Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Petice Za Prahu kulturní neprošla ani u radních

Petici Za Prahu kulturní, jejíž signatáři požadují mimo jiné odvolání radního pro kulturu Milana Richtra (ODS) či zrušení dotace na vstupenku, pražští radní dnes odmítli - stejně jako zastupitelé o měsíc dříve.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sandrha

richter =podvodnicek roku

richter = podvodnicek roku , ktery svymi levarnickami znici prazskou kulturu , coz se bolsevikum nepodarilo ani za 40 let , i kdyz se hodne snazili ,  zaridi svou neuveritelnou omezenosti v neuveritelne kratkem case  , vybirat desatky jde v kulture dost tezko richtre

0/0
28.5.2008 15:01

marmus

RICHTER JE LUMP A LHAR

RICHTER JE LUMP A LHAR (Y)

0/0
28.5.2008 14:49

Zbyněk Kořínek autor Perpetisu

Voliči ODS

Jen tak si s úsměvěm vybavuji, kolik těchto umělců podporovalo ve volbách ODS;-D Jsem zvědavý na příští volby....Nechod Janku s pány na led...;-D

0/0
28.5.2008 14:42

nonick

Hmmm...herci...

jako první cinkali klíčema za tržní kapitalismus - než zjistili, že jim vlastně nejvíc vyhovuje socialismus s lidskou tváří...:-/

0/0
28.5.2008 8:35

marmus

Re: Hmmm...herci...

pane richter nepiste do vsech diskusi ty vase trapnosti , jste fakt velkej zoufalec

0/0
28.5.2008 14:51

sandrha

Re: Re: Hmmm...herci...

psat sem pomluvy , to je tak jedine , co dokaze pan richter

0/0
28.5.2008 15:02

Euronymos

Dotace

Já nechápu co tu řešíte.

Dotace na kulturu mají snad ve všech zemích a jde jenom o to, aby se začaly rozdělovat správným způsobem.

Zásadně odmítám trvzení Limonáďáka, který požaduje tržní chování divadel. Určitým způsobem jej chápu, ale není logicky možné, aby do Národního se začalo chodit na "baviče" Novotného a spol. To je prostě fakt.

Ale já jenom nechápu, proč nám tady Joe otevřeně lže do očí. Ano i ti soukromí pekaři dostávají dotace, soukromí zemědělci dostávají dotace, církev také dostává dotace.

A dovolím si jedno přirovnání k tržnímu chování, když už by si měly divadla na sebe vydělávat. Tak proč v tom případě dotovat školství ( kdo má ať studuje na ŠŠ a VŠ ), proč dotovat lidi, které se sami nedokáží uživit ( myslím sociální dávky a příspěvky ). Takže jinými slovy, pokud se nedokáží uživit, tak ať chcípnou. To jsou přesně tvá slove Limonádový Joe.

0/0
28.5.2008 7:48

nibor

Re: Dotace

Že někomu dáš příspěvek (dotaci) neznamená, že ji automaticky pak musíš dát komukoliv, kdo si řekne. Jsou to tvoje peníze.

A poslední odstavec je poněkud dost demagogický. Podporovat ty, kdo se teprve připravují na svoje povolání, je na místě, stejně tak jako podporovat ty, kteří by bez pomoci umřeli hlady. Nesměšujme, prosím, fyzický konec člověka s koncem institucí jako jsou třeba divadla.

0/0
28.5.2008 8:28

Euronymos

Re: Re: Dotace

Ale já přeci nedávám dotace, já pouze odvedu daně a dotace si pak následně organizuje stát, takže to není o mém rozhodnutí, ale o rozhodnutí státu. Kdybych si mohl vybrat, kam půjdou dotace z mých odvodů státu, tak neřeknu ani jediné slovo, ale bohužel to takto nefunguje.

Ano ten můj poslední odstavec byl takto napsán schválně, aby si někteří procitli, že se tržní principy nedají aplikovat na vše.

0/0
28.5.2008 11:05

nibor

Re: Re: Re: Dotace

Já také psal obecně z pohledu vlastníka nebo "správce" peněz. Ani stát není v pozici - buď žádné dotace nebo povinně dotace úplně každému, kdo si řekne.

Jistěže na vše se aplikovat nedají. Ale na něco úplně nebo částečně ano. Právě proto jsem psal o rozdílech.

0/0
28.5.2008 12:43

-o-o-

Re: Dotace

Slučuješ neslučitelné. Vzdělání je v zájmu celé společnosti a zdarma, tedy dostupné pro každého (do jisté úrovně), takže to má jasné oprávnění. Zatímco divadlo je jen pro ty, co o ně mají zájem. Že divadla dostávají dotace, je otázkou určité kulturní úrovně národa, ale v tom případě nechápu, proč dotace nedostává např. i řada kvalitních alternativních hudebníků.

0/0
28.5.2008 9:39

Euronymos

Re: Re: Dotace

Pokud je školství zdarma, tak nechápu, proč já platím školné. Byť řádně studuji první VŠ v ČR, je mi pod 26. K tomu řádně platím daně, snažím se na firmě prosazovat sponzoring kulturních akcí.

A když vezmeme přípravu na studium, tak se platí za přihlášku, uznání předmětů, skripta/učebnice. Uznávat předměty si člověk nechat nemusí, ale přihlášku na školu si dát musí, nějaké ty studijní materiály také potřebuje a bohužel stále dost odborných publikací není k dostupné k volnému stažení. Takže ještě pořád mi budete tvrdit, že vzdělání je zdarma ?

0/0
28.5.2008 10:54

-o-o-

Re: Re: Re: Dotace

1) Naučte se prosím číst. Píšu, že je zdarma DO URČITÉ ÚROVNĚ.

2) Pokud řádně vystudujete obor, který Vás opravdu zajímá a budete se jím živit, tak se Vám ta investice mnohonásobně vrátí. Nechápu tedy, na co si stěžujete.

0/0
28.5.2008 12:39

Euronymos

Re: Re: Re: Re: Dotace

Ad 1) Ano píšete do určité úrovně a ta úroveň je zákonem daná na 9 let docházky na ZDŠ. Proto jsem na vás reagoval s ŠŠ a VŠ. Vy jste se pouze snažil překroutil má tvrzení, aby vám vyhovovala.

Ad. 2) Ano to je pravda, ale pouze z části. Právě proto studuji obor, o který se zajímám, fascinuje mě a mám k němu respekt.

Ale nedělejte mi zde přednášku o tom, že pokud vystuduji obor, který mě baví a budu se jím v budoucnu živit, tak se mi to vrátí. To jsou pouze populistické řeči, které nemají s realitou nic společného. Osobně znám pouze čtyři možnosti, jak se dostat na dobrou pozici. První a nejvíce využívaná praktika v ČR je protekce, snaha zdiskredikovat a zničit kolegu, třetí možnost je být ve správnou chvíli na správném místě a umět se dokonale prodat, i když nemáte potřebné znalosti/zkušenosti a poslední možnost, je být top.

0/0
28.5.2008 18:04

Euronymos

Re: Re: Re: Re: Dotace

Ad 1) Ano píšete do určité úrovně a ta úroveň je zákonem daná na 9 let docházky na ZDŠ. Proto jsem na vás reagoval s ŠŠ a VŠ. Vy jste se pouze snažil překroutil má tvrzení, aby vám vyhovovala.

Ad. 2) Ano to je pravda, ale pouze z části. Právě proto studuji obor, o který se zajímám, fascinuje mě a mám k němu respekt.

Ale nedělejte mi zde přednášku o tom, že pokud vystuduji obor, který mě baví a budu se jím v budoucnu živit, tak se mi to vrátí. To jsou pouze populistické řeči, které nemají s realitou nic společného. Osobně znám pouze čtyři možnosti, jak se dostat na dobrou pozici. První a nejvíce využívaná praktika v ČR je protekce, snaha zdiskredikovat a zničit kolegu, třetí možnost je být ve správnou chvíli na správném místě a umět se dokonale prodat, i když nemáte potřebné znalosti/zkušenosti a poslední možnost, je být top.

0/0
28.5.2008 19:09

sojkal

Musí se probudit /divadelníci/

Tady se zavřely továrny s tisíci pracovníky.  Pokud nevydělávají, musí se zlepšit, nebo zavřít divadlo a jít kočovat, nebo na pracák. To je prostě kapitalizmus.

0/0
28.5.2008 7:41

marmus

Re: Musí se probudit /divadelníci/

pane richter nepiste sem ty priblblosti :-©

0/0
28.5.2008 14:54

Dr. Fe1

Už nevolte ODS ! ! ! Mějte rozum !

ODS se nám všem vysmívá (voliče ODS nevyjímaje). Dospělo to do stádia, že si odesáci myslí, že si můžou dovolit NAPROSTO COKOLIV a věří že jim to projde, protože je ovčani zase zvolí. Spousta pravicových voličů si jim dává hlasy jenom ze setrvačnosti, protože se jim jiné pravicové strany nepozdávají, to je ale cesta do pekel !!! Dejte volbách hlas komukoliv jinému !!! (vyjma extrémistů)  Jinak se to tady definitivně změní na diktaturu téhle politické mafie, která už ztratí veškeré zábrany.

0/0
27.5.2008 21:39

MysteryTrain

Re: Už nevolte ODS ! ! ! Mějte rozum !

Ano, máte pravdu. I já byl voličem ODS. Ne z přesvědčení, že tato strana je ta nejlepší, ale byla to volba mezi menším a větším zlem. Zla ČSSD a ODS se v této době naprosto srovnala a soudím, že jim tato konstelace de facto vyhovuje. Navzájem kryjí své korupční průsery, už dávno tu nejsou pro občany, ale pro zisk, který je možno touto mocí nabýt a na občana kálí z vysoka. Jen vzpomeńme na paradoxní ukončení Kubiceho aféry. Detektiv odhalil zločince a byl za to potrestán. Strana Zelených bude asi jedinou možnou volbou, i když mi nepříjde jako politická strana, ale spíše jako "sdružení kamarádů táborového ohně" :))) ale rozhodně nedám již nikdy hlas ČSOSD.Rv

0/0
27.5.2008 22:31

hnusil

Re: Už nevolte ODS ! ! ! Mějte rozum !

to je hodne omezeny nazor, za tuto situaci muze predevsim CSSD, v podstate by to odskakala libovolna vlada, ktera by po CSSD nastoupila

0/0
27.5.2008 22:33

MysteryTrain

Re: Re: Už nevolte ODS ! ! ! Mějte rozum !

Aha, tedy každá vláda by se byla nucena chovat tak jako nyní ODS? Ona měla některá z politických stran ve svém volebním programu např likvidaci kultury?

0/0
27.5.2008 23:06

jacek097

Re: Už nevolte ODS ! ! ! Mějte rozum !

a ty nefetuj, socane!!!!8-o8-o8-o

0/0
27.5.2008 23:46

MysteryTrain

Re: Re: Už nevolte ODS ! ! ! Mějte rozum !

Pochopil jste smysl mé glosy? Nikoliv. Tedy mlčte.

0/0
28.5.2008 8:26

inedible

Re: Re: Re: Už nevolte ODS ! ! ! Mějte rozum !

na Tvoji glosu ale ta reakce nebyla. Tak mlc ;-D

0/0
28.5.2008 9:38

inedible

Re: Už nevolte ODS ! ! ! Mějte rozum !

Tebe to zruseni spolecneho zdaneni manzelu nejak vzalo! Jdi se lecit! ;-D

0/0
28.5.2008 9:37

akki

Hloupí

si neuvědomují, že divadla (a kultura vůbec) jsou první na řadě, pak přijdou další. Tahle generace politiků si nás ještě vychutná. A vy jim teď nadšeně tleskáte. Pár chytrých už pochopilo.;-(

0/0
27.5.2008 20:35

Luisona

Re: Hloupí

Máte naprostou pravdu, kulturou to rozhodně neskončí.

0/0
27.5.2008 22:08

kral sumavy

Spávně,

zrušme nezisková divadla, zrušme neziskové sportovní kluby /všechny/, zrušme vše, co nám ujídá chlebíčka, třeba i důchodce. Rétorika let padesátýchX

0/0
27.5.2008 19:58

RodoDendron

Re: Spávně,

i církev? :)

0/0
27.5.2008 19:59

inedible

Re: Spávně,

to rika kdo, zrusme duchodce? Lzeme, krademe a pak i trosku vrazdime, ze, soudruhu :-©

0/0
28.5.2008 9:39

hnedka_zdrapana

congratz

spravne rozhodnuti R^R^

0/0
27.5.2008 18:19

tessmen

*

co pořád chtějí ...jaké dotace, jaké granty ;-€ ??? ... na trhu mají místo jen funkční firmy ....takže když hrajou houby, tak houby maj !!!

0/0
27.5.2008 18:18

jannes

Re: *

A jak by podle tebe mělo fungovat divadlo jako funkční firma, ty nekulturní ováde?

0/0
27.5.2008 19:02

jakotunejsem

Re: Re: *

Nerozčiljte se takovými "borečky". Internetová diskuzní fóra nahradila hospodské kydy. Ani jedno nic neřeší, je to hloupé, ale ten pocit "to jsem jim to nandal" je patrně k nezaplacení:))))

0/0
27.5.2008 20:13

inedible

Re: Re: Re: *

hezky jsi pana nad sebou popsal. Kouzlo nechteneho? ;-)

0/0
28.5.2008 9:42

goneril

Re: Re: *

Stejne tak jak funguje Kratochvil a ty dalsi prosperujici divadla!

0/0
28.5.2008 1:35

inedible

Re: Re: *

byt nekulturni znamena chtit, aby neco fungovalo? Nadavat nekomu do ovadu je kulturni? Hmm, zajimave. Zkus se nad sebou zamyslet, ty hyperkulturni kreaturo

0/0
28.5.2008 9:41

goneril

Re: *

Souhlas! Dobra divadla si na sebe vydelaji a post-komunisti typu Suchy at si najdou sponzory. Nechapu, proc by nekdo mel v Praze dotovat divadla... Totalni nesmysl. Kdyz neumi hospodarit s penezi tak at delaji neco jineho. Pan Suchy a spol se meli dobre za komunistu a ted se maji dobre zas z nasich penez...Ja si osobne myslim, ze trzni zakony rozhodnou ktera divadla maji prezit a ktera se budou muset zavrit. Nebo to nam jako za komunistu ma nekdo rikat na co chodit do divadla?:-©

0/0
28.5.2008 1:34

MysteryTrain

Re: Re: *

Stáhněte si z tohoto odkazu seznam Evropských zemí a měst, který obsahuje systémy dotací a kulturních grantů. Dovoluji si podotknout, že rozvinutý grantový a subvenční systém funguje i v USA. Pokud chcete polemizovat o tomto problému, čiňte tak aspoň fundovaně.

http://www.divadlo.cz/box/clanek.asp?id=7161

0/0
28.5.2008 8:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.