Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jarre rozdýchal Prahu improvizacemi na téma Oxygene

Když nevíš kudy dál, vrať se ke kořenům. Základní uměleckou poučku naplnil po desítkách umělců i kdysi nekorunovaný král elektronické hudby Jean-Michel Jarre, který se představil na koncertě v Praze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Schlemihls

je tu někdo

kdo si vzpomene na pořad svět socialismu?

0/0
15.11.2008 7:01

mart_ini

Zhodnoceni koncertu

Už jsem to psal v noci k předešlému článku. Nebyl to špatný koncert, ale něco tomu chybělo. Ten koncert neměl prostě dynamiku. Od začátku až do konce jedna rovina a nic mezitím. Je jasné, že to je hudba pro fajnšmekry, ale i tak to mohlo být pestřejší a hlavně delší. Připadá mi, že jsme si prostě jen připlatili, za to, že přijela legenda. Kladem večera byla však opravdu intimnější atmosféra ,jeviště-publikum, i když jsem byl k tomu tvrzení ze začátku skeptický. Navíc trochu komický byl ten Copperfieldovský příchod, i když to je asi koloritem jeho koncertů. Zrcadlo a svetelné efekty na syntezátorech byly super. Celkově je to ale škoda, mohl to být opravdu vydařený koncert. Jenže nebyl. Až trochu lituji těch 7mi hodin cesty a nekřesťanského parkovného:-(

0/0
14.11.2008 16:10

djleemac

Re: Zhodnoceni koncertu

Hudba Jarreho je opravdu jen pro fajnšmekry, i když se albem Téo & Téa snaží přizpůsobit až příliš konzumentské společnosti...Dovolil bych si tudíž nesouhlasit s názorem, že to nebyl vydařený koncert, ale je to jen můj názor, protože Jarreho hudbou žiju  :-))) Naprosto jasně jsem pochopil, proč je toto koncertní turné tak komorní a strohé na světelné show či jiné Jarrého výstřednosti :-)

0/0
15.11.2008 20:43

djleemac

Jarre (part 2)

Ty klávesové nástroje, které dneska tvoří historické kousky na jejichž zvukovém základu stojí dnešní styly jako je techno, electro apod. Děkuju Jarremu za perfektní zážitek, byl jsem celý koncert pěkně na měkko a bombovně jsem si ho užil... Co mě nejvíc potěšilo, tak že jsem se dostal až na 10kroků od něj a mohl ho tak pozorovat při hraní posledního přídavku Oxygene 4

0/0
14.11.2008 15:53

djleemac

Jarre - The Best Of Ever

Koncert J.M.Jarreho byl včera naprosto úžasný, skvělý a bombastický. Já osobně poslouchám hudbu Jarreho již téměř 20let, mám jeho 34 alb, včetně původních starých nahrávek, které byly spíše jako hudba k filmu či jen takové loopy. Mám spoustu koncertů na videu nebo dvd...prostě žiju Jarreho hudbou již dlouho....

Byl jsem na jeho koncertě v roce 1997 ve sportovní hale, kdy Jean-Michel přijel představit album Oxygene 7-13, takže včera jsem rozhodně nemohl chybět. Byl to můj nejemotivnější zážitek za posledních pár let. Ten jeho úžasný nástup z hlediště, přes celou O2 arénu až na pódium - moc závidím těm,kteří si mohli s ním podat ruku, to byl můj sen,ale bohužel jsem se k němu neprodral. Celá kompozice byla unikátní a Jarre předvedl, že se dá udělat bomba koncert, se super efekty, aniž by musel použít lasery a spoustu světel. To pojízdné zavěšené zrcadlo udělalo bomba efekt....

0/0
14.11.2008 15:49

kill7

hm

nemusí vypomáhat drum´n´basovými efekty, na které jsme si v současné elektronice až moc zvykli

... já teda psolouchám plno elektroniky, kdy není ani jeden DnB effect

0/0
14.11.2008 13:40

Schlemihls

říkejte si co chcete

ale nejlepší album bylo zoolook

0/0
14.11.2008 12:26

oxygene

Re: říkejte si co chcete

jeho síla tkví právě v tom, že každé album je svým způsobem jiné a originálně pojaté. Třeba Equinoxe je mnohem více rytmičtější a dynamičtější než Oxygene:-) Jinak Zoolook je bezpochyby vynikajícnost:-))

0/0
14.11.2008 12:30

Flynn

Re: říkejte si co chcete

Tak me nejoblibenejsi je Magnetic Fields a Equinoxe. Ovsem prvni, co jsem kdy slysel, bylo Revolution a pusobilo to na me usi jako uplne zjeveni. Podobne na mne zapusobilo, kdyz jsem poprve slysel Dead Can Dance (ktere jsem slysel na zivo v r 1996 a nasledne loni v arse na zivo Lisu Gerrard)

0/0
14.11.2008 12:59

erben3

.

Mám dojem, že jako poslední přídavek hrál kousek z Equinoxu a nikoliv z Oxygene, jestli se nepletu, ale koncert byl skvělýýýý! R^

0/0
14.11.2008 11:32

mindwarp.cz

Re: .

Jj, taky si myslim, ale on dal přídavky dva a jeden z toho bylo znovu to nejznámější téma Oxygene. Já si tajně přál, aby zahrál Oxygene 8, ale to bohužel nešlo a nezahrál.

0/0
14.11.2008 11:37

pskoda

Re: .

Jo, tak ten jsem si přál taky...ale nevadí, i tak to bylo super !

0/0
14.11.2008 12:12

oxygene

Re: .

Ne, dojem je špatný, EQUINOXE vůbec žádná nezazněla, hrál pouze OXYGENE 13 a OXYGENE 4. Navíc hrál po skončení celého OXYGENE setu ještě OXYGENE 12 (což ani autor článku neví!!!!!:-( a přitom tvrdí, že nic z jeho o 20 staršího alba pokračovaní nezaznělo.

0/0
14.11.2008 12:18

Flynn

Re: .

autor asi poradne Jarreho neslysel, jinak by si vsimnul, ze posledni skladba zakladni casti je tak jaksi... jina od vsech ostatnich

0/0
14.11.2008 13:01

Jáchym007

Re: .

Tak tak, prave po zahrani Oxygene 12 jsem cekal, ze koncert vygraduje Oxygene 8...

 Dokonce ten nastup opakovane Oxygene 4 osmicku silne pripominal a ja byl v te chvili na vrcholu blaha.. ale ...bohuzel :o(  Z meho pohledu to bylo jedine minus, jinak koncert byl samozrejme skvely a svou atmosferou jedinecny.

0/0
14.11.2008 13:24

pskoda

Re: .

No, to bude asi tím, že turné se jmenuje Oxygen a ne Equinoxe ;-D

0/0
14.11.2008 13:52

Flynn

Re: .

Tak to abychom si pockali bud na 21.3 ci 23.9., kdy nastane equinoxe :-P

0/0
14.11.2008 14:16

ce4you

Krasa!

Byl to muj prvni koncert po mnoha a mnoha letech, ale jestli jsou vsechny podobny, budu chodit castejc. JMJ skvely a bezprostredni (ten prichod mezi divaky celym stadionem byl super), live hudba a improvizace uzasny, v 60ti bych chtel mit taky tolik energie. Sedel jsem ve 4. rade, vyhled spickovy, rozhodne dobre utracene penize. Zazitku je plno, asi nejvic se mi libily pridavky, kde se uvolnila "komorni" atmosfera a i JMJ ze sebe vydal maximum:) Proste krasa!

0/0
14.11.2008 10:58

mindwarp.cz

Re: Krasa!

Ne, všechny koncerty nejsou takové. Takový koncert už nejspíš v životě nezažiješ, s těmi nástroji pohromadě už určitě ne. Proto tohle byl, když nepočítám různé technopárty, můj úplně první koncert v životě a to je mi skoro 30. Prostě zatím mi nikdo nestál za to, abych chodil na jeho koncert. Třeba chodit na Madonnu? Nevim proč.

0/0
14.11.2008 11:40

Pekinéz

A zase ten Žaré ...

I vy, pane Vlčku? Ani vy jste alespoň včera na koncertě neslyšel, že vystupující umělec se jmenuje Jean Michel Jarre (čti Žán Mišel Žar), nikoliv Jarré (čti Žaré, jak tvrdíte Vy i Vaše kolegyně paní Kotrbová)? Snad si zaslouží při svém věku a renomé i od českých recenzentů ( tady si můžete podat ruce s panem Špulákem z Práva, neshodnete se však díky bohu s kolegy z ČTK) trochu úcty, aby správně psali, vyslovovali a korektně česky skloňovali jeho - byť francouzské -jméno. Nebo i vy patříte k těm, kdo chodí do divadla na Moliéreho, čtou básně Apollinaireho či Baudelaireho?

0/0
14.11.2008 10:47

oxygene

Re: A zase ten Žaré ...

absolutní souhlas!!!!!!! Ale tohle ještě není takový průser jako například enormní debilita pořadatele LIVE NATION, který předprodej vstupenek zahájil s titulem: JEAN MICHEL JARRÉ a nehodlal ani opravit a ponechal tak do konce prodeje. Pokud tady někdo protestuje na Slováky, ti si alespoň mnohme více pohráli s reklamou a tiskem lístku nemluvě:-)

PS: Rád bych viděl reakce předsmrtelných záchvěvů s příznakem infarktu těch všech lidí, kteří by psali jeden mail a dopis za druhým nebo telefonovali kdyby nějaký pořadetel pořádal koncert Karla Gotta a zapomněl třeba na jedno písmeno "T" v jeho příjmení. Ale tohle je pouze zahraniční umělec, proč bychom to nějak řešili. Njn, kdedlíkáři Češi....

0/0
14.11.2008 12:22

Flynn

Re: A zase ten Žaré ...

jj, ma se foneticky cist Zaar, i kdyz i ja, po mnoho letech sklonovani a uzivani vzdy nespravne rikal )a rikam) Zaree. poprve jsem si meho omylu vsimnul, kdyz jsem nekdy v polovine let 90. slysel jeho koncert v cine a hlasatelka uvadela, resp. z te cinstiny jsem rozumnel, Jaan Mis-Jaar...

0/0
14.11.2008 13:07

misjah

Nadhera

Ako po kazdom skvelom koncerte, az teraz mi dochadza, aku uzasnu akciu som zazil :).

0/0
14.11.2008 9:30

lobsterman

jarre v kosiciach

sakra... zavidim))) jarreho som vzdy chcel zazit nazivo, prvykrat som sa k nemu dostal este niekedy v roku 1990, 1991, ked mi kamos doniesl na kazete album equinoxe. vtedy sa do toho zblaznil aj moj oco... ale ten si jarreho uzije v kosiciach o zopar dni. kupil som nasim listky do stvrtej rady pred podium... ja tam byt nemozem (((

0/0
14.11.2008 9:03

Flynn

Re: jarre v kosiciach

Do ctvrte rady? tak to si s nim dokonce budou moci i potrast rukou ci ho poplacat po rameni, jako v Praze.

Jo, nejak se nemohl rozloucit a takovy "handshake" jsem snad nikdy nevidel.

0/0
14.11.2008 9:23

lobsterman

Re: jarre v kosiciach

hehe, tak ako poznam mojho oca, ten si urcite nenecha ujst a predpokladam, ze aj fotku si s nim urobi a aj par slov prehodi, aj ked jeho anglictina konci pri pri "how are you ?")))

0/0
14.11.2008 9:43

misutka

Jarre nezklamal, naopak

S recenzí v zásadě souhlasím. Dal bych ale koncertu z mého pohledu 90%.

K muzice Jarreho těžko napsat něco nového. Jarre je osobnost v elektronické muzice, mág a instrumentální genius. Některé pasáže jeho muziky jsou čistě experimentální se spoustou efektů, některé melodické a velice chytlavé. Sám se snažím skládat muziku a na sposutu čudlíku jsem zvyklý, ale takové množství co Jarre (už před 30 lety) a jaho boys zvládli ovládat, neuvěřitelné!

Docela rád bych od J. slyšel nějaký trance (s novou technikou). 

Drobná výtka k O2 aréně: mohlo by být lepší ozvučení. Levý(é) reproduktor  trrochu chraptěl a dozadu sálu by to zasloužilo umístit další slušné reproduktory, aby pak posluchač, který sedí na straně, neměl zalehlé jen jednou ucho, ale obě :-)

0/0
14.11.2008 7:50

Flynn

Re: Jarre nezklamal, naopak

S tim reprakem mas pravdu. Nevim, ktery je z Tveho pohledu levy, ovsem mne se zdalo, ze chraptel reproduktor pravy (z meho pohledu celem k podiu, z pohledu Mistra levy), jako kdyby mo do nej nekdo kopnul.

Kytara ma strun sest, na kazdem klavesaku je klaves mnohem vice a k tomu ta hromada cudliku, no, to byl koncert pro cudliky a ruce.

A kazdopadne bych chtel v 60 vypadat jako pan Mistr.

0/0
14.11.2008 9:17

mindwarp.cz

Re: Jarre nezklamal, naopak

A jeho Teo & Tea jsi slyšel? To je trancu dost podobný.

0/0
14.11.2008 11:42

oxygene

Re: Jarre nezklamal, naopak

Chtěl jsem napsat ať si poslechne Téo&Téa 6:00 am ale to není trans (celé album) jako takový, jedná se hlavně o takové postarší francouzské disko, ambient s kořeny techna...

0/0
14.11.2008 12:34

djleemac

Re: Jarre nezklamal, naopak

Kluci kluci... Téo & Téa je 4:00am !!!  Ale to jen tak :-))))

0/0
15.11.2008 20:51

Flynn

Vynikajici koncert

Byl to naprosto vynikajici koncert, zcela vybocujici z rady jinych velkych koncertu. Jiz ten prichod pres cele hlediste, zdraveni se s divaky, podavani si rukou. I predkoncertni prednaska byla zajimava (vc. ceskehoo prekladu) a byla docela legrace poslouchat Mistrovu anglictinu s francouzskym prizvukem.

Scena nadherne minimalisticka, uzasne osviceni starych dobrych aparatur, az pripominala Borgskou lod, zrcadlo zobrazujicic zakulisi, poblikavajicic syntezatory a nakonec, pri pridavcich zobrazuujici i tu "druhou partu", co koncert sledovala.

Vyborna zadni projekce, ve ktere rotovala zemekoule (z niz se vyklubala ona povestna lebka), prulet lebkou i konecne "ekologicke" poselstvi jak vystrizene z filmu stylu Povaqquatsi, kdy zaznela i melodie z Oxygene II (7-13) (a ne ze ne).

takovy byl koncert Oxygene v Oxygene arene.

0/0
14.11.2008 7:46

misutka

Re: Vynikajici koncert

Je to tak, v pridavcich zaznela zaverecna melodie z Oxygene II. Take vam tato pisnicka evokuje jednu melodii ze serialu Sanitka jako mne? :-)

Velice bych byl rad, kdyby Marek Eben Mistra Jarreho odchytil a udelal s nim rozhovor..

0/0
14.11.2008 8:40

Flynn

Re: Vynikajici koncert

ano, ta Sanitka mne take napadla. Jinak jak tam radil s tim prirucnim MOOGem, tak mne zase napadl Misa david a:"... o o o o, decibely lasky, o o o , to je muzika..."

Ale to je jen ma hloupa reminiscence... asi proto, ze na jednom nastroji lze tvorit muziku i "muziku"

0/0
14.11.2008 9:19

oxygene

Re: Vynikajici koncert

velmi vtipné vizuální srovnání s míšou davidem:-) ale to nic, na televizní stanici NOVA když jsem nechával zjistit jestli tam někdo z reportérů bude mi oznámili: Jarre? Kd to je? On tady koncertuje? Ne, my tohle nevíme, my teď připravujeme reportáž o Michalu Davidovi:-)))))

Ale pozor, vůbec se nedivím, to je basolutně ok:-))

PS: Náš superhero míša david když tak používal AX1 červenou verzi namísto celkem ceněného a zcela jiného druhu přenosného keytaru MOOG LIBERATION.

0/0
14.11.2008 12:29

oxygene

Re: Vynikajici koncert

ano ano, to by bylo vynikající s tím Markem Ebenem, ten k němu sedí absolutně:-)

0/0
14.11.2008 12:25

Draza_Jr

Re: Vynikajici koncert

Zcela souhlasím. Pouze doplním, že z "druhého" Oxygene zazněly skladby hned dvě a to Oxygene 12, která navazovala na poslední píseň původního Oxygene a v přídavku jsme měli možnost si poslechnout Oxygene 13.

Velká škoda že mistr nepřidal pár skladeb na víc..

0/0
14.11.2008 8:59

Flynn

Re: Vynikajici koncert

Jak se rika - v nejlepsim prestat.

0/0
14.11.2008 9:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.