Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak agitka zabila zázrak jménem VALL-I

Od Příběhu hraček přes Hledá se Nemo po Ratatouille nese každá novinka studia Pixar příslib radosti, hravosti, nových nápadů, překvapivého děje, zkrátka chytré zábavy – ale že by tajila zradu?! U snímku VALL-I zabolí rána pod pás tím více, že start vypadá tak čarovně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Veldrane

Hezkej film

nejdriv sem cet Vasi recenzi, dneska to shlednul v kine a musim rict, ze diky tomu sem byl velmi prijemne prekvapeny ;-). Pravda nebylo to tak originalni jako treba Ratatouile ci jine filmy od Pixaru, ale ja se bavil kralovsky. A tech slabsich scen tam bylo fakt par. Proste dalsi prijemny filmik od Pixaru (pravda kdyz vemu Auta, Ratatouile,  Hleda se Nemo, Uzasnakovi tak je WALL-E za temito filmy, ale bylo to moc hezky zprijemneni hnusny soboty). Pridal bych 20% navrch

0/0
16.8.2008 22:19

glumik

Re: Hezkej film

Nechci sýčkovat, ale film se jmenuje VALL-I ...;-)

0/0
19.8.2008 0:02

Kleki Petra

Re: Re: Hezkej film

...jen v české verzi.

0/0
20.8.2008 14:15

mammamia

pani spacilova

te pani by opravdu meli zakazat jakekoli psani. pokazde, kdyz nahodou neco od ni prectu, tak ziram, jak prisernou cestinu pouziva, jak si vymysli cim dal stupidnejsi vyrazy a pravidelne dostanu bolehlav. proc ji poustite k pocitaci?

0/0
14.8.2008 18:09

TAPKIN

Re: pani spacilova

A hlavně by měli zakázat tobě to psaní,bez interpunkčních znaků.Je to jako telegraf!!!!

0/0
16.8.2008 0:48

Cybermud

...kdo umí

dělá. Kdo neumí - píše kritiky! Paní je zřejmě tak zblblá z vlastního pro nebo antikomunistického boje, že za vším vidí propagandu. No ono je těžké jí za vším nevidět, když co dvacet minut je bombardovaná z TV reklamami - odporné a  tendenční sdělení. Bulvárními deníky - o jak tendenční a blogy internetu - ooooo jak objektivní!!! Milá kritička by si měla najít pořádnou práci (nejlépe manuální) a přestat zvracet na lidi svoje názory! Dělá totiž jako by to někoho zajímalo. 3D filmy patří mezi moje nejoblíbenější a je mi putna co sdělují, protože dojem z nich je vždy pozitivní.Jestli podprahově působí na to aby člověk nesoudil podle vzhledu

(Shrek), aby rodič neomezoval dítě kvůli vlastnímu strachu a dítě by

mělo poslouchat rodiče (Hledá se Nemo) nebo když něco opravdu chceš,tak najdi způsob jak to udělat (Ratatoulle nebo jak se to správně

píše). Filmy které nenápadně podsouvají člověku správný postoj k životu

jsou více než chválihodné.

0/0
14.8.2008 9:45

Cybermud

Re: ...kdo umí

Narozdíl od TV, která se přizpůsobuje tomu

co lidi chtějí vidět. Vzhledem k tomu, že průměrné IQ populace je něco

málo přes 90 bodů není se co divit, že je to zábava pro blbce... ...tak

milá paní složte Blesk, vypněte novu a děte ven se psem -

bude to daleko užitečnější než zabírat datový prostor takovými žvásty! (Obvykle nejsem takhle konfliktní, ale každý kotel občas vypustí páru, že?)

0/0
14.8.2008 9:48

IRC

Re: Re: ...kdo umí

ne ze bych s vami uplne nesouhlasil, jen bych upozornil na rozdil mezi recenzi a kritikou. proste podle meho i k napsani kvalitni kritiky toho musite dost umet.

0/0
15.8.2008 8:35

cici_xp

Re: ...kdo umí

Pravda, táto teta absolútne nevie kde je sever! Tešil som sa na tento film až tak, že som si chcel skrátiť chíľu prečítaním recenzie o ňom... A natrafil som na túto "recenziu" po jej prečítaní som neveril týmto žvástom, ihneď som zbehol do kina, predsa mi nebude nejaká akože kritička hovoriť že to je blbosť, na to som tu ja, aby som ocenil skutočne vynikajúci film! A mal som pravdu, excelenté dielko od pixaru považujem za doteraz najlepšie. Poprosím naozaj sa zamyslite pani neviem aká (radšej si nečitam ani meno...) ako môžete napísať taký bullshit! Ďakujem.

0/0
15.9.2008 23:40

Viva la Slavia

Miroslava Spáčilová

Možná by se stačilo podívat na žánr filmu paní Spáčilová:KOMEDIE/RODINNÝ/SCI-FI/ANIMOVANÝ.Vystihl bych především to KOMEDIE A RODINNÝ a třeba vám dojde,že každý film nemusí nést nějakou filozofickou myšlenku,především když se jedná o "animák".Uvědomte si,že na tento film půjdou především malé děti se svými rodiči (ne zahořklé baby jako vy) a těm je zcela jedno,jestli jde o nějakou zelenou agitku,hlavně "když je to barevný a vydává to legrační zvuky".

0/0
13.8.2008 16:53

skrbling

Re: Miroslava Spáčilová

O to snad hůř, ne? Pokud je to rodinná komedie, na kterou se budou dívat i děti, zelené vymývání mozků rozhodně není nic vhodného.

0/0
13.8.2008 17:32

GaryDiver

Re: Re: Miroslava Spáčilová

Žádné vymývání mozků tam není. Tento námět - zde podaný velmi zjednodušeně - je použitý snad po stý. Můžete se tu rozčilovat nad tím, že si autor animovaného filmu z žánru sci-fi vybral námět, kde lidé opustí znečištěnou planetu. Možná, že sem přijde nějaký ekoterorista a bude mu vadit, že dětem film sugeruje, že příroda se nakonec vždycky vzpamatuje, že měl být konec syrový a všichni se měli udusit. Na konci filmu jsou totiž odpadky a trosky civilizace porostlé bujnou zelení. A to všechno kvůli animované pohádce pro děti o malým robotovi, co má city?

Napište a natočte film o robotovi, co stříhá trávník na krásné modré a nikoliv zelené planetě, plné trvale udržitelného ekonomického růstu a šťastných lidí. Tím se to vyrovná, ne?

0/0
13.8.2008 18:23

Johnnys

Re: Re: Miroslava Spáčilová

narovinu....kdby byly filmy plné zeleného vymývání mozků bylo by to dobře, třeba by si konečně lidi uvědomili že Země je jen jedna a dlouho pro nás bude jedinou a že přecijen chováme jako virus. Víc zelenýno vymejvání přesně tam kde je třeba(produktivní populace, kunzumenti, my) a třeba by se dýchalo líp. A klidně si mě kamenujte za můj názor (Y)

0/0
15.8.2008 1:15

mammamia

Re: Miroslava Spáčilová

proc za vsim hleda felliniho? ona mi dokonale zhnusi jakykoli film...............

0/0
14.8.2008 18:11

chlupis

Re: Miroslava Spáčilová

Asi seš úplně blbej, ale můžeš mi říct co ti přináší navážení se do paní Spáčilové? Zřejmě vůbec nechápeš od čeho je recenze a že recenze znamená vyjádřit či podělit se s jinými lidmi o svůj subjektivní, zdůrazňuji slovo subjektivní, názor. Navíc, když si tak neuvěřitelně inteligentní, můžeš si zde založit blog a zkusit napsat nějakou recenzi sám. Jistě, s touto recenzí paní Spáčilové nesouhlasím, viděl jsem WALL-Eho a líbil se mi, nic to ale nemění na tom, že všechny výtky v této recenzi jsou správně odůvodněné a na místě. Jedná se o velmi kvalitní článek, pokud neumíš dělat nic jiného než kritizovat lidi, tak se jdi vycpat...

0/0
16.8.2008 11:54

ratafak

Pro všechny neznalé k "Číslu 5": nebylo originální!!!

Robot Vall-I vychází se starého animovaného filmu, v USA velmi oblíbenému. Spielberg využil popularity robota z tohoto filmu a vytvořil svého Číslo pět právě podle předchozího vzoru. Dá se tedy říci, že naopak Spielberg byl plagiátorem robota Vall-I, který oprávněně navazuje na svého předchůdce z padesátých či šedesátých let!!!

Pane odpusť jim, neb nevědí, co činí...!

0/0
13.8.2008 16:31

Vincent Vega

Re: Pro všechny neznalé k "Číslu 5": nebylo originální!!!

Co má Spielberg společného s filmem Short Circuit? Ten přece režíroval John Badham, ne?

0/0
13.8.2008 17:00

objektivny

Re: Re: Pro všechny neznalé k "Číslu 5": nebylo originální!!

pesně tak.. také jsem přemýšlel jak to myslí :-)

0/0
13.8.2008 17:03

spacewolf

Pani Spacilova 0_o

Prectu si titulek

Jak agitka zabila zázrak jménem VALL-Ia rikam si co to zas je. Ctu, ctu , ctu... myslim si co jsou to za kecy? Jaka agitka jaky greenpeace? Ctu ctu ctu, uz me to nebavi, prelitnu to az na konec a potom jsem zrel duvod...

ten duvod je Mirka Spacilova.... ;-€

ctete nekdy popisky k filmu, nebo si je pisete sama?

uz asi rok se vi ze to bude postapokalypticky pribeh... ;-)

0/0
13.8.2008 16:14

BigEd

Re: Pani Spacilova 0_o

přesně moje slova, úplně mě nasštvala ;-€

0/0
13.8.2008 17:07

skrbling

Re: Pani Spacilova 0_o

Postapokalyptický příběh je jedna věc, ekoteroristická agitace věc druhá. Musím říci, že v posledních letech skutečně vidím rudě, když něco zavání zelenou.

0/0
13.8.2008 17:31

mammamia

Re: Re: Pani Spacilova 0_o

ok, ale precti si ten blabol, co napsala, jeste jednou. ona z toho filmu pro deti dela politickou agitku krizenou s patranim fbi. to prece neni normalni

0/0
14.8.2008 18:18

Johnnys

Re: Re: Re: Pani Spacilova 0_o

spáčilová enni normální když jeschopná spojit slovo Agitka, zabila, zázrak ---- to vše k filmu pro děti!!!! Musí to bejt zlá pani....taková ta co furt hudruje

0/0
15.8.2008 1:09

kackapohodarka

WAll.E a "iiiiiiiiiiiiV"

tak ja teda film videla a mozna me tady nekdo sezere za muj nazor, ale proc se proboha musite na filmy vzdycky divat jen na nejaka velka poselstvi? proc se na ne proste nekdy nepodivate jako deti (a tenhle navic k tomu dost nabada) a proste uvidite moc mily pribeh, u ktereho se mohou dojmout i silnejsi povahy. a co na tom, ze nas na neco upozornuje, uprimne, vubec jsem to pocas sledovani nevnimala, az ted, co o tom psala M.S. ma asi pravdu, ale sakra je to animak, vetsina z vas se v kine potka s hromadou malych deti, tak to zkuste videt jako oni a kaslete na agitky a skryta ci neskryta poslestvi, proste si ten bijak uzijte, protoze wall.E je sice trchu kopie 5, ale nepodarena???:-P

0/0
13.8.2008 15:57

GaryDiver

Re: WAll.E a "iiiiiiiiiiiiV"

R^

0/0
13.8.2008 16:05

mazlikuzlik

Re: WAll.E a "iiiiiiiiiiiiV"

To je vcelku dobrá připomínka. Za poslední léta jsme si tak nějak zvykli, že i filmy určené pro děti slouží jako slušná zábava pro dospělé - je to jedna z možností, jak může být dětský film komerčně úspěšný.

Malým dětem vysvětlujeme, že krást se nemá a že odpadky se hází do koše. Většina pohádek obsahuje nějaké to mravní ponaučení a i pubescentní klasiky typu Beverly Hills 90210 jsou plné rad do života - Brandon se nám opíjí, David bere drogy a Brenda má nechráněný sex....stačí jen zavzpomínat. Po prohřešku následuje spravedlivý trest a přispěchavší chápavý taťka a mamka Walshovi, kteří to s vámi rozeberou a vysvětlí, co a jak.

No a podobné je to i s Wall-E. Dětský film je dětský film a dospělí by si to měli uvědomit.

0/0
13.8.2008 16:14

GaryDiver

Re: Re: WAll.E a "iiiiiiiiiiiiV"

Mě se právě na recenzi nejvíc líbí, že dětskému filmu autorka vytýká "závěr, jak pro prvňáčky". Alespoň je legrace. 

0/0
13.8.2008 16:18

mazlikuzlik

Re: Re: WAll.E a "iiiiiiiiiiiiV"

...chápaví...

0/0
13.8.2008 16:26

skrbling

Re: Re: WAll.E a "iiiiiiiiiiiiV"

No nevím, zelenou propagandu bych od mravního ponaučení velmi odlišoval. To je totiž snaha (možná nikoliv záměrná) o implantování velmi nebezpečných myšlenek dětem, které z toho nemají rozum.

Když potom vidím ty děcka co běhají kolem Václaváku s plackou Hnutí duha a podobných ksindlů a tahají z lidí peníze, skoro bych takovýhle výplach mozků zakázal zákonem. :-)

0/0
13.8.2008 17:49

Paulo Grande

Re: WAll.E a "iiiiiiiiiiiiV"

R^

0/0
13.8.2008 16:30

gpx

Je to jen můj pocit

...nebo ten robot fakt připomíná "Číslo 5"?

0/0
13.8.2008 14:58

zlababa.dvur

Re: Je to jen můj pocit

není, ten pocit mám taky ... ale je to nějaký nepovedený č.5

0/0
13.8.2008 15:03

Brcjko Notorovicj

Re: Re: Je to jen můj pocit

R^

0/0
13.8.2008 15:33

ratafak

Re: Re: Re: Je to jen můj pocit

Jste zcela vedle: Spielberg okopíroval svého robota ze starého animovaného filmu s robotem, na něhož Val volně navazuje. Takže tentokrát bylo vejce dříve než slepice. A se vraťte na smetiště.

0/0
13.8.2008 16:34

sarumánek

přesně tak

Ať už zelená, černá, rudá či jakákoliv jiná - ideologie nemá ve filmu co dělat. Obávám se však, že v současných amerických filmech je jí čím dál více - a to nemluvím zdaleka jen o bláznivém Mooreovi.

0/0
13.8.2008 14:46

Azazel333

Re: přesně tak

A co si představuješ pod takovým pojmem "ideologie" ? Nebo snad filmy nemají obsahovat žádné názory? Protože ideologie není nic jiného než soubor názorů a postojů k životu.

0/0
13.8.2008 15:31

Johnnys

Co to toto?

To snad nemyslíte vážně paní Spáčilová?! To je snad poprvé kdy mě recenze filmu naštvala!!!

V průběhu čtení vaší recenze filmu jsem nabyl pocitu že ten film nemá cenu vidět protože je to další z nic neříkajících propadáků. A vy na konci píšete, že by se tento film měl vidět....

Takže nejdřív film pěkně "pomluvíte" uděláte z něj bezduchou "agitku" pod taktovkou Greenpeace a nakonec, nevím kde se to ve vás vzalo, napíšete..že to stojí za podívání alespoň začátek filmu. BLBOST!!! Podívejte se na CSFD! 86% to je důkaz o kvalitě filmu. Váš názor měl zůstat jen ve vaší hlavě. Klidně to berte osobně, ale receze na animáky by měl dělat někdo mladší.

Pokud film odkazuje na lenost lidstva tak je to jen dobře.

Doufám že po přečtení vaší recenze se lidé nenechají odradit a pujdou na Wall-E.

0/0
13.8.2008 13:03

majkicz

Re: Co to toto?

Ale no tak, nevidis si do ust? Jestli jsi z recenze nabyl dojmu, ze nestoji za to si na nej zajit, tak mas asi neco se svym psyche... Prave ze naopak p. Spacilova vynasi prvni cast filmu na jeji pomery neskutecne vysoko, s cimz souhlasim, v podstate souhlasim s celou recenzi a klidne se pod ni podepisu. Ekologicka agitka z toho filmu srsi az prilis, staci naznaky, ale tady to Pixar serviruje takrka v popredi na ukor zbytku. A neni to o lenosti lidstva. A co se tyce hodnoceni na CSFD, verim, ze klesne, je tam prvnich cca. 300 vlastovek z tech, o kterych vim, ze se filmum venuji a rozumi jim, WALL-Eho hodnotili zatim tri, 2x 3*, 1x4*.

Znovu opakuji, nechapu, kde v tve hlave vznikl zkrat a prisel jsi na to, ze recenze odrazuje od toho, aby se sli na ni lide podivat, naopak vzyva, ze prvni cast je takrka dokonala a za to shlednuti nekompromisne stoji, druhou cast holt clovek nejak uz zkousne.

0/0
13.8.2008 13:20

GaryDiver

Re: Re: Co to toto?

Ta druhá polovina filmu není vůbec špatná. Jestli jste šel na filozoficko-futuristický film a omylem skončil na Wall-E, tak chápu, že vám příběh přišel mělký :-).

Osobně mi připadá, že nenávist vůči ekologům (ty fanatiky v jejich řadách taky nemusím) jde tak daleko, že si zošklivíte film, který je prostě, coby dětský, postavený na jednoduché myšlence ekologické katastrofy po které lidstvo opustilo planetu. A mezi námi, to už jsme přeci tolikrát viděli a četli. Já to bral jako částečnou nadsázku a parodii.

Jinak jsem nevěděl, že hodnocení filmu je platné jen od lidí, kteří "se filmum venuji a rozumi jim". To se dostane nějaká průkazka, že od teď jsem frajer a filmům rozumím? Je zajímavé, že já si na rozdíl od Vás film užil celý. Vy jen půlku. No, jste holt znalec ;-D

0/0
13.8.2008 16:12

Alcator

Technická...

Technická výhrada: To, že má film, nebo cokoliv dalšího, vysoké procentuální hodnocení, neznamená, že je to kvalitní nebo že to má pravdu; znamená to pouze, že se to takovému procentu lidí líbí nebo tomu věří. 95% obyvatel této planety věří v Boha v té či oné podobě, ale nemůžeš z toho vyvozovat "A to je důkaz Boží existence". Ono totiž 90% Amerických dětí věří, že dárky nosí Santa Claus a že jsou vyráběny na Severním pólu...

0/0
13.8.2008 14:54

GaryDiver

Re: Technická...

Odlišujme umění a zábavu. Wall-E je, ostatně jako většina Disney/Pixar produkce, zábava. A to nejlépe pro celou rodinu. Já miluju filmy Andreje Tarkovského, ale musím se smířit s tím, že se na ně nikdo se mnou nechce dívat. ;-D  Pokud film koncipovaný jako zábavný má vysoké hodnocení diváků, pak to opravdu znamená, že je kvalitní a má pravdu. :-) Paní Spáčilová je výborný kritik, a je asi jedinná, jejíž filmové kritiky čtu. Kritik je kritik a občas se neubrání tomu, aby zapomněl, že je to autor, kdo rozhoduje. Mně osobně pasáž tlustých "pozemšťanů", kteří život tráví před obrazovkami svých komunikátorů a když upadnou z křesla, tak nemohou vstát, přišel vtipný. Je ještě ve filmech dovolena nadsázka? Nebo už se to nesmí?

Pro mne je to milá reminiscence na sci-fi romány 80. let.

0/0
13.8.2008 16:04

banan75

Re: Co to toto?

Ty už si to viděl, že se za film tak biješ v prsa?:-)

0/0
13.8.2008 15:15

Charles Boner

Re: Co to toto?

Huh! Vy jste se rozohnil jako nějaký DERVIŠ! ;-D 

0/0
13.8.2008 15:18

autorigie

Re: Co to toto?

S CSFD bych se moc neoháněl. Když jako nejlepší film všech dob hodnotí mravoličný příběh o způsobných vězních v  košilích s nažehlenými límečky, tak ty jejich procenta bych bral s hodně velkou rezervou.

0/0
13.8.2008 15:33

mazlikuzlik

Re: Re: Co to toto?

A co je teda ten nejlepší film všech dob? Kameňák?...Filmový fanda by možná tušil, že existují něco jako žánry a kupříkladu stoupenec sci-fi se často nedojme u romantické komedie případně milostného příběhu.

Má někdo nějaká definovatelná měřítka pro tzv. nejlepší film? Na csfd vítězí ty filmy, které jsou dobré v rámci svých žánrů a pak ty, které jsou nejpřijatelnější pro většinu. Ono udělat film, který je vynikající a ještě se líbí skoro všem není snadné. Co člověk, to názor.

A vzhledem k tomu, že p. Spáčilová prezentuje pouze jeden z názorů, je lépe věřit csfd, kde se schází rozmanitá skupina filmových nadšenců, laiků až náhodných návštěvníků. Stačí si pročíst komentáře, uvědomit si, co se mi líbí, k jaké skupině patří a prakticky nelze udělat chybu. Víme?

0/0
13.8.2008 15:43

Alterovo Ego

Re: Re: Co to toto?

Promiňte,ale kvůli tomu co píšete jsem se i zaregistroval.

Pět nejlepších filmů na CSFD:

1. Forrest Gump; 2. Vykoupení z věznice Shawshank; 3. Přelet nad kukaččím hnízdem; 4. Kmotr; 5. Schindlerův seznam.

Všech pět filmů považuji za naprostou špičku. Nebo vy znáte lepší? Podělte se.

0/0
13.8.2008 15:56

sarusian

Re: Re: Re: Co to toto?

samozrejme - star wars I,II,III,IV,V... ;-D;-D;-D samozrejem robim si prcu ;-D;-D;-D

0/0
13.8.2008 16:18

autorigie

Re: Re: Re: Co to toto?

Tak on už je první Forrest Gump? No sláva!

0/0
13.8.2008 16:19

antigogo

Re: Re: Re: Co to toto?

A to jsou jako filmy pro děti ?8-o

0/0
13.8.2008 16:51

dezzo

Re: Re: Co to toto?

;-D;-D;-D

0/0
13.8.2008 16:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.