Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prachy patří nám, hlásají karikatury Jiřího Suchého a spol.

Pražské ulice a metro "zdobí" nové plakáty. Karikatury Miroslava Táborského, Jiřího Suchého, Davida Matáska a Jiřího Ornesta tentokrát Pražanům vzkazují: "Prachy patří nám."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Brancaleone da Norcia

...

By si ty modrý propagandisti mohli umět najmout aspoň slušnýho kreslíře. No holt nemaj žádnej vkus. Nebo se jim k tomu žádnej schopnej nebyl ochoten prodat:-P

0/0
5.7.2008 14:00

papazian

Jedna vlastovičko léto nedělá!

Co na tom, že jeden takový plakát kdesi po Praze křičí: Chyťte zloděje! Ale ODS vážně škodí nejen kultuře...

0/0
4.7.2008 23:48

Black-eyed

Mrtvej suchý...

... dobrej suchý...V Tak, jestli to tu vydrží déle než 5 minut, cenzor je u mě Strýček Fido...!

0/0
4.7.2008 16:32

Peter Schlemihls

Na divadlo poesie

bych i přispěl, ale jedině s texty Miroslava Floriana a hlavní protagonistkou Jiřinou Švorcovou, co vy na to, agresivně žebrající šmíro?

0/0
4.7.2008 15:57

Peter Schlemihls

Ve svém oboru dokážu vyrobit spoustu kvalitních produktů,

ale nikdo je nechce, koupíte je ode mě pane Suchý, nebo mám požádat o grant magistrát?

0/0
4.7.2008 15:06

Franta Lopata

Dotovat vedu

Kdyby ti penize sli radsi do skolstvi (treba veda a vyzkum). Rozhodne lepsi nez dotovat tyhle radoby umelce - dle meho nazoru vetsinou alkoholiky vysedavajci po hospodach a nefachcenka Rv

0/0
4.7.2008 14:31

_m-

Re: Dotovat vedu

No tvůj názor na umělce je opravdu zajímavý.

Ovšem jinak 100% souhlas. Obec má dotovat obecní divadla (v Praze třeba ND, Státní opera, MDP), soukromník si má rozmyslet jestli do podnikání půjde - a když jde, tak se má uživit. A pakli mu magistrát přiklepne nějaký grant, tak má být rád a ne řvát, že jiný dostal víc.

Jiná věc je, že pražský magistrát mění grantovou politiku v kultuře tak často, že příjemci grantů nestačí reagovat. To je nepříjemné, nicméně pokud se uživím sám, nemusím na grant spoléhat.

0/0
4.7.2008 14:55

Tracyho tygr

Re: Dotovat vedu

Proti školství nebo zdravotnictví nebo dopravě (atd.) jde na kulturu nepoměrně méně, skoro marginální suma.

0/0
4.7.2008 15:49

Peter Schlemihls

Tak jinak

Jsem naprosto nekulturní člověk, musím platit i já, je to páté zdanění?

0/0
4.7.2008 14:23

skrbling

Re: Tak jinak

Bohužel musíte. Jsou mezi námi totiž tací, kteří Vás mají za méněcenného, protože nechápete, že pravá kultura je to, co oni za ní prohlásí.

0/0
4.7.2008 14:26

Sir Humphrey Appleby

Re: Re: Tak jinak

a především vm vysvětlí že ta jejich "pravá" kultura je nutná a proto na ní vy muséte přispívat.

A rovnou zapoměňte na to že byste mohl alespoň nějak ovlinit  na jakou kulturu ty peníze půjdou, vy tomu totiž nerozumíte a proto máte pouze povinnost platit a držet ústa...

0/0
4.7.2008 14:30

pavelthelong

Re: Re: Tak jinak

když  půjdete k lékaři, můžete si taky nadiktovat, jak máte být léčen. Protože ale v daném oboru nemáte asi dostatek informací, existuje povolání lékaře, a ten už léčbu navrhne za Vás.V kultuře je to tak - Vy sám o ní nemusíte mít ani páru-existují například kritici, kteří Vám pomohou se v kultuře orientovat. A to, že se Vám něco líbí nebo ne, je pouze Vaše osobní věc. Neovlivňuje to kvalitu uměleckého díla.....

0/0
4.7.2008 14:35

skrbling

Re: Re: Re: Tak jinak

U toho lékaře i v tom divadle jsem schopen říci vyhovuje/nevyhovuje, resp. líbí/nelíbí. A je úplně jedno, že na to nemám papír, protože to je můj vlastní subjektivní pocit, který je nade všechny odborníky. K téhle věci mám moc rád jeden citát z K.H.Borovského: "Kdyby jenom pověstný spisovatel kritiky psáti měl, musel bys také dle

analogie špatné boty, třeba Tě tlačily, tak dlouho nositi, až by Ti je

některý švec pohaněl."

0/0
4.7.2008 14:43

pavelthelong

Re: Re: Re: Re: Tak jinak

ovšem, Vy máte přece právo na to, aby se Vám dílo líbilo nebo nelíbilo. Zda je "kulturní", rozhodnou jiní........

0/0
4.7.2008 14:46

skrbling

Re: Re: Re: Re: Re: Tak jinak

Aha, rozumím. Takže když se většina lidí rozhodne, že se jim to nelíbí a do toho divadla nepůjdou, stačí, aby tam byl nějaký odborník (nejlépe s velkým kulatým razítkem), který prostě prohlásí, že jsme všichni kulturní ignoranti bez špetky vkusu a to představení prostě zaplatíme z daní ať se nám to líbí nebo ne, protože on rozhodl, že to je ta pravá kultura. Už jste mi to osvětlil.

0/0
4.7.2008 14:50

pavelthelong

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak jinak

konečně pochopil.......

0/0
4.7.2008 14:55

Sir Humphrey Appleby

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak jinak

tak teď už vůbec nevím jeslti jste opravdu tak hloupý a omezený člověk a myslíte to vážně, nebo si tu z nás celou dobu děláte legraci a své postoje myslíte ironicky...

0/0
4.7.2008 15:05

pavelthelong

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak jinak

nejlepší na tom všem je, že všechny Vámi jmenované varianty jsou možné;-). Apropos, zkusil jste se někdy zamyslet nad tím, že třeba Vy nemáte pravdu?

0/0
4.7.2008 15:11

Sir Humphrey Appleby

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak jinak

ano je to možné, stejně jako všihni ostatní. Proto svá rozhodnutí aplikuji pouze na sebe a ne jako jiní "osvětitelé" kteří se je snaží vnutit všem.  kažopádně z vašich příspěvků začínám mít dojem že asi máte spoustu volného času a nevíte co s ním - co zkusti tu brigádu jak sem vám již doporučoval? trocha reality by vašemu vidění světa jen prospěla ;)

0/0
4.7.2008 15:15

Sir Humphrey Appleby

Re: Re: Re: Tak jinak

to snad nemyslíte vážně ne? ;-D

takže až si půjdu koupit auto, tak protože nejsem mechanik, tak si také nekoupím takové jaké chci já, ale takové jaké mi vybere mechanik protože je odborník?

a co byste říkal na to, že v samoobsluze si také nekoupíte to co chcete, ale košík vám prohrábne nějaký odborník na výživu? 

u natolik subjektivní věci jako je kultura (žádný objektivní pohled neexistuje, to by se potom ti vaši umělečtí kritici přece vůbec nehádali a že oni to dělají často a rádi:) prostě nemůžete spolehlivě určit co je kvalitní a co nikoli. to si musí rozhodnout každý sám, každý má jiný vkus, jiné představy, jiné požadavky..... a proto je placení všemi na pár vyvolených kejklířů nemorální

0/0
4.7.2008 14:44

pavelthelong

Re: Re: Re: Re: Tak jinak

s tím odborníkem na výživu to ale vůbec není špatný nápad:-) to, že se hádají odborníci je v každém oboru, medicíně i v jaderné fyzice i v kultuře

0/0
4.7.2008 14:49

pavelthelong

Dotace v Evropě (a v EU)

jsou běžnou záležitostí. prostě stará Evropa si myslí, že ne všechno dobré musí mít zrovna komerční úspěch. Na základě této myšlenky jsou dotováni zemědělci, aby se prodalo mléko, jsou dotovány vědecké a kulturní projekty a také třeba infrastruktura. Zrovna kultura patří do té skupiny potřebných-jen jak ty peníze spravdlivě rozdělit. A že např.  Troškovy filmy jsou komerčně úspěšné neznamená, že patří do kulturního dědictví ČR, to platí i o současné muzikálové produkci atd. Pokud má ovšem někdo dojem, že mu na čtení stačí Blesk a na zprávy a filmy Nova, pak by o otázce dotací asi vůbec neměl přemýšlet.

0/0
4.7.2008 14:05

neurol23

Re: Dotace v Evropě (a v EU)

klasicka demagogie "kdo odporuje systemu dotaci, tomu staci nova a blesk" :-©

0/0
4.7.2008 14:07

pavelthelong

Re: Re: Dotace v Evropě (a v EU)

zkuste si tu mou poslední větu přečíst znova. Pokud na Vás platí, zachovejte se prosím podle návodu ;-D

0/0
4.7.2008 14:14

neurol23

Re: Re: Re: Dotace v Evropě (a v EU)

argumenty vam evidentne chybi

0/0
4.7.2008 14:34

pavelthelong

Re: Re: Re: Re: Dotace v Evropě (a v EU)

nevím, na k čemu a proč bych měl snášet argumenty. Nejprve musíte položit otázku a ne použít slogan  typu Nova headlines. Na ten prostě není co odpovídat

0/0
4.7.2008 14:39

neurol23

Re: Re: Re: Re: Re: Dotace v Evropě (a v EU)

nesmysl o nekulturnosti odpurcu dotaci je tak na urovni petileteho ditete a jakakoli propracovanejsi odpoved by byla jen plytvanim meho casu.

o chabosti vasi argumentace svedci i to, ze jste se v jedinem prispevku pokusil o minimalne o 2 logicke klamy a to tzv. argument klacku a utok na cloveka

http://cs.wikipedia.org/wiki/Logick%C3%BD_klam#Argument_klacku

http://cs.wikipedia.org/wiki/Logick%C3%BD_klam#.C3.9Atok_na_.C4.8Dlov.C4.9Bka_.28argumentum_ad_hominem.29

0/0
4.7.2008 15:06

Sir Humphrey Appleby

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotace v Evropě (a v EU)

R^

0/0
4.7.2008 15:13

pavelthelong

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotace v Evropě (a v EU)

děkuji-prosím najděte mi, kde jsem se alespoň jednou vyjádřil o "nekulturnosti" a o "odpůrcích dotací" :-o

0/0
4.7.2008 15:16

skrbling

Re: Dotace v Evropě (a v EU)

Ano, "stará Evropa" a zejména její pokrokový předvoj socialistická Francie už to s dotacemi kultury dotáhly tak daleko, že tady prakticky nic dobrého nevzniká a např. kina jsou plná americké produkce a to jak té blockbusterové, tak té alternativní. Speciálně, co se týče české (a štědře dotované) filmové produkce, jeden by zvracel.

Příklad s dotacemi zemědělců bych vůbec nezmiňoval. Hlavně kvůli dotacím je evropské zemědělství v takovém srabu, v jakém nikdy v historii nebylo.

Je to totiž úplně naopak než píšete. Dotace ničí vše dobré, protože umožňují, že se stejně dobře uživíte s daleko menším úsilím než bez nich. Z přerozdělování a dotací nikdy nikde nic dobrého nevzniklo.

0/0
4.7.2008 14:11

pavelthelong

Re: Re: Dotace v Evropě (a v EU)

dobře, tak  dotační systém se Vám nelíbí, chápu.....americký (podle prvních vět-ryze komerční ) asi také ne....máte nějaký nápad nebo myšlenku, jak to udělat jinak ?

0/0
4.7.2008 14:17

skrbling

Re: Re: Re: Dotace v Evropě (a v EU)

Naopak, americký, ryze komerční se mi líbí velmi. A jsem si jist, že i v rámci čistě komerčního systému mohou vzniknout mimořádné umělecké hodnoty. Koneckonců, Shakespeare, Michelangelo, van Gogh a všichni ostatní umělci přinejmenším do začátku 20. století byli ryzí "komerčáci" a jaká nám zanechali díla!

0/0
4.7.2008 14:21

pavelthelong

Re: Re: Re: Re: Dotace v Evropě (a v EU)

hmmmm,  Michelangelo Buonarotti dostával granty od Medicejskych a od papeže-van Gogh se malováním sice živil, ale bídně-Shakespeare tvořil jen díky pomocí dotací od hraběte Southamptonského-ještě nějaký dotaz ?;-)

0/0
4.7.2008 14:28

skrbling

Re: Re: Re: Re: Re: Dotace v Evropě (a v EU)

Problém je v tom, že Vámi zmiňovaní platili ze svého. Dřív se tomu říkalo mecenášství, dnes sponzoring a proti tomu naprosto nic nemám.

Dnes ti umělci nehledají sponzory, protože je to strašlivě pracné a 95% z nich by neuspělo, tak raději natáhnou ruku k anonymnímu úředníku, který to nezaplatí ze svého, ale z NAŠICH DANÍ. Doufám, že ten propastný rozdíl je Vám jasný.

0/0
4.7.2008 14:32

pavelthelong

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotace v Evropě (a v EU)

odkdy je papež soukromá osoba- subjekt? nežil náhodou z daní (desátků)? Hrabě a soukromý subjekt? ten žil přece jenom z daní!!!

0/0
4.7.2008 14:54

skrbling

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotace v Evropě (a v EU)

Alealeale! Srovnávat fiskální poměry ve středověku s dnešními je velmi ošidné. Šlechta žila obvykle hlavně z hospodaření na svém lénu, daňový výběr (který byl mimochodem vzhledem k dnešním poměrům naprosto zanedbatelný - řádově v jednotkách procent a šel především na financování válek). Co se týče Vámi zmiňovaných Medicejských, jejich majetek pocházel zejména z poskytování bankovních služeb, čili tam o veřejných penězích nemůže být řeč ani náhodou.

Církve tvořily většinu svého majetku zejména z darů a vlastní hospodářské činnosti. Ale i kdybych uznal, že církev by se za veřejnoprávní instituci označit dala, je to jen výjimka potvrzující pravidlo.

0/0
4.7.2008 15:07

Sir Humphrey Appleby

Re: Re: Re: Re: Re: Dotace v Evropě (a v EU)

klasická komerce - komerčn subjekt je financoval a oni tomu také přizbůsobili svá díla - nebo snad myslíte že kdyby to dělali jen ze svých peněz, tak by vypadali výsledky stejně? určitě ne....i tito pánové museli své umělecké chutě krotit aby uspokojili své sponsory/kupce  :)

0/0
4.7.2008 14:36

pavelthelong

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotace v Evropě (a v EU)

pokud se nemýlím, tak papež nemá snad vůbec žádný plat, čili odkud by platil Michelangela

0/0
4.7.2008 14:56

Sir Humphrey Appleby

Re: Dotace v Evropě (a v EU)

co do toho taháte blesk???

dostává třeba mf dnes dotace? a lidovkky? a reflex? a co respekt???  nedostávají a přesto se uživí.....

dotace jsou svinstvo na které evropa dojede...

0/0
4.7.2008 14:21

red horse

Re: Dotace 1

Obecně lze souhlasit s dotacemi, ale je potřeba vidět že ne všechny dotace jdou správným směrem a mají ten spráný (a předpokládaný) reálný dopad. Např. zemědělská politika EU je zářným příkladem - dotují se zemědělci, aby se prodalo mléko, kterého je pak následně tolik, že ho nemá kdo vykupovat. Dotace a následně zavedené kvóty v cukrovarnictví dopadly naprosto opačně než bylo zamýšleno. Likvidace cukrovarnictví tam, kde fungovalo efektivně a naopak zachování neefektivních provozů. Granty v kultuře jsou v zásadě v pořádku, ale je třeba se jednoznačně ptát proč, komu a kolik. Nemohu si pomoci, ale mám pocit, že právě tyto otázky některým provozovatelům vadí. Prostě vždy peníze dostávali, zvýšily se jim náklady tak prostě potřebují víc. Tak jaképak diskuze! A to je (podle mě) špatně. O udělování grantů měla rozhodovat komise složená z odborníků. Kultura a odbornost v ní jsou bohužel subjektivní věci. Po protestech bude opět rozhodovat jakýsi poradní sbor primátora.A umělci jsou spokojení

0/0
4.7.2008 16:02

red horse

Re: Dotace 2

Mohu se dotázat podle čeho poznáte, kdo založil divadlo za účelem zisku a kdo za účelem oblažení veřejnosti? Zkuste se podívat na to, kdo divadla provozuje. Pokud je to v rámci rozpočtu MinKul nebo obce tak je to poměrně jasné a dotace jsou pochopitelné, protože zřizovatel má jasný vliv na produkci i na výši nákladů. Trochu jiné je to u o.p.s. (obecně prospěšných společností). Ty jsou založeny jako neziskové organizace a pokud se jejich náplň a činnost shoduje se strategií obce, měly by být i ony dotovány, s pravidelnou kontrolou hospodaření. Naprosto jiná situace je s.r.o. nebo a.s., popř. o.s.. To jsou společnosti založené za účelem zisku (to vyplývá z §2 živnostenského zákona) a skutečně nezávidím nikomu ani v grantové komisi ani na radnici, když musí rozsoudit zda FANTAZMA spol.s r.o., Divadlo Na Jezerce s.r.o., HAMLET PRODUCTION a.s. nic nedostanou jen proto že jsou to úspěšné firmy a jiná bohužel neúspěšná společnost Semafor s.r.o. něco dostat musí, protože dostávala vždycky!

0/0
4.7.2008 16:03

pasivista

Re: Re: Dotace 2

Grantová komise může rozhodovat co chce, ale celý spor stejně rozhodne evropský soud, ke kterému podal žalobu(nebo se chystá podat) Kratochvíl. Pokud soud soud rozhodne, že dotace musí dostat i Kratochvíl, tak mu je prostě budou muset dát, komise nekomise.

0/0
4.7.2008 16:08

red horse

Re: Re: Re: Dotace 2

Mám takové tušení, že to asi myslíte stejně jako já, jenom volíte trochu jiná slova. Domnívám se, že pokud jedna soukromá společnost (FANTAZMA - P. Kratochvíl) na grant nedosáhne (protože je tzv. zisková) a druhá soukromá společnost (Semafor-Suchý) ano (protože je hodně v minusu a peníze přece vždycky dostával), tak soud snad ani jinak rozhodnout nemůže, že musí dostávat oba. pokud budou z grantového systému vyloučeny soukromé komerční subjekty (a.s., s.r.o.) nebo budou stanovena jednoznačná objektivní pravidla (což podle mě nelze), tak to asi magistrát ještě může uhádat ...

0/0
4.7.2008 16:23

Horolezec-29

Ano, nemám nic proti tomu

aby grant dostaly galerie nebo výstavy české historie.. Asi si na sebe vážně nevydělají, dnešní děti raději sedí u počítače a dospěláci raději pracují, aby lépe žili.

Ale proč dotovat divadla??? Ať některá krachnou, mě to neva, ať dobří herci zůstanou a daří se jim (!) a ti špatní ať jdou dělat něco jiného.

Avšak není možné si - jako každý herec to udělal - založit vlastní divadlo, natáhnout ruku a říct: "starejte se". také podnikám, a nikdo mi nic nedává, spíše bere (!)

Tedy rovné podmínmky všem (!)

0/0
4.7.2008 14:03

pavelthelong

Re: Ano, nemám nic proti tomu

to se mýlíte, dostáváte: kupujete například státem dotované potraviny, pokud bydlíte ve státním bytě, dostáváte dotaci na nájem, pokud máte děti,dostáváte dotaci na děti (přídavky), dostáváte dotaci na stavební spoření a pokud jdete k lékaři dostáváte dotaci od zdravotníků (díky jejich nízkému platovému ohodnocení nemusíte připlácet víc) -pokud by bylo zdravotnictví v skutečně tržních podmínkách, pak se nestačíte divit.....:-/

0/0
4.7.2008 14:11

Sir Humphrey Appleby

Re: Re: Ano, nemám nic proti tomu

a kde se ty dotace podle vás berou? padají z nebe????  ne ty dotace jdou taky z vašich peněz - daní. Takže díky dotacím platíte i za to co nechcete, nemluvě o ohromných ztrátách způsobených přerozdělováním...každému ten kousíček za nehty zůstane...

veškeré dotace zrušit, jediné co by mělo být dotováno jsou vážně postižení lidé, ostatní ať platí plné ceny. jak u doktora tak za nájem atd atd..

0/0
4.7.2008 14:16

pavelthelong

Re: Re: Re: Ano, nemám nic proti tomu

z mých peněz to naštěstí nejde;-D;-D ale otázka dotací je i otázkou demokracie, a jak řekl W. Churchill, jdemokracie sice ten nejhorší známý systém, ale nikdo nic lepšího ještě nevynalezl........

0/0
4.7.2008 14:20

Sir Humphrey Appleby

Re: Re: Re: Re: Ano, nemám nic proti tomu

tak to už chápu že jste rád že se vše dotuje, když vy daně neplatíte. možná až jednou vydělávat budete, taky vás začne zajímat kam ty openíze jdou...

ale stejně, co mají dotace společného s demokracíí?  8-o

0/0
4.7.2008 14:29

pavelthelong

Re: Re: Re: Re: Re: Ano, nemám nic proti tomu

například, pokud nechcete platit dotace, založte politickou stranu s tímto cílem a prosaďte svůj názor v parlamentu.....doposud prostě platí jiný názor

0/0
4.7.2008 14:43

Sir Humphrey Appleby

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ano, nemám nic proti tomu

a o co se demokaticky zvolneý magistrát pokusil? o rozdělení rovnoměrně všem. a jak to dopadlo? kejklíři začli řvát a bulánkovat až si vyřvali ústupky - takže právě tohle demokracie není :)

a radši vypněte ten internet a běžte aspoň an brigádu, třeba potom pochopíte že peníze z nebe nepadají :)

0/0
4.7.2008 14:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.