Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bruselu se znelíbil monopol autorských svazů v Česku

Evropské komisi se nelíbí monopol ochranných autorských svazů v Česku a Maďarsku. Oběma zemím proto zaslala takzvané odůvodněné stanovisko, na které musí odpovědět do dvou měsíců. Pokud se Bruselu nebude reakce českých úřadů líbit, hrozí jim jednání u Evropského soudního dvora v Lucemburku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honzajaka

kdyby té

naší hudební mafii někdo konečně šlápnul na krk

na co chtějí zvukaři prachy, když neumí udělat solidní zvuk nikde

0/0
30.11.2008 12:35

petrnew

Blázni se radují

Blázni se radují, že se jedni výběrčí státem posvěceného výpalného hádají s druhými. A zatím v tichosti rozjíždí úspěšné soudní spory další vyděrači - Ochranná asocia zvukařů - autorů, zkráceně OAZA. A kdop bude z této oázy pít je jasné. Jdou do toho hoši tvrdě - např. za jednu přípojku v televizním kabelovém rozvodu chtějí 39 haléřů měsíčně. Za TV přijímač v hospodě 52 Kč/měs., za rádio + za třetí a každý další reproduktor 32 Kč/měs., za barco 220 Kč/měs, za projekci nebo zvukově obrazový přístroj s úhlopříčkou nad 2 m  440 Kč/měs. Atd. :-©:-©

0/0
29.11.2008 19:51

mutantmutant

autorský poplatek

a já sem myslel že tím autorským poplatkem nebo jak se to jmenuje co vybírají za nový nosiče i USB paměti sem si předplatil autorský práva ke všemu co si tam od kudkoliv zkopíruju :-P

0/0
28.11.2008 13:31

rezistin

Už byl nejvyšší čas,..

že někdo konečně začal dělat s vydřiduchy pořádek.V tom slavném autorském svazu uz téměř nejsou autoři,ale je hlavně plný hladových dědiců,kteří byť k dílu   ruku nepřiložili,tak chtějí pořád hrabat houšť.Pro jejich nenažnanost je hudba,film a vůbec umění předražené a mnoho lidí si jeho koupi nemůže dovolit.Zvýšit autorské práva na 50 let,to nebyl příliš moudrý počin.Potom se ale nedivme,že existuje množství pirátských kopií.Je to vlastne jediná možnost,jak se k dílu dostat,když nedisponujete nacpanou šekovou knížkou.;-D:-P

0/0
28.11.2008 9:25

Merk

Re: Už byl nejvyšší čas,..

A čím konkrétně ten pořádek začal dělat? Protože o tom daný článek a aktivita EU rozhodně nejsou. Jinak možnost je tu normální a stejná, jako byla po celá deseti a staletí v minulosti - poku dmě nějaké dílo zajímám, koupím si ho. Nacpanou šekovou knížku na to potřebuje jen duchem chorý hromaditel. Rv

0/0
28.11.2008 14:28

Zubrsu

Konečně "přátelé" z OSA začnou mít také těžké spaní....

...aneb na každou "sviňi" se někde vaří voda.....;-D;-D Jen tak dál a houšť, ještě by to chtělo "probrat" , ČEZ,Poštu,RWE...šoková terapie mnohdy zabírá lépe....:-P

0/0
28.11.2008 5:02

MychalB

Re: Konečně "přátelé" z OSA začnou mít také těžké spaní....

No, já bych se předčasně neradoval. Nebude OSA česká, začne vybírat OSA zahraniční. Nebo, a to pokládám za nejpravděpodobnější, budou kasírovat obě :-/

0/0
28.11.2008 8:34

MiroTR

Re: Konečně "přátelé" z OSA začnou mít také těžké spaní....

A budou inkasovat i za papíry do tiskáren ?

0/0
28.11.2008 9:08

czech64

Re: Konečně "přátelé" z OSA začnou mít také těžké spaní....

i za toaletni protoze se da na nej psat

0/0
28.11.2008 9:53

goober

OSA, Dilia

Nám už dva měsíce zdržují vydání zpěvníku s CD pro děti, kde jsou zhudebnělé básně českých básníků. Chtějí z vás vysát co nejvíce, ale sami nejsou ani schopni říci, jakou smlouvu použít, kdo koho zastupuje, jak vyřešit autorská práva některých osob, atd.

Těšili jsme se na to, co děláme, těšily se školy, knihovny, které si to již objednaly. Dnes jsme díky těmto dvěma "agenturám" ve stavu, že k tomu máme pomalu již odpor.

Děkujeme OSA a Dilia, že pomáháte české kultuře!

0/0
28.11.2008 1:34

MiroTR

Re: OSA, Dilia

No, pokud vím, oni nechtějí pomáhat kultuře. Chtějí pomáhat sobě ! 8-o

0/0
28.11.2008 9:09

Tomáš Horký

Vypráskat

Parazity typu OSA vypráskat! Nejraději by vybírali výpalné i za toaletní papír, protože by si na něj někdo mohl chtít poznačit text písně.

0/0
27.11.2008 23:39

Flynn

Re: Vypráskat

A jo, to by mohli, neb soucasna produkce stejne z valne casti stoji za kakani...

0/0
28.11.2008 8:26

flames828

...

Není možné, po pěti letech v EU první pozitivní zpráva z Bruselu EUV

0/0
27.11.2008 23:01

Zubrsu

Re: ...

R^

0/0
28.11.2008 4:59

Larrax

Možná by nám přece jen měl vládnout Brusel

zdá se, že tam mají rozum nebo se ta armáda úředníků uplácí hůř, než u nás ?

0/0
27.11.2008 22:55

palok59

Re: Možná by nám přece jen měl vládnout Brusel

dovoluji si trošku zapochybovat - v článku je psáno, že podnět podal konkurenční ochranný svaz, ve snaze proniknout na český trh. Nepochybuji o tom, že tato konkurence určitě vyslala své "lobbisty". aby bruselští úředníci začali konat. A dále nsdílím optimismus dalších diskutujících, neboť to, že OSA přijde o monopol v žádném případě neznamená, že dojde k nějaké nápravě vůči spotřebitelům. Pronikne-li sem nějaká konkurenční společnost, nepochybně přijme praktiky českéhío OSA, neboť to bude pro ně výhodnější. Jako příklad uvádím např. banky, cestovky, ...... které pronikly ze zahraničí na náš trh. V cizině si zdaleka nedovolí to, co běžně praktikují u nás.

0/0
28.11.2008 7:57

Azarael

všechny tyto organizace bych zrušil

kromě rejžování peněz nic prospěšného nedělaj a jen činí dražšími média elektroniku atd. jejich činnost je neopodstatněná a protiprávní nevím proč bych měl platit autorská práva za prázdné médium když si na něj uložím svojí tvorbu a od svazu nedostanu ani floka:-P

0/0
27.11.2008 21:46

Larrax

Re: všechny tyto organizace bych zrušil

Já to chápu jako legalizaci kopírování. Když musím platit za možnost nahrát na jakékoli médium film nebo hudbu, tak bych byl sám proti sobě, kdybych to neudělal. Jednou za to platím, tak co?

0/0
27.11.2008 22:57

Racky

Re: všechny tyto organizace bych zrušil

Jenže bohužel platíme jen za možnost zkopírovat si zákonem povolenou jednu kopii zakoupeného nosiče pro vlastní potřebu. Tak jsem to pochopil. Takže OSA je zlodějina jak "žena od čuníka" .. holt vlivný lidi si prosadili výdělek za nic. A okrádají slušný lidi naprosto nehoráznym ale v čechách běžnym způsobem. Ale nemá smysl se rozčilovat. Stejně s tim nic nenaděláme. Okrást se nechat prostě musíme. Zákon nám to ukládá.

Jen by mě zajímalo, který politici z toho tolik těží, že to bylo schálený. A proč s tim hlavně nikdo vůbec nic nedělá. Přitom za každé prodané prázdné DVD má OSA 1Kč. Za pevnej disk se platí cca 0,5Kč/giga = 20-160Kč/disk, flashka 12-1200 Kč/giga. To vyjde levnějš nechat si jednou ročně ukrást mobil.

Pane Jando, styďte se !!

0/0
28.11.2008 0:18

EWCZ+

A co Intergram?

0/0
27.11.2008 20:49

xlb2

Re: A co Intergram?

ten spravuje dila audio-vizualni. to vis, musi se jich napakovat co nejvic ;-D

0/0
27.11.2008 21:05

Azarael

Re: A co Intergram?

jo a teď se chtěj pakovat i zvukaři, a za chvíli zavedou poplatky za každej funkční mozek protože může přechovávat autorsky chráněný obsah a proto musí být zpoplatněn:-©

0/0
27.11.2008 21:49

m.lukas

Nečum

Jen autorský svaz nechte být, vybírají od nás peníze pro naše dobro. Stejně tak i autorizační poplatky nechte, možná bych je i zvýšil, podle mně je málo za 16 GB flash disk platit jen 192,- Kč  jako autorizační poplatek, za každé CD i DVD 1,- Kč. Zvýšit, zvýšit, zvýšit ať se mají dobře. (Y)

0/0
27.11.2008 20:30

bude to tak

Re: Nečum

Máš pravdu, moc ze za tu pohádku omlouvám;-(

0/0
27.11.2008 20:34

m.lukas

Re: Ne

Možná bysme jim měli nějaké peníze poslat jen tak, OSA, AO, PHE, Česká televize, kadému asi zřídím trvalý příkaz ať na to nemusím myslet. Miluju vyhazovat peníze za nic. V

0/0
27.11.2008 20:41

bude to tak

Re: Ne

Nejelegantnější by bylo sdružit všechny muzikanty a jiné umělce v ČR a získat je pro myšlenku posílat OSE peníze jen takR^R^R^R^

Zajímalo by mě, jak OSA zobrazuje ve vyúčtování peníze, které se vybraly za užívání děl autorů, kteří se u OSY nezaregistrovali. To dělá ročně statisíce, nebo spíš zcela jistě miliony a musí to být v účetnictví vidět?8-o

0/0
27.11.2008 21:05

ataman1

Re: Ne

víte co s nimi dělá - nechává si je. to vám můžu říct se 100% jistotou. Já i kolegové z kapely jsme autory, naše písničky se hrají v rádiích, prodávají na CD ... a žádné peníze od OSA jsme NIKDY NEVIDĚLI !

Je to banda darmožroutů. Zrušte je už proboha !!!!! :-©

0/0
27.11.2008 23:11

MiroTR

Re: Ne

No, hlavně že dostávají peníze za Vaše vystupování. O to jde. :-(

0/0
28.11.2008 9:13

Merk

Re: Ne

A udělal jsi někdy něco pro to, abys ty peníze dostal? :-/

0/0
28.11.2008 14:29

Larrax

Re: Nečum

správně, ovšem pak nezbývá, než povině kopírovat a kopírovat ... tak já se teda obětuju, jdu si stáhnout nějaký film a uložím si ho na disk, co mi zbývá, když mě k tomu nutí

0/0
27.11.2008 23:00

bude to tak

Pohadka III.dil

Na konci roku přišel dopis od vosičky. Jmenoval se „Vyúčtování" a v kolonce rádia se skvěla nula. Hezký rozhlas moc hezký nebyl – vůbec nepřiznal, že ji hrál.

Správná pohádka samozřejmě končí dobře. I když, to je relativní. Pro prince dobře, pro draka špatně. Kdyby vyprávěli pohádky draci, asi by měly ráz hororu plného krve stříkající z krčních tepen.

Tahle pohádka končí dobře. Pro vosičku Osičku. Postavila si krásné vosí hnízdo a dál pracuje. A jestli neumřela, zní její hlásek okolo vás třeba i právě teď...

P.S. Aby dostal muzikant zpět své vložené peníze, muselo by rádio přiznat, že jeho píseň hraje a hrát jí v hitparádě jednou týdně 192 let.

0/0
27.11.2008 20:21

bude to tak

Pohadka II.díl

Mladý autor se už zamyslel. V seznamu si našel adresu vosičky. Na internetu si našel, že jí musí zaplatit 500 Kč, aby ho začala chránit. Řekl si: „Jsem autor a už jsem jí dal dost. Ať mě začne chránit." A poslal 500 Kč.

Písnička se v kapele líbila. Nacvičili ji a šli hrát do klubu. Zvukař zapnul nahrávání u svého recorderu. A v tom se z něj ozvalo: „Jsem vosička Osička. Tím, že jsi si koupil recorder, tak jsi mi přispěl na živobytí, děkuji. Jednou se Ti odměním, smysl mého života je přeci tě chránit!". Píseň se nahrála. Lidé tleskali a na vstupném se vybralo přesně na zvukaře. Klub ale automaticky posílá vosičce 100 Kč za každý koncert. Na to už ze vstupného nebylo, ale muzikant to zaplatil. „Děkuji Ti, jednou se Ti odměním!" ozvalo se. Nahrávku poslal do rádia. Písnička vyhrála hitparádu na Hezkém rozhlase.

0/0
27.11.2008 20:20

bude to tak

Pohadka I.díl

Bylo nebylo. Jednomu neznámému autorovi se narodila písnička. Už desátá. Měl kapelu, a tak písničku nahrál do počítače a ostatním vypálil. Když se mechanika zasouvala, vylétla z ní muška a tichým hlasem pravila: „Jsem vosička Osička. Tím, že jsi si koupil mechaniku, tak jsi mi přispěl na živobytí, děkuji. Jednou se Ti odměním, smysl mého života je přeci tě chránit!". Muzikant mávl rukou a pálil. Text písně ještě vytiskl na své tiskárně, aby ji mohli s kapelou nacvičit. V tom se z tiskárny ozval hlásek: „Jsem vosička Osička. Tím, že jsi si koupil tiskárnu, tak jsi mi přispěl na živobytí, děkuji. Jednou se Ti odměním, smysl mého života je přeci tě chránit!". Skladatel hlásek přeslechl a vyrazil do knihovny text rozkopírovat. Ze samoobslužné kopírky se ozval známý hlas: „Jsem vosička Osička. Tím, že jsi si kopíruješ na veřejné kopírce, jednak mi platíš z každé kopie a jednak i nákupem kopírky jsi mi přispěl na živobytí, děkuji. Jednou se Ti odměním, smysl mého života je tě chránit!".

0/0
27.11.2008 20:20

Blbec z Xenemunde

<>

Podle mě je jediným účinným řešením Maximov .......

0/0
27.11.2008 20:03

forfreelife

Zrusit parlament,senat, prezidenta...

pripojit k Bavorsku

0/0
27.11.2008 20:01

wiki5.5

a co

lekarska komora?

0/0
27.11.2008 19:56

MARV_SIN CITY

ta se mě zdá

tak se mě zdá, po tomto článku, že se ministerstvu financí nepovede prosadit ani ten paskvil se sázením po internetu, pouze pro české sázkovky.  Ukázka, jak se nedá lobovat. Tak jste ještě někdo proti lisabonské smlouvě nebo jste stejně zkorumpovaní, jako ti pitomci s hodinkama od manželky.....

0/0
27.11.2008 17:57

Merk

Re: ta se mě zdá

Tohle nemá s Lisabonskou smlouvou nic společného, pitomče bez hodinek...

0/0
27.11.2008 18:05

pskoda

Re: ta se mě zdá

R^

0/0
27.11.2008 19:05

plk

Jak nám to vysvětlí náš Velký Kormidelník?

Jak nám tohle vysvětlí náš ochránce svobody trhu před všemi eurokraticko-environmentalisticko-monopolistickými spiknutími? To je ale záhada... Vždyť přeci v Bruselu sedí davy antidemokratických byrokratů, kteří určitě fandí všem monopolům, ne? Samozřejmě to tak není, ale náš stařík už bude na Hradě dožívat se svými bludy ve svém popleteném světě... My to s ním ještě holt musíme 4 1/2 roku vydržet.

[>-]EU

0/0
27.11.2008 17:49

Merk

Re: Jak nám to vysvětlí náš Velký Kormidelník?

To že je EU v globále na h*vno neznamená, že si čas od času nevzpomene na to, proč byla zřízena. Za to ji nězbývá, než zatleskat. R^ I když si nejsem zcela jist, že český občan bude z výsledku (platby ne jedné, ale více OSám) nadšen.

0/0
27.11.2008 17:52

Kykiryki

Re: Jak nám to vysvětlí náš Velký Kormidelník?

Naprosto výstižný komentář - plně souhlasím! R^[>-]EU

0/0
27.11.2008 18:22

Bývalý volič ČSSD

OSA byla parazitem za každého režimu.

:-©

0/0
27.11.2008 17:41

[eT]

Re: OSA byla parazitem za každého režimu.

ten článek je o tom, že tu máme jen jednu osu.... lidi nechtějí žádnou(kupodivu :) , EU jich chce víc...

0/0
27.11.2008 17:48

Hail Eris

konecne spravny smajlik

IVEU

0/0
27.11.2008 17:38

wiki5.5

Re: konecne spravny smajlik

EU = (Y)

0/0
27.11.2008 19:58

hash55

Re: konecne spravny smajlik

R^            V[>-]

0/0
27.11.2008 20:22

mutantmutant

yes

R^R^R^EUEUEUVVV

0/0
27.11.2008 17:08

Merk

Re: yes

Moc se neraduj. Tak se za pár let uvolní "trh" a stále stejné peníze nebude inkasovat jedna OSA, ale víc OS... Čímž jen dál vzroste tlak na zvýšení inkasovaných peněz. Rv 

0/0
27.11.2008 17:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.