Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Frej, Stropnický a Töpfer: přátelství se změnilo ve válku o peníze

Je to jako klasická fraška o tom, jak se tři přátelé pohádají kvůli malichernosti. Tomáš Töpfer, Ladislav Frej a Martin Stropnický však válčí doopravdy. Kvůli funkcím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jitka1

pan Frej

Sleduji ten "Hon na carodejnice" ....hon na pana Topfera a vubec se mi to nelibi. Porad CT byl veden zvlastnim zpusobem, chovani komentatora jakoby stranilo brunatnemu, oci valicimu a prskajicimu panu Frejovi. Kdezto pan Topfer vse zvladal bohorove, s mirnym sarkastickym usmevem- cela ta fraska si nic jineho nezaslouzila.

A nyni muj osobni nazor na pana Freje: svou manzelku usouzil a ustresoval k rakovine. Jeho "sebemrskacstvi" po jeji smrti (Vero promin za to, jak jsem te podvadel a trapil....) bylo teatralni; zrejme mu nestaci si vycistit svedomi sam se sebou- musi to prezentovat. Jeho verejna prezentace je vsak vzdy desna. A to same, jako divak, tvrdim o jeho divadelnim herectvi. Prilis patosu, prolis hlasu, prilis vseho, vcetne gejziru slin. S klidem za sebe mohu prohlasit, ze mi na Vinohradech chybet nebude. Ale prosim, je to jen muj nazor.:-/

0/0
7.3.2012 16:08

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: pan Frej

Není.

0/0
8.3.2012 10:02

Teranova

Michálek - Morávek

Slečno Kočičková, o vaší erudovanosti svědčí to, že si pletete filmového režiséra Vladimíra Michálka s divadelním režisérem Vladimírem Morávkem.

0/0
7.3.2012 9:56

Navy seals Sered

Kousek

pořadu jsem viděl a obávám se, že Karel už zase pije.

0/0
7.3.2012 9:21

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: Kousek

No, to bude mít profesor na klinice radost.

0/0
7.3.2012 10:06

Navy seals Sered

Re: Kousek

Já bych takového chirurga vyhnal od stolu.

0/0
7.3.2012 10:18

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: Kousek

Tak bacha, abys od Ládi nedostal půllitrem (tzv. "Půllitrová cena").

0/0
7.3.2012 10:31

Achille Volfoni

ale jo...slušné vymývání mozků

"kde už bylo po bitce demonstrujících studentů s policisty a ve spoušti se povalovaly poztrácené boty zbitých demonstrantů.".....8-o;-D

0/0
7.3.2012 7:19

ivahut

Jen k tomu Amadeovi:

Pana Morávka buď uznáváte, nebo z něho máte kopřivku. Zamyslete se nad tím, co byste asi na místě TT dělali? Nastudovat za drahé peníze inscenaci, která vám poleze na nervy a z finančních důvodů ji přesto nechat na repertoáru  asi není to pravé. Všechny tzv  avantgardní inscenace na Vinohradech vzaly rychlý konec: Věc Makropulos, Vojcek, i ten Višňový sad neměl moc repríz a že to bylo na Morávka krotké divadlo...Já bych si  počkala na dramaturgický plán.

0/0
6.3.2012 21:03

PosledníMohykánStáleŽivý

A pořád na té absurdní až blbé anketě přibývají hlasující.

To je neuvěřitelné, jak lze lidi nachytat na cokoli, pokud nejsou zrovna ve střehu.

P.S. PRO CENZORA - oba výrazy, tedy "absurdní" a "blbý" přednesl veřejně bývalý pan bývalý prezident, dodnes jedna z nejuznávanějších evropských osobností. Pochválila jej i Aakademie prostřednictvím Lva obdrženého prostřednictvím Dagmar. Tak snad se na mne, pro tuto pietně laděnou poznámku, nebudeš hněvat.

0/0
6.3.2012 14:08

Vinč

:o)

Pravý český kocourkof je všude.

0/0
6.3.2012 13:13

PosledníMohykánStáleŽivý

Rád bych ještě dodal, že naprostou nedostatečnost článku

dokumentuje bezpříkladně stupidní zadání otázky ankety, na níž již odpovědělo téměř 600 lidí. PTÁM SE: Jak je možné souhlasit s kroky Tomáše Töpfera na Vinohradech nebo s nimo nesouhlasit? Pokud tedy fyzicky nechodí kolem divadla (to by mohly být ty kroky), zatím pouze požádal stávajícího ředitele o pozastavení inscenace jedné hry. Kdyby současný ředitel nevyhověl, neměl by Töpfer žádnou možnost jeho rozhodnutí zvrátit. Čili na Vinohradech nejenže žádné kroky dosud neučinil, ale neměl k nim ani možnost, ani pravomoc. Mohl přijít jen s prosíkem a čekat, co se stane.

A TOMU VY ŘÍKÁTE "NOVINAŘINA"?

+3/0
6.3.2012 13:12

Rosinanta

dojmologie

Česká televize pak Töpfera s Frejem konfrontovala v přímém přenosu. Töpfer v pořadu působil mnohem víc jako politik než jako umělec. Sebejisté vystupování, obezřetně volená slova, blahosklonný tón a obratné zacházení s čísly, o kterých si je jist, že je jeho protivník z hlavy nedokáže pohotově vyvrátit. Zdroj: http://kultura.idnes.cz/frej-stropnicky-a-topfer-pratelstvi-se-zmenilo-ve-valku-o-penize-phr-/divadlo.aspx?c=A120306_111549_divadlo_jaz

Přistoupím-li tedy na tuhletu dojmologii (protože nic jiného to není), tak z toho plyne, že T. byl narozdíl od Freje na vystoupení připraven, argumentoval věcně místo emocionálních výkřiků a nenechal se zatáhnout do hádky dětí na písečku? Že se ten člověk nestydí.

+5/0
6.3.2012 13:01

enigmat

Re: dojmologie

Já ten Hyde Park viděl.

Nejsem žádný fanoušek Topfera, ale ustál to bravurně. Dokonce mu vysvětlil, jak se objektivně počítá návštěvnost/vytíženost divadla, ale evidentně to bohužel Frej nepochopil.. A oceňuju, že ustál i hospodský výpad Freje. To, že chce začít Topfer se svou koncepcí (neidealizuju si ji, že by byla bůhvíjaká, aje je prostě jeho) je pochopitelný, současný ředitel na to přistoupil, takže žádnej problém. Žádný herec, který se možná třásl na roli, ale nemá zodpovědnost za celke, do toho nemá v podstatě co kecat. 

Spíš je otázka na výběrovou komisi, proč Topfer vlastně vyhrál, proč se recyklují jedny a ty samé osobnosti. Ale to není problém Topfera, ale té komise...

+5/0
6.3.2012 13:34

dudi003

Re: dojmologie

Moc nechápu to o recyklaci. Za ředitele jednoho z největšich českých divadel, bych také vybral někoho kdo již nějaké divadlo řídil. Což T splňuje. Dlouhá léta a z mého pohledu úspěšně, řídil menší divadlo a teď chce vejš. Nikde žádnou recyklaci nevidím.

Jinak souhlas.

0/0
8.3.2012 9:40

martV

zbytečné vlny, Vinohrady změnu potřebují rychle

Nikdy jsem neviděl p.Töpfera v roli politika. Nezajímá mne v ní a je mi jedno za koho a jak mluví :-).

Ale za poslední 2 roky jsem byl 5x na Fidlovačce a ani jednou na Vinohradech - prostě mne z repertoáru nic nezaujalo ve dnech kdy jsem chtěl a mohl jít do divadla. Přeju mu tedy vše nejlepší a těším se na výsledky.

+4/0
6.3.2012 12:45

tyraelid

Re: zbytečné vlny, Vinohrady změnu potřebují rychle

Predstaveni Dagmar Havlove je spickove, bohuzel jedna kvalitni herecka divadlo neutahne. Jinak souhlasim, Fidlovacka je velmi kvalitni divadlo ktere svou popularitou mozna presahuje i Vinohrady.

+1/0
6.3.2012 12:47

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: zbytečné vlny, Vinohrady změnu potřebují rychle

Popularitou nepochybně, a já si trufnu říct, že dnes už i kvalitou. Navíc nezapomeňme na komorní scénu, jejíž chod je dotován právě z výtěžků z úapěšných představení hlavní Fidlovačky, a uvádí tituly malých či okrajových žánrů a autorů nepříliš známých.

+1/0
6.3.2012 12:55

tyraelid

Podle me se Vinohrady za Stropnickeho zhorsily.

Nechat odejit herce jako Moravec, Bohdalova nebo Vranova byla obrovska chyba a skoda. Vsichni presli do soukromych divadel a jejich predstaveni byla neustale vyprodana. Naproti tomu herci C kategorie jako Zilkova do takoveho divadla proste nepatri a nelze se ubranit dojmu ze tam prisla jen proto ze je Stropnickeho partnerka - cili jasny stret zajmu. Tomas Topfer vybudoval z nuly uspesne a kvalitni divalo, na ktere se proste v Praze chodi mozna vice nez na Vinohrady. Paradoxem je ze Ladislav Frej odchazi do Topferovi Fidlovacky. Ze jde delat dohromady funkci senatora a reditele divadla Tofer prokazal uz ve Fidlovacce - divadlo ridil a funkci senatora zvlada - zvlast kdyz oboje je jeho obvod, ucast na schuzich Senatu ma dobrou - nevidim v tom problem. Vetsina poslancu a senatoru ma krome sve funkci jeste starostu, zastupitele nebo dokonce hejtmana. Uvidime co Topfer predvede, ale je jeho pravem jako reditele urcovat co a kdo v divadle bude hrat.

+6/0
6.3.2012 12:44

PosledníMohykánStáleŽivý

Kateřino Kočičková, toto bylo zpravodajství,

nebo názor, glosa či snad něco výzmanově podobného? To, že na Vás osobně v Hyde Parku působil Töpfer nějakým způsobem, to je Vaše právo. Na mě zase působil jako věcně argumentující nastávající ředitel divadla, který v přímém přenosu ČT nebude ( přestože naprosto nepřipraven na neférový atak) znevažovat svého hereckého kolegu, který na něj hulákal jako primitiv z nějaké hospody vcelku totální nesmysly. Na čísla nebyl Frej připraven? Tak proč se nepřipravil, když věděl, že bude v takovém pořadu vystupovat jako oponent? On se podle mého připravil, nebo ještě spíš UPRAVIL. Choval se příšerně a já oceňuji Töpfera, že nesklouznul po celou dobu ani částečně na podobnou úroveň. Ptám se spíš, proč ČT nezvolila k debatě o nové ředitelské pozici alespoň Stropnického, který by mohl mít alespoň hrubou představu o chodu divadla, na němž Freje zajímá jen vchod a pokladna.

+7/0
6.3.2012 12:39

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: Kateřino Kočičková, toto bylo zpravodajství,

A Vy, pokud píšete zpravodajství, nehodnoťte. A pokud ne, označte to patřičným způsobem. To ví každý, kdo se hlásí na žurnalistiku a ještě ani neabsolvoval přijímací zkoušku.

+2/0
6.3.2012 12:39

ma-ha

Amadeus - Morávek, ne Michálek

K opravě - Amadea připravoval Vladimír Morávek, nikoli Michálek, jak je v článku uvedeno.

Jinak si myslím, že si to pánové měli nejdřív probrat mezi sebou a tahle válka přes média jen všem škodí. Možná si Divadlo na Vinohradech udělá trochu reklamu, ale spíš odrazující, než diváky přivádějící...

+2/0
6.3.2012 12:36

MDmd

Re: Amadeus - Morávek, ne Michálek

To máte zjevně pravdu! Jen je asi nutné si uvědomit, že z textu čl. plyne, že k podpisu smlouv/-y došlo den před podpisem smlouvy s TT s nástupem od září. Ve slušné společnosti se to nazývá vydíráním. K chvatu byl nějaký důvod, že? Implikace - mediální válku vyvolal, protože to tak od počátku chtěl, zhrzený a neuspěšný žadatel o místo ředitele. Vše ostatní je naprosto účelově zavádějící /vč. dikce článku/, jsme svědky hledání záminky pro útok jako oplátku za neúspěch. Víc bych zatím nehledal a popřál bych úspěch novému řediteli, pokud bych byl stávajícím umělěckým šefem divadla a poraženým kandidátem o post ředitele. Role se může za čas obrátit a problém by byl identický.

0/0
6.3.2012 16:33

medvěd brtník

dobře že Stropnický z Vinohrad odchází-divák může jen jásat

Stropnický   ublíženě prohlašuje : diváci však bohužel chtějí chodit do divadla jaké se jim bude líbit .   A DO JAKÉHO DIVADLA BY PROBOHA MĚLI DIVÁCI DLE PANA STROPNICKÉHO CHODIT -SNAD NA VĚCI KTERÉ SE JIM NELÍBÍ ???  Takovou hloupost a takové pohrdání divákem jsem již dlouho neslyšel .  Divadlo tady přece není proto aby  aby si v něm umělečtí šéfové a režiseři  pěstovali  své umělecké  ego kašlajíce na zájem diváků . Vždyť my diváci je živíme . panu Stropnickémuto zjevně nedošlo a proto Vinohradské divadlo diváky ztrácí . Snad se podaří panuTöpferovi vrátit toto divadlo divákům - držím mu palce .

+5/0
6.3.2012 12:28

Prase Pašík

Po nástupu Martina Stropnického

se Vinohradské stalo v souladu se svým uměleckým šéfem hlučnější, povrchnější, dryáčničtější, sebestřednější, neomylnější.

Po nástupu Tomáše Töpfera se dá čekat, že Vinohradské bude uhlazenější, politicky korektní, tichošlápštější, podlézavější a podbízivější. Zato však bude na toto všechno mít více peněz a bude za všech okolností úspěšnější. Plný dům na neškodné frašky (nikoli žánr, ale provedení) budou úspěšným triumfem. Zděšený úprk ansámblu bude vítaným obměněním sboru. A v konečném důsledku prázdné hlediště bude krutou daní za nepochopené, avšak nezbytné praporečnictví avantgardy.

+1/0
6.3.2012 12:27

medvěd brtník

Re: Po nástupu Martina Stropnického

Vážený Pašíku - nikomu neberu právo dělat avangardu jakou chce ,ALE ZA SVÉ A VE SVÉM SOUKROMÉM DIVADLE KTERÉ SI NĚKDE PRONAJME ČI ZALOŽÍ. VINOHRADSKÉ DIVADLO VŠAK PROSTOREM PRO AVANTGARDU ROZHODNĚ NENÍ . JE TO MĚSTSKÉ DIVADLO V BOHATÉ PRAŽSKÉ ČTVRTI URČENÉ   PRO KLASICKÉ MĚSTSKÉ  DIVÁKY  .

0/0
6.3.2012 12:34

death magnetic

Re: Po nástupu Martina Stropnického

Medvěde medvěde, blá blá blá! Divadlo dotované státem musí hrát jenom osvědčenou klasiku a líbivý žánr? To snad ne! Divadlo tohoto typu by mělo být vyvážené, obsahovat jak klasiku tak i dát prostor modernímu divadlu, oslovit mladé tvůrce, režiséry apod. Bláboly typu AVANTGARDA ZA SVOJE je nehorázný nesmysl. Například z dotovaného školství se snad vylučují okrajové obory?

+1/0
6.3.2012 13:22

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: Po nástupu Martina Stropnického

Hele, ty praporečníku avantgardy, Fidlovačka je komerční divadlo, protože kromě dotací na vstupné si na vše, včetně investic převážně ze soukromých zdrojů, prostě musí vydělat sama. Na rozdíl od Vinohrad, kterým roční rozpočet zaplácne magistrát bez ohledu na to, co se tam hraje a zda se tam vůbec hraje a zda na to někdo vůbec chodí. Jenže pod Töpferem na Fidlovačku nepřišly jen škváry, ale i opravdu kvalitní předlohy s kvalitním nastudováním, a co víc, komorní scéna uvádí mnohdy i skvosty. A proč to celé? Protože Töpfer ví, že ulice mu divadlo nenaplní, ta půjde do kina, do hospody, na televizi, v krajním případě na jzikál Michala Davida, a do dívadla - mámo - proč bysme jednou za rok nešli? Divadla plní lidé se vztahem k nim. A těm nemůžeš ládovat Slepého mládence a Mlynářovo dítě, víš?

0/0
6.3.2012 13:31

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: Po nástupu Martina Stropnického

Protože takový člověk se ti na to příště vyprdne, on už viděl Višňový sad za posledních 20 let na pěti různých scénách, proč by na to šel na Vinohrady? Každý, kdo do divadla chodí pravidelně, tomu rozumí, a neplácá takové nesmysle, jako ty.

0/0
6.3.2012 13:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.