- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
protože bych nerad přiléval olej do ohně, napíšu jenom svoji soukromou zkušenost. V SRN jsem viděl v poslední době 3 srovnatelné muzikály : 1. Tři mušketýři, Berlín, Theather des Westens-2. Mamma mia, Hamburg,-3.Kiss me Kate, Braunschweig, Staedtische Theather. První dva jsou ryze soukromé a komerční podniky, vstupenka 70 Eur, divadelně podprůměr. Braunschweig je dotován zhruba z 50%, cena 25 Euro, perfektně odvedená práce. Ale díky masivní reklamě všichni jezdí do Berlína a do Hamburku. Ale pokud by se mne někdo ptal na dotace divadlům, tak asi v SRN to funguje, a to veeeeeelmi dobře :-)
Ne, něco ještě horšího - polopravda. Na tom šprochu sice je pravdy trochu, ale jen té co se mu hodí do krámu. Mrzí mě, že se z pana Kratochvíla stal šiřitel polopravd a lží. Že změnil dikci a uráží umělce, nazývaje tyto, s kumpány Richterem a Bémem, hlasem ulice. Nebýt hlasu ulice, tak ani nevíme, že v USA nějaký Kratochvíl mydlí černé divadlo a rozmanité "divadelní" adaptace telenovel pro Mexiko. Zúčastnil jsem se setkání s Robertem Palmerem, odborníkem Rady Evropy v oblasti kulturní politiky velkých měst. Doporučuji k přečtení článek v LN. Doufám, že pravdy z tohoto setkání budou zveřejněny i v tomto deníku, ač je hlásnou troubou ODS.
...a neřvu na ulici. Je mi z těhc umělců-parazitů na blití.
Tak mně je spíš na blití z Kratochvíla. Když ne já , tak nikdo. Bezva logika. Docela mně vadí, že tohle odnese Dejvické divadlo, Spolek Kašpar a pod. Nevidím jediný důvod, aby dotace na vstupenku dostávala i divadla žijící z cizinců
Zase tady hromady lidí odsuzují ... ale zkuste specifikovat umění ?
Myslím, že to na IDnes napsal krásně Hrušinský: "Jaký je rozdíl, mezi hrou Schakespeara u nás v divadle, kde je plno a v jiném divadle, kde je neplno, ale oni tvrdí, že dělají umění" ?Proč některá divadla platí měsíčně herce, i když nepracují a některá divadla je platí za hru ?
Běžte už do vy neustálí čerpači dotací a vysavači ČT a dotací z magistrátu.
Někdo si na tom udělal hezkou živnost a když tomu chce dát někdo nějaká jasná pravidla, tak se bojíte, že to neumíte splnit, protože jste se nikdy nemuseli starat, tak jako ostatní, o to, jak se uživit - protože vy jste nositele kultury !!!
Např. Menzel o sobě tvrdil, že podepsal antichartu proto, aby tady měl kdo dělat kulturu ... tak to je nářez ! A to už se nebavím o mé oblíbené rodině pana Krause !
Narozdíl od tebe jsem jistou dobu pracoval v pražském nejmenovaném divadle. Neoháněj se tím, co řekli jiní, protože tím poukazuješ, že jsi člověkem bez vlastního názoru. Proč tedy nedostávají všechny pivovary dotace, když je Budvar státní podnik a leje tam peníze? Stejně tak můžeš říct, že Výměna manželek nebo Ordinace v nezalité záhradě je kultura!
zdegenerovaná česká kultura se z kvalitních filmových a divadelních kousků proměnila díky vymývání mozků TV Nova, reality show, a silnými kulty osobnosti Bílé nebo Vondráčkové (stačí, aby někdy tyto "divy" hejhulali a už je tam plno) stala žumpou, kde se točí miliony.. Kratochvíle, z volné kratochvíle bys měl radši vymyslet nějaký kulturní kousek do svého divadla, ne se prát o peníze, kterých máš dost. To, co uvádí Ta fantastika je k breku (např. mě dostávají lístky na stání do divadla!!)... Stejně tak můžou třeba pivovary říct - když lejete peníze do Budvaru, dávejte i nám!
Budvar na sebe vydělá ... Když na sebe vyděláte, klidně můžete být nositeli kultury pro všechny kulturumilující Čechy !
nemohou platit pravidla při střetu subjektivního umění s tak výmluvným objektem, jako jsou peníze... já jen nechci, aby na radnici seděl nějaký hezulín a kýval prstem pseudomecenáše, koho pohřbí a kdo přežije...
něgdo by měl panu kratochvílovi vysvětlit, že muzikál v českém podání notabene v divadle Ta Fantastika se s uměním/kulturou dost míjí...
Možná, kdyby dělal kulturu, že by o kulturní granty mohl žádat
Me prijde dotace na vstupenku, jako hrozny nesmysl. To je jako kdyby Nova mela dostavat koncesionarske poplatky, protoze ma nejvetsi sledovanost. Nemam nic proti tomu, aby ziskove spolecnosti dostavaly dotace (stejne jako treba v prumyslu), ale mely by byt na konkretni predstaveni/projekty a jejich cerpani by melo byt kontrolovano jejich poskytovatelem. Kulturni prinos predstaveni pro spolecnost at hodnoti odbornici.