Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

„Udavač z Těšína“ zavřel vydavateli Hutkových spisů dveře

Vydávání osmidílných Spisů Jaroslava Hutky zahájilo nakladatelství Galén. Jako první se právě na pultech objevuje svazek s číslem 2, obsahující písničkářovu básnickou tvorbu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

korn01

žádost

Ahoj Lidi.do vaší debaty se vkládat nebudu ale mám dotaz.Sháním nějaké protikomunistické písně ale nemám přehled.Mohli byste mi poslat na fa.bilek@seznam.cz  nějaký seznam zejména od autorů Kryl a Nohavica?děkuji   [>-]

0/0
24.9.2008 11:11

Hulimír

Jo

Nikdo nepopira, ze Nohavica je vybornej textar a hudebnik... ani Hutka to nepopira. V tom je prave to nejvetsi nebezpeci, ze clovek s takovym moralnim kreditem ma vliv na tolik posluchacu a on to vi a vedel a presto donasel v tom je ta zrudnost. A na to poukazuje Hutka.... To neni spor kdo je lepsi pisnickar... je jasny, ze Nohavica a o to je to cely smutnejsi.....

0/0
28.7.2008 21:22

uzycek

Re: Jo

ja sem tu nebyl, ja byl pryc, ja to vim nejlip, vykricnick vykricnik

ja dobre vim, co ho k tomu vedlo, nudil se, protoze ..........., a ja zatim v te dobe drel bidu s nouzi, nejen jako umelec, i jako clovek...  nikdo nechtel poslouchat me genialni myslenky, ale uz jste tu vy, vy mi rozumite. pro vas ja sepisu knizky...budou se menovat spisy... a dam tam moc stranek, protoze za stranky se plati.

ted vazne, kde to ten hutka sebral.. tu odvahu soudit, udavat, ukazovat na ty, kteri udavali..

taky bych moc rad videl treba kryla, jak se tu zjevi a rekne:"jarku jarku, ty si me udal, ty si rekl, kolik mam obrazu, ale ze mam i gobeliny, na to si zapomel.. a to misto, kde sem mel ty salamy, syry a vina, to nebyla komora, ale dalsi pokoj." ..nebo co by mu rekl .. co myslis ty?

0/0
28.7.2008 23:02

Hulimír

Re: Re: Jo

Do toho mi nic neni..... Na Hutku kaslu a Nohavica je u me parchant co me silne zklamal.....a jestli jsim se to ze Nohavica udaval dovedel az od  Hutky, Tvuj problem.... :-/

0/0
30.7.2008 0:05

uzycek

Re: Re: Re: Jo

vim o par lidech, kteri udavali, jejichz udani mely vyrazne nasledky

a pak tu byli i takovi, kteri obcas neco placli.

necitim pravo soudit, ani nevim, kde bych tento pocit sebral.

skoro bych to prirovnal i k ridicum aut... jedni maji pomale auta, druzi rychlejsi.. a nekteri jezdi na okruhu pro adrenalin a jini na dalnici.. a jini na dalnici v protismeru.. nebo v pesi zone.. to je celkem jedno...

kazdopadne na tyto nejvic ukazuji ti, co je vidi ve zpravach... asi tak

0/0
30.7.2008 14:02

Milicenta

čas všechno prověří...

..čas všechno prověří, a lidský "soudy " jsou mu ukradený...Hutku sleduji už přes 30  let, mně osobně už  přijde  trošku zapšklý, ustrnulý to kdesi v prostoru..Nohavicovi  celá pofidérní aféra s udavačství  evidentně  moc neublížila,(všichni, kdo jsme žili v minulém režimu  a nešli nějakým způsobem "bojovat" jsme   přece udavači, konformisté.  10 milionů konformistů..a kdo  z nás má právo soudit? Dneska se šňafe Nos s Třešňákem atd..)

0/0
14.7.2008 9:39

krispos

4 letni_noc

Landa pro mne bude vzdycky nacek, Nohavica vzdycky praskac..... z tebe by byl dobrej Fuhrer, takovyto kvalitni nazor se jen tak nevidi. Jo, po bitve je kazdy general, ty bys byl urcite lepsi :) Kdyz chci slyset moralistu pustim si Kryla, kdyz chci slyset peknou pisen pustim si Nohavicu, treba Kometu nebo Zitra rano v pet. Proste se mi ty pisne libi a jejich autora neresim, toho budou soudit jini

0/0
3.7.2008 13:03

Letni_noc

Re: 4 letni_noc

Je mi celkem jedno co si poustis. Tak to proste vidim ja. A taky nevim jestli bych byl lepsi nebo ne. Kazdopadne Nohavica moralizuje do ted, coz mi prijde trosku nevkusne. Pokud ma mit ten text nejakou vahu, tak musi byt v souladu s chovanim toho cloveka a u nej to tak proste neni. A o Landovi nema cenu mluvit. Ten Orlik (mimo jine) mu proste nikdo neodpare. A pokud jde o me, tak nevim co je opravdu "kvalitni" nazor. Ze by ten, ktery je stejny jako tvuj? Ten ja bohuzel nesdilim. Prirovnani me,cloveka s jinym nazorem, k Fuhrerovi me rozesmalo. V cem ze je ta podobnost? :-)

0/0
4.7.2008 0:31

aludog

Re: Re: 4 letni_noc

Uveď mi jedinou píseň, v které Nohavica moralizuje doteď,?:-)

0/0
4.7.2008 10:07

Letni_noc

Re: Re: Re: 4 letni_noc

Treba Uz nam zase bijou nase deti :-) Ale to je jedno. Jde o to, ze v jednu chvili skladas protestsongy a zaroven udavas. To je to co co mi slo.

0/0
4.7.2008 14:21

aludog

Re: Re: Re: Re: 4 letni_noc

Vždyt ty ani nevíš, jak se ta píseň správně jmenuje! :-))) A kde v ní moralizoval ? Nebál se jen nahlas říct, že je hrozné, když policajti na objednávku Paroubka naběhnou na tanečníky a tlučou je. A taky to od takových jako ty schytal. Policajte.

0/0
4.7.2008 14:37

Letni_noc

Re: Re: Re: Re: Re: 4 letni_noc

A zalezi na nazvu pisnicky, kdyz oba vime o kterou jde? A k tomu moralizovani. Je to v pohode, jednou jim donasi, jednou je kritizuje. Hlavne se zavdecit. Tobe ale donaseni evidentne pripada v pohode, takze te chapu. Dulezite je, ze ma pekne pisnicky. Tohle je presne to bolsevicke mysleni, co zustava v lidech kteri zili v te dobe a nebo co je tak vychovavali rodice.

Jo a mimochodem, ja s tim zasahem nesouhlasim, ale to je fuk.

0/0
5.7.2008 1:10

aludog

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4 letni_noc

Jaké pěkné písničky, ty trumbero? Jsem si jist, že neznáš žádnou z důležitých Nohavicových písní. A blábolíš nad titulky novinových článků. Jsi popleta.

0/0
6.7.2008 10:10

krispos

Tady je to samej moralista

Vsichni jste cisti jak lilie a nikdy jste na nikho nic nepraskli, nikoho nepomluvili, ze? A kdyz nekdo napise, ze dokaze odlisit povahu cloveka od jeho pisni, tak vidite rude..... Jakkoli nemusim mit rad Nohavicu jako cloveka, nemyslim si, ze by mi prisluselo jej soudit. Co udelal, to udelal a ja s tim nic nenadelam. V te dobe jsem nezil, neznam vsechna fakta a nebudu se tady predvadet nejakym farizejskym plivanim na cloveka, ktereho v podstate neznam. Co vsak skutecne znam, to jsou Jarkovo pisne, ktere mam rad diky krasnym textum a vzpominkam na krasne chvile u taboraku, kdy jsme tytio pisne zpivali. Jsou to TY PISNE, co se mi libi, a nebudu tady predvadet falesnou hrdost a moralku tim, ze na ne zanevru. Radsi si pustim Kometu nebo i ty Cuniky, protoze se mi vazne libi.

P.S. kolik lidi posloucha fetaky (Guns N Roses, Whitney Houston), nasilniky a podobne umelce?

0/0
3.7.2008 12:59

Letni_noc

Re: Tady je to samej moralista

Jeste jedna reakce. Proste mi to neda i kdyz nevim jestli to budes cist. Jasne, je tady spousta lidi, co tady predvadeji falesnou hrdost a moralku. Je urcite lepsi strcit hlavu do pisku delat, ze se nic takoveho nedelo a nedeje. A az ji tam budes strkat, tak si pust Mavatka od Nohavici. Pokud ti u toho nedojde v cem je to svinstvo, tak ti buh pomahej. A k tem fetakum a nasilnikum. Nohavica vetsinu sve kariery slusne uletaval na chlastu. Ale radeji o tom taky nemluvme, ma pekne texty, tak je to vlastne cista duse. ;-D

0/0
4.7.2008 0:45

Hulimír

Re: Tady je to samej moralista

To je presne ono, ty jsi v te dobe nezil, ja jsem v te dobe byl na vojne... a Nohavicovi pisnicky jsme hrali s nejakym vnitrnim pocitem..... a on tou dobou byl ve Vidni a daval si pivo s Krylem, svym vzorem jak sam rikal..... pak se vratil a podal hlaseni... panove na kuru haleluja v belostnem munduru haleluja co chteji vedi o cloveku haleluja, maji na to kartoteku ha v ni su ja..... fakt to nejde pochopit?:-/

0/0
28.7.2008 19:32

kunde

cheche

já nosím hrdé jméno práskače  a moje příjmení je fízl....

0/0
3.7.2008 11:53

uzycek

hutka napsal dobre asi dohromady

jednu jedinou pisnicku.. dobre znamena, ze si na to jeste vzpomenu i po nekolika letech... a je mi celkem jedno, jestli to psal pod dohledem nebo nekde v emigraci.. ikdyz se na emigranty divam jako na srabiky... jsou samozrejme i takovi, co meli k emigraci duvod.. ale to hutka neni.

ze nekdo povypravel, jak se mel nekde a co ma kdo na zdi za obrazy.. no a co? kdo z vas to kdy nerekl.. a koho z vas radsi ani nepozvali, aby vam neco ukazali?

..a ze si nekdo vydava sam sve vlastni "sebrane spisy".. cetl sem spisy lenina.. stalinovy sem docetl skoro pulku.. ale kvuli hutkovym spisu si snad nainstaluju i antiAdware, protoze to bude chodit jako priloha k tescoletakum.

chtel sem tedy rict, ze nejakej hutka, dle meho, nema prazadne pravo hodnotit jine. jeste si nezametl pred vlastnim prahem...hutku vem ale cert

co me mrzi sou v teto diskuzi pilsener a jemu podobni.. co vy o tom vite? co? ze obhajujete nejakeho.. samozvaneho kritika vseho, cemu nerozumi?

0/0
3.7.2008 10:07

Hulimír

Re: hutka napsal dobre asi dohromady

Emigranti jsou srabici? Kdo jsi, co jsi? Cos dokazal ze si beres do huby emigranty, ty paznechte....:-/

0/0
28.7.2008 19:38

uzycek

Re: Re: hutka napsal dobre asi dohromady

kdo utece, vyhraje. at se tady ti sr..i podelani treba nechaji postrilet. ja si zdrhnu za kopecky a mi bude fajn.

jak uz sem psal, par emigrantu melo duvod... presvedceni, podle ktereho zili a ktere jejich ciny objasnuje (schvalne nepisu obhajuje, protoze to si musi kazdy sam), ale minimalne pulka srabici rozhodne byli. a to nemluvim o psychopatech typu Taznychlokomotiv, kteri neprisli na jiny napad, nez ze si cestu prostrili. tohle ale hodnotit nechci.

kdo su, co su? na to je tu malo prostoru. co sem dokazal, to ti napisu, jestli te to tak zajima. a ze mi rikas paznecht? doufam, ze se ti pekne ulevilo.

..mozna.. ne jeste uplne.. ale trosku me zacina zajimat, co si dokazal ty, ze se tu tech emigrantu zastavas...

0/0
28.7.2008 22:24

Hulimír

Re: Re: Re: hutka napsal dobre asi dohromady

Co jsem dokazal nestoji za rec, ale je jedna vec co jsem nedokazal.... emigrovat... proto maji muj obdiv...

0/0
30.7.2008 0:28

kill7

Lenin Stalin...

taky měli spisy co nikdo nečetl;-D

0/0
3.7.2008 5:44

Ruger

To je divné, že se nikdy nenavezl

do Vaška  Havlů na Hradě, ten se s oblibou obklopoval kámoši estebáky.:-©

0/0
2.7.2008 23:07

VaclavK

Re: To je divné, že se nikdy nenavezl

ale navezl.. docela brzy se do "prasete a hovada" navezli kamaradi z disentu, kteri prokoukli tu zpravodajskou hru

0/0
3.7.2008 0:11

Ruger

Kdo je to ten Hutka?

Znáte ho někdo? To je zpěvák? nebo básník?!

0/0
2.7.2008 23:06

gotzur

Re: Kdo je to ten Hutka?

Jestli si se narodil až po revoluci, tak je veškerá snaha marná ti něco vysvětlovat.

0/0
3.7.2008 12:50

sewista

Re: Kdo je to ten Hutka?

Ani jedno ani druhe. Je to takovy radoby protikomunisticky hrdina a bojovnik,  ktery kdyz mu teklo do bot tak se radsi zdekoval do zahranici. VIVA LA NOHAVICA

0/0
3.7.2008 16:32

Hulimír

Re: Re: Kdo je to ten Hutka?

Omyl. Je to pisnickar a basnik a protikomunisticky bojovnik, ktery nez aby podepsal tak opustil svou rodnou vlast s pocitem, ze se sem uz nikdy nevrati..... chtel bych videt tebe...... lemple

0/0
28.7.2008 20:02

uzycek

Re: Re: Re: Kdo je to ten Hutka?

Prvni slovo, kterym si zacal svuj prispevek, si mel oddelit novym radkem, aby bylo plne zrejme, co si chtel vyjadrit... ikdyz.. hodilo by se ti tam i "cosi zmateneho".

..s pocitem, ze se sem uz nikdy nevrati podepsal vernost v jine zemi. zpival jeji hymnu,... a kdyz mu prestalo hrozit, ze by si nemel cim vytrit... tim, ze ta doba skoncila, honi tady vsechny, kteri mu nabizeli ochranu.. to uz sem trosku prehnal

kadopadne delat generala po bitve umim taky. tento narod cely to umi.. stejne jako kazdy pivar rozumi fotbalu, tak kazdy hutka byl bojovnik ve stopach jana husa.... takhle si to myslel.. to asi ne, ten za svou pravdu padnul.. neutekl.. tak mozna galileo galilej... ten odvolal hned.. tak ten taky ne..

0/0
28.7.2008 22:39

Hulimír

Re: Re: Re: Re: Kdo je to ten Hutka?

.... chtel bych videt Tebe......nedivim se mu ze mel rad svou novou vlast, ta stara byla plna udavacskych Nohavicu ale presto muselo na zacatku tezke jit tam s pocitem, ze se nemuze vratit.... a lepsi zpivat Holandskou hymnu v Holandsku, nez Ruskou v Ceskoslovensku..... no to prece musi kazdej uznat.....:-P

0/0
30.7.2008 0:23

Janina7

Všichni jsme udávali !!

Já musela prásknout na svoji kamarádku, že jezdí do školy na Babetě (moped) a že její máma prodává v Jednotě (obchodní řetězec). Nechápala jsem proč, Babetu parkovala před školou a zaměstnaní byli tenkrát všichni. Ale od této chvíle mi bylo jasný že dostuduji a myslím, že jsem ani nijak neublížila.

Jiná holka na mne zase komoušům práskla, že chodím na hokej. Můj táta ho trénoval a já to nikdy neskrývala. Ale taková byla hoši doba, dneska se to asi těžko chápe!

0/0
2.7.2008 23:03

kunde

Re: Všichni jsme udávali !!

prima, hezky to umíš omluvit.  Za protektorátu se také práskalo, taková byla totiž doba.... to že to některé stálo kulku do hlavy....co natom ? taková byla totiž doba..... blil bych....

0/0
3.7.2008 12:00

krispos

Re: Re: Všichni jsme udávali !!

ja bych blil z falesnych moralistu, co si mysli ze maji pravo soudit jine a vnucovat svuj nazor ostatnim. Nohavica jako clovek a Nohavicova hudba jsou dve ruzne veci, pochop to. Pokud to nedokazes oddelit tak to neposlouchej, ale nech si tady kecy o moralce.....

0/0
3.7.2008 13:06

starej_vul

Tak jak se vede, pane Huťka?

Hele Huťko, kdo je víc? Ty, ketrek žil Holland. Nebo já, na kterého je udání od komunistů, že jsem svojí uměleckou činností jitřil city občanů?

Kdo je víc? Ty mající llid na tvůrčí činnost, nebo já mající nutnopst promlouvat k lidem žijícím v komunismu?

Vidíš a nesoudím ani Tebe ani Nohavicu. Každej dělal na co měl. Tvůčí činností nebo statečností.

0/0
2.7.2008 21:25

pilsener

Re: Tak jak se vede, pane Huťka?

Huťkové - ti hráli v 70. a 80. letech za ČSSR tenis - doporučuji zavítat do diskuzí o sportu R^

0/0
2.7.2008 22:34

pilsener

Re: Re: Tak jak se vede, pane Huťka?

Nemluvě, že pátým pádem voláme HUŤKO - nebo oni jsou Slovák?

0/0
2.7.2008 22:36

forhend

toho

pána naprosto neznám. Další kritik z "venku"?8-o

0/0
2.7.2008 21:14

Letni_noc

Re: toho

To,.ze ho neznas rika neco o tobe a ne o nem :-)

0/0
2.7.2008 22:11

vtech

Re: toho

To se mas cim chlubit jelimane.

0/0
2.7.2008 22:15

ted61

Re: toho

tak to si doplň základní vzdělání, anebo je tady možnost že jsi se teprve nyní naučil číst a máš špatný sluch

0/0
3.7.2008 8:36

gotzur

Re: toho

Podle sebe soudím tebe.

0/0
3.7.2008 12:54

Zdrť Mrmlmný

.

Jediný, co vím, je, že pan Hutka nebonzoval. A to mi stačí k určení, kdo je umělec.R^

0/0
2.7.2008 20:56

starej_vul

Re: .

Máš docela jednoduchej život,co? Umělec není ten kdo bonzoval či nebonzoval. A propo ... jsi si jist, že NIKDO neviděl Huťku na Amsterdamském nádraží ...???

0/0
2.7.2008 21:19

pilsener

Re: Re: .

Ano, při tenisovém turnaji, když potřeboval utratit diety. Ale spíš létal letadlem ;-D

0/0
2.7.2008 22:37

jka2005

emigrant

Nohavica v rámci možností v komunistickém marasmu bavil a posiloval národ. Hutka prchnul z nejistého a občas i nebzpečného do pohodlí a až bylo všechno hotovo tak se vrátil moralizovat. Pane Hutka kde jste byl, když tady VB mlátila 17.11.1989 studenty? V pohodlí emigrace jste na to koukal v televizi.  

0/0
2.7.2008 20:12

pilsener

Re: emigrant

Ty jsi byl s Hutkou u té televize, že to tak jistojistě víš?

0/0
2.7.2008 20:22

GUHU

Re: emigrant

Ano, a Nohavica, ten morální příklad pro všechny přizdisráče, utajené "bojovníky proti komunismu", pak oslavil ten 17.11.1989 tak, že složil píseň "Už nám zase bijí naše děti", kde dává na roveň 17. listopad s rozehnáním bandy zfetovaných ksindlů, kteří zabrali soukromé pozemky a terorizovali tisíce okolních obyvatel zdraví škodlivým hlukem.

0/0
2.7.2008 21:20

VaclavK

Re: emigrant

vsak taky komunisti rikali, ze kdo neni s nami je proti nam... to je tedy argument

jak by ti rekl JFK - kdyz se budou pokouset vezt na lvu, skoncis v nem

0/0
3.7.2008 0:13

kunde

Re: emigrant

já nosím hrdé jméno práskače a mje příjmení je fízl.... tak Nohavice ten wasrpolák že posiloval národ?? a čím ...práskáním? hmmmm ;-D

0/0
3.7.2008 11:54

gotzur

Re: emigrant

Jestli tady někdo moralizuje, tak jseš to ty!

0/0
3.7.2008 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.