Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

I přes zákaz se v Německu na stáncích objeví výtahy z Mein Kampf

Od příštího týdne bude v německých trafikách k dostání Hitlerův Mein Kampf. Komentované výtahy z této ideologické bible nacismu chce podle pondělního vydání magazínu Der Spiegel na německý trh uvést britský vydavatel Peter McGee. Zveřejňování nejznámějšího Hitlerova díla je přitom v Německu zakázané.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

duhacenzor5

Mein Kampf

je nejpopulárnější kniha v celém muslimském světě již od roku 1950, přirozeně její úplné a nekomentované vydání, to ovšem nikomu nevadí a nikdy nevadilo, vadí to tady, mimochodem pozoruhodné na tomto veledíle je i to, že prvními, kteří Mein Kampf chtěli censurovat, byli sami nacisté, ve Francií ve 30.letech se dožadovali stažení tamního plného překladu, v Belíně se obávali, že je moc "otevřený", chtěli jeho tón "zmírnit".

Proč vlastně tahle komedie, člověk pochopí až po přečtení této knihy, její vtip je v tom, že Hitler tam napsal pasáže o jakési "nenápadné" přednacifikaci společnosti, než se to plně spustí. proto tady v Evropě ta kniha tolik vadila. A proto také vadí i dnes, jo kdyby se tak profláklo, odkud se nám berou všelicí ti dnešní fanatičtí bojovníci za nekuřáctví, abstinenci, vegetariánství, ochranu zvířátek a dětí, euthanasií...že:o)

0/0
17.1.2012 15:04

R.Jan.

další podivné čtení:

http://www.nodeposit.cz/2012/01/10/vaclav-havel-parazit/

http://www.zvedavec.org/komentare/2011/02/4201-novy-svetovy-rad-a-jeho-cesti-protagoniste.htm

O přípravách 2 světové války se mlčí a mlží. Hodit to na Hitlera je fakt hrozně jednoduché. Pro Amíky a jejich spojence a obdivovatele je navíc Hitler nesmrtelný. Irán je Hitler, Mansonovy holky jsou Hitler, Iggy Pop a vůbec pankáči jsou Hitler atd.

Čím víc mýtů, tím méně pravdy, na to bude Hitler dobrý vždycky.

0/0
17.1.2012 13:37

duhacenzor5

Re: další podivné čtení:

ano, přirozeně, nacistický zvedavec je velice věrohodný odkaz.

0/0
17.1.2012 15:07

R.Jan.

Re: další podivné čtení:

Jo, to je další Hitler.

Ne že bych ho důkladně pročítal, ale nic nacistického mě tam přes nos nepraštilo.

0/0
17.1.2012 15:18

george_wtf

Re: další podivné čtení:

co je na zvedavcovi nacisticke? myslim okrem nalepky tupcov?

0/0
17.1.2012 18:32

zlomená lopata

Proč ne

Mein Kampf, když může Štrougal rozdávat autogramy!

0/0
17.1.2012 10:56

echo z ucha

Každej režim má svý zákazy.

Ať se nazývá jakkoliv. Vždycky se něco může a něco nesmí. Kdybych za komančů v noci opilý hulákal něco ošklivého o nepřizpůsobivých, tak dostanu od esenbáků přes hubu a skončím na záchytce. Dnes dostanu taky přes hubu a skončím ve vazbě. Dnes můžu ale zase nadávat na komanče. Princip je furt stejný. Ať se to jmenuje všelijak. Za Hitlera se jeho dílko dostalo do každé domácnosti, ale zase jiné knihy se zakazovaly. No a dnes si ty tehdy zakázané můžeme pořídit, ale zase nejde koupit jiné nebo když už se náhodou ty knížky dostanou na trh, tak je kolem toho moc velká mela. Nechápu proč by si člověk nemohl normálně pořídit Mein Kampf aniž by se kolem toho dělala věda. Je to potištěný papír v nějakých deskách. To neublíží. Maximálně, že by s tím někdo někoho praštil po hlavě.

0/0
17.1.2012 9:53

pavel.61.

díla socialistických autorů si jsou tak podobná!

číst Kapitál od Marxe je také masochismus. Což teprv ty slátaniny toho blbce Lenina. Jo pokud šlo o návod jak uloupit moc top bylo dobré ale jinak hrůza

+1/0
17.1.2012 8:56

svann

Re: díla socialistických autorů si jsou tak podobná!

Tak to jste na omylu,Kapitál je světově uznávané dílo a Marx byl na rozdíl od Hitlera skutečný filozof.

+1/0
17.1.2012 10:00

duhacenzor5

Re: díla socialistických autorů si jsou tak podobná!

Kapitál je stejná paranoidní mocichtivá slátanina jako Mein Kampf a Marx je stejný "filosof" , jako byl Hitler, že pro vás komunisty , ne, není podstatné.

0/0
17.1.2012 15:08

.palič

Re: díla socialistických autorů si jsou tak podobná!

"světově uznávané dílo" to není. Jen se k moci v celém západě bohužel dostaly levoty a podle toho, to vypadá.

0/0
18.1.2012 11:54

dreamkiller

Hloupost

Zákazy knich nikdy k ničemu nevedli. Prostě další nesmysl.

0/0
17.1.2012 7:02

echo z ucha

Re: Hloupost

přesně tak R^

0/0
17.1.2012 9:53

Rafaelou

zbytečně tabuizované.....

Nerozumím proč se kolem této knihy dělá takový humbuk.Klidně bych povolil její vydání.Jednak není problém si ji v dnešní internetové době najít na leckterém serveru a jednak je to něco co si snad ani nezaslouží aby se tím normální člověk zabýval.Pokud si někdo tohle dílo přečte sám pozná,že je to nesmysl,úsilí prokousat se všemi stránkami je značné a jistě mi dají za pravdu ti co to skusili.Že se najde pár holých hlav co si dílo toho šílence vystaví někde doma v pokojíčku je jisté,stejně jako to,že ho s největší pravděpodobností nikdy nepřečtou.Tím,že se neustále zakazuje,komentuje a podobně zvyšuje se jen zájem o ni.Snaží se na ní vydělat nakladatelé a stává se biblí různých hnutí.Daleko důležitější než její zákaz je ukazovat a připomínat lidem co fašismus přinesl.Na to se zapomíná daleko víc.

0/0
17.1.2012 6:30

svann

Re: zbytečně tabuizované.....

Pokoušel jsem se knihu přečíst ale dočetl jsem na cca 10 stránku a vyčerpáním jsem odpadl.To se nedá,je to snůška blábolů chorého mozku.

0/0
17.1.2012 8:24

garling

Re: zbytečně tabuizované.....

souhlasím, prokousat se az do konce je nadlidský ukol, je to hodně těžké a místy nezáživné čtení o ničem, běžný čtenář tuto knihu snad ani nepochopí.

0/0
19.1.2012 8:48

donau

...

MK som dokazal este ako tak citat kym ten kreten neprisiel do viedne kde v nom zacal kvitnut ten osudny mindrak. Zvysok sa neda citat ani z donutenia. OTRAS!!!

0/0
17.1.2012 2:13

LiborAxel

Mno

chtěl jsem něco napsat ale je to na blog tak raději ne.

0/0
16.1.2012 23:58

all_the_way

Nepochopím, jak může být v demokracii zakázána kniha!

To je přece výsadou totalitních režimů! Jako věřící jsem přesvědčen, že zlo je rozpoznatelné a člověk má rozum a měl by mít i svobodu k tomu, aby se sám rozhodl, zda zlu bude čelit, nebo zda mu podlehne (či se mu dokonce oddá). Zakážeme-li podobné knihy, chováme se jako Hitler, protože ponižujeme člověka na úroveň nesvéprávného tvora, který se není schopen sám rozhodnout a předjímáme, že pokud se rozhodne, jeho rozhodnutí bude špatné. Není pravda, že omezíme-li špatným lidem přístup k podobným knihám, budou z nich lidé dobří. Budou stále špatní, ale dáváme jim možnost cítit se jako spravedlivě ublížení. Popírači holocaustu mají díky podobným krátkozrakým mnohem snazší život. Hitler byl zrůda a jeho ideologie byla, je a zůstane zrůdnou. Dejme ale lidem možnost se o tom přesvědčit ze slov samotného Hitlera. Přístup: "Je to strašné zlo, ale musíš mi to věřit, nesmíš si to sám přečíst a udělat si vlastní názor." je mi z principu velmi podezřelý.

+2/0
16.1.2012 23:33

nonick

Re: Nepochopím, jak může být v demokracii zakázána kniha!

tak snad chápeš, že nežiješ v demokracii...

0/0
17.1.2012 9:38

Hufo

nedivím se ádovi že zblbnul němce

kdo to dočetl do konce, tak musel mít mozek na kaši a už mu to nemohlo myslet. já to dočetl do půlky a už jsem nemohl, přeplácaná slátanina bez koncepce. to co šlo říct jedno uvětou, tak místo toho naspal knížku

0/0
16.1.2012 22:33

Petr_V

2000

Mám doma české vydání z roku 2000 a musím říct, že jako spisovatel by se Adolf asi neuživil. Těžkopádně psaný text, mnohdy o ničem, možná kdyby si jí měli možnost fašouni z celého světa přečíst (resp. nedočíst, protože to snad ani nejde :)) ), tak by se jim v těch vyholených kebulích možná rozsvítilo.

0/0
16.1.2012 22:05

mak1_re

Koukám, že nechápete rozdíl mezi demokracií a totalitou -

za totality byly zakázané knihy protitotalitních autorů, dnes jsou zakázány knihy, které by narušli správný vývoj šťastné multikulturní společnosti - je na tom snad něco nepochopitelného ???:-P

0/0
16.1.2012 21:35

Hufo

Re: Koukám, že nechápete rozdíl mezi demokracií a totalitou -

woe, ten tvůj idol hodlal zlikvidovat i nás, část vyhladit, část odsunout na východ na práci místo rusáků. ty multikulturo

0/0
16.1.2012 22:26

Tahle_zeme_neni_pro_poctivy

Re: Koukám, že nechápete rozdíl mezi demokracií a totalitou -

palil i meneinteligentni. takze bys byl mezi prvnimi!!

0/0
17.1.2012 5:31

svann

Re: Koukám, že nechápete rozdíl mezi demokracií a totalitou -

Ta kniha že by narušila nějaký vývoj.To asi těžko,na to nemá.

0/0
17.1.2012 8:27

george_wtf

Dalsia charta ?

Alebo iba disidentske-exilove dielko?

0/0
16.1.2012 20:52

capellen

Zakazovat knihu?

To už jsme na to jako ve středověku? Zhovadilost! Tímto se vlastně dělá neplacená reklama knize, bez níž by mnoho potencionálních kupců neprojevilo sebemenší zájem...

+5/0
16.1.2012 20:15

klacík

Re: Zakazovat knihu?

No já to právě čtu. Jsem asi ve 2/3. Naštěstí jsem v zemi, kde to není nesymslně zakázáno. Mé dojmy jsou asi takové. Straště těžký jazyk. To co se dá říct 3mi slovy řekne AH asi 15ti. Podle mě se snažil vyrovnat Ghetemu v rozvinutém jazyce.

Velice často se musím vracet, co je tou nekonečnou větou myšleno. Domnívám se, že knihu zakázali proto, že se s tím AH nemazlil a ukazal prstem na Židy a jejich sevření světa finančním zotročením. Nicméně těchto nařknutí je dnes na síti více než málo, jsou z celého světa častoktrát se nezakládají ani zdaleka na pravdě. Přesto nikdo tyto veby neblokuje, nezakazuje, snad jen monitoruje přístup IPAderes.

Tím že AH háže do jednoho pytle všechny Židy, tak si nemůže u férově a objektivně smýšlejicího člověka získat respekt. Ba naopak.

0/0
16.1.2012 21:06

klacík2

Re: Zakazovat knihu?

pokračuju z předchozího

Také jsem si všiml, že AH dává Germánům nadřazené vlastnosti nad jiné národy. Probírá míšení ras. Vždyť tomuto dneska nikdo normální nevěří.

Podle mě po válce knihu zakázali, aby se k ní pamětníci nemohli dostat snadno. Dnes je situace jiná a nikdo by tomu obsahu už nevěřil. Snad jen tomu, že svět ovládá finanční mafie(tzrv.banksteři), kteří mají povětšinou národnost právě židovskou. Hloupí lidé pak řeknou, že jsou všichni Židi ti špatní. Což je nesmysl. Bohužel, při pogromech to dycky ods.rali právě ti obyčejní Židé za ty jejich nenasytné a mocichtivé soukmenovce....

No ale taky si chci přečíst Talmud, že.... To je de facto to samé co Mein Kampf, akorát že slova Vůdce a Němec je tam zaměněné za slova Bůh a Žid.

Každopádně čekám, kdy mi objektivní příspěvek smažou...

0/0
16.1.2012 21:54

peanutka

Re: Zakazovat knihu?

Průšvih je, že dneska je těch hloupých, co ty jeho kecy žerou, až moc. To, že se jim alespoň minimálně stíží přístup k těmhle věcem je podle mě jedině dobře.

0/0
16.1.2012 22:22

peanutka

Re: Zakazovat knihu?

/ztíží, už je na mě asi pozdě:-)

0/0
16.1.2012 22:23

all_the_way

Re: Zakazovat knihu?

V podstatě se dá souhlasit s tím, co píšete. Jenom technická: Talmud jsou komentáře a výklady k Tóře. Je to v podstatě exegeze starého zákona z židovské perspektivy. Nemyslím si, že je to něco jako Mein Kampf.

0/0
16.1.2012 23:41

Hufo

Re: Zakazovat knihu?

no, když tě někdo každých sto let prožene po evropě, jaký si budeš pak pořizovat majetek? pole, statky nebo pytlík diamantů a akcie? s čím se tak lépe prchá? ;-)

0/0
16.1.2012 22:28

vidocqcz

hm

Zákaz prodeje jakékoliv knihy jen ukazuje, jak omezená společnost jsme. Jak nedospělá.

0/0
16.1.2012 20:13

Durika

A?

Ja mam Mein Kampf v kniznici uz roky. Kupeny v normalnom knihkupectve niekde na Obchodnej ulici v BA, vtedajsia cena 349 Sk,-. Pekna cierna vazba so zlatym pismom. Da sa kupit hocikde aj teraz. Nezblazim sa z toho.

0/0
16.1.2012 19:55

Lady Humussprey

Dobře rozumím, proč se naši pravicoví politici tak bojí

téhle knihy( mám ji doma též) Příliš moc lidí by si uvědomilo tu podobnoust Ádova stylu se stylem jejich.

0/0
16.1.2012 18:52

Já rád játra

Re: Dobře rozumím, proč se naši pravicoví politici tak bojí

Byl vydan uz nekolikrat. Dost obtizne se cte, je tam plno odkazu na malo zname nemecke realie ze zacatku 20. stoleti.

0/0
16.1.2012 20:14

Ejsí

Mi tady také máme komouše a Stalinovy výplody k dostání

tak proč to nevydat, nebo nezpřístupnit? Ať si to přečte kdo chce. Nebraňme historickému studiu.

Já bych do toho také ze zajímavosti nahlédnul. Co je na tom zájmu špatného?

Když je přístupná kdekoliv jakákoliv pornografie, tak proč ne i toto.

+2/0
16.1.2012 18:34

nekom

V ČR jsou zase volně k dostání

,,díla" Lenina a dalších komunistických zločinců a málokoho zajímají... Kdyby nebyl Mein Kampf zviditelňovaný podobnými kampaněmi, tak si na tu slátaninu z jiného historického období těžko někdo vzpomene, natož aby to kupoval...

0/0
16.1.2012 18:26

tmf

vydat

já bych si ho tedy nekoupil protože bych to nečetl, ale nevím proč by neměl vyjít. to je jak před pár lety, charta, charta, nikdo ji neviděl, ale měla se odsuzovat.

+1/0
16.1.2012 17:49

daaaanyyyy

Muj boj je verejne dostupny na internetu v cestine

i v anglictine, tak o co tady jde. Na Amazon.com lze objednat za 15 dolaru v tistene podobe. Tak jaka autorska prava? Nekdo to vydavat muze a jiny ne? Jak to?

+1/0
16.1.2012 17:28

bojimbojim

hahahaha

Dalsi kouzelne uzasny slovicko REPRINTY ;-D.Vy uz jednou zblbnete z te CESKE ANGLICTINY ;-D.

0/0
16.1.2012 17:02

tmf

Re: hahahaha

to víš, musí být in

http://finance.idnes.cz/byzy-celinz-dedlajn-ochutnavka-nejcastejsich-pojmu-manazerstiny-p95-/podnikani.aspx?c=A111229_1707796_podnikani_zuk

0/0
16.1.2012 17:48

Pajus

Četl to někdo??

U nás je to k zapůjčení v knihovně, ale slyšel jsem, že je to stejně brak ;-)

0/0
16.1.2012 16:57

Sharpe

Re: Četl to někdo??

To se proste neda cist. ja nechapu, ze to zakazuji, naopak bych to doporucoval, aby kazdy videl jaka je to slatanina a blbost. Jedine snad co se mi libilo, je dukaz, ze japonci nikdy nebudou schopni vyrobit automobil. Skoda ze japonci Adu neposlechli

+6/0
16.1.2012 17:01

Sanjuro

Re: Četl to někdo??

přesně tak - nebetyčná kravina...o to absurdnější ty zákazy jsou

0/0
16.1.2012 18:00

wiliz II

Re: Četl to někdo??

Co je to hloupý příspěvek?! Japonci uměli už před rokem 1939...

+3/0
16.1.2012 19:38

Sharpe

Re: Četl to někdo??

Je videt, ze si necetl Mein Kamf

0/0
17.1.2012 4:23

Kocour Mikeš a jeho Nácíček

Re: Četl to někdo??

Číst se to nedá, ale jsou tam zajímavé pasáže. Např.kapitola 'Propaganda'.

0/0
16.1.2012 20:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.