Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE Rudý baron: Vinklář, Vlasák, Frej a letadýlka v čítankové nudě

Pod názvem Rudý baron, jak se přezdívalo proslulému německému stíhači z 1. světové války Manfredu von Richthofenovi, natočil v roce 1971 film režisér Roger Corman. A při něm mohlo zůstat. Nová, německo-britská verze natáčená i v Česku, která míří do našich kin, totiž vyhodila 18 milionů eur za nudu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Milan_Seliga

Recenze na film?

Mám poslední dobou pocit, že recenze paní Spáčilové až podezřele popisují jen scény, které se nacházejí v traileru (bylo tomu tak i u posledního Ramba). Přečetl jsem si recenzi a podíval se na trailer s pocitem, že tohle všechno jsme právě četl. Sleduje paní Spáčilová vůbec ty filmy, nebo recenze píše jen podle trailerů? Upřímně, doufám, že by si to nedovolila... I když tady je možné všechno.

0/0
24.8.2008 23:55

imho

.

Velice se mi líbí styl komentářů pí. Spáčilové a už se těším na konfrontaci s realitou

R^R^R^

0/0
24.8.2008 23:04

Stinky Johnny

Tak bacha jó !

Na Mirku Spáčilovou nesahat, jak se ji nějaký film nelíbí, tak je to jasný a člověk může jít v klidu do kina, proto že je jasný, že se mu to bude líbit. O tom jak moc tomu ona rozumí a shoduje se, se zbytkem světa, hovoří to jak poplivala Pána prstenů a on byl 14dní na to nominován ale na 16 oskarů. Tak že lidi jako je Spáčilová, Just, nebo Rejžek je potřeba hýčkat ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
24.8.2008 13:02

imho

Re: Tak bacha jó !

Pán prstenů....

...mno, svým dětem - předškolákům to nemůže normální rodič pustit a z dospělých to můžou sledovat snad jen nějací infantilní taťkové.

Nebo kdo ještě?

0/0
24.8.2008 23:06

Milan_Seliga

Re: Tak bacha jó !

Pán Prstenů měl tři díly a na Oscara byl nominován až ten poslední, který byl nachlup stejný jak ty předchozí. To je ale náhodička, co? Žeby se jen někdo chtěl odvděčit?

0/0
24.8.2008 23:56

Tryskoprd

Už se tý ženský někdy nějakej film líbil?

Proč vůbec tu "práci" dělá? Vždyť to pro ní musí být děsné utrpení. 

0/0
24.8.2008 12:46

Cybermud

Když pronesu...

...rasistickou nebo jinou blbo poznámku, tak mě redakce pochopitelně smaže. Jak se ale může bránit chudák čtenář, když mu pod nos cpe svoje žvásty kritička, která krom remcání zjevně nerozumí ničemu. Oooo jaký dar svobody slova, kde každý může kecat do všeho aniž by o tom něco věděl. Neviděl jsem film, ale stačí mi zatím jiné "krtiky" paní Spáčilové, která se tak bojí projevení jakéhokoliv poselství na filmovém plátně, že pro ní pravděpodobně bude nejlepší tvorbou nic neříkající abstraktní vize nějakého zdrogovaného hypíka, které dostatečně okořeněné šedostí anarchie a totálního nesdělení budou nenudit. Proč soudružka Spáčilová nenapíše nějaký scénář? Abychom viděli jak vypadá umění?

A vrcholem všeho je v jedné větě spojení filmu Tmavomodrý svět a Pearl Harbour.

TS je nádherným vyprávěním o soudržnosti a tragédii kluků, kteří za nás šli na smrt a my jsem se jim odvděčili velmi "pěkně". PH je sentimentální sr...ka, kde hlavní hrdina politicky korektně přežije to, co naše piloty zahubí.

0/0
23.8.2008 16:51

Carlik

Soudružka autorka Spáčilová

Soudružka autorka Spáčilová  očividně nepochopila o čem ten film je a po zkušennosti z jejích předchozích rádoby-recenzí  vím, že film bude výborný. R^

0/0
23.8.2008 12:22

petr štursa (velmi arogantní)

pani redaktorka

je naprosto vedle, nepochopila, o cem film je a vubec by nemela psat. Jeste si mohla postezovat, ze ve filmu mamma mia se malo strili a netece tam dost krve, ale je tam priserne moc zpivani.

Film je docela dobry co se umeleckeho ztvarneni tyce, ale je dost ideologicky zamereny. Podle nej je vlastenectvi fuj a nemci vlastne bojovali kvuli rozkazu, zide byli jejich kamaradi (ani naznakem tam neni zminen tvrdy antisemitismus, Nemecku vlastni uz za Bismarcka, ale dokonce je ve filmu i neexistujici postava zidovskeho letce - reprezentant zidu, co za nemecko letali). Take zde chybi nastupce rudeho barona - Hermann Goring.

 

Je to proste snaha vylicit nemce jako antinacionalni pacifisty, multikulturni humanisty a obeti zvule nejakeho nechapaveho vedeni.

0/0
22.8.2008 17:27

Flap

Horsi nez ...

Měl jsem za to, že v kategorii "horší než Pearl Habor" už jsou jenom pohlavní choroby a zbraně hromadného ničení. Škoda, Red Barona jsem hrával na počítači a byl jsem celkem eso !

0/0
21.8.2008 18:49

HuLarus

Re: Horsi nez ...

;-D  R^

Red Barona hraju dodneška, je to jedna z nejlepších leteckejch her všech dob. To je na pováženou jelikož byla skoro první (tuším že je to ročník 1990?).

0/0
22.8.2008 8:43

flames828

Re: Re: Horsi nez ...

Blbost, nejlepší je Retalior... ;-O

0/0
22.8.2008 17:07

venomacek

Re: Re: Horsi nez ...

no jo... Atari ST.. já byl namachrovanej, já měl dvě mechaniky :-)

0/0
23.8.2008 12:48

JoeMax

Letadla

Hlavně ze zvědavosti a kvůli nostalgickým vzpomínkám na prastarou hru Knights of the Sky jsem se koukal nedávno na Rytíře nebes. Absolutně mě odradila příšerná počítačová letadla, neuvěřitelně umělé bojové scény jak ve vzduchu, tak na zemi a koukám, že Red Baron je na tom velice podobně, ne-li ještě hůř. Co naši filmaři a animátoři předvedli se dvěma letadly v Tmavomodrém světě, na to tyto dva novější tituly koukají z uctivé vzdálenosti...

0/0
21.8.2008 16:38

Capaty

Je to zajímavý a pěkný film

Paní redaktorka Spáčilová by si o Manfredovi von Richthofenovi měla něco přečíst. Pak by zjistila, že film je korektně postaven na skutečných událostech, postavách a jejich osudech.

Pokud paní redaktorka šla na akční film, tak měla jít na něco jiného a pak by se třeba nenudila. Tvůrci Rudého barona nás naštěstí nezahlcují výbuchy a scénami s tekoucí krví. Je to korektní film, který není překroucením skutečných událostí.

Paní redaktorce se dokonce nelíbí ani to, jak hlavní hrdina vypadá. Chudák Manfred von Richthofen. Pokud si na webu najde jeho fotku, zjistí, že se tvůrcům filmu podařilo najít podobný typ. Paní redaktorce se nezdá být mužný - je to její názor, ne chyba filmu.

Na rozdíl od tohoto mizerného článku je film výborný R^.

P.S.: Paní redaktorko: Německý maršál a pozdější prezident Německa se nejmenoval Hindeburg, ale Hindenburg.

0/0
21.8.2008 12:03

HuLarus

no teda

Jestli to je horší než Pearl Harbor tak to snad ani nemá cenu o tom psát. To byla děsná slátanina.

Jsem už asi starej nebo co, ale zjistil jsem, že se dívám pořád dokola na klasiku Tora, Tora, Tora, Midway nebo A bridge too far protože ty nový filmy se mi ani za mák nelíběj. I když podle přispěvatele pode mnou tenhle film stojí za shlédnutí. Už aby bylo DVD...

0/0
21.8.2008 10:49

Wolfsteen

Re: no teda

Proč čekat na dvd, si to stáhnem z netu ne;-D

0/0
22.8.2008 8:31

HuLarus

Re: Re: no teda

To třeba jo, ale chci to mít legálně a když se mi to bude líbit, tak to koupím. Zajíce v pytli ovšem nekupuju.

0/0
22.8.2008 8:44

letadlo_hen_heen

Mirka úplně mimo

Pravděpodobně Mirka usnula, no recenzi napsat musela tak aspoň nadhodila pár obecných informací a svou vysokou odbornost chtěla ukázat Pearl Harborem a Tmavomodrým světem. To už jsme opravdu tak zpitomnělí, že musíme pořád dokola něco k něčemu přirovnávat, jinak je to béčko? Recenze na nic.

Red baron jde vlastní cestou, spoustu scén ze země mi připomnělo popis války jak od Remarqua. Film neni zamilovanou kravinou, i když je v něm silný vztah. Letecké scény super, kdyby jich bylo víc, bylo by to jednotvárné. Nejvíce mě zarazila šílená kvalita titulků, což je však chyba u české produkce. Napsat, že vojáci někde "bili" nebo časovat i 5 sekund dopředu mi přijde na hlavu. V recenzi na to kritiku nevidím, takže buď neumíme česky anebo jsme vážně spinkali, co Mirko? :-) Dávám 80 % filmu a Rv nabízenému "článku z nutnosti." Kritička, hehe

0/0
21.8.2008 8:41

spacewolf

A zase ta Mirka

"Důkladně popisné "vycpávky" děje a vypravěčská sterilita rodí o to únavnější otravu..." ziiiv, co? Chtel jsem jit na tento film, po precteni vaham ale nuti me predstava napsat lepsi recenzi nez nase Pesimisticka mirka...

Kouknul jsem se na Valliho a co jsem zjistil? Ze to je pribeh pro deti a ne pro (nebudu typovat vek) kriticku. Spojovat frasku s zivotopisným filmem podle skutecnosti... (ne americani opravdu nevyhrali v bitve u Pearl Harboru ale dostali na prdel a americka letadla nesestrelila zadne Zero ale odletla pryc, cili jako kdyby zvnikl film kde se po mnichovu branime vojenskou silou a ne ze se nechame obsadit) A Sverakuv ulet v Tmavomodrem svete... i film Piloti se Stepankem kdyz odmyslim Rusky vliv je lepsi (TS je zase oslava zapadu, takze si nevyberem).

Tohle neni Denik Brigite Jonsonove, nebo neco od Rosamundy Pilcherove...

Vedecko fantastickým a valecnym filmum se prosim vyhnete v teto oblasti jste jako zbijec u vysivani ubrousku..

0/0
20.8.2008 22:28

Gott Karel

Možná na to zajdu ze zvědavosti

I když mě při natáčení nechtěli pustit do veltruskýho parku, že prej bych jim vlez do záběru

0/0
20.8.2008 19:55

Clar

Re: Možná na to zajdu ze zvědavosti

To je divný, Karle, tebe maj Němci přece v záběrech rádi! ;-)

0/0
21.8.2008 0:28

packerqb

Tedy

obcas s autorkou nesouhlasim ohledne filmu, obcas souhlasim. Pokud film srovnava s Pearl Harborem a soucasne s tmavomodrym svetem, pak vim, ze tu neco v hodnoceni smrdi...

Nicmene, doufam ze se ohledne neviditelne eskadry vystupujici ze slunce pouze spatne vyjadrila.

Vyuziti slunce k vlastni vyhode ve vzdusnem boji (nejlepe mit ho za ocasem) je jednou ze zasadnich poucek uz prvniho ucitele leteckych souboju Oswalda Boelckeho, je jasne ze pokud se k nepriteli blizite "ze slunce", nevidi vas, protoze je oslneny a vy tak mate velkou sanci na vitezstvi. Takze podle provedeni tohle je docela realisticka vec, na rozdil od kober a sekani kridel podvozky v rytirich nebes...

0/0
20.8.2008 17:26

Kleki Petra

Re: Tedy

Cituji: "...Ještě výškové "kladení věnců" nebo první bitva, kdy neviditelná eskadra jako by nastupovala přímo ze slunce, obsahují alespoň nápad..." Takže to neshazuje.

0/0
20.8.2008 18:15

petr štursa (velmi arogantní)

Re: Re: Tedy

Jenze ono to nastupovani ze slunce neobsahuje nejaky napad - je to znama bojova technika a navic v rytirich nebes byla taky.

0/0
21.8.2008 15:23

hell365

Re: Tedy

Pearl Harbor je strašně dlouhý, nudný a hloupý film. Jestli je Rudý baron ještě horší no tak potěš.

0/0
21.8.2008 8:38

Prokop Tunel

no a ,,,,,,

no a je to aspoň tak dobrý jako TOP GUN? :-P

0/0
20.8.2008 17:09

Zdravko Lazarov

češi ve filmu

Ještě Spáčilka zapomněla na Richarda Krajča v roli majora Lanoe Hawkera (fakt mě to pobavilo, že zrovna Krajčo jim typově seděl na takového titána) a Braňo Holíčka v roli Wolframa von Richthofena. Pak tam bylo ještě trocha českého křoví, ale nic co by stálo za řeč.

0/0
20.8.2008 15:21

Zdravko Lazarov

řeknu to takhle

Pro ty, kdo se o tuto dobu zajímají a vědí o von Richthofenovi něco více, než že to byl nějakej stíhač z první světový, je tento film povinností vidět. Je o 100% lepší než Spáčilovou zmíněný snímek z roku 1971 a ne jen díky novým filmovým vymoženostem. Na druhou stranu pro ty ostatní bych doporučil nechodit. Zejména dívky by se dost nudily, protože ta romantika tam není opravdu skoro žádná a slzopudné to taky vůbec není.

0/0
20.8.2008 15:17

tervicz

nema na pearl h. a tmavomodry svet?

jestli nema na tyhle dva filmy, z nichz prvni je neverohodne prefektovana preslazena brecka nesrovnatelna s klasickym podanim jako je Tora, Tora, Tora a druhy je unyla a levna verze tehoz ladena do nejake podivne radobyceske nostalgie, nesahajici ani po paty treba staremu ceskemu filmu Nebesti jezdci vubec nicim... to teda verim, ze jde o velmi spatne dilo;D neda mi zapochybovat o obecnem vkusu recenzentky, pokud se snad domniva, ze si vybrala na srovnani kvalitu v oboru. chtela-li jen zduraznit mizerii, beru z5;)

0/0
20.8.2008 15:05

bombai

Aha,

takže tam vadí Vlasák nebo Vinklář...nebo co? A to měl syna, vrátivšího se z boje nakopnout do zadnice? A útočit bylo určitě za první světové lepší za mlhy, tmy a deště...voni na sebe piloti lépe v hnusnu viděli. Nehlědě na to, že se jedná o naprosto klasický filmový záběr z leteckých filmů, "jakoby ze slunce" a jde spíše o reminiscenci.

0/0
20.8.2008 14:04

lycka.tomas

No...

Práce kritika je v mnoha směrech snadná, sami riskují málo, avšak z patra se dívají na Ty, kteří předložili svou práci a s ní i své životy. Jejich úspěch bují a negativí kritice, která se dobře píše i dobře čte. Avšak hořkou pravdou zůstává, že i ta nejobyčejnější práce v sobě skrývá více smyslu, než kritika jež ji odsuzuje. Paní Spáčilová, jste argontní a hlavně netalentovaná osoba. ;-)R^

0/0
20.8.2008 13:36

Iriroro

Re: No...

Nemáš to z filmu Ratatouille? ;-D

0/0
20.8.2008 13:50

lycka.tomas

Re: Re: No...

Mám;-DR^

0/0
20.8.2008 14:20

Clar

Re: No...

A proto, že je netalentovaná a arogantní, to dotáhla do festivalových porot a je jednou z nejrespektovanějších českých filmových kritiků. Moc mi ještě není jasná tvá  myšlenka o předkládání své práce a s ní i života. Jinak kritika slouží k tomu, aby si lidé mohli přečíst názor na nějaké dílo i od někoho jiného. Pokud máš s kritikem odlišný vkus, tak jeho recenze jednoduše nečti a nenechávej se jeho názory otrávit. Já třeba vím, že se mohu na názory Mirky Spáčilové, Tomáše Baldýnského, Františka Fuky dost spolehnout a mnohokrát jsem se o tom přesvědčil. A mnohokrát mi ušetřili vyhozené peníze za kino, kde jsem třeba naletěl na dobře udělaný trailer.

0/0
20.8.2008 13:58

bombai

Re: Re: No...

Tak to máte fajn..do kina jdete jen když Spáčilová, Baldýnský nebo Fuka dovolí...;-D

0/0
20.8.2008 14:05

Clar

Re: Re: Re: No...

Nikolivěk! Když polovička přikáže, jsou veškeré kritiky krátké ;-)

0/0
21.8.2008 0:27

pablo23

muhehe

rejžek s justem měli pravdu, kladivo na ni na čarodějnici!!!

otřesná recenze! nechápu, proč recenzi píše člověk, který tenhle typ filmu nemá rad a apriori je zaujatý! Alespoň kdyby měla nějaké znalosti o WWI, tak by se to dalo, ale tahle recenze je bída i po té stránce ostatní. Střílet piloty ani nemuseli, poněvadž, pokud rozstříleli letadlo, pilot se automaticky zabil (neměli padáky!!!), věnec shazovali jak němci, tak spojenci, poněvadž v té době moc dobře věděli, kdo proti nim stojí dle znaků na letadlech a oceňovali tím soupeře. a útok ze slunce je nejen klasika, ale paní recenzentka zřejmě nikdy neviděla třeba film rytíři nebes, kde je tento záběr použit taky, prostě otřesná recenze...RvRvRv

0/0
20.8.2008 13:14

Kleki Petra

Re: muhehe

Chlape, já tyto filmy sleduji pravidelně, o téma se dost zajímám a hlavně o něm čtu. Nevím, co máš svou kritickou připomínkou přesně na mysli, ale ta recenze je naprosto regulérním zhodnocením pohledu kritika - recenzenta na zfilmovanou tématiku, zejména na její režijní pojetí. Shazování věnců a podobné kousky v tom nehrají pražádnou roli. nemusíš s tím souhlasit a nikdo ti nebere právo na vlastní úsudek, víš? A v tomto kontextu doporučuji hlavně film Stihači, na start, který je podle mého názoru do dnešního dne naprostro nepřekonaný.

0/0
20.8.2008 13:35

_m-

Re: Re: muhehe

Pro mě to navždycky budou Nebeští jezdci - možná kvůli věku ve kterém jsem ho viděla.

0/0
20.8.2008 13:38

Kleki Petra

Re: Re: Re: muhehe

Ti ovšem nejsou zrovna z První světové.;-)

0/0
20.8.2008 14:17

_m-

Re: Re: Re: Re: muhehe

To je fakt, to mi ovšem nedošlo (:-P). Co chceš od blondýny.

Z první světové se mi moc líbil strašně dávno dávaný seriál (tuším francouzský). Filmy asi neznám žádné.

0/0
20.8.2008 14:48

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Re: muhehe

Myslím, že se to jmenovalo Muži na křídlech. Etienne Leroux.:-)

0/0
20.8.2008 14:53

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: muhehe

8-o8-oR^

0/0
20.8.2008 15:32

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: muhehe

To byl výraz obdivu k tvé paměti, ale podle TV nostalgie to je až rok 1978 - a to už sem byla v Praze. Miloval to můj otec (taky býval kdysi chvilku pilotem) jenže toho se už nezeptám............

To máš fuk.:-)

0/0
20.8.2008 15:37

bombai

Re: Re: Re: Re: Re: Re: muhehe

Já myslím, že první série se jmenovala Dobytí nebe. Ta byla natočená snad někdy 1972. Ale nevsadila bych- neb jsem ještě na světě nebyla a telku máme až od 78

0/0
20.8.2008 15:58

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: muhehe

Já to netvrdím, je to jen odhad. Nicméně první série byla fajn, druhá (po smrti zmíněného Etienna) už mě nenadchla.:-)

0/0
20.8.2008 16:03

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: muhehe

Tak mám opravdu paměť, jako slon. Skutečně jsou to Muži na křídlech a dá se to najít i na netu.;-)

0/0
20.8.2008 16:06

bombai

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: muhehe

myslím, že Dobytí nebe bylo o tématech , jak se rozvíjela např. letecká pošta, náklady, byl tam takový pěkný díl o Casablance, která byla tranzitním uzlem. Určitě to také bylo "produit de France" ale nemohu to vyhledat ani na jejich serveru. Asi to bude pod jiným názvem, pokud to přeložím, tak mi to vyplivne jen něco z roku 1980...ale jinak hezká vzpomínka...

0/0
20.8.2008 16:11

Clar

Re: muhehe

No, aspoň Mirka - narozdíl od tebe - ovládá interpunkční znaménka, takže se v jejím článku dá orientovat... A jinak si ještě jednou přečti tu recenzi - i obsahově píšeš hlouposti.

0/0
20.8.2008 13:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.