Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Oscarům vládlo ticho, filmem roku je němý Umělec. Cenu má i Streepová

Po napínavém vyhlašování se filmem roku stal černobílý snímek Umělec. Oscara získal i jeho režisér Michel Hazanavicius a herec v hlavní roli Jean Dujardin. Celkem pět cen dostal stejně jako němý film i jeho největší rival, Scorseseho Hugo a jeho velký objev.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sámvelkýmao

no

to je tu samá ová, ová, ač češka žádná, to je na hutnou šavli....

0/0
1.3.2012 20:09

Malýřezanýlimonáda

Nojo...

Stačí přijít v roce 2011 s průměrným černobílým němým filmem a hned je to úžasný, cool, brilantní, originální, a sošky-sbírající ... To si radši stokrát pustim Metropolis, než tohle dílo, který vetšina lidí do 5 let zapomene...

0/0
1.3.2012 9:08

pořadatel

Oscarový večer

mě opět letos překvapil, každý rok sleduji přímý přenos, i když je v nočních, respektive v ranních hodinách..emoce a radost z úspěchu se u nás na Českých lvech nevidí v takové míře, jako na Oscarech..a je to škoda, protože u nás je na prvním místě závist ostatních, kteří neuspějí..

0/0
28.2.2012 19:06

tango na třech hodinách

protipřechylovací fňukny

Nechcete už si ty svoje rádobysvětácká moudra strčit tam, kam slunce nesvítí. Pod každým článkem se vyrojí banda trapnejch vonanů, co si se musí přihlásit o svoje místo na slunci  trapnou pseudorevoltou proti pravidlům českého pravopisu. Já sice chápu, že jste byli ve Vídni na kafi a v Anglii nakupovat ve slevách a zatočila se vám hlava, ovšem to ještě neznamená, že to musíte každému říkat a to opakovaně.

0/0
28.2.2012 9:37

:Moravian:

Re: protipřechylovací fňukny

Pane Smrádek, vyjadřovat vlastní názor je symbolem demkracie. I vy tu vyjadřujete svůj a tím to hasne.

0/0
29.2.2012 14:36

mican

Staromilci češtiny

Na ČT 1 dnes nás staromilce češtiny netoužící po světovosti potěšily obě hlasatelky, když oznámily jako oscarovou vítězku Meryl Streepovou / ne Streep / za roli Margaret Thatcherové / ne Thatcher /.

0/0
27.2.2012 20:02

oldfashioned Kokodák v1

Re: Staromilci češtiny

;-D;-D

+1/0
27.2.2012 21:00

oldfashioned Kokodák v1

Re: Staromilci češtiny

a také drmolily něco jako Maraová a Craigský:-)R^

+1/0
27.2.2012 21:03

AlBundy

Hmm

Měli jsme tam poslat Havlovo Odcházení. Smetlo by to veškerou konkurenci a my bychom získali hromadu Oskarů.

0/0
27.2.2012 19:21

:Moravian:

Už zase Streepová??

Tak Whitney Houston zůstala dokonce i na těchto stránkách Whitney Houston ale Meryl Streep se zázrakem proměnila na Meryl Steepovou.. Mohl by mi někdo vysvětlit proč?  To české "ovování" u cizinek je opravdu otřesné, upustili od něj u tak jazykově spřízněných národů jako Polsko, Rusko, Ukrajina, dokonce i Slovensku se již téměř nepřechyluje. Jen v Česku stále ano....

+1/0
27.2.2012 14:32

pagani

Re: Už zase Streepová??

A vic me pobavilo Jovovichova.

Jsou to patlalove a jeste veri tomu ze kdyz mi to pouzivame pro

vyjadreni u nas ceskeho zenskeho prijmeni ze je to spravne u techto tez,

ze se tak vazne jmenuji.

0/0
27.2.2012 14:50

ufoun

Re: Už zase Streepová??

no a? http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=700

0/0
27.2.2012 16:40

mican

Re: Už zase Streepová??

Čeština prostě přechyluje, angličtina ne. A v anglicky psaných novinách můžete najít europoslankyni  Zuzanu Roith tak jak je to podle jejich jazyka a nikdo se  nerozčiluje nad tím, že jí je przněno její jméno Roithová.  

A co dělají jazykově spřízněné národy je jen jejich věc, i když pochybuji, že je to tam nějak oficiálně upraveno. Legrační bylo dnes večer na F1, když hlasatel střídal Streepovou se Streep. Asi nemá ještě úplně ujasněné světové chování .

0/0
27.2.2012 20:47

nesmídolesa

udělování

Oskarů probíhá zřejmě stejně jako u nás udělování Lvů.

0/0
27.2.2012 14:19

Kalenprd

Tak tento ročník zcela jistě jeden z nejlepších

novináři, ať si píší, co chtějí. Je to jen subjektivní dojem .. mně se třeba po filmech typu Pán Prstenů nestýská :)

+3/0
27.2.2012 14:09

LenkaJackie

Re: Tak tento ročník zcela jistě jeden z nejlepších

Souhlasím, loni vyšla spousta zajímavých filmů a to nejen ty, který byly nominované na Oscary, ale i spousta dalších nenápadných, ale dobrých snímků. Já jsem s loňským rokem naprosto spokojená a vděčím mu za několik úžasných filmových zážitků :-)

0/0
27.2.2012 17:28

Mr. Insider

Železná lady byla naprostým filmovým zklamáním

Streep sice předvedla obdivuhodný výkon, ale jako film průměr.

0/0
27.2.2012 13:43

Teletabis

Určitě dostal

Oskara za nejlepší zvuk.

Ale nejlepší novodobý němý film je stejně Gagman.

0/0
27.2.2012 11:41

Korektní Želva

..

Každopádně letos rozhodně nejhorší ročník za hodně dlouhou dobu. Snad to bude příští rok lepší.

0/0
27.2.2012 11:40

Damik

Re: ..

to se řiká skoro o každým ročníku. Každopádně Artist je nevýrazný film, kde mě zaujala práce s kamerou a pár zvýrazněných klišé. Ovšem scénář a příběh je složitostí na úrovni Avatara. Ale z vítěze je člověk zklamaný skoro pokaždé. Loni Kings Speech, ještě relativně dobrý, ale předtím hurt locker= průměrný příběh, a Slumdog Millionaire=kýčovitá červená knihovna jak od Rosamudny Pícherové(či jak se jmenuje) to bylo ještě horší než Artist.

0/0
27.2.2012 11:58

Korektní Želva

Re: ..

No posledních cca. 5 let jsem byl s většinou cen spokojen, ale letos nesouhlasím snad s ničím.

0/0
27.2.2012 12:00

Damik

Re: ..

nj, jenže ono tak nějak nebylo moc čím ty oceněné filmy nahradit. jediné anglicky mluvené filmy co mě trochu loni chytly, byly 50/50 a Drive. a herecké výkony z Jany Eyre,Tyrannosaur a we need to talk about Kevin.

0/0
27.2.2012 12:53

Zeleznik

Detachment

The Artist jsem ještě neviděl, ale pro mě je nejlepší film za rok 2011 Detachment...

0/0
27.2.2012 11:29

persistence paměti 2

xxxxxx

Tu francouzskou  s.čku  jsem viděl, na oscara to rozhodně není. Je to jen pouhé tápání, je vidět, že filmaři už často neví kudy a kam, a co dál, chybí jim téma. Nehledě na to,že už základní pravidlo je porušeno- jak může NEanglický film získat víc jak jednoho oscara? Ano, lobby, marketing, atd....bla bla bla.....nebo zřejmě si francouzi vydupali opět, jak je jejich zvykem, nějakou "vyjímku", tentokrát v rámci filmového světaV

+1/0
27.2.2012 11:17

iamek

Re: xxxxxx

Kdyz nerozumite pravidlum, tak prosim nepiste hlouposti. Dekuji.

+1/0
27.2.2012 11:21

baks

Re: xxxxxx

Koukám, že odborník se vytasil se svým moudrem ;-D Nechceš natočit film o sobě? Třeba pod názvem "Komik"? Nebo "Idiot"?

+1/0
27.2.2012 11:29

maly_pes

Ocenění Iron lady je pro mě zklamání

Film se imbecilně a nejapně zabývá onemocněním Margaret Thatcherové, místo toho, aby se zabýval její prací - a že by to bylo obzvlášť v době kdy sklízíme katastrofální plody eurobolševizace zajímavé..... ale co čekat od režisérky trháku Mamma mia....

0/0
27.2.2012 11:01

persistence paměti 2

Re: Ocenění Iron lady je pro mě zklamání

R^ Souhlas, máte pravdu.

0/0
27.2.2012 11:12

maly_pes

Re: Ocenění Iron lady je pro mě zklamání

Ale zase mě to přimělo přečíst si znovu její Umění vládnout - doporučuju. Valstně se ani nedivím, že se levice snaží MT nějak poškodit, protože je má tak přečtené.

0/0
27.2.2012 11:30

sdasdgk

Prechylovani je malo

Taaak tak, jak to zde nekteri pisou, jsou poteseni ze, cituji, "zahranicni jmena konecne vidi cesky". Cokoliv to znamena a jakoukoliv logiku to ma. Stejne jako severni irove jsou brictejsi nez samotni britove, tito jedinci jsou cestejsi nez pravidla ceskeho pravopisu, ktere jiz pred lety dodavaly, ze u znamych a casto pouzivanych jmen se prechylovat nemusi. A to hovorime o dobe temer 50 let zpatky. Navrhuji tedy psat ne George Bush, ale Jirka Kerik, ne Michael Jackson ale Naomi Campbell ale Naomi Taborovyzvon, Michael Jackson, ale Michal Jackuvsyn. Drazi cesi, neco dokazat v modernim svete to ne, ale honit si triko nejakym prechylovanim, to je vase.

+1/0
27.2.2012 11:00

Achille Volfoni

Re: Prechylovani je malo

Michael David......Martin Givegift.......Radoslav Richsoon

0/0
27.2.2012 11:03

Achille Volfoni

úroveň

Mě se líbí,že to předávání cen má nějakou úroveň.Když vidím ty České lvy,kde ceny za vítěze přebírají různí synovci,neteře,vzdálené tety....tak se musím smát.V roce 2008 (?) tam po pódiu běhali technici,občas si tam vylezl fotograf pro lepší záběr....prostě zmatek a zmar.Ale asi se to pořád vyplatí.

Teď jsem zvědavý jak to dopadne....davová hysterie pomalu mizí,ale přesto očekávám historický výsledek a 11 cen pro Odcházení...

0/0
27.2.2012 10:53

kosican

Ja som uhádol 10 z 12tich mnou tipovaných

len nechápem, ako nevyhrala Michelle...

0/0
27.2.2012 10:49

LUF4

Hlavní zpráva dne, který film vyhrál

Říkám si jestli mi něco neuniká. Možná bych měl někdy chodit do kina; nebo si dokonce koupit TV abych se zařadil ... 8-o

0/0
27.2.2012 10:32

yan007

Re: Hlavní zpráva dne, který film vyhrál

1. pokud jste si nevšiml, tak o umístnění na článku na stránkách idnes rozhoduje ve významné míře nějaký automat, který vyhodnocuje čtenost... (někdy se udrží článek na prvním místě i víc než 24 hodiny) takže asi by jste si měl koupit tu TV - pokud Vás to zajímá

2. jsem rád, že pro změnu není "hlavní" zprávou něco z čeho se mi chce zvracet (korupce, násilí, zdražování a pod...)

+5/0
27.2.2012 10:39

LUF4

Re: Hlavní zpráva dne, který film vyhrál

Prostě iDnes bulvár

0/0
27.2.2012 11:12

IRC

Re: Hlavní zpráva dne, který film vyhrál

proc hned bulvar? clanek o kulturni akci je nutne bulvarni?

0/0
28.2.2012 9:58

Tento příspěvek byl odeslán

Opět tady někteří omezenci otevírají téma přechylování....

Jestli nesouhlasíte se současnými pravidly pro přechylování či nepřechylování cizích jmen, běžte si stěžovat třeba na Ústav pro jazyk český AVČR a přestaňte neustále tapetovat diskuze blbostmi. Děkuji R^

+3/0
27.2.2012 10:20

yan007

Re: Opět tady někteří omezenci otevírají téma přechylování....

souhlas. Diskuse v sekci kultura mám většinou rád, protože se tam sejdou (většinou) lidi, co chtěji opravdu diskutovat k tématu a ne exhibovat své frustrace, ale tady se to zvrhlo....

0/0
27.2.2012 10:36

sdasdgk

Re: Opět tady někteří omezenci otevírají téma přechylování....

Jenze tyto pravidla jiz v roce 60 rikaly, ze u znamych jmen prechylovat se nemusi. A to zdaleka tehdy noviny nebyly plne prijmeni neslovanskeho puvodu. Chapu, je nudne videt ty diskuze pod kazdym druhym clankem, ale zase at autori jsou si vedomi, ze se to hodne lidem nelibi a jsou nazoru, ze by se melo s tim prestat, obzvlast u clanku kde se to cizimi jmeny hemzi.

0/0
27.2.2012 10:48

Tento příspěvek byl odeslán

Re: Opět tady někteří omezenci otevírají téma přechylování....

Ano, správně, cizí jména se přechylovat nemusí, nikoli nesmí. Záleží jen na autorově jemnocitu, jestli v tom či kterém případě uzná přechylování dobré nebo ne. Já osobně s tím žádné problémy nemám ;-)

+3/0
27.2.2012 10:54

sdasdgk

Re: Opět tady někteří omezenci otevírají téma přechylování....

Souhlasim. Ja to napsal, protoze hodne zastancu prechylovani uvadi, ze prechylovat se musi, ze je to volitelne bud nevedi nebo zamlcuji.

0/0
27.2.2012 11:02

Damik

Re: Opět tady někteří omezenci otevírají téma přechylování....

jojo, hlavně sportovní komentátoři se dušují, že přechylování je správně česky. což sice je, ale nepřechylování taky. ÚJČ dokonce před pár lety upravilo režim tak, že u orientálních jmen(Čína atd.) přechylování nedoporučuje(což některým sportovním komentátorům nebraní v tom přidat -ová aniž by věděli co je rodinné jméno a co "křestní")

0/0
27.2.2012 11:52

kaksikymmenta

Re: Opět tady někteří omezenci otevírají téma přechylování....

Souhlasím s Vámi. Ale těmhle jde spíš o to si tady vylít zlost. Na ÚJČ by se stížností nepochodili a řekli by, ať si zvyknou. Navíc by se od nich dozvěděli to samé, co bych jim řekl já.

0/0
27.2.2012 11:00

:Moravian:

Re: Opět tady někteří omezenci otevírají téma přechylování....

Pokud se do tohoto tematu bude busit dost dlouho, cesti novinari od nej postupne upusti a bude to UJC kdo si bude muset zvyknout. A tak by to melo byt..

0/0
27.2.2012 14:50

kaksikymmenta

Re: Opět tady někteří omezenci otevírají téma přechylování....

Ale tady jde o to, jak lehce a obratně se s tím jménem manipuluje. Přechylování je běžná věc a je to přirozená součást skloňování toho jména. Ale někteří neumí ani to. Nechápu, jak někdo třeba může napsat "film s Tom Hanksem", to je úplně to samý, jako přechylování. Tom je taky jméno a mělo by se taky skloňovat.

0/0
27.2.2012 18:47

Kapitán Sean

Rooney Mara

měla ve filmu tedy daleko větší šmrnc. Jinak nejsem zcela přesvědčen o kvalitativním aspektu této ceremónie, zvláštní je představa, že celebritou se automaticky rozumí někdo, kdo je "davu" předkládán ve filmovém či seriálovém podání.

0/0
27.2.2012 10:15

clustioner

Chce se mi vracet z

Docela se divím, že na fotce číslo 41 píšete něco o nějaké "Marilyn Monroe". Přitom jste tak poctivě všechno přechylovali (chybí mi tu jistý smajlík). Nechcete se polepšit a opravit to na "Marilyn Monroeová"?

0/0
27.2.2012 10:03

shaggy3

Re: Chce se mi vracet z

Podívejte se do Pravidel - některá jména končící na samohlásku se nepřechylují, i když tady je to sporné. Ale např. se píše Greta Garbo (i když za 1. republiky se běžně používalo Garbová).

0/0
27.2.2012 10:22

:Moravian:

Re: Chce se mi vracet z

Napr. Whitney Houston jejiz jmeno se na techto strankach taktez neprechylovalo??? Vas urgument pachne stejne jako novinarina idnes autoru...

0/0
27.2.2012 14:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.