidi v televizi, sice jim pak trvalo tak cca 1 rok nez prestali koktat, ale slo to. Heslo Havla ze nebudume jako oni je nejvetsi omyl v historii CSR.

+1/0
15.3.2012 13:56

Josef II

Re: Nedělejte z Kryla mučedníka

Jenze on s tou kritikou demokracie zacal moc brzy ! Demokracie byla v plenkach, diskutovalo se jeste o politice bez politickych stran a podobne nesmysly a do toho vseho vletl Kryl s jeho nekoherentni kritikou. Vzdyt on se vlastne nikdy poradne nevyjadril o tom co mu vadi. Proc musel odjet do Nemecka take nikdy nekomentoval.

0/0
15.3.2012 16:16

CDROM1

Re: Nedělejte z Kryla mučedníka

Nemusel

0/0
15.3.2012 20:04

tajny agent

Re: Nedělejte z Kryla mučedníka

Co mu vadi dobre popsal v Demokracii.

+1/0
15.3.2012 21:50

psychiatr

Nepohodlný?

Upocený a ukřičený bavorský trpaslík ;-D směšný až nudný.

http://www.zwerge24.de/Gartenzwerg-Gitarre

Silně připomíná většinu zdejších "diskutujících".

0/0
15.3.2012 12:55

Old Nord

Re: Nepohodlný?

Pekne ťa vyrobili, si fešák podla tvojej fotky http://www.zwerge24.de/Gartenzwerg-Gitarre

len ti zabudli do dutiny lebečnej niečo vložiť!

+2/0
15.3.2012 13:00

maruširi.vr.11

Re: Nepohodlný?

Však je to přesná kopie, proto v té dutině nic nemá!

0/0
15.3.2012 13:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.