Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Film Bathory vstoupil do kin, vyvolává bouřlivý smích i slzy

Netrpělivě očekávaný velkofilm Juraje Jakubiska Bathory vstoupil do českých kin. Pravděpodobně probudí vášně a získá si své skalní příznivce i odpůrce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

grrrr....

Je to jak s Titanic-em...

Prostě estráda pro diváka. Nic víc, nic míň. Neříkám, že Jakubisko přestřelil. Pouze vzal dostupný materiál, v tomto případě Legendu a udělal ji divácky atraktivní. Kdyby se někdo pokoušel natočit skutečný příběh (ať už jakýkoliv) tak by byl tak nezajímavý, že by na něj nikdo do Kina nešel.

0/0
2.9.2008 8:50

misap

Bathory

Kritika od Spáčilové se mi snad poprvé nelíbila. Jako kdyby se držela zpátky, aby nikoho moc neurazila. Jenom názor :)Film byl pro mě zklamáním a vyhozením peněz. V polovině filmu se člověku chce smát i brečet  zároveň, a to hlavně kvůli trapným vsuvkám Polívky s Mádlem. Vyjet na in-linech...no dobrý, ale předvádět skoro ski-alpinistický a horolezcký výkon v dlouhém hábitu je už trošku přitažené za vlasy. Výkony herců přebil Roden. Klobouk dolů. Nádherná výprava filmu. Taky klobou dolů. Hudba nebyla zdaleka tak špatná jako dabing. A očištění charakteru hraběnky je fajn, ale čeho je moc.. Jakubisko nenechal ani prostor pro kontroverzi. Ukázal nám ženu s pevnými zasádami, která jenom párkrát ulítla - na drogách, ne vlastní vinou. Dobrou matku s malým milostným záletem, bylinkářku chránící slabé a dokonce schopnou boje s mečem (jenom trošku bílou a nemocnou). Angelika hadr !  Škoda, že se ten Thurzo neproměnil ve slušňáka. Pak by to byl krásný a srdcervoucí americký kravino-trhák.  

0/0
22.7.2008 14:47

kacinecka

Včera jsem se taky po roce slibů dočkala

Film jsem viděla a ještě dlouho mám o čem přemýšlet. Pro toho, kdo se o tento příběh zajímá už dýl a víc a nejen z hlediska senzace nebo hororu, je to dobrej námět k přemýšlení. Takhle nějak si představuju práci mocenských mašinérií, který tehdy nebyly omezený zákony tolik, jako jsou dnes. Vidím to jako jeden z možných pohledů na historii. Věřím, že Bathoryová byla duševně nemocná, věřím, že jí hodně ublížili, že byla hodně bohatá a díky tomu hodně nenáviděná. Věřím, že i zabila (tehdy se na zabití fakt koukalo jinak), ale nevěřím, že byla "největší vražedkyní všech dob". Jakubiskův film je pro mě stejným vynikajícím vyřčením možné reality jako Šifra mistra Leonarda. Možná proto je mi fajn, že žiju v pohádkách :-)

0/0
15.7.2008 7:35

grrrr....

Re: Včera jsem se taky po roce slibů dočkala

Věřit můžete čemu chcete. Je to stejné jak s katolickou vírou. Chybným překladem udělali z mladé dívky pannu a za několik tisíc let s ní byla neposkvrněná panna. ;-D A to co Vám předkládají autoři Románů je pouze jejich smyšlený příběh. Nebo jste opravdu tak naivní a věříte, že Láskou a pokorou v tomto světě něco zmůžete? A nebo to, že je někdo špatný je jen s důvodu nepochopení lidí?

0/0
2.9.2008 8:56

bobek_79

Jenom drahá inscenace

Včera jsem to viděl. Moc mě to neuchvátilo a místy jsem se nudil. Dlouhý monotóní začátek, komediální postavy se tam nehodí a jaksi se asi prokopírovaly z filmu Jméno růže. Někteří herci (třeba Podhůrský) ještě více znehodnotili film. Laciné bojové scény. Špatný střih dramatické a komediální části. Místy hodně roztříštěný děj. Tedy suma sumárum, je to špatná televizní inscenace. A přitom měl Jakubisko hodně velkou šanci natočit pořádné historické drama. Měl perfektní téma.

0/0
14.7.2008 17:54

neron

btw anatola si tak neberte

Je zbytocne reagovat na take prispevky, zhadzujete sa tak aj sami. Patri k mensine tu na Slovensku, ktora si mysli, ze ten film je svetovy, lebo je slovensky. Ono na imdb je uvedene na prvom mieste Slovensko a preto onanuje..To vsak ziadnu rolu nehra. Film je da sa povedat stredoeuropsky, zo slovenskym reziserom a kameramanom. Ale to je asi tak vsetko..Naviac sa natacal predovsetkym v barrandovskych studiach..

Snad budeme mat dovod tesit sa aj na jeho Matusa Caka.

0/0
14.7.2008 9:00

ygor

dobrý

Neříkám ,že je to nejlepší film světa,to určitě né, ale v porovnání s tmavomodrým světem za 170 mil.kč.se dvěma letadly a čtyřmi herci,je to výpravný film o tehdejší době.Pro mě dobrýR^

0/0
13.7.2008 0:06

neron

Re: dobrý

Som presne toho isteho nazoru. Tmavomodry svet ma sklamal, cakal som od neho viacej..Je dobre, ze v Bathory Jakubisko obmedzil tie svoje divoke sceny z Perinbaby ci Nejasnej spravy na minimum..Aj ked prave tie robili jeho filmy originalnymi..

0/0
14.7.2008 8:51

oId fashioned Vince III..

s Jakubiskem je to jako s BMW:

nejlepší věci dělali v minulým století...Spáčilová je skvělá krtička, mimochodemR^

0/0
11.7.2008 18:03

oId fashioned Vince III..

Re: s Jakubiskem je to jako s BMW:

errata: -kritička- ;-)

0/0
11.7.2008 18:04

risan

amerika

film jsemsice neviděl ale z reakcí se mi zdá, že se jakubisko dal americkou cestou, . kašle na historii a fakta, příběh udělá "velký" tím, že chce šokovat, drahá výprava, ale dějově zmatené a nic neříkající. a hlavěbn si myslí, že tomu udělají dobrou reklamu a diváci to sežerou, jenže pane J. tady není amerika. evropští diváci si potrpí na historii a ne jako v americe, kde jim je to úplně jedno

0/0
11.7.2008 15:12

sunka007

Re: amerika

kdyz jsi ten film nevidel(a) tak tu ze sebe nedelej blbce. Film rozhodne nesokuje a dejovem zmateni tam rozhodne nehrozi.

Na zaklade kritiky jsem film cekal horsi, realita byla lepsi. Super vyprava a kamera, ovsem misty nema dej takovy spad a nektere postavy tak nemuseli byt (Vondrackova, Srtska, Vasut, ..) - nepridavaji na deji filmu.

0/0
13.7.2008 22:46

neron

Re: amerika

hovoris v mensine..bohuzial, uz aj europske publikum kasle na historiu, aj ked nie v takej miere..len si zisti ako teenageri zboznuju 300..

Taka Kralovna Margot napriklad, je len pre fajnsmekrov.

0/0
14.7.2008 8:53

LaFemmeSpeedy

Tak jsem se nespletl

Když jsem byl pár měsíců krmenej PR upoutávkama na Čt, připadaly mi ty ukázky takový nemastný neslaný, prostě už z nich jsem cítil, že to žádná velká pecka nebude. Z toho co tady čtu a co mi říkali lidi, který na filmu byli, zjišťuju, že jsem se nemýlil.:-/

0/0
11.7.2008 13:35

aJFa-Harvester of Censors Sorrow

je to divnej film

neříkám, že blbej .... ale Hollywood to není, starej Jakubisko to není....

co ale dělali s těma 380 mil. kč?8-o to aspoň kilo zůstalo někomu za nehtama Rv

a co ty nelogičnosti? tajná chodba jak z pitomýho Béčka nebo pátera Knoxe Rv postava Lucie Vondráčkové 8-o proč ? a Jakubiskova stará mohla být taky uměřenější v rozsahu své ne zcela zásadní figury

0/0
11.7.2008 13:17

Tuřínek

Re: je to divnej film

souhlas, snad až na tu Vondráčkovou, její postava se mi tam celkem líbila

0/0
11.7.2008 13:43

anatol

Gratulujem

Mne sa osobne film po každej stránke velmi páči. Som hrdý na  Jakubiska, ktorý dokázal že je pan režisér a zase ukázal (i tým  nafúkancom tchechom) že slovenský film mal a má svoju vysokú kvalitu.

0/0
11.7.2008 13:14

aJFa-Harvester of Censors Sorrow

Re: Gratulujem

aha 8-o takže po mečiarovsku na téma ;-D akorát ti uniklo, že jestli něco ten film není, tak "slovenský" ;-D(Y);-D

0/0
11.7.2008 13:19

Pomicek

Re: Re: Gratulujem

R^;-D

0/0
11.7.2008 13:30

anatol

Re: Re: Gratulujem

Aha, tcheský nacionalista sa ozval.

0/0
11.7.2008 13:39

Tuřínek

Re: Gratulujem

po takových příspěvcích jsem ráda, že s takovými lidmi nemusím žít v jedné republice :-)

0/0
11.7.2008 13:41

anatol

Re: Re: Gratulujem

Já ešte radšej tcheskej komediante.

0/0
11.7.2008 20:00

Reinkarnace Obraceče kalendáře

Re: Gratulujem

ještě ,že jste se vodškubliR^ , jeden film po 20 letech ,ještě v koprodukci s dalšíma 3 státama ,a ted si na tom budeš honit svý nacionalistický triko:-©

0/0
11.7.2008 13:46

obc

Re: Gratulujem

řekl slovenská anál ;-D

0/0
11.7.2008 14:39

salinka

Re: Gratulujem

řekla bych, že pán si honí triko u každé diskuze, která se týká tohoto filmu.

0/0
11.7.2008 14:59

objektivny

Re: Gratulujem

Pokud měl být Tvůj příspěvek vtip.. tak se rozhodně podařil...;-D

0/0
14.7.2008 0:59

Lokutus4

,,,,,,,,,,,,,

koukám, že v tom filmu se sešla opravdová herecká elita.....Podhůrský tam hraje jako co? předpokládám nějakou  rekvizitu...koryto pro vepře nebo tak něco 

0/0
11.7.2008 13:09

aJFa-Harvester of Censors Sorrow

Re: ,,,,,,,,,,,,,

chvilku tam stojí po boku Bathoryčky a přiblble se usmívá :-)Rv

0/0
11.7.2008 13:22

Tuřínek

Re: Re: ,,,,,,,,,,,,,

Jo tak to byl on, jo? :-) I Vašuta jsem si všimla, i když to byla na jeho poměry opravdu malá rolička :-P

0/0
11.7.2008 13:44

Pomicek

vcera jsem to videl

Jako prislo mi to az moc poslepovany z obrazu. Vzdycky kdyz uz to zacalo bejt zajimavy a dostalo to tu spravnou atmosku tak to velmi rychle skoncilo nejakou prihlouplou kravinou (napriklad mnich, kterej vymysli koleckove brusle na klicek apod.). Nerikam ze vtip v kontrastu s vaznym dejem neni nekdy prijemne zpestreni, ale proc takovy ubohosti? Bylo toho tam moc, strasne zapleteny do sebe a nemelo to hlavu ani patu. Na druhou stranu namet a tema byl dobrej, konecne neco zajimavyho, ale otazkou zustane jestli se z toho nedalo vytriskat vic a jestli by to nedopadlo uplne stejne kdyby to treba tocil nejakej amater. Ja mam pocit ze to prave zachranuje jenom to tema a namet jinak by to byla slatanina. A herecke vykony vedlejsich postav? Obcas jsem mel pocit ze je to nejakej radoby serial na prime, hlave po hlasove strance.....hodnotil bych to tak 5 / 10

0/0
11.7.2008 13:02

Lokutus4

.

za takovej balík by se dalo natočit 5 - 10 tisíc krásnejch rozhlasovejch her ! 

0/0
11.7.2008 13:00

biddle

Re: .

Asi tady budeme vypadat jako magoři, ale souhlasím. Byl by to mnohem větší přínos.

0/0
11.7.2008 15:10

Janina7

Skutečně hezky drahý.

Už mne to jako majitelku elektroměru stálo pěkný peníze (35 mil. Kč). K tomu ještě něco vyplázlo ministerstvo kultůry (7mil), z mých daní. Teď ještě musím vydělat na pržské divadla a  herce. Ták, a snad už bude mi dobře, blbě!

0/0
11.7.2008 12:08

Tuřínek

můj názor

Včera jsem na Bathory šla. Asi dva roky jsem se na tenhle film těšila a bohužel to za to čekání nestálo. Ne že by byl film vyloženě špatný, ale chybí mu to "něco", je to takové nemastné neslané... Skoro bych řekla, jako by se tam prostě Jakubisko snažil dát od všeho trochu - lásky, bítvy, trochu té "magie" a náboženství, vlastenectví... A to všechno ve velkém. Jenže ono tohle jako recept na zábavu nestačí.

Třeba u Návratu krále jsem se těch 3 a půl hodiny skvěle bavila (nechápejte bavila jako že jsem se smála, ale prostě si to užívala), u Bathory je 2 a půl hodiny moc, místy to byla nuda...

0/0
11.7.2008 12:03

Black-eyed

Rubrika Revue...

... tam to svojí úrovní patří, trochu jste to popletli... ;-D Děkujte 3x denně nebesům za paní Mirku, stylisticky i myšlenkově 80% nad schopnostmi zbytku redakce...:-P

0/0
11.7.2008 12:01

tessmen

*

vzhledem tomu, že se poslední dobou píše všude jen o Bathory, neočekával jsem nic dobrého, ale přesto jsem tajně doufal ..ale poté, co jsem to viděl, musím konstatovat jediné ....opravdu vyhozeno zbytečně moc peněz za takový film ...děj slabý, výprava taky nenadchla, no a ten polívka, tak to je síla ...vidím to tak, že na tom Deana prodělá Rv

0/0
11.7.2008 11:59

dual_tip2

Re: *

neprodela ... proda to madarum a nemcum a polakum  a ukrajincum a pak na DVD pro japonce ... asi na tom neprodela, otazkou je, zda na tom vydela tak, aby to stalo za to ...

0/0
11.7.2008 12:03

kvetazalcik

hu

"divák odkojený Tisícročnou včelou, Nejasnou zprávou o konci světa nebo Perinbabou"? Ale di ty. Kdo se o film zajímá, což autore zjevně nejsi, tak ví, že Jakubisko nejlepší vě¨ci točil v šedesátých letech. Kristove roky, Vtáčkovia, siroty a blázni plus Dovidenia v pekle, priatelia. Zdar

0/0
11.7.2008 11:55

Azazel333

Před pár dny jsem byl v kině

Před pár dny jsem byl v kině a čemu všemu se dokáží někteří lidé smát - to jsem přímo žasnul... takže to, že se nějaké mu filmu někteří lidé smějí a někteří pláčí :) ještě nic neznamená (možná pláčí pro ty peníze co dali za vstup - jako se to stalo mě před těmi několika dny).

Lepší bude počkat až jaká bude návštěvnost...

0/0
11.7.2008 11:35

jacqub

Kdo všechno je tu ještě hodnotí ve jménu idnes?

Trochu mne mrzí, že idnes vydává dvě recenze a obě hodnocení jsou pod hlavickou idnes (proč není Spáčilová - 70% a Efler - 80%?!?). Přijde mi, že tou pozitivnější recenzí někdo něco zachraňuje...

Film jsem zatím neviděl, nehodnotím...

0/0
11.7.2008 11:35

MC MC

můj názor

film není dokonalý, ale pokud upustíte od toho, zda je to podle pravdy nebo ne a zaměříte se na vychutnání příběhu, tak si ho můžete normálně užít ...

0/0
11.7.2008 11:10

rychloslimejs

Re: můj názor

vy asi rad rezignujete na kvalitu, ze? nemam rad podobne upustte, nevnimejte atd. od filmu od rezisera Jakubiskova formatu s takovym rozpoctem bych cekal sakra hodne...

0/0
11.7.2008 12:09

Kachnicka21

čeština

Nemělo by se náhodou psát "zhlédnout film" místo "shlédnout"?8-o

0/0
11.7.2008 11:02

celoush

Re: čeština

jj mělo

0/0
11.7.2008 11:09

celoush

Re: čeština

Shlédnout vyjadřuje pohled shora dolů (buď doslova, nebo ve významu dívat se na někoho přezíravě), zatímco zhlédnout znamená prostě spatřit nebo zúčastnit se nějaké akce jako divák.

0/0
11.7.2008 11:09

salinka

Re: Re: čeština

nebo také shlédnout od slova shledávat - setkávat, na shledanou je z toho významu.

0/0
11.7.2008 14:53

Gumruch

Re: čeština

http://www.ujc.cas.cz/poradna/odpo.html#shl

- pisálci na iDnesu by si to měli dát do "oblíbených"

0/0
11.7.2008 12:58

Ahaman

Tento článek je agitka,

protože pán Jakubisko potřebuje zaplatit dluhy. Spíše věřím tomu, že film je nudná lovestory pro starší dámy a že nestojí za to, abych se kvůli němu obtěžoval do kina.

0/0
11.7.2008 10:57

Kachnicka21

Re: Tento článek je agitka,

Tak to já se obtěžovat budu a ráda. Nemůžeš vědět, jestli to je či není agitka, dokud jsi film neviděl.

0/0
11.7.2008 11:02

MC MC

Re: Tento článek je agitka,

jsem mladý člověk a nebylo to tak hrozné jak si všichni myslí ...

0/0
11.7.2008 11:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.