- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To špatné odpudí diváka. Národní divadlo to začalo už Babičkou, ze které lidé houfně odcházeli, hlavně když na představení přivedli děti či vnoučata
Černý nebo Nebeský se mohou zaklínat "uměním, posláním, moderním pojetím, nechápavým divákem", ale prostě je to špatné divadlo a lidi na to nebudou chodit. Experimentujte si na malé scéně a pokud možno za svoje, a neparazitujte na slavných jménech a slavných dílech!!!
Viděla jsem před sedmi lety Krále Leara s panem Pechou, s paní AMbrovou, Kaplanovou (divadlo Husa na provázku) - a to byl Lear!! Poprvé v životě mě tento kus nenudil, věřila jsem jim každé slovo, s Pechou jsem plakala a na konci, při děkovačce jsem představitelky dvou špatných dcer nenáviděla (chviličku, byl to jen pocit) a to je pravé divadlo. Takové se hrálo za Shakespeara a hraje se i dnes.
Dobré divadlo - tomu lidí porozumí, bohužel v ND to nenajdou.
Černý a Dočekal - ven!
Asi nejhorší Král Lear, kterého jsem kdy viděla..
Souhlasím s tím, že herci hrají jako o život, ale špatnou inscenaci nezachrání..
Svůj dojem bych shrnula takto:
1. Kdo nevidel Krále Leara, nepochopí, o čem vlastně příběh je
2. Inscenace připomíná typově inscenaci "Lesní panny" Kendyho a Štěpána Šafránka z Básníků. Nic nesmí zůstat původní!
4. Zbytečný laciný humor, zbytečná nahota herců. 5. Viděla jsem Krále Leara nekolikrat, na Hradě i v podání ochotniku, ale tenhle byl spolehlivě nejhorší..
Představení jsem neviděl a patrně také neuvidím, takže jen v obecné rovině. Pokud má režisér chuť experimentovat se zavedeným a ctěným klasikem až do té míry, že původní autor se ztrácí, vytrácí a je až k nenalezení a k nepoznání, pak je lepší napsat novou hru, s novým názvem a připsat k ní, že hra vznikla na motivy atd.atd. s uvedením jména původního autora. Pak se původní autor nemusí ze záhrobí obtěžovat se strašením, případně i rotováním či jiným obracením v hrobě.
prostě - nepřestanou přetvářet, dokud nevyženou posledního trpělivého diváka
Nechápu snahu avantgardních režisérů za každou cenu překopat něco, co až dosud dobře fungovalo. Nejde o líbení se publiku, jde o sdělení, spoluprožívání obecenstva s dějem i herci. Takové představení, kdy není jasné, o co a o koho jde, si můžou umělci odpustit. A doufám, že Wilda ho přijde v noci strašit!! Bude za co.
Přesně tak!!! Po shlédnutí traileru jsem se úplně vyděsila, co je to zase za ptákovinu (pardon - ''umění'').....ráda bych zase po čase zašla do divadla na klasického Shakespeare, ale jaksi není na co - všechno je dneska děláno jako odporné (rádoby asi ''novodobé a moderní'') sci-fi