Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Británii soudí galerii kvůli soše Ježíše Krista s erekcí

Soudní dohru má výstava Gone, Yet Still v britském Gatesheadu. Tamní galerie totiž vystavila sochu Ježíše Krista s obří erekcí, která rozhořčila křesťany natolik, že se teď kvůli "znesvěcení" mesiáše domáhají odškodnění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

farous

Co je na tom pohoršující?

Výrůstek u kolen, třeba je to nádor...

0/0
16.9.2008 12:13

gagaryn

Re: Co je na tom pohoršující?

nebo umělecké stvárnění hada, který přivedl Adama a Evu k hříchu!

0/0
16.9.2008 12:17

Amora

K čemu je náboženství?!

Jen dělá peklo na zemi, aby pámbíčkáři mohli po smrti do nebíčka;-€ Je to úchylné. Fuj, styďte se!

0/0
16.9.2008 11:54

Imperial_Technocrat

zbabelost

Katoliky a jine krestanske pomatence nesnasim, ale v  tomhle maji pravdu. Tady nejde o nic jineho nez o urazku krestanstvi. Ne ze bych proti tomu neco mel, ale je tu par ale - jde o laciny trik zviditelneni se na ukor vericich a tedy a za druhe - autor je zbabelec - do krestanu si kopne kazdym, protoze se jich nikdo neboji a kdyz se budou branit tak budou oni ti spatni ... ale at zkusi vystavit Muhammada se ztoporenym penisem - tak ma na krku vsechny multikulturalisty, pochybne humanisty  a jiny levicovy ksindl a jeste k tomu fatwu, ktera povede k niceni ambasad, vypaleni galerie a zavrazdeni autora a jeste se tech muslimu kazdy zastane. Takze bych diskutujicim doporucil, aby nechali toho spilani do zlych krestanu. Jsou to sice idioti, ale v podstate neskodni. Neni prilis moralni kopat do mrtvol (v tomto, do krestanstvi).

0/0
15.9.2008 17:54

Cocotus_Interruptus

Re: zbabelost

Na krestanstvi ti kali pohanskej pes... Zblazni se cerno(Y) !

0/0
15.9.2008 21:26

Amora

Re: zbabelost

Víra v něco neexistujícího je spíše diagnóza;-D Proč by si člověk nespoután řetězy nějakého nesmyslného náboženství nemohl uplácat z hlíny cokoliv? Protože věřící slovo cokoli neznají? Ale ale, to je hloupé že;-D Až nebude na světě žádné náboženství, tak zavládne pokoj, ale toho se ani já nedožiju:-(

0/0
16.9.2008 12:02

farous

Re: Re: zbabelost

Nevěř tomu, většina lidí prostě víru potřebujou. Ti chudí, aby měli nějakou naději a furt se nebouřili a Ti prachatí, aby se z nudy a ze strachu že vo to přijdou a  ze smrti nezbláznili!

0/0
16.9.2008 12:11

Jirka1938

Nabozenska pohorseni

jakehokoli druhu jsou neopravnena, ale jde zde o nechutnou perversi predkladanou jako umeni. Za to se musi galerie zodpovidat.

0/0
15.9.2008 16:37

Creek

Ježíš neměl ptáka ani koule

takže chápu, že se černokabátníci čílí.

0/0
15.9.2008 16:32

Ozzy_BLS

Výplach

No jo křesťani zas moralizujou.... Vysocí hodnostáři církve odvedli opravdu dobrou práci na svých ovečkách. Myslím, že se tomu říká "TOTÁLNÍ VÝPLACH MOZKU".(Y)

0/0
15.9.2008 16:04

Rechnungsnummer

Re: Výplach

není pán náhodou rovno kardinálem ?;-)

0/0
15.9.2008 16:12

gesslish

tolerance především...

Hodnotit uměleckou kvalitu díla mi nepřísluší, ale jedno se autorovi povedlo, a sice zviditelnit se. A co si budeme povídat, i ve světě umění jde především o peníze.

Ovšem jestli ho (nebo tu galerii) za to odsoudí, bude to vrchol. !

 Že to tu paní urazilo? A co mají říkat lidi, co nesnáší násilí, co se děsí a uráží na každém rohu, kde visí Ježíš na kříži? Autor může být rád, že církev dnes nemá moc, kterou měla před staletími. Šupli by ho na hranici, a ještě by mu na cestu zazpívali něco o Boží lásce a toleranci... :-/ 

0/0
15.9.2008 16:04

matysek-k

je to ještě umění?

přijde mi, že dnes když uděláte sebevětší blbost a prohlásíte to za umění, tak se vždycky najde někdo kdo vás za to bude obdivovat. Mně to nepohoršuje, je mi to celkem fuk, ale za umělce bych toho cvoka nepovažoval:-/

0/0
15.9.2008 15:45

ununun

falsifikát

ježíš byl obřezanej, takže tahle soška není pravá! zavřít je oba!

0/0
15.9.2008 15:13

Tobinka

jiný šok

Já si vždycky vzpomenu na ten šok, když jsme na dovolené dorazili do rakouského penzionu a nad postelí nám visel OBŘÍ obraz "snímání z kříže", kdy autor pojal scénu velmi realisticky. Z tmavého pozadí vystupovala bílá mrtvola s mnoha rudými rozšklebenými ránami a vytřeštěnýma očima. A upřímně, to mě děsí víc, než erekce!

0/0
15.9.2008 14:43

gagaryn

***

a není to spíš erekce na soše JK ?

0/0
15.9.2008 14:41

xc43t

Re: ***

dobry postreh, muze to klidne byt erekce nekoho uplne jineho. proc do toho hned zatahovat Jezise?

0/0
15.9.2008 19:09

TectosagosOld

Měl židovský hipík penis? Měl.

Tohle náboženství má smrt v ústředním symbolu, straší ovce smrtí - a hned jim nabízí iluzi posmrtného života za příspěvky na platy funkcionářů církve... Firma obchodující s iluzemi které nikdo neviděl. Církev vydírá ovce proklínáním jejich přirozených myšlenek na sex, aby pocit viny - začínající tzv. dědičným hříchem kojenců - je přivedl k příspěvkům na platy funkcionářů církve.

Dovedli to až ke spílání prosté nahotě, natož trefnější připomínce faktu že nemanželské děcko bylo ze stejného matrijálu jako ostatní usmrkánci na prašném dvorku.

0/0
15.9.2008 14:25

TectosagosOld

sošku Darwina s pořádnou erekcí

Kdyby nějaký provokatér uplácal sošku Darwina s pořádnou erekcí  - a Darwin byl velmi pracovitý jedinec - tak darwinisté jen pokrčí rameny, co je na tom. Nic.

Darwin prostě měl ptáka jako každý. 

0/0
15.9.2008 14:26

TectosagosOld

i papežové a Stalin měli ptáka

ale u zbožštělých jedinců okolo kterých se vytváří náboženská závislost - duševní podřízenost - se za připomínku jednoduché skutečnosti upaluje.

Kdyby nebylo tmářství v katolickém náboženství neměla by se provokace do čeho trefovat - do popírání sexu.

Kdyby se dostali víc k moci budou stíhat i za kulatý glóbus, protože se rozhodli že kulatost Země uráží jejich přesvědčení - jejich víru že Země je placatá, pro jejíž slepotu a závislost se sami rozhodli, dobrovolně a soukromně.

0/0
15.9.2008 14:28

gagaryn

***

Já to vidím v pořádku, pokud by se to pánu Bohu nelíbilo, tak by zakročil. Toto je důkaz, že to tak chce.

0/0
15.9.2008 13:59

José Antonio

Re: ***

Na co se soudit... Féroví chlapi si to mají vyřídit mezi sebou. Po úderu železnou tyčkou se v hlavě rozsvítilo už lecjakému umělci.

0/0
15.9.2008 14:05

iuos

hmm

jakože se mu rozsvítilo tou správnou značkou žárovky?

0/0
15.9.2008 14:13

koxin

hanba

- vždyť nemá  kulky !!!

0/0
15.9.2008 13:58

iuos

hmm

a že to byl vlastně parchant bez táty je jim jedno ;-D;-D;-D

0/0
15.9.2008 13:51

Rechnungsnummer

TERENCE KOH

KOH   jako   KOHEN,  případně  COHEN ?

To by pak bylo jasné, že ano ;-O

0/0
15.9.2008 13:38

Duch sedláka Čupery

bavil jsem se s holkama v klášteře..

a prej, že to svatým sestrám nevadí, co že to tam ten umělec namontoval..prej si většina sester půjčuje tuto ježíšovu sochu na noc..asi na na modlení nebo co

0/0
15.9.2008 13:31

Oldis_rab

pani se opira o svobodu

o svoji krestanskou svobodu, ale svim jednanim potira svobodu jinych lidi, svobodu se vyjadrovat. Snazi se snad zakazat vyjadrovat se k cirkevnim pseudosymbolum?

0/0
15.9.2008 13:11

def...

Re: pani se opira o svobodu

tyyy jeste chvili a pujeds taky do peklicka ;-D

0/0
15.9.2008 13:23

mokikin

Re: Re: pani se opira o svobodu

Tam je aspon teplo a netahne pod saticky jako nekde na mracku ;-D

0/0
15.9.2008 13:36

icmek

"umění"

toho pankáče komentovat nebudu, ale nabízí se mi otázka - má ta čtyřicetiletá paní děti? protože jestli ano, zajisté si je vědoma toho, že děti nenosí čáp, a že tím pádem bez toho, že by chlapovi stál pinďour, by asi na světě dneska nebyla. ještě doufám, že bude chtít milionový odškodnění po galerii za to, že jí pinďourem na těle chlapa způsobila hlubokou újmu. Ježíš byl chlap, byl to tušim normální řemeslník, kterejch tady běhaj tucty. a vážená - byl chlupatej, nejspíš fousatej, nosil sandály a pokud se opotil, tak smrděl! a co víc, měl pinďoura, jako každej chlap. podávám žalobu na tuto paní, protože způsobila těžkou újmu mému rozumu.

0/0
15.9.2008 12:59

icmek

Re: "umění"

a ještě dodám, že mi citovou újmu způsobuje každý pohled na téměř půlmetrovou mrtvolu vousatého chlápka přibitou na dřevěnym kříži za ruce a nohy, která visí u babičky v obejváku.

0/0
15.9.2008 13:02

mokikin

Re: Re: "umění"

Mrknete na muj prispevek nize - pisu o tom samem :)

0/0
15.9.2008 13:07

MaBla

Re: Re: "umění"

Vaše příspěvky opravdu nestojí za to komentovat. Tedy jen jedna poznámka, neboť je docela možné, že tuto skutečnost vůbec netušíte: Uvědomte si, že s názory, které tu prezentujete si jen děláte ostudu neboť se prezentujete jako primitiv.

0/0
15.9.2008 13:12

def...

Re: Re: Re: "umění"

ale i od toho primitiva je jasne co chce rict... naproti tomu ten tvuj ..... "prispevek"...... je naprosty blabol o nicem ;-D

0/0
15.9.2008 13:25

mokikin

Re: Re: Re: "umění"

OK - pripustim ze vyjadreni pisatele prispevku je trosku drsnejsi, ale co je jinak primitivniho s necim nesouhlasit? Stejne tak jako nekoho urazi Kristus s penisem, tak prave tak nekoho muze urazet "chlupatej chlap pribitej na krizi".

0/0
15.9.2008 13:36

icmek

Re: Re: Re: "umění"

vážený, můj názor v rámci zřízení prosím respektujte. Ježíš Kristus byl (a to je historicky doloženo) obyčejný člověk, pracující muž. tudíž měl penis a tudíž jako každý zdravý muž měl v noci pod peřinou erekci (tu máte i vy, pokud jste muž). to, že má někdo v obývacím pokoji vyobrazeného umučeného muže trpícího na kříži je jeho věc, já ji plně respektuji, nicméně můj názor je ten, že je to přinejmenším ohavné. radši bych měl na stěně třeba Kupku, nebo Muchu. umění tohoto typu neuznávám, nicméně na soše Ježíše s penisem nevidím nic zvláštního. penis měl, tak co řešit. kromě toho - pokud dnes člověk předstoupí před lid s tím samým, s čím předstoupil před lid Ježíš, bude patrně sbalen policií a zamknut někde na pokoj, kde bude čekat, až Kolumbus připluje vodovodem.

0/0
15.9.2008 14:25

Lukke-Luk

Re: Re: Re: Re: "umění"

Podepisuji v plném rozsahu! R^

0/0
15.9.2008 14:35

icmek

Re: Re: Re: "umění"

navíc promiňte, mě zase přijde primitivní odsuzovat umění jenom proto, že ukazuje penis muže, jež byl řečený svatým. narozdíl od jeho svátosti a prohlášení za spasitele mu byl penis dán přírodou, nikoliv na základě rozhodnutí člověka. teď mě omluvte, posílám svoje děti na křížovou výpravu.

0/0
15.9.2008 14:35

icmek

Re: Re: Re: "umění"

mimochodem, všeobecně známý fakt, že bez boží vůle ani vlas nevypadne, pobízí k široké diskusi, protože vězte, že socha Ježíše s erekcí není tudíž ničím jiným, než boží vůlí. a končím, protože jasně spějeme k tomu, že ta bába brečí sice hezky, ale uplně zbytečně a hlavně nelogicky. měla by se smířit s tím, že když bůh toto vidí, a nezakročí, asi mu to nevadí.

0/0
15.9.2008 14:40

orinka3

to je ale chudák

Asi nic pořádného nedovede, když na sebe musí upozorňovat takhle. :-/

0/0
15.9.2008 12:43

Danny_Kay

Ubohe...

V Boha neverim zadneho, ale udelat podobnou sochu je proste traparna. Pseudoumelec chce proste za kazdou cenu zaujmout vystrednosti, kdyz to nezvladne po umelecke strance...Ubozak a loser je to!

0/0
15.9.2008 12:35

1gomez

trapný spíš je, že je někdo takové svinsta schopen

kvůli pár řádkům v recenzi

0/0
15.9.2008 12:20

Duch sedláka Čupery

aspon ho nemá malého, tak o co jim jde

;-D můžou pravě machrovat

0/0
15.9.2008 12:20

Hell-AngeL

Náboženství je opium lidstva

Aspoň v něčem měl ten Marx pravdu. To by mě opravdu zajímalo jak může někdo podat žalobu v souvislosti se zesměšněním jakéhosi dáno zemřelého cipa někde ze středního východu o kterém se domnívá, že je to snad syn boží (což je další postava jejíž existenci noc nenasvědčuje).

V tom případě mě uráží a hlavně se mi dělá špatně z té mrtvoly přibité na pár prken, co maj křesťani na každym rohu. Je to nechutný.

0/0
15.9.2008 12:11

orinka3

Re: Náboženství je opium lidstva

urážka náboženského cítění ti nic neříká? Hanobení rasy taky ne? Pak jsi ovšem duševní kastrát.

0/0
15.9.2008 12:45

Duch sedláka Čupery

Re: Re: Náboženství je opium lidstva

což by se o soše Ježíše říct, jako o kastrátovi nedalo ;-D

0/0
15.9.2008 13:01

mokikin

Re: Re: Náboženství je opium lidstva

V prve rade, nechci obhajovat "dilo" popsane v clanku, zobrazovani sexu ma dle meho sve meze.

Ale vase poznamka o nabozenskem citeni ma take dve stranky...

Vemte si, ze nekoho muze urazet prave zobrazovani krestanskych nebo treba muslimskych veci - treba jen prave proto, ze v ne neveri a urazi ho, ze mu to nekdo predsouva. V tomto maji totiz verici "navrh", jsou vlastne nedotknuteni. Verici clovek mi totiz muze rikat ze Buh je, ale jakmile nekdo napise oponenturu, je ihned osocovan ze urazky a podobne... (znovu opakuji, ze s tim co predvedl ten "umelec" nesouhlasim)

Kdyz to pozenu do extremu, co kdyz nekdo veri, ze mel Kristus neustale erekci?

Vemte si jen kolik je vykladu Bible (a od toho vznikle nabozenstvi). Kazdeho neco urazi, kazdy ma nejake sve modly, takle se dopracujeme akorat k tomu, ze se budeme bat neco rici abysme nahodou nekoho neurazili...

0/0
15.9.2008 13:06

orinka3

Re: Re: Re: Náboženství je opium lidstva

rozumím vašemu výkladu, ale přece jen máme zažité určité kulturní hodnoty, takže asi cítíme, co se ještě hodí a co už ne. A navíc, jaké poslání může mít takovéto "dílo" kromě provokace? Umění má mít nějaký obsah, ale tohle je prvoplánový čin, srovnatelný s performancemi á la "menstruuji" s expozicí použitého materiálu. Anebo s exkrementy v Národní galerii. Takové umění prostě neuznávám. Ovšem, kladu si otázku, proč právě na takovou výstavu ta dobrá žena, která teď požaduje satisfakci, vůbec chodila?8-o To mi tedy dost vrtá hlavou.

0/0
15.9.2008 13:12

mokikin

Re: Re: Re: Re: Náboženství je opium lidstva

Souhlasim s vami, vse ma sve meze, i kdyz to asi nebylo zamerem, tak ja bych to "dilo" videl prave jako velice extremni pripad ukazky dvojiho pohledu na svobodu vyznani, i kdyz se to dalo udelat urcite jinak :)

JJ to me taky napadlok proc tam ta pani lezla - to je jako by sla do pornokina a pak to kino zazalovala, ze ji tam zobrazovali explicitne sex.

Nemam nic proti nabozenstvi, osobne rikam, at si kazdej veri v co chce, ale at tim "neotravuje" ostatni. Zamer te pani byl jasny - vnutit a vymahat svoji viru na ukor ostatnich. Galerie mela dat na dvere napis typu "Vystava muze byt v rozporu s vasim vyznanim" a byla by z obliga...

0/0
15.9.2008 13:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.