Diskuze

RECENZE: Král Lear v Národním je zahleděný do sebe

Král Lear v Národním divadle je příjemně provokativní a nekompromisní. Režisér Jan Nebeský zcela rezignoval na příběh a vytvořil obrazovou koláž na téma stárnutí, ztráta moci, pozice v životě a nakonec i důstojnosti. Výsledek však moc nefunguje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AJ

astrudina

19. 11. 2011 19:29
Divadlo je jen jedno a buď je dobré nebo špatné

To špatné odpudí diváka. Národní divadlo to začalo už Babičkou, ze které lidé houfně odcházeli, hlavně když na představení přivedli děti či vnoučata:-(

Černý nebo Nebeský se mohou zaklínat "uměním, posláním, moderním pojetím, nechápavým divákem", ale prostě je to špatné divadlo a lidi na to nebudou chodit. Experimentujte si na malé scéně a pokud možno za svoje, a neparazitujte na slavných jménech a slavných dílech!!!

Viděla jsem před sedmi lety Krále Leara s panem Pechou, s paní AMbrovou, Kaplanovou (divadlo Husa na provázku) - a to byl Lear!! Poprvé v životě mě tento kus nenudil, věřila jsem jim každé slovo, s Pechou jsem plakala a na konci, při děkovačce jsem představitelky dvou špatných dcer nenáviděla (chviličku, byl to jen pocit) a to je pravé divadlo. Takové se hrálo za Shakespeara a hraje se i dnes.

Dobré divadlo - tomu lidí porozumí, bohužel v ND to nenajdou.

Černý a Dočekal - ven!

0 0
možnosti
MV

LLucrezia

19. 11. 2011 7:46
Na vlastní oči

Asi nejhorší Král Lear, kterého jsem kdy viděla..

Souhlasím s tím, že herci hrají jako o život, ale špatnou inscenaci nezachrání..

Svůj dojem bych shrnula takto:

1. Kdo nevidel Krále Leara, nepochopí, o čem vlastně příběh je

2. Inscenace připomíná typově inscenaci "Lesní panny" Kendyho a Štěpána Šafránka z Básníků. Nic nesmí zůstat původní!

4. Zbytečný laciný humor, zbytečná nahota herců. 5. Viděla jsem Krále Leara nekolikrat, na Hradě i v podání ochotniku, ale tenhle byl spolehlivě nejhorší..

0 0
možnosti
VM

grey003

18. 11. 2011 18:55
Král Lear

Představení jsem neviděl a patrně také neuvidím, takže jen v obecné rovině. Pokud má režisér chuť experimentovat se zavedeným a ctěným klasikem až do té míry, že původní autor se ztrácí, vytrácí a je až k nenalezení a k nepoznání, pak je lepší napsat novou hru, s novým názvem a připsat k ní, že hra vznikla na motivy atd.atd. s uvedením jména původního autora. Pak se původní autor nemusí ze záhrobí obtěžovat se strašením, případně i rotováním či jiným obracením v hrobě.

0 0
možnosti

fufee

18. 11. 2011 13:36
není to hamlet, ale

...něco je shnilého v divadlu českém.:-P

0 0
možnosti

orinka3

18. 11. 2011 15:37
Re: není to hamlet, ale

prostě - nepřestanou přetvářet, dokud nevyženou posledního trpělivého diváka;-D

0 0
možnosti

orinka3

18. 11. 2011 13:04
a co je na starém dobrém Learovi špatného?

Nechápu snahu avantgardních režisérů za každou cenu překopat něco, co až dosud dobře fungovalo. Nejde o líbení se publiku, jde o sdělení, spoluprožívání obecenstva s dějem i herci. Takové představení, kdy není jasné, o co a o koho jde, si můžou umělci odpustit. A doufám, že Wilda ho přijde v noci strašit!! Bude za co.;-D

0 0
možnosti
TM

TerezazMoravy

18. 11. 2011 18:48
Re: a co je na starém dobrém Learovi špatného?

Přesně tak!!! Po shlédnutí traileru jsem se úplně vyděsila, co je to zase za ptákovinu :-( (pardon - ''umění'').....ráda bych zase po čase zašla do divadla na klasického Shakespeare, ale jaksi není na co - všechno je dneska děláno jako odporné (rádoby asi ''novodobé a moderní'') sci-fi :-(

0 0
možnosti