Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

HUDEBNÍ GLOSÁŘ: Pane Nohavico, folkový písničkáři...

Dnes pouze o jednom dopisu folkové superstar. Před pěti dny zavěsil Jan Žamboch z folkové skupiny Žamboši na svůj web "otevřený dopis Jaromíru Nohavicovi", písničku Pane Nohavico.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Johnny.English

Koncert Vsetín

Tak včera měl Nohavica koncert na Vsetíně. A po pár písničkách povídá, že mu jeden kolega poslal písničku, na jeho hudbu jen s trochu upraveným textem a že se mu to moc líbí, a že co teď udělá ještě neudělal, a že to je náhodička, že je vidí v hledišti (byli jednu řadu před námi)....  tak je vytáh na pódium půjčil kytaru i akordeon a nechal je to zahrát :D.    Plus ještě jednu písničku kde ryjou do nových zákonů a zpívají o tom, že si stáhli písničku a už sedí v kriminále...

+1/0
22.2.2012 7:03

klaun.charlie

Re: Koncert Vsetín

Jo jo, už je to taky na netu, tadyhle:

http://www.youtube.com/watch?v=pusDojnMelo

Nohavica tam perlí... R^

0/0
3.3.2012 0:30

Jana Svobodová

česká zoufalost

Je víc než jasné, že Nohavica se té písničce zasměje, protože kdo to slyšel, tak ví, že v tom není žádná závist, fňukání  nebo tak něco. A že to je vtipná reflexe současného neutěšeného stavu.

Ale co je strašné, je ta "diskuse" tady.  Nejenže - jak je v Česku zvykem - je tu hned několik lidí, kteří se okázale chlubí tím, že něco neznají (vlastně je celkem jedno co - jde o tu strašnou vlastnost chlubit se hloupostí - navic  Žamboši opravdu jsou na folkové scéně celkem známí a úspěšní), ale ještě do toho další tahají věci, které s tím vším vůbec nesouvisí (třeba spor s Hutkou, kterého samozřejmě hlupáci zas obviňují ze závisti k Nohavicovi, i když nikdy neexistovala a problém navíc nebyl v Nohavicově udávání, ke kterému byl prokázaně donucen, ale spíš v jeho pozdějších reakcích) 

Aneb souhlasím s Megulou.

+5/0
13.2.2012 11:48

Megula

Co tu řešíte?

Zdravím....

přečetla jsem si jen letmo pár příspěvků a nechápu, proč to někdo hodnotí negativně...

Žambochy znám a myslím, že jsou velkým přínosem do naší folkové scény...jinak by asi ani nezískali dva Anděli..Když jsem slyšela poprvé píseň " Pane Nohavico"...pousmála jsem se nad tím a Žambochovi jsem začla fandit ať Nohavica "odepíše "...Rozhodně to nemělo působit jako nějaká závist nebo útok na J.H....bože lidi vzpamatujte se...a pokud folk neposloucháte a v těchto lidech se neorientujete, tak raděj mlčte....Rv

+3/0
13.2.2012 9:27

Kane v1.2

no folk tak nějak jde mimo mě a znám maximálně

tak toho Nohavicu. To taky o něčem svědčí. Ono, že bych měl toho fanouška Baníku nějak rád se říct nedá. Poslední dobou to už je omýlání toho samýho dokola a na koncertech (co jsem tak slyšel), stejně hraje svoje starý kousky. Ovšem ŽAMBOCH? Co to sakryš je? Nebo spíš kdo to sakryš je a za co dostali toho Anděla....

0/0
13.2.2012 9:24

ppreg

Je mi líto,

ale vymyslet produkt a potom ho nanutit trhu, to snad platilo v dobách, kdy v kulturních domech nic lepšího nebylo a nebyla možnost slyšet kvalitu ze zahraničí.

V době, kdy lidé sdílí svůj um a touhu rozdávat radost přes YouTube a to zcela nezištně, získal tak Jan Žamboch alespoň tu popularitu. Peníze si, jako my všichni, bude muset vydělat něčím, za co bude někdo jiný ochoten zaplatit.

Popularitu získal nyní pomocí napodobení písně někoho jiného. Po shlédnutí a poslechu Žambochů (YouTube, samozřejmě) musím bohužel konstatovat, že i původní tvorbu stačí slyšet pouze jednou.

Do dnešního dne jsem o existenců Žambochů nic nevěděl a nestydím se za to.

0/0
13.2.2012 7:51

ceslo

zavist

zavist a blbost porad kvete!

0/0
12.2.2012 21:16

papullus

Folkoví písničkáři ....

když poslouchám občas folkové písně tak si uvědomím, jak úspěšní by dnes byli barokní skladatelé. Co chvíli potkám někoho, koho leta znám . Sice v jiném hávu, občas lehce změněný rytmus, ale prostě to tak je. Za všechny akto citující a citované uvádím dvojici Huťka - Bach, Točí se kolo a Wachet auf ruft uns die Stimme . Ale Bach opravdu za to nebere - i když by měl.

0/0
12.2.2012 12:00

Ravenek

To nastve...

Holt hral ve stejny den nekdo popularnejsi, tak lidi sli na nej. Zamboch by mel hledat chybu u sebe.

+4/0
12.2.2012 7:04

wercza

Re: To nastve...

No jo, o tom to je, populárnější....  Nohavica už je vyčichlý, a jako správná hvězda sice vydává nové desky, ale stejně staví na starých písničkách. A myslím, že Žamboch to nemyslel jako osobní útok, ale jako zhodnocení toho statu quo, které panuje v naší (nejen folkové) hudbě, kdy rádia perou do lidí neuvěřitelné sračky, pardon, hity kolem dokola s tím, že přece pouštějí "vaše nejoblíbenější písničky", aniž by nabídly jakoukoliv alternativu...

+4/0
12.2.2012 9:02

Beldor2

Re: To nastve...

Tak nohavica se v radiich moc nehraje ...

+2/0
12.2.2012 10:15

hha

Re: To nastve...

...holt musí Žamboši být lepší, a "vo tom, vo tom to je"8-o

+1/0
12.2.2012 12:51

Rumcajz

Doufám

Doufám, že Nohavica tyto příspěvky nečte, pokud ano, tak si některými nenechá kazit náladu. Jeho písničky se mi líbily, líbí a líbiti asi i budou. U J.H. se mi písničky líbily, ale teď ty jeho "plivance" nemusím a nové pěkné nic nemá. Tak holt se předvádí jinak. No a Žambochům se to taky povedlo.;-)

+2/0
12.2.2012 6:20

FrantaVazoun

Nohavica

Nohavica je dobry, Hutka neni dobry a moje Laduška je hodnaV

0/0
12.2.2012 1:13

hovnival-

jarousek

pisnicky jsem kdysi davno poslouchal. pak jsem zjistil, ze ten clovek, ktery zpiva o pravde, pratelstvi a podobnych vecech, je sam vlastne podrazak a udavac. skoda.

+4/0
12.2.2012 0:23

DocMart

Re: jarousek

Neškodilo by každému, kdo takovéto povýšené pravdy pronáší, aby si někdy vyzkoušel, co to znamená, když vás uprostřed totalitní éry, o které to ještě zdaleka nevypadalo, že brzy skončí, dostali do práce hoši od stb a vysvětlili mu, že buď jim občas o někom něco poví nebo pravděpodobně bude u nich pravidelně dostávat nakládačku a krom toho celá rodina, včetně dětí, bude moct tak max zametat ulice nebo topit.

+8/0
12.2.2012 1:47

hurkajan

Re: jarousek

mnohokrát jsem to psal...viděl jsem spis žádné udavačství se nekonalo jen opilecké tlachy ...a není ve spise potvrzena spolupráce jen šlo o předběžný nic neříkající souhlas při setkání v kulturním zařízení(tedy pro rádoby senzace chtivce v hospodě) a kdo pamatuje tak ví že za střízliva Nohavica promine to nebylo...to jen závistivý Hudka z toho učinil to co učinil...

+9/0
12.2.2012 2:13

wimpy67

Re: jarousek

A četl jsi i spis o cestě do Vídně?

0/0
12.2.2012 23:06

findus

Re: jarousek

Ten si precti pozorne. Kdyz ti dojde,kolik toho Nohavica musel vedet,pak ocenis,ze jim rekl velke kulove. Proste nic.

0/0
13.2.2012 0:18

wimpy67

Re: jarousek

Aha. No každej to chce vidět dle svého. Já to ovšem nesoudím, k tomu skutečně nemám puvoár, jen mě trochu mrzí, jak se k tomu Jarek postavil/nepostavil.

0/0
13.2.2012 11:19

wimpy67

Re: jarousek

A hlavně mě mrzí jeho parafráze na Krylovu Martinu. To už jsem nevydržel a skrze kamaráda, člena jeho fanklubu se ho zeptal přímo, zda k tomu byl donucen Stb. Popřel to, ale nevysvětlil.

0/0
13.2.2012 11:47

Jana Svobodová

Re: jarousek

Udavačství se samozřejmě konalo, ale vám sotva lze věřit, že jste vůbec něco četl, když ani nevíte, jak se Hutka píše. A myslet si, že Hutka svoji písničku napsal "ze závisti" může opravdu jen hlupák.

0/0
13.2.2012 11:26

hurkajan

Re: jarousek

nevědět že Hutka vystoupil proti Nohavicovi v tv kde jsem na to i reagoval se spisem ;-Dse u vás tedy jedná o díru v informovanosti u mě v písmenu na telef. o překlepR^

0/0
14.2.2012 0:56

wercza

Re: jarousek

Nesmíš brát jako fakt, že pokud to o něm někdo řekl a je v seznamech, že opravdu udával... Jsou i lidi, kteří jsou v seznamech, a StB je nikdy nekontaktovala, jenom je měla v merku, a vysvětluj to někomu...

0/0
12.2.2012 8:52

venecek.nebo.rakvicku2

Žambo co? Žambo kde?

Neznám a nikdy jsem neslyšel... Jestli ona to náhodou nebude pouhá závist. Nohavica je totiž pán... a je mi úplně fuk, co na něj za komárů šilo STB. Byl, je a bude to mistr hudby a slova!

+3/0
12.2.2012 0:06

wercza

Re: Žambo co? Žambo kde?

Když jsi neslyšel, tak nemel... Je fakt, že Nohavica už ze škatulky "folkový písničkář" přešel do škatulky "hvězda" (prachy jenom prachy nečekají), takže odvolávat se zrovna na něj není od Žambochů nejšťastnější, ale je fakt, že u nás je těžko prorazit v jakémkoli žánru, tedy kromě popových sraček s teplákama, které jsou těžce protlačovány rodinnou ekipou ze zákulisí a podobných zrůdností...

+1/0
12.2.2012 8:43

3Alien.cz

Už si holt zvykněte na to,

že opory bývalého sockomouš režimu se dnes mají lépe, než ti, na které leta donášeli....

+1/0
11.2.2012 23:51

Tenzo

jen tak pro info

http://www.jirihradec.cz/

+3/0
11.2.2012 22:38

sekal

mimochodem, o žamboších v diskusi skoro ani slovo....

asi ty jejich písně jsou fakt povětšinou srágory....8-o

+2/0
11.2.2012 22:28

sekal

Re: mimochodem, o žamboších v diskusi skoro ani slovo....

ale pokus se prodat dobrej....

rozhodně lepší, než co předvedl ten zoufalec Hutka....

+1/0
11.2.2012 22:30

Cenzorcz

Re: mimochodem, o žamboších v diskusi skoro ani slovo....

Ovšem pokus založený na ukradené písničce.  :-P

0/0
12.2.2012 19:26

Valloun

Re: mimochodem, o žamboších v diskusi skoro ani slovo....

Nejsou :-), ale asi ani nejsou úplně pro každého, protože nepodlézají pokleslému vkusu (teď opravdu, ale opravdu nemyslím Nohavicu)

0/0
12.2.2012 9:48

radnice

Umění není omluvou

v historii bylo hodně darebáků, kteří byli současně i slušní umělci. Nohavica patří mezi ně. Jen s tím, že on byl darebákem (tedy práskačem) tajně a na venek se stavěl jako když ne takřka disident, tedy alespoň ten, co patřil do tehdejší tzv. "šedé zóny". Je smutné, že hraje na oblastní nacionalistickou notu a tím si získává fanoušky. A pak je také smutné, že nebyl a není dostatečně medializován jeho úvazek u Stb, takže mladí, kteří už doby reálného socialismu nepamatují, věří jeho mlčenív této věci ... Je mi z něj na blití, kdykoliv ho vidím nebo slyším.

+9/0
11.2.2012 22:21

jaymzz69

Re: Umění není omluvou

doufam, ze se temi zvratky jednoho krasnyho dne zadusis...

+11/0
11.2.2012 22:50

To je můj názor

Re: Umění není omluvou

Nohavica ze sebe nikdy disidenta nedělal ani náhodou...dál už nemá smysl ty tvé výblitky číst. Máš to i na košili, čuně.Rv

+3/0
11.2.2012 23:43

3Alien.cz

Re: Umění není omluvou

Dělal. osobně jsem to zažil, ve Vídeňském Nachtasylu. Ještě jsme se na něj tenkrát skládali, chudáka, aniž jsme tušili, že cestu mu hradila StB.... Obdivovali jsme ho, jak je statečný, že se chce do ČSSR vrátit, aby mohl pokračovat v "boji" proti bolševikovi přímo na "místě". Dodnes je mi z něj na zvracení, kdykoli ho vidím nebo slyším.RvRvRv

+2/0
11.2.2012 23:49

findus

Re: Umění není omluvou

A na co jste se skládali Nohavicovi, Aliene ? To nám napiš, o tom nikdy nemluvil ani nepsal.

0/0
11.2.2012 23:58

petr.br

Re: Umění není omluvou

Já pamatuju komunisty, a pamatuju taky Nohavicovy koncerty. Nebudu ti tu snášet důkazy že on práskač nebyl, jen ti poradím - nevěř všemu co si přečteš v novinách a co uvidíš v televizi. Naučil jsem se to za komančů a "kupodivu" funguje to dodnes. Teď je tu výhoda internetu, tak nepapouškuj a hledej... a používej mozek.

+12/0
12.2.2012 4:11

KdysiBedlam

Re: Umění není omluvou

Aliene.....Mozna si videl jeden jeho koncert v zivote a vse znas jen z vypraveni. Ja na Nohavicu chodil od roku 84, jeho koncerty byly povolovany,zakazovany a probihaly tajne v malych vesnickych kulturacich. ten clovek o kterem tak skarede pises udelal toho proti komancum vice, nez vsichni disidenti dohromady. A trpel tim on i jeho rodina. Nepamatuji, ze by mu vysla nejaka deska a nebo mel nejake obri koncery a nebo byl tenkrat v TV. hral pro presvedceni a viru a ted takova lopata jako ty ho bude napadat......;-O

+6/0
12.2.2012 5:13

yendab

Re: Umění není omluvou

Vyšly mu minimálně dvě desky před r.89 Darmoděj a Osmá barva duhy. Jinak jsem taky dostal s kamarády nakládačku při vystupování z vlaku tuším v Kadani,když jsme na otázku orgána VB" kam že to jedeme" odpověděli že na Nohavicu. No a pak pod dohledem nakoupit jízdenky a zpátky domů.

0/0
12.2.2012 14:15

radnice

Re: Umění není omluvou

koukám, že jste zvyklý si se soudruhy tykat. Já ale bohudíky soudruh nejsem a nikdy jsem nebyl, tak mi prosím netykejte. Jinak nepsal jsem, že byl disident, ale že se tak prezentoval nebo minimálně jako příslušník tzv. "šedé zóny", pokud víte, co to bylo.

+1/0
12.2.2012 8:58

Ferdinand Kokoška

....zebetonovaný stav...taky pěkný

k tomu píár

OSA...zrušit, to jsou ti žabáci na prameni. OSAzla

+1/0
11.2.2012 22:12

root.linux

Nohavica for castle

Nohavica na hrad.

0/0
11.2.2012 22:12

Ferdinand Kokoška

Re: Nohavica for castle

the

0/0
11.2.2012 22:13

akazu

Jojo, OSA by bylo nejlepší zrušit.

Ta a jí podobné organizace jsou tady pouze na problémy.

+1/0
11.2.2012 21:52

Pája Hav

Prolog UFO - IFO Paranormální svinstvo mezi nebem a zemí,

......bylo v 19.století v naší ,vaší historii.Takže nechte v klidu všechny ty agenty Akta X..Tajných služeb StB,  západu FBI/CIA, i východu KGB,v klidu spát.A nesuďte nikoho z nich,včetně pana Nohavici.Jelikož nikdo z nás se už nedozví pravdu,dočeho byl  namočen krycím jménem agent Ferdinand Vaněk.Alias pan prezident Václav Havel?

Jaká je souvislost proroctví "Mayského kodexu z Drážďan" a UFO.A dále souvislost příchodu vládců z hvězd s kruhy v obilí [:\?:]

http://aztli.wordpress.com/2009/06/01/maysky-kodex-drazdansky/

http://www.youtube.com/watch?v=79ANVpZeIZo

http://www.youtube.com/watch?v=FNgzyylR0lA&NR=1

0/0
11.2.2012 21:26

Dalca-zbrna

Re: Prolog UFO - IFO Paranormální svinstvo mezi nebem a zemí,

Čéče jak si z tématu písničkářů vydojil UFO a agenty STB....

MA

SA

KR

!!!!

0/0
11.2.2012 21:49

Pája Hav

Re: Prolog UFO - IFO Paranormální svinstvo mezi nebem a zemí,

Stačilo si přečíst příspěvky od začátku  této diskuze,na téma HUDEBNÍ GLOSAŘ: Pane Nohavico,folkový písničkáři....Připadalo mi ,že je píše kdejaké UFO.No a tak jsem vydojil k tématu o písničkářích.Paranormální svinstvo,dvacátého století mezi nebem a zemí , IFO - UFO.;-D

0/0
11.2.2012 22:33

Dalca-zbrna

pán má částečně pravdu

Ale proč to tak je?

Poslouchám staré písničky od Pavla Dobeše, Jarka Nohavicy, byly a jsou zpěvné, mají v sobě kus života, tak jak šel a jak ho mnozí z nás prožili. Moderní popík je prázdý. Zkusili jste někdy poslouchat texty? Pár "moderních" a mladých talentů tvoří svými díly spíše vyjímku, Muzikálová produkce - plytké, prvoplánové, jen velmi, ale velmi volně inspirované nějakou událostí, či spíše skazkou z historie.. Kat Mydlář, Kleopatra, Jack Rozparovač, a další a další.

Prostě písničkáři, kteří umí lidem něco sdělit, trefí se jim do nálady do jejich zážitků a prožiků prostě oblíbení budou. Nohavicova Ladovská zima, to byla trefa do černého. Podobně možno říct Dobešova Hruška, nebo Blažek. Prostě je to ze života, obyčejného života.

+2/0
11.2.2012 21:25

10 nových životů 11-20

Re: pán má částečně pravdu

Náhodou Rytmusovy texty ... kam se na ně kdo hrabe!!!

0/0
11.2.2012 21:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.