Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Česka dorazil seriál sledující vojáky z Iráku v první linii

Válku zblízka na vlastní kůži slibuje sedmidílný seriál Generation Kill, který dnes v Česku začíná vysílat HBO. Prvních čtyřicet dnů amerického tažení do Iráku sleduje očima vojáků z průzkumné jednotky v přední linii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honzin.cz

we are Oscar Mike :)

výbornej seriál, nedá se říct, že by šlo o konkurenci Band of brothers, je to postavené úplně jinak, ale celkový efekt je snad ještě lepší než u BoB. Je tam vše co tahle válka obnášel a obnáší-chaos v zásobování, vlezdoprdelnictví důstojníků, politikaření a písničky(moje nejoblíbenější je "teenage dirtbag"  a vtipy. Jsem zvědavej co s tímhle seriálem udělá český dabing, protože gro seriálu je ve vojenské hantýrce a to teda nevím jak přeloží.

0/0
7.11.2008 13:38

volic_plukovnik

Re: we are Oscar Mike :)

Zrovna Band of brothers se mi moc nelíbilo, strašně moc postav, chaos, příliš dlouhé...

0/0
7.11.2008 13:43

honzin.cz

Re: we are Oscar Mike :)

přesně jak ve válce-je v ní příliš moc lidí než je zdrávo(a nikdo nevydrží až dokonce, skoro) je delší než by většina lidí chtěla a řád se v ní taky hledá blbě. BoB byl takový reálný náhled do takové brutality jakou je válka.

0/0
7.11.2008 13:47

warlog

Re: we are Oscar Mike :)

BoB je luxusně zpracovaný seriál ... např. "bitva o výběžek" to je prostě hnusná brutální tvář války. Celý seriál jsem viděl min. 3* a není moc filmů, které by takto vyprávěly o válce. Skoro bych to dal jako povinné ve škole aby si mládí dokázalo představit co asi tak byla válka.

0/0
7.11.2008 14:08

all_the_way

Vynikající seriál

Bez skrupulí představuje americkou armádu naprosto jinak, než jsme zvyklí ji vídat v Hollywoodských filmech.

 Zapomeňte na hladce běžící naolejovaný stroj. Chaotické velení, nekompetentní vyšší důstojníci, přehnaně ambiciózní vrchní velitel, který zcela zbytečně iniciativně nasazuje životy svých vojáků, jen aby se zavděčil generálovi, ačkoliv se ho o to nikdo neprosil... dobře je vykreslen a rozvrstven rozmanitý původ vojáků (sociální zázemí, rasa, inteligence). Velmi kvalitní seriál, rozhodně stojí za to.

 Čecháčkovským chytrákům, kteří z toho neviděli jedinou klapku a už "vědí" jaký to bude .... vlastně nemám co říct, těm totiž neni pomoci. (Y)

0/0
7.11.2008 13:19

Radous1

Ocenili, že se příběh obejde bez propagandy a působí velmi

Ocenili, že se příběh obejde bez propagandy a působí velmi věrně. Dál ani nemá cenu psát.

Otázka, kterej emerickej film jako poslední byl bez té jejich propagandy já sem emeričan, já sem nejlepší? Začal bych někde v roce 1999 ;-D

0/0
7.11.2008 13:03

Lapan

Další americkej humus

prostě něco jako "Chlapi a chlapci" po americku to si dokážu živě představit :-©

0/0
7.11.2008 11:13

JasperCZ

Re: Další americkej humus

Nedávno jsem tento seriál viděl a je to jeden z nejlepších seriálů, které jsem viděl. Chlapci a chlapi po americku to určitě nejsou...

Tady jsem o tom psal menší článek: http://blog.mynameisearl.cz/clanek/generation-kill-a-dr-horribles-sing-along-blog/

0/0
7.11.2008 12:01

Radous1

Re: Další americkej humus

dlouhý a o ničem sorry, tahle válka by nemusela bejt, potom by nemusel bejt ani tenhle seriál :-/ uvítám raději svět bez válek a klidně si i odpustím dobré seriály které bez válek nevzniknou, zvláště bez zbytečnejch, popřípadě hamižnejch Rv

0/0
7.11.2008 13:09

all_the_way

Re: Další americkej humus

já bych třeba zase uvítal svět bez moulů jako jsi ty ... oba máme bohužel smůlu a přání se nám nemůže vyplnit. :-/

0/0
7.11.2008 13:23

Radous1

Re: Další americkej humus

proč sem moula? 8-o Promiň přijde mi ulítlé zbytečně vraždit lidi a dělat z toho hrdinství, jestli tohle je předpoklad k tomu bejt moula, potom teda 8-o

0/0
7.11.2008 13:33

all_the_way

Re: Další americkej humus

To přece není oslava hrdinského zabíjení. Seriál pouze popisuje jevy v našem světě a válka je jedním z nich.

  Navíc, tenhle seriál vůbec neglorifikuje nějaké zabijáky, naopak, ukazuje co je ta válka za bordel, jak umírají civilisti, jak velení odmítlo transportovat zraněného iráckého civilistu (kterého mimochodem stupidně zranil jeden z vojáků apod.)

 Jestli se tenhle seriál přiklání na nějakou stranu, tak to spíš na tu protiválečnou.

 Dost s tebou souhlasím, že je ulítlé zbytečně vraždit lidi, ale souhlasím s tebou proto, že jsem liberální, humanisticky založený Evropan, který žije v blahobytu a nikdy žádnou válku nebo agresi nezažil. Náš kontinent a jeho sociopolitické uspořádání jsou ale spíše hezkou anomálií a ve třetím světě je vraždění a umírání na denním pořádku. A uplatňovat na něj naše měřítka je nesmysl, který se nám může leda vymstít.

0/0
7.11.2008 14:17

Yaroukh

Re: Další americkej humus

R^

0/0
8.11.2008 13:20

honzin.cz

Re: Další americkej humus

a co tak diskutovat o něčem jiným co si dokážeš představit? ne? tak nevím proč se zapojuješ do diskuse aniž bys o tom věděl aspoň něco....řečeno s mariňáky: Felix Oscar!

0/0
7.11.2008 13:50

Yaroukh

Re: Další americkej humus

A tenhle druh lidí by chtěl rozhodovat o radaru.

0/0
8.11.2008 13:19

_Warapeidza

Je to tak

souhlas, tenhle seriál je fakt dobrej...

nečekejte ale žádný velký válečný nebo bojový scény, nebo dokonce tankový bitvy apod....

sem tam nějakej výbuch ano, ale jinak je to spíše o psychologii, taktice, morálce apod.

0/0
7.11.2008 10:16

Matysek.

Re: Je to tak

Ross Kemp v Afganu ... neco na ten zpusob?

0/0
7.11.2008 10:23

K3R11

Re: Je to tak

Tohle není dokument, přirovnal bych to typem k Bratrstvu Neohrožených, (BN u mě pořád vede). Osobně se mi to moc líbilo, určitě se na to podívám znova. R^

0/0
7.11.2008 10:46

k3dul

Re: Je to tak

Tak to nemuzu souhlasit. K BN to ma daleko, mozna jeste dal... Podarilo se mi zhlednout prvni dva dily a dal jsem nepokracoval. Cekal jsem uplne neco jineho. Jak uz tady je napsano, podoba se to spis filmu Jarhead.

0/0
7.11.2008 10:51

K3R11

Re: Je to tak

ja to myslel spis typove, on se ptal na podobnost s dokumentem. Myslel jsem to tak, že je to bráno jako serial o tom "jak jedna jenotka prochází válkou". Sice tam ta "dokumentárnost" v podobě toho novináře je, ale, není to děláno jako dokument.

0/0
7.11.2008 11:04

Matysek.

Re: Je to tak

Děkuji za osvětlení.

0/0
7.11.2008 11:57

_Warapeidza

Re: Je to tak

doporučuji nějaké recenze na CSFD, nebo IMDB, tam si člověk přeci jenom udělá lepší obrázek než na základě pár informací a pár komentářů na idnesu...

0/0
7.11.2008 14:31

_Warapeidza

Re: Je to tak

ano, v tom seriálovém pojetí "jak banda chlápků prochází společně válkou" je to hodně podobný Bratrstvu neohrožených, ale tenhle seriál k tomu skutečně jinak moc připodobnit nejde...

jiná válka, jiní "hrdinové", jiné problémy, i filmařsky je to braný trochu jinak... ale hlavně v BoB skutečně oslní bojové scény, to tady není, ono se ani není moc čemu divit- jedná se o průzkumný prapor, který cestuje většinou nalehko v upravených humvee, takže je to spíš o obkličování nepřítel než o jejich přímé likvidaci...

poslední díly jsou pak vysloveně zaměřeny na to PROČ ta válka vlastně vznikla, co tam ti vojáci dělají a jestli to dělají správně, řeší se vztahy k "osvobozeným" Iráčánům apod.

0/0
7.11.2008 14:30

honzin.cz

Re: Je to tak

až na to, že Jarrhead byla hrozná slátanina a tohle je dobrej počin

0/0
7.11.2008 13:44

deiwitch

GK

Seriál jsem viděl v originále a doporučuju ho všem, kterým se líbil např. film Mariňák. To se opravdu povedlo. Cynismus, sarkasmus, ani náznak patosu R^R^R^

0/0
7.11.2008 8:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.