RECENZE Holka Ferrari Dino: Srpen ’68 v Němcově filmu omráčí i po letech

Především: tohle není a nemůže být běžná "regulérní" recenze, stejně jako film Jana Němce Holka Ferrari Dino neměl první promítání podle vžitých pravidel. Předpremiéra se totiž konala ve čtvrtek v internetové televizi iDNES.tv.

pskoda

Nic moc

Film sice začal zajímavě, ale postupně se stával nudným. Ve chvíli, kdy prakticky skončil komentář Rodena, jsem usnul. A jak tu již bylo poznamenáno....Budař jako Ital, to teda fakt netrefili...

0/0
22.8.2008 15:36

PŠR

:-(

1. Díval jsem se poctivě až do konce, měl jsem ale brzy pocit, že film sleduji celý jen z úcty k autorovi a ze zvědavosti. Karel Roden je pořád zajímavý typ, nemyslím si ale, že tam sedl, navíc komentář, který většinu filmu provázel byl až příliš jasně čtený, neznělo to (jak jsem si asi představoval, že by to mělo znít) jako vyprávění vzpomínek a přirozený doprovod obrazu. Nějak se tomu v jeho podání nedalo věřit, chybělo napětí a nějaký švih, jen snaha o cosi, co podle mne nevyšlo.

0/0
22.8.2008 10:33

PŠR

:-(

2. Bohužel, i když šlo tehdy o první filmové záběry okupantů, dnes působí vedle všech ostatních (kterými jsme přesyceni z Iráku, Izraele aj.) jen jako historické černobílé obrázky, které patří sice k nejčernějším chvílím naší historie, ale už toho bylo moc/nezaberou. Vzpomínám si ale, jak jsem před 20 lety na Letní filmové škole v Trutnově zíral s otevřenou pusou na (asi) stejné záběry ruských tanků, které byl součástí filmu Nesnesitelná lehkost bytí. To bylo jiné kafe, asi kvůli jiné době. Dnes se to vše zdá dávno a možná i (nechtěně nezdvořile řečeno) provařené, je ale správné vše znovu připomínat a ctít odvahu tehdejších hrdinů a zbytečně padlých lidí. Jinak jsem přesvědčen, že vybrat skoroalbína Jana Budaře na roli Itala je hloupost a ta koc mohla být skutečně Ferrari Dino, jsou jich plné časopisy. :-/

0/0
22.8.2008 10:32

Podrazza

Jsem omráčen :)

Abych pravdu řekl, čekal jsem víc autentických záběrů a herce spíš jen jako doprovod, ale připadalo mi to přesně naopak. Takhle to bylo pojato jen jako vypravování, které se občas tématicky stáčelo trochu k nudě. Na druhou stranu bych uvítal synchronizaci toho vypravování s autentickými záběry, aby to mělo hlavu a patu. Vypravování během hraných záběrů a ticho během těch autentických ve mě vyvolalo dojem, že film byl uměle "natažen". Na druhou stranu jsem to sice nezažil ale myslím že srpnové události dokáží omráčit samy o sobě, ať už jsou v jakémkoli podání. Technické problémy šlo pochopit, nakonec to běželo po pár minutách znovu od začátku, jen mě trochu obtěžoval opakovaně se povalující a poskakující titulek v dolní části plochy. Pokud bych měl hodnotit v % vidím to tak na 65%.

0/0
22.8.2008 10:21

honzajaka