Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kytarista Satriani zažaloval Coldplay, že mu ukradli píseň

Britská kapela Coldplay, která patří k favoritům letošních cen Grammy, bude čelit obžalobě z plagiátorství. Z okopírování své písně ji obvinil u losangeleského soudu rockový kytarista Joe Satriani.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

The.Edge

Originál

Nutno dodat, že Satrianiho originál zní mnohem lépe, než ta ukňouranost v podání britských hošíků.. Média by se nad sebou měla zamyslet a přestat nás ustavičně bombardovat poprockovými průměrnostmi z ostrovů.. 

0/0
6.12.2008 12:59

Reakturek

Re: Originál

Satriani je prostě Satriani. R^ Vykrádá se vźude z všechno. I tahle podobnost není rozhodně náhodná:

http://www.youtube.com/watch?v=tU7K_m4QdpM

http://www.youtube.com/watch?v=2Ko4jkxn3mE&feature=related

0/0
10.12.2008 21:12

kickoff

VIVA LA VIDA

nuzne na tom je ze podle coldplay ma byt pisnicka viva la vida jejich nejlepsi co kdy udelali a  i nejlepsi na svete a naopak to vypada ze to bude nejslavnejsi plagiat na svete buhvi kolik dalsich srackovych kapel z ruznych prdeli sveta se prihlasi o autorstvi a vy lide z tohoto fora si udelate zase dobre jak je poplivete;-D ja rikam jedine podobnost mi se satrianim  a creeky boards prijde jen velmi mala s alizee je teda hodne velka ale porad tuhle melodii a aranzma nejlip zpracovali a je to bozi song:-)R^ ale bude jeste sranda jak to dopadne

0/0
6.12.2008 10:20

kluk jak dub nebo buk, to je fuk

Re: VIVA LA VIDA

naopak mě se ta píseň nelíbí, nikdy sem jí nedoposlouchal do konce, je mi prostě proti srsti, navíc ten povyk co se kolem celých coldplay vyrojil vůbec nechápu a leze mi na nervy, bohužel uniknout tomu dost dobře nejde... pak tu máme kapely, o kterých se říkalo, že chtějí být jako coldplay (viz. např. keane, snow patrol), s každým jejich albem je stokrát větší zábava... i just never gonna understand this whole coldplay thing... :-/

0/0
6.12.2008 11:31

dooosa

Re: VIVA LA VIDA

Pomuzu ti s tvym dilema v nicu: spis to bude BUK, v tvym pripade...nebo spis BUCEK...

0/0
6.12.2008 12:11

T_x_y

nic nového

"Celá potíž je v tom, že je málo tónů! Všechny tónové kombinace byly už vyzkoušeny. A posluchač ani nechce, aby nová píseň byla úplně nová. Aby si ji oblíbil, musí mu být aspoň povědomá. Jinak mu může být taky pěkně hnusná..." viz Jaroslav Uhlíř v pořadu Šimka a Grossmana

0/0
6.12.2008 10:00

Kapitán Hollister

Re: nic nového

To sis trochu poplet- v době, kdy Uhlíř tyhle věty vyřkl byl už Grossmann 10 let po smrti. Ale u Šimka vpořadu Zavěstě prosím, volá Semafor to bylo, tos trefil, rok 1981, na LP vinylu vyšlo až 1985.

0/0
6.12.2008 10:38

jahodove_ticho

Re: nic nového

R^

0/0
6.12.2008 12:16

JTB

Jedna píseň, jeden autor, dva žalobci...

...to nám dává tři psy na jednu kost. Že oni to vlastně opajsrovali od Satrianiho Creeky Boards?;-D Teď vážně - podobnost s Creeky Boards velmi malá, prostě poprock. V něm už toho moc vymyslet nejde. A to samé vlastně platí i o tom novém nařčení, prostě někdo zahrál kdysi pár podobných riffů a teď si přihřívá polívčičku. Vzhledem k množství produkce na celém světě mi přijde normální, že se taková podobnost vyskytuje. Jestli je autorské dílo třeba i šest po sobě zahraných akordů, tak to potěš...

Coldplay jsou přes všechnu svou rozvařenost a vyměklost posledních alb pořád velmi pozitivním zjevem na popové scéně. Kdo ale pamatuje jejich první řadovku Parachutes, ten už je trochu zklamaný, protože jedině tam měli pár skutečně silných věcí. Ale jestli je někdo ovlivnil, tak to jsou U2 a Radiohead zároveň, protože obojí tam svým způsobem cítím, ale to už teprve není plagiace.

0/0
6.12.2008 3:17

flames828

Re: Jedna píseň, jeden autor, dva žalobci...

Pouštěl sis to video vůbec? Tu se nedá mluvit o žádných ´pár stejných riffech´, ta předloha stoprocentně odpovídá žalovanému hitu.

0/0
6.12.2008 10:07

JTB

Re: Jedna píseň, jeden autor, dva žalobci...

Moment - mluvíme o tom asi minutovém videu s návodným a "nezaujatým" komentářem autora? V něm je skutečně pár vteřin stejných, nic víc.

0/0
6.12.2008 11:11

jahodove_ticho

Re: Jedna píseň, jeden autor, dva žalobci...

ty asi budeš absolutně hluchej, hraješ na nějaký hudební nástroj vůbec?

0/0
6.12.2008 12:15

flames828

Re: Jedna píseň, jeden autor, dva žalobci...

Pár vteřin? Cože? Máte uši na boku hlavy, tam co je mám já?

0/0
6.12.2008 14:48

dooosa

Re: Jedna píseň, jeden autor, dva žalobci...

Podobny to je, ale rict ze to "stoprocentně odpovídá žalovanému hitu" muze jen zaujatej clovek...

0/0
6.12.2008 12:14

The.Edge

Fuj..

Kdo viděl v sobotu Gamma Ray na MOR, tak v porovnání s Coldplay má o srovnání o technice jednotlivých členů na hudební nástroje jasno.. Nevím, jak se tito ukňouranci mohli vyšvihnout... A přirovnávat je k U2 můžeme jen v tom případě, že vykrádají riffy Edge...

0/0
5.12.2008 22:55

Kapitán Hollister

Re: Fuj..

R^

0/0
6.12.2008 10:39

Yaroukh

Re: Fuj..

Srovnávat kapely může fakt jedině úber-blb. Takže ti k tomuto titulu gratuluji.

0/0
6.12.2008 12:15

The.Edge

Re: Fuj..

Další ďábel za klávesnicí.. Reagovat na paradigma je občas problém.. Utěšujte se dál Martinovým vokálem a žije mimo kvalitativní realitu...

0/0
6.12.2008 12:53

Mik8

naprosto stejný

Jo, jednoznačně ukradený. :-/

0/0
5.12.2008 21:52

Kei: stejně tě mám rád, cenzore!

Re: naprosto stejný

Od Creaky Boards zcela jednoznačně. :-/

0/0
5.12.2008 22:29

Kei: stejně tě mám rád, cenzore!

Joe s prstem v zadku...

...je pořád lepší muzikant než tihle geláčci... :-©

0/0
5.12.2008 21:39

Kei: stejně tě mám rád, cenzore!

...

Za prvé U2 a Coldplay, to je jako Chinaski a Heavy Metal ;-D

Za druhé - Satriani má spoustu takovýchto melodií, přecejen ty desetiminutové preludie něco vygenerují, takže se vykrádá snadno, ale v tomto případě bych řekl, že to není kopie.

0/0
5.12.2008 21:35

dnb

LOL

kdo by to do těchto No name z británie řekl, že..;-D(Y)

0/0
5.12.2008 20:25

cinsky_buh_srandy

já tady ty věci neposlouchám

ale Joe si karieru vybudoval svou pílí, talentem a hlavně originalitou. ostatně, je vidět úroveň té světoznáme soutěže. cenu může vyhrát kdejakej podvodník a porota se nad tím ani nepozastaví. vlastně, proč taky, hlavně že se točí prachy :-P

0/0
5.12.2008 20:13

Malahan

Chytrolíni

Ani bych se nedivila, kdyby většina zdejších přispívajících slyšela třikrát z rádia Viva la Vida, doslechli se, že vede hitparádu a okamžitě jsou největší znalci Coldplay. Takových se teď poslední dobou vyrojilo... (Y) Hezký večer.

0/0
5.12.2008 19:54

jahodove_ticho

Re: Chytrolíni

já k nim patřím už od roku 1998. Co Ty nanynko, kdy ses poprvý doslechla o Coldplay v ESU? )))

0/0
5.12.2008 20:00

kickoff

VIVA LA COLDPLAY

coldplay toho dokazali za svou eru hodne a pravem jim patri titul nejlepsi skupina soucasnosti a kdyz nekdo rika ze jejich melodie jsou ucajdane neuznate aspon ze coldplay, at uz to ukradly nebo ne, maji nejlepsi aranzma, text a celou atmosferu kolem tehle melodie? nikomu neberu nazor, ale kdo rika ze jejich hudba je unyla a ucajdana nerozumi hudbe 

0/0
5.12.2008 19:22

jahodove_ticho

Re: VIVA LA COLDPLAY

souhlasím, nejlepší čórkaři moderního poprocku :))))

0/0
5.12.2008 19:59

xlb2

Re: VIVA LA COLDPLAY

nejlepsi kapela soucasnosti????? tak to je fucked joke!

0/0
5.12.2008 22:42

Nuthseller

Re: VIVA LA COLDPLAY

Mozna jsi chtel napsat "fucked up joke"?! Protoze vopichany vtip zni opravdu smesne :)

0/0
6.12.2008 6:34

flames828

Re: VIVA LA COLDPLAY

Od člověka, který obhajuje Coldplay, zní ta fráze o unylosti, ucajdanosti a hudební neznalosti navýsost legračně.

0/0
6.12.2008 10:09

kickoff

Re: VIVA LA COLDPLAY

nekdo je rad ma nekdo ne vzhledem k tomu ze muj zivot se okolo hudby toci tak si myslim ze ji rozumim a fraze o unylosti a ucajdanosti zni tak stejne smesne jako kdyz odpurce coldplay hani jejich praci ptz by treba radeji videl na jejich miste sveho idola...nebo kdovi ale tezko je muzete soudit kdyz je znate jen podle pisnicek za radia.                                                                                                                                   

                                                                                           Obhajce Coldplay

0/0
6.12.2008 15:23

Kazimator

překvapení?

Snad jsme si všichni všimli že tak deska je všechno, jenom ne originální, je to normální kýčovitý ucajdaný popík (a ano, když je nálada tak si to i poslechnu) a v něm je toho moc vymyslet nedá. Takže překvapuje někoho že základem neorgininální desky je kopie? Ona to už vlastně samo implikuje,že? :o)

0/0
5.12.2008 17:38

mindwarp.cz

čórkaři

Jsou to jasný čórkaři od začátku, udělali si kariéru na buhvíčem co vzali buhvíkomu. Už když se kouknu na ty jejich fotky, takový zarostlý cigoši, novodobí kolotočáři. Nemyslete si, dneska stačí dobrá technika a udělat si někde jméno a pak stačí jen krást a člověk nemusí umět ani zpívat, ani hrát na klávesy, vše lze ukrást a pozměnit synteticky přes počítače a drahé synthetizéry. Tak si myslím, že to dělají právě Coldplay. Možná jen zpěv je jejich, jinak podklady jsou změněné cizí skladby. Pro normálního posluchače je těžké rozeznat part, který se hraje sólově na kytaru, od mohutného syntetického zvuku spolu s hlasem. Proto v tom videu je to poznat dokonale až když to hraje najednou. Jsou to prostě prevíti. A vůbec to je denska podstata úspěchu - něco se někomu jednou podaří, tak to deset dalšcíh okopíruje a postaví na tom třeba ještě lepší kariéru. Víceméně takhle v jistém ohledu fungují všichni DJs, ale Coldplay na tom rýžují nesčetně víc peněz.

0/0
5.12.2008 17:31

elektri

Re: čórkaři

že tě to "Jindy" baví, dělat ze sebe kreténa na všech diskuzích, ty se prostě mermomocí musíš jednou zesměšnit před uplně celým národem.

obraty typu: "vše lze ukrást a pozměnit synteticky přes počítače a drahé synthetizéry" jsou hodné 80ti letého důchodce, co neumí ovládat ani kalkulačku a ne člověka, který se na svém webu (který tu v rámci dosažení totálního zesměšnení uvádíš), prezentuje jako člověk, co dělá hudbu komerčně na zakázku.

tebe to snad musí bavit;-(

0/0
5.12.2008 23:47

JTB

Re: čórkaři

;-DR^

0/0
6.12.2008 3:20

mindwarp.cz

Re: čórkaři

Alfe, nevim co proti mě zrovna máš nebo co ti přelétlo přes nos. Já Coldplay nemám rád, to zaprvé. A co jsem slyšel to srovnání v tom videu, je to tak, jak píšu. Normální člověk těžko rozlišuje sólo na kytaru od změněné syntetické věci, kde jsou synťáky a hlas a sólíčko zmizelo. To je asi důvod, proč na to přišli až teď. Jestli je něco směšné, tak reklama, co běžela v rádiu, než sem Coldplay nedávno přijeli "Do Česka přijíždí nejlepší kapela světa Coldplay". Sorry, ale tohle fakt ne, takové sebevědomí od pár ulhaných cigošů. BTW, nevim vůbec co na mě útočíš, rozumíme tomu snad oba ne? A na Ezone diskutujeme normálně, tak co sem přetahuješ nějaké osobní útoky? Neser hele, jestli je Coldplay tvoje nr. 1, tak si s tím běž někam. Já prostě nesnáším kradení cizích songů, nesnáším mixování cizích songů, je to moje dogma, to je moje věc a ty mě kvůli tomu nech na pokoji. Pokud jsi narážel na moje útoky na DJs, tak je dlouhodobě známo, že je nesnáším.

0/0
6.12.2008 8:29

slezsky

Re: čórkaři

Tak tenhle příspěvek to vyhrál :-). Co to ze sebe bliješ? Byl jsi vůbec někdy na nějakém koncertu? Kapela live zní vždy jinak než na albu. Od toho se taky koncerty pořádaj. No a ta poznámka o cigoších, kolotočářích a nevím o čem ještě, to už ani nekomentuju :-). Podle tebe všichni muzikanti tvoří svou hudbu na počítačích a koncerty pak předstíraj. No jen jestli nejsi jeden z těch djs ;-D. Raději sebou hoď o zem a nekritizuj lidi, kteří v životě něco dosáhli :-P

0/0
6.12.2008 12:44

mindwarp.cz

Re: čórkaři

Nemám rád Coldplay, máš s tím problém? Je dost očekávaná reakce, že pokud vyjádřím něco negativního na adresu Coldplay, že mě ti, co to mají rádi, nebudou mít rádi a budou mi nadávat. Chováš se přesně tak, podle očekávaného schematu. Že něčeho dosáhli, fajn, Kelly Family také něčeho dosáhli a nemám je rád, je to moje věc, mohu jí však veřejně sdělit a říct i, proč to nemám rád. Moje svobodné právo a tvoje právo je, mi za to nadávat. Posluž si. Abych ti řekl pravdu, tak bych nechtěl být Coldplay, ani nikdo jiný, jestli někomu jde o slávu a úspěch, tak ne mě. Přeber si to v hlavě a nedebatuj semnou na této úrovni. Ačkoliv i to je tvoje právo. Nicméně pokud chceš takto urážlivě pokračovat, nebudu odepisovat. Toto mi nepřipadá jako debata, pokud si chceš bránit Coldplay, tak ne u mě, já je mít rád nikdy nebudu, to je boj s větrnými mlýny. Uznávám spoustu úspěšných hudebníků a že ne Coldplay, tak proto jsem idiot? Nemyslím si, je to jen mým vkusem, s tím nenechám cizí lidi nijak laborovat.

0/0
6.12.2008 13:30

slezsky

Re: čórkaři

Tak si ještě jednou přečti cos napsal :-). Pak pochopíš mou reakci ;-D

0/0
6.12.2008 18:33

PAVEL5

no ne

koukán že milovníci Evy s Vaškem vyrazili na křížovou výpravu proti těm hrozným Coldplay  ;-D

0/0
5.12.2008 16:50

pánbůh německy hudební nástroj

Re: no ne

Eva & Vašek = Coldplay!

0/0
5.12.2008 17:28

HonyaDj

Re: no ne

Taky mi to tak přijde... Ne, že bych nějak uznával Coldplay, ale těžko je můžu odsuzovat za jejich muziku... A zdejší příspěvky jsou fakt k pousmání... Když tu někdo někoho uráží hláškou "ty posloucháš coldplay", tak je to normlní idiot, ale pokud se ten druhý urazí, tak je ještě větším hlupákem...

0/0
5.12.2008 19:18

steviee

A co Computer Love?

Computer Love ukradli taky - http://www.youtube.com/watch?v=C0rYO1GDyis&feature=related

0/0
5.12.2008 16:40

jahodove_ticho

Re: A co Computer Love?

Anebo Alizee... koukám, že tahle melodie je vomletá jak Agáta Hanychová :)))

http://www.youtube.com/watch?v=c6m9mMCxr6w

0/0
5.12.2008 20:01

JTB

Re: A co Computer Love?

Pokud vím, tak tady je to využito oficiálně. A taky je to z toho poznat, že tady jde víc než o náhodu, protože ty dvě žaloby jsou pro několikasekundovou podobu, zatímco tady jde de facto o minutu. Kraftwerk souhlasili.

0/0
6.12.2008 3:24

Plch2

Je to jasné

Satriani melodii ukradl skupině Sqeuaky Boards.

0/0
5.12.2008 15:44

booran

Má bývalka mě jednou nařkla, že poslouchám Coldplay

No hůř mě urazit nemohla! Je to ucajdané, nudné.. Šit!(Y);-ORv

0/0
5.12.2008 15:36

kluk jak dub nebo buk, to je fuk

Re: Má bývalka mě jednou nařkla, že poslouchám Coldplay

R^R^R^R^:-/

0/0
5.12.2008 16:41

Kapitán Hollister

Re: Má bývalka mě jednou nařkla, že poslouchám Coldplay

R^

0/0
6.12.2008 10:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.