Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jedenáct světově známých spisovatelů se zastalo Kundery

Spisovatel Milan Kundera se dočkal velké podpory ze strany svých kolegů. Jedenáct světově známých spisovatelů, mezi nimi čtyři laureáti Nobelovy ceny za literaturu, ve společném prohlášení odsoudili "očerňovací kampaň" proti Kunderovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hilsner_urquell

Jediná možnost

jak obhájit Kunderu je dokázat, že to udání je podvrh. Jestli je pravé - potom není o čem diskutovat. Těžko by se asi stalo, aby ve skutečnosti udával třeba Dlask pod Kunderovým jménem - to by si musel obstarat  falešné doklady a navíc by  k tomu neměl žádný důvod...

0/0
4.11.2008 12:24

hadesxx

Re: Jediná možnost

Dlask by nemohl udávat pod Kunderovým jménem prostě proto, že mu muselo být jasné, že případ se bude dále vyvíjet, Kundera jako předák kolejí v tom bude nutně figurovat, a na podvod by se nutně přišlo.

0/0
4.11.2008 12:27

BenediktSpinoza

to je to na co marne cekam

az nekdo vytahne dalsi dokumenty, kde se bude behem vysetrovani opakovat Kubderovo jmeno:-) - nebo neci jine?;-)

0/0
4.11.2008 12:31

hadesxx

Re: to je to na co marne cekam

Odkad se budou ty dokumenty vytahovat? Ze skartaček? Z padělatelské dílny StB? Z klobouku? Já těm dokumentům moc nevěřím a Ústavu už vůbec ne. Ale o to nám dvěma přeci nejde.

0/0
4.11.2008 12:33

BenediktSpinoza

nevim o co jde tobe

ja si tu jen kratim cas rejpanim do frustrovanych nymandu:-)

0/0
4.11.2008 12:38

hadesxx

Re: nevim o co jde tobe

Ušlechtilá zábava. Kundera to zřejmě dělá přesně tak.

0/0
4.11.2008 12:39

BenediktSpinoza

Re: nevim o co jde tobe

urcita forma nesnesitelne lehkosti:-)

0/0
4.11.2008 12:44

hadesxx

Re: nevim o co jde tobe

Přesně. To se stává, že se člověk nesnesitelně vznáší, když neumí vnímat něco, co by mělo hloubku a váhu...

0/0
4.11.2008 12:47

BenediktSpinoza

kdybys se premohl

 precetl tu Nesnesitelnou lehkost znovu nebo alespon uvod, tak by te mozna prekvapilo, ze Kundera spatruje tu lehkost prave v prijeti tezkosti:-)

0/0
4.11.2008 12:52

hadesxx

Re: kdybys se premohl

Slova, slova, slova. On to má všechno jen v hlavě, nejde mu to ani do srdce, ani do břicha, a jeho největší problém asi spočívá v tom, že ani ještě níž. Jeho dílo je jen myšlenková konstrukce, bez skutečného prožitku, proto je tak nesnesitelně lehké...

0/0
4.11.2008 12:54

BenediktSpinoza

Re: kdybys se premohl

mas pravdu, ze kdyz si odmyslim par veci, ketre mi pripadaji jak opsane z meho zivota davno predtim nez se mi prihodily, tak mne fascinuje i precizni forma a jeji obmeny zrejme zvlaste  v povidkach, jako jsou Smesne lasky:-)  takze musim uznat, ze z tveho hlediska mas castecne pravdu, akorat mi to tvoje lpeni na skutecnem prozitku dost pripomina socialisticky realismus, jak uz jsem opakovane napsal.  I kdyz tebe bych spise tipoval na obdivovatele Durycha nebo Karafiata:-) nebo co bys mi doporucil?:-)

0/0
4.11.2008 13:05

rabín Šiml z Krakova

Re: kdybys se premohl

Já bych vám naléhavě doporučil odpočinek v lůně přírody.

0/0
4.11.2008 13:38

BenediktSpinoza

Re: kdybys se premohl

musi to byt nutne priroda, v jejimz lune budu odpocivat?:-)

0/0
4.11.2008 13:49

BenediktSpinoza

Re: kdybys se premohl

i kdyz je pravda, ze priroda je to jedine luno v nemz si clovek skutecne odpocine, ta ostatni luna daji cloveku spis pekne zabrat:-)

0/0
4.11.2008 13:51

petronius

Re: to je to na co marne cekam

Souhlasím. Na druhou stranu, proč by měla StB tehdy očerňovat Kunderu?

0/0
7.11.2008 19:04

BenediktSpinoza

Re: Jediná možnost

treba se chtel pojistit, aby se jeho nastavajici nedozvedela, ze ze zarlivst praskl jejiho minuleho amanta, tak to hodil na kolejniho duvernika s pocitem ze mu jeste prokazuje kamaradskou sluzbu za zasluhy za bdelost:-)

0/0
4.11.2008 12:30

hadesxx

Re: Jediná možnost

Přesně tak bych to viděl. Hodil to ovšem na kolejního důvěrníka v tom smyslu, že ho požádal, aby to z titulu své funkce šel nahlásit, což Kundera udělal. Spor by mohl jít maximálně o to, jestli to udělal s radostí či ze strachu. Konec konců, musel odčinit to, za co ho vyloučili z rodné strany, aby ho zase byli ochotni přijmout. Což se stalo, jak víme.

0/0
4.11.2008 12:36

BenediktSpinoza

tak to mohlo byt

ale take nemuselo:-) in dubio pro reo:-) jeden protokol bez podpisu "nahlasovatele" a popisu jeho presnejsi identifikace napr. cislem legitimace mi nepripada prilis presvedcivy:-)

0/0
4.11.2008 12:43

hadesxx

Re: tak to mohlo byt

No tak před světský soud bych Kunderu s těmito důkazy určitě nehnal. Osobně ani před společenský. Ale když už to je venku, můj dávný názor na něj to jen potvrdilo.

0/0
4.11.2008 12:48

BenediktSpinoza

Re: tak to mohlo byt

nicmene ho verejne soudis s velkou chuti - nebo to tak alepson vypada:-)

0/0
4.11.2008 12:54

hadesxx

Re: tak to mohlo byt

Nesoudím. Snažím se logicky rozplést případ, a pochopit jeho motivace. Soud přenechám Vyšší Instanci.

0/0
4.11.2008 12:57

BenediktSpinoza

Re: tak to mohlo byt

logicky to nerozpletes, protoze logickych reseni je hodne ale spolehlivych indicii malo, vlastne zadne:-)

0/0
4.11.2008 13:06

petronius

Re: tak to mohlo byt

Jenže kdo je vyšší instance? Snad jen Kunderovo svědomí. Ale nevěřím, že něco takového udělal. I když není to nemožné, to záleží na tom, jak moc přesvědčený komunista to byl. Možná chtěl bránit něco, čemu věřil, co měl rád a v co vkládal naděje (myslím komunismus), před člověk, který to chtěl zničit. Tomu rozumím.

0/0
7.11.2008 19:08

vymrzovac

co to melou? jaká pomlouvačná kampaň?

.Rv..já četl akorát články o tom,že se našel dokument,ve kterém bylo napsáno,že Kunděra udal.......             co je na této informaci pomlouvačného? Snad má čtenář právo na objektivní informaci,nebo už máme zase totáč?;-O

0/0
4.11.2008 11:57

BenediktSpinoza

Kunderova (ne)vina je sporna, ale jedna vec je zcela jasna

frustraci ze sve ubohe existence si tu vybiji spousta pavalcove primitivnich nymandu, kteri jako jediny souvisly text jsou schopni precist akorat tak clanek v Blesku :-P;-D

0/0
4.11.2008 11:52

rabín Šiml z Krakova

Re: Kunderova (ne)vina je sporna, ale jedna vec je zcela jasna

Ještěže se našel někdo, kdo nás na to nezištně upozornil :-)

0/0
4.11.2008 13:32

hadesxx

Pro ty, kdo

se stále ptají, proč se paní Militké nic nestalo, japato:

No asi proto, že jí bylo připsáno k dobru, že Dvořáčka práskla Dlaskovi, který ho práskl předákovi koleje Kunderovi. Možná to Dlask posichroval ještě jinak, kdoví. Každopádně Militká neutekla s Dvořáčkem, jak údajně původně chtěla, ale vzala si Dlaska, který až do své smrti o případu nepromluvil. Bylo by fajn prohledat archívy, jak na tom byl Dlask. Ale nejspíš je to také skartované...

0/0
4.11.2008 11:44

BenediktSpinoza

Re: Pro ty, kdo

Tak nam to vysvetli, soudruzko Militka, proc jsi nesla hned nahlasit toho ciziho agenta prislusnym organum a namisto toho jsi pozadala sveho snoubence Dlaska, aby k tobe vecer nechodil, ze mas na pokoji jineho muze? To je jednak velmi nesoudruzske chovani k tvemu budoucimu muzi a predevsim nesoudruzske k nam vsem. Nechtela jsi nam toho agenta zatajit, soudruzko?:-)

0/0
4.11.2008 12:04

hadesxx

Re: Pro ty, kdo

No třeba proto, že jsem věděla, že můj snoubenec Dlask má na vás, kluci, nadstandardní kontakty, a zařídí to lépe než já, slabá žena.

Jinak nechápu, jaký mají pochybnosti o charakteru Militké vliv na charakter Kundery. A nakonec, my dva přeci nevedeme spor o charakteru či udávání Kundery, ale o kvalitě jeho díla. A tady nás nerozsoudí žádné dokumenty a ni výpovědi. Pro mne je to prostě nablýskaný bezobsažný brak, který pochopitelně nachází mediální odezvu v době, která je stejná. A co si o tom myslíte vy, je mi jedno.

0/0
4.11.2008 12:15

BenediktSpinoza

Re: Pro ty, kdo

rada  Kunderovych kolegu z oboru vceten nositelu Nobelovy ceny za literaturu ma na Kunderovo dilo diametralne jiny nazor nez ty:-) a tak si rikam, kdo tomu asi rozumi lepe a ci nazor ma vetsi vahu? tvuj nebo svetove uznavanych spisovatelu?:-)

0/0
4.11.2008 12:27

hadesxx

Re: Pro ty, kdo

Pro mne má největší váhu můj pocit, který mám při četbě Kunderových děl, jak těch raných, tak těch pozdějších. Ten pocit bych popsal jako slabá fascinace (inteligence je fascinující) spojená s lehkým zdvihem žaludku (tak na mě působí absence citu a pochopení hlubších souvislostí). Na tom bohužel nic nezmění ani deset Nobelových cen, ani jedenáct světově známých spisovatelů. Ale pane Spinozo, já vám toho Kunderu fakt neberu a přeju, vy dva jste se hledali, až jste se našli. :-)

0/0
4.11.2008 12:31

BenediktSpinoza

Re: Pro ty, kdo

ja tvoje pozehnani nepotrebuji, stejne jako ty nepotrebujes nazor uznavanzch lidi od fochu, ostatne pro mne je take nepodstatny:-) akorat zr kdybych nahodou mel pocit, ze potrebuji s necim konfrontovaqt svuj subjektivni dojem, tak bych ucite spise nez na tvuj nazor dal na nazor tech co k tomu opravdu maji co rict z hlediska toho co delaji a ceho dosahli:-)

0/0
4.11.2008 12:36

hadesxx

Re: Pro ty, kdo

Nojo, vaše dobré právo. Ale na to, jak můj názor údajně nepotřebujete, do mne dost obsedantně rýpáte, kde na mě narazíte :-/ Chápu, jen si tak rýpáte do frustrovaného nýmanda.;-D

0/0
4.11.2008 12:41

hadesxx

Re: Pro ty, kdo

Oprava smajlíku :-/X;-)

0/0
4.11.2008 12:42

BenediktSpinoza

Re: Pro ty, kdo

s tebou se vzdy dobre pobavim, tvuj nick beru jako znacku kvality:-)R^

0/0
4.11.2008 12:46

hadesxx

Re: Pro ty, kdo

Nejkvalitnější frustrát na netu. No alespoň někam jsem to dopracoval.:-)

0/0
4.11.2008 12:49

BenediktSpinoza

Re: Pro ty, kdo

v tvem pripade toho frustrata s omluvou odvolavam - nejak jsi se mi do toho pripletl, ja si prisel utahovat z frustratu a zapletl jsme se s tebou do intelektualni diskuze, to uz se tak nekdy stane:-)

0/0
4.11.2008 12:56

hadesxx

Re: Pro ty, kdo

8-o:-)

0/0
4.11.2008 12:59

dj giovanni

Re: Pro ty, kdo

Ale proč ne, jen si myslím že jste tak příkrý proto, že právě finišujete s Vieweghovým románem pro muže a na to Kundera pochopitelně nikdy mít nebude;-D

0/0
7.11.2008 12:56

letajici cestmir

významná vědecká osobnost v Praze jeho vinu jasně popírá

to jsou ale blbci

0/0
4.11.2008 10:46

Bonelord

Proc se ti lide vyjadruji k necemu cemu vubec nerozumi?

Je zajimave, ze se tihle "vsevedi" maji potrebu vyjadrovat k necemu o cem nemaji zadne relevantni informace a nic jim do toho neni.8-o

0/0
4.11.2008 9:58

cizinec je našinec

Re: Proc se ti lide vyjadruji k necemu cemu vubec nerozumi?

protože spisovatelé jsou od nepaměti svědomím národů:-)

0/0
4.11.2008 10:05

logar

Re: Proc se ti lide vyjadruji k necemu cemu vubec nerozumi?

ale i národy mají svá období. Jakého období je Kundera svědomím?

0/0
4.11.2008 10:20

cizinec je našinec

jo jo soudruzi

členství v KSČ je jako lepra,zůstane vám až do smrti a nic s tím neuděláte:-)

0/0
4.11.2008 9:49

Maldik

SNB a STB, kde jsou?

Kdyz jsem pred vice jak 30. lety odesel, vlastne uprchl z Ceska, byl jsem hned oznacen za zradce a emigranta. Toro slovo "emigrant" melo v tehdejsi dobe vyznam neco jako vrah a zlodej a zradce dohromady. Muj majetek si rozebrali komunisticti funkcionari a moji rodice a sourozenci i pratele byli vystaveni nepredstavitelnym sankcim ze strany stb. Rikal jsem si, ze o tom vsem jednou napisu knihu, ale takovych, jako jsem ja jsou tisice a koho by to vubec zajimalo. Spousta lidi by asi rekla, ze jsem si to vlastne zavinil sam a druhym jsem jeste tim zpusobil problemy. Zminuji se o tom z toho duvodu, ze prave byvala STB a drive SNB meli sve metody jak ze slusnych lidi udelat udavace a donasece. Podivejte se kolem sebe, kolik jich je dnes jeste ve vysokych funkcich a funguji i jako uspesni podnikatele. Na ty ukazte prstem a nebojte se je oznacit tim pravym jmenem.

0/0
4.11.2008 9:40

cizinec je našinec

Re: SNB a STB, kde jsou?

jasně že jste "emigrant"..protože se vám nechtělo makat,tak jste zdrhnul a tam na vás čekali s otevřenou náručí,dostalo se vám vzdělání,bydlení vám dali..a do práce už jste nikdy nemusel;-D..a ostatní tu za vás museli budovat socialismus

0/0
4.11.2008 9:54

Maldik

Re: SNB a STB, kde jsou?

Presne tak to bylo, jenom s jednim malym rozdilem a to, ze nejsem "emigrant", ale "imigrant" do jine spolecnosti o ktere vy nemate a nebudete mit nikdy ani poneti. A co se tyka toho budovani socializmu, tak ti ostatni kteri ho tam za me budovali odvedli zrejme velky kus prace, ktery zanechal za sebou velke plody Staci, kdyz se vy sam a ostatni podivaji na vas.

0/0
4.11.2008 10:14

dj giovanni

Re: SNB a STB, kde jsou?

Ach jo, to už jste zapomněl udělat si (Y) třeba i sám ze sebe?

0/0
4.11.2008 11:37

vymrzovac

Re: SNB a STB, kde jsou?

no,a teď si jako stěžujete,že nebydlíte v česku,nebo se chlubíte,že jste rád,že jste to vše podstoupil, dnes jste svobodný,a nemusíte žít jako my?:-/   nějak to z Vašeho příspěvku nevyplývá. Tady teda nic moc,ani ne 20 let po revoluci nastupuje krize kapitalismu,vč. bankovních krizí a chystajícího se hromadného propouštění:-/

0/0
4.11.2008 12:04

Fanatic.Dz

Kundera je dobrý člověk

a dobří lidé jako je pan Kundera přeci chyby nedělají. Znám ho již tak dlouho. Ach ... och... uch... ich .... ;-D ;-D R^ ;-D ;-D

0/0
4.11.2008 9:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.