Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jakub Špalek: Divadla mají být dotována

Svoji činnost kvůli nové grantové politice pražského magistrátu o prázdninách ukončí divadelní spolek Kašpar. "Stojím za tvrzením, že divadla mají být dotována a vedle nich mohou existovat komerční projekty, které jsou samy o sobě ziskové," napsal v on-line diskusi se čtenáři iDNES.cz šéf spolku Jakub Špalek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

beef-eater

Umělci

Pomalu ale jistě mi ti naši umělci začínají pít krev. V osmdesátémdevátém hrozně bojovali proti komunistům, ale přitom by teď rádi socialistické manýry. Pěkně si hrát v divadýlkách ty svoje většinou šílenosti a brát za to od magistrátu peníze, pěkně pohodlně, bez starostí... Teď když po nich někdo chce tržní chování, tak jsou z toho jurodivý.... Mají pocit, že zrovna to jejich "umění" je nenahraditelné, že když skončí nějaké divadlo Šašek, tak je s českou kulturou amen. Pokud je ta jejich práce tak úžasná, jistě je podpoří nějaký soukromý sponzor. Ale nějakého najít, to dá práci že? To není jako sedět na zadku a jednou za rok poslat na město rozpočet.....

0/0
29.5.2008 10:25

3speedPepicek

Re: Umělci

Poslouchaji, a voni nekdy navstivili nektere z predstaveni Divadelniho spolku Kaspar, ze tak jiste vedi ze ho nebudou postradat? Chapu, voni patrne budou priznivec Landovych produkci a muzikalu pro sirokou verejnost....

0/0
29.5.2008 11:16

beef-eater

Re: Re: Umělci

Samozřejmě, že navštívili. Nejsem jako voni, abych kritizoval něco o čem vím é a šišky.

0/0
29.5.2008 11:26

jacek097

Mystery Train Richtera tajne miluje

on ji nechce dat, tak ho tady pomlouva, jinak si ty jeji blaboly na jeho adresu nedovedu vysvetlit...VVV

0/0
28.5.2008 15:48

MysteryTrain

Re: Mystery Train Richtera tajne miluje

Kde jste vzal informaci, že jsem ONA?Jsem pohlaví mužského, věku středního. Vy se mi jevíte jako osoba neurčitého věku i pohlaví, která spolu s některými dalšími zaplavuje diskuzní fóra negativnímiá provokacem od chvíle, kdy byla zveřejněna nezávislá mediální analýza, která konstatovala, že odpůrci radního Richtera mají na diskuzních fórech třeskutou většinu. Vy tu jste za účelem toto skóre obrátit? Jinak si ty Vaše bláboly na jakoukoliv adresu totiž nedovedu vysvětlit...VVV

0/0
28.5.2008 16:12

Protivná baba

Re: Re: Mystery Train Richtera tajne miluje

Hele, tys mu to slušně natřel. Chechtám se tu jako blbá:))))))))))))))))))))));-D

0/0
28.5.2008 16:51

jacek097

Re: Re: Mystery Train Richtera tajne miluje

takze homosexual, toho jsem se obaval.... Nyni se vse vysvetlilo... Tak pa, broukuVV

0/0
28.5.2008 18:36

Protivná baba

Re: Re: Re: Mystery Train Richtera tajne miluje

Tak střeva jako seš ty mám fakt nejraději. Neumíš si představit jak ráda bych ti udělala ze života peklo. Když tě někdo pěkně, šmrnconě a s ftipem utře, tak se bráníš jako ublížená žená ýencká. Člověče, ty musíš mít hodně vopruzenej život. Je mi tě vlastně líto. Takovou satóriji jako sem já bych ti vlastně ani nepřála. Běž  si někam leštit bambus a nevotravuj lidi, který maj na rozdíl od tebe něco v hlavě. Já sem sice blbá jak vantroky, ale slušnýho človka od póvlu rozeznám. Tak čau, póvlíku.V

0/0
28.5.2008 23:15

luj vitn

Re: Re: Re: Re: Mystery Train Richtera tajne miluje

Teda babo, ty se musíš poměrně dost nudit, když plodíš tak dlouhé slintáty :-)))

0/0
29.5.2008 9:34

jacek097

Richter ma pravdu...

tak kde je problem?? Ze nosi drahy obleky?? Ze je ekonom? Hahaha, zaplatzpanbuh, kdyby aspon 10% z tech rvounu melo ekonomicky vzdelani, tak by panu Richteriovi zatleskali, ale to ty hlavy tupy nikdy nepochopi, o co tady jde. Vsemu nasadil ve zpravach korunu Liska... ;-D;-D;-D To sem se pobavil, to je pitomec, to se fakt nevidi...

0/0
28.5.2008 15:45

nonick

Mimochodem - všechna vystoupení Spolku Kašpar

na hradu Kašperk jsou vždy předem beznadějně vyprodána (při ceně vstupenky 250,- Kč) - a když je při enormním diváckém zájmu těch cca čtvrt miliónu za prodloužený pracovní víkend málo, tak co mi brání pohnout s cenou vstupenek nahoru?  ;-)

0/0
28.5.2008 15:00

marmus

JAKUBE DRZIME VAM PALCE

JAKUBE DRZIME VAM PALCE , TOHO LUMPA RICHTERA URCITE PREZIJETE

0/0
28.5.2008 14:47

jazzomil

Je to jednoduché,

Spolek Kašpar nebude hrát v divadle v Celetné, když na to nevydělá, ale tam, kde se platí nižžší nájem.Já když nebudu mít na byt ve kterém bydlím,budu se muset přestěhovat,protože mě majitel stejně vykopne.Když nebudu mít na jídlo,tak budu o hladu,protože mi na něj nikdo nedá,ale musím si vydělat.

0/0
28.5.2008 13:49

beef-eater

Re: Je to jednoduché,

No jo. Takhle to normálně funguje. Ale představ si, že ti dvacet let na ten nájem dává prachy magistrát města, ty si pěkně v pohodičce žiješ, a pak ti to najednou utne. Tak se taky místo toho, aby ses začal otáčet začneš vztekat a sepisovat petice..... Zvyk je holt železná košile.

0/0
29.5.2008 10:19

MysteryTrain

Diskuze

Včera pan radní Odpověděl na 8 otázek ze 66. Z toho byly tři lichotivé k jeho počinům. Jakub Špalek odpovídal na mnoho dotazů i velice nepříjemných upřímně a po pravdě.

0/0
28.5.2008 12:51

nonick

Re: Diskuze

And the Winner is....Džejkb Spejlek! ;-D

0/0
28.5.2008 12:57

Protivná baba

Re: Re: Diskuze

Hele, tebe za ty kydy platěj od kusu nebo za hodinu?

0/0
28.5.2008 15:35

nonick

Re: Re: Re: Diskuze

Já si na sebe musím vydělat... a daří se mi to i bez dotací...;-)

0/0
28.5.2008 16:14

Protivná baba

Re: Re: Re: Re: Diskuze

Tak pokud si vyděláváš tak, že sedíš u komplu a píšeš blbiny za prachy od Richtra, tak se nedivím, že prosperuješ. Kdybys pořádně makal, tak tu nevopruzuješ od rána do večera.Meloune:)))))))

0/0
28.5.2008 16:18

nonick

Re: Re: Re: Re: Re: Diskuze

Teda ta seš opravdu protivná baba :-))) Proti tomu melounovi se ale musím ohradit - tak se říká Zeleným (navrch zelený uvnitř rudý :-) Pana Richtera znám jen z TV, ale asi pár lidem šlápl na příslovečné kuří oko...! Pohybuju se v obdobné oblasti...ale výhradně za své...;-) 

0/0
28.5.2008 16:28

Protivná baba

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuze

Tak o těch zelenejch sem nevěděla a omlouvám se. To by namíchlo i mě. Já nejsem z oboru do divadla chodím ráda a závidim herečkám, že sou hezký a že po nich chlapi šílej:))) Sem fatkt protivná žencká, ale co? Když nejsem fešanda, tak sem aspoň prudivá. Dobře, tak nejsi Meloun. Ty jsi dýně:)))))))

0/0
28.5.2008 16:34

nonick

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuze

Ano, Dýňani i Tykvité jsou mí oblíbenci...:-) Myslím, že herečkám není co závidět - pro stovky cizích osudů promarnit ten vlastní...?

0/0
28.5.2008 16:40

Protivná baba

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuze

No já svůj nepromarnila i když nejsem herečka ale spíšm herka a sem fešanda, že bys vo mě kolo neopřel:))) Ale stejně mám radši divadlo, kde fakt o něco jde, než nějaký nablblý muzikály. Já si v bijáku nebo v divadle i ráda zabrečím, ale tyhlety pouťový atrakce mě spíš naštvou jak lezou do zadku těm co na to choděj. Navrch maj strašně vysoký vstupný a vím móc dobře, že na tom neprodělávaj. Tak co jim mám něco dávat ze svý portmonky, no né?

0/0
28.5.2008 16:50

nonick

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuze

Kdybys věděla, na co všechno dáváš ze svý portmonky a ani o tom nevíš - blahoslaveni nevědomí, neboť jejich bude nerušený a klidný spánek...:-)

0/0
28.5.2008 17:16

Protivná baba

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuze

Ale právěže to vím a  štve mě to.A když citát tak citát za citát. Tenhle je z evangelia: „...kdo má, tomu bude dáno, a kdo nemá, tomu bude odňato i to co má..." (Mk 4,25).

0/0
28.5.2008 17:26

nonick

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuze

To mi něco připomíná...sakra - že by se Richter nakonec řídil Evangeliem Sv. Marka? ;-D

0/0
28.5.2008 17:37

Protivná baba

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuze

Tímhle tím co cituju se řídí každej všivák I Richtr.

0/0
28.5.2008 23:17

TarasBulba

Re: Diskuze

Ovšem z odpovědí pana Špalka jsem se toho moc nedozvěděl. A když už jste v tom počítání - možná, že kdybyste spočítal slova (písmena;-)) tak by Vaše porovnání vypadalo taky jinak.

0/0
28.5.2008 13:33

-o-o-

Re: Re: Diskuze

Taky jsem si od toho sliboval víc. A to Richterovi rozhodně nestraním.

0/0
28.5.2008 14:26

MysteryTrain

Re: Re: Diskuze

Pan Richter zásadně odpovídá slohovými pracemi a na otázky na které má odpověď ruče připravenu. Podívejte se na seznam otázek pro tohoto autokrata a uvidíte pravdu. On opravdu o subvencovaných divadlech, která on jako magistrátní úředník spravuje a magistrát je jejich zřizovatelem, nic neví a nikdy v nich nebyl. Ani před nástupem do funkce ani během výkonu této. Zdá se Vám to normální a profesionální?

0/0
28.5.2008 14:33

nonick

Re: Re: Re: Diskuze

Hmmm...a měl by v nich být? Stávající úspěšný ředitel pražské ZOO taky nikdy předtím v žádné ZOO nepracoval... Zdá se Vám to normální a profesionální? A nový náměstek ministra kultury se dosud živil jako ředitel nemocnice (!) v Opavě... A tak bych mohl dlouze pokračovat...

0/0
28.5.2008 14:55

Protivná baba

Re: Re: Re: Re: Diskuze

Ty teda meleš jak Richtr. Co do toho cpeš ZOO, když jen řeč o divadle? Jste si oba tak podobný, jak se snažíte převtáhnout pozornost k něčemu jinýmu. Když někdo dostane funkci tak má něco vědět o tom co bude jako obhajovat nebo ne. ZOO je tak nějak ložený, ale divadla sou různý a že do nich ten frajírek nikdy nevlez, je jenom potvrzení, že je blbej a ví o tom prd. Jen dělá vlny aby byl vidět a kecá o spravedlnosti. Ať jde dělat to čemu rozumí. Já taky nelezu na divadlo, páč to neumím.

0/0
28.5.2008 15:42

nonick

Re: Re: Re: Re: Re: Diskuze

Říká se tomu "zobecnění problému" o tom ale s tebou nemá cenu polemizovat...když ZOO je tak nějak ložený, ale divadla sou různý... ;-D ;-D ;-D

0/0
28.5.2008 16:12

Protivná baba

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuze

Ty si fakt provokatér a blb k tomu. Moje bába říkala o takovejch jako si ty : "nasrat na hrob, kytky žádný" V

0/0
28.5.2008 16:24

nonick

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuze

Povídej...přeháněj! :-) Ale hlavne se ku®va NEROZČILUJ! V

0/0
28.5.2008 16:30

Protivná baba

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuze

Vyprávět o svý bábě? To by byla docela hlína, ale toby brzo smazali. Ona byla bezvadná přirozeně moudrá, obyčejná ženská, ale sprostá jak dlaždič.:))))

0/0
28.5.2008 16:36

nonick

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuze

Sprostý slova nejsou možná politicky korektní...zato výstižný! Nedám na ně dopustit...;-)

0/0
28.5.2008 16:42

MysteryTrain

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuze

Klidně pošlete, i když v názoru na Ypsilonku se patrně shodneme. Stalo se z toho tak trochu estrádní divadlo, teré ztratilo svůj původní, lehce inzitní půvab. Ale jsou tu divadla jiná. Divadlo v Dlouhé, Divadlo Na zábradlí. O těch si myslíte totéž? Mají stále vyprodáno a čeká je transformace, jejíž podmínky jsou, dle mého názoru, podezřelé.

0/0
28.5.2008 16:28

nonick

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuze

Já herce dycky šanoval :-) ale mám pocit, že sami sebe začali považovat za ono pomyslné (a mylně interpretované) "svědomí národa" :-/...Navíc různá média v nich tento pocit výlučnosti podporovala a najednou jsou tito lidé postaveni před holou (možná i poněkud krutou) skutečnost, že o jejich existenci či neexistenci rozhoduje volený zástupce na magistrátu. Možná na to měli být lépe připraveni - jsou zaskočeni podobně jako nájemníci městských bytů, které radnice náhle hodlá prodávat...jejich jistoty jsou ty tam, píší se petice...organizují se setkání...opět se cinká klíči...Tentokrát si však myslím...že marně.

0/0
28.5.2008 16:37

MysteryTrain

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuze

Když ono to není zas tak jednoduché. Divadla se připravovala na transformaci od roku2001. Leč pan Richter usnesení a stanovená pravidla nerevokoval a nynější příspěvkové subjekty, které se mají transformovat na o.p.s nebo s.r.o. jednoduše nevědí jaká pravidla platí. Navíc ředitelky dvou z těchto divadel od března 2007 upozorňovaly magistrát, že jim končí funkční období. Pan Richter se na to, z odpuštěním, vykašlal a stanovil naprosto nesmyslný termín pro výběrové řízení. Pravda, stávající ředitelé jsou na to za 15 let ve svých funkcích jistě připraveni. Ale řekněte mi jak se za 2 měsíce může připravit velice důkladně konkurenční projekt do výběrového řízení? Buď o tom musel vědět dříve (což mi přijde nezákonné) a nebo si musí být jist, že bude schválen (což je rovněž podlost). proto jsem přesvědčen, že se radní Richter dopustil profesní chyby. Kdyby znal provoz těchto divadel, patrně by jednal jinak. Leč on ho nezná. To je pak těžký dialog.

0/0
28.5.2008 17:06

nonick

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuze

V tom s Vámi souhlasím...ale myslím, že o výběrových řízeních máte poněkud zkreslenou představu - ono asi spíše než na kvalitě projektu záleží na osobě a politickém vlivu jeho předkladatele...:-/

0/0
28.5.2008 17:14

jacek097

Re: Re: Re: Diskuze

Vzdyt Richter ma uplnou pravdu... Co se ti furt nelibi... Spalek se uplne odkopal, prakticky v tom chatu uplne popira vse, co umelci tvrdi... Na jednu stranu se nesmi dotovat ziskova kultura, ale penize Hrusionskemu by dal, tak za co teda demonstrujou... Pokud vim, tam ty prispevkovky stale dostavaj stejny prachy jako vzdycky, jedinej, kdo nedostal 4 miliony ale "jenom" dva je Spalek... tak kde ty "chytra pani" vidis problem???? 

0/0
28.5.2008 15:44

Protivná baba

Re: Re: Re: Re: Diskuze

A jako čím se odkopal? Vlastním názorem, že Hrušínský by měl na svý divadlo dostávat nějakej přispěvek? Nic tam nepopřel a já bych řekla, že pokud byse ta Jezerka ocitla ve finančním maléru, tak by možná nějaký prachy zasloužila kdeyby si o ně řekla s nějakým pádným důvodem. Ale když si někdo založí divadlo hlavně na kase a na tom že z toho chce mít hodně chechtáků, tak prostě riskuje, že lidi přidou nebo ne. Když je takový soukromý divadlo úspěšný a uživí se samo, tak na co potřebuje prachy z mý kapsy? A k těm příspěvkovkám...čtu, že se maj transformovat, ale nikde nečtu jaký k tomu maj podmínky a kdo bude ten, kterej rozhodne, že některý dobrý divadla půjdou klidně do háje, protože se Richtrovi nelíběj. Já sem blbá nána, ale něco mi tu neštymuje.

0/0
28.5.2008 15:58

nonick

Hmmm....herci jako první cinkali klíčema

za tržní kapitalismus - to s sebou přináší i to, že holt občas budou muset mejt nádobí, prodávat noviny nebo jezdit s taxíkem - možná teď vidí, že by jim byl bližší "socialismus s lidskou tváří", jenže - jak se říká: pozdě bycha honiti...;-)

0/0
28.5.2008 12:11

Stoklas

Re: Hmmm....herci jako první cinkali klíčema

Ale to oni už dávno dělají.... v balíku je pár "celbrit" které obsadí většinu vysílacího času v TV a vzájemně se zvou do svých pořadů. Většina mladých herců se divadlem neuživí. Ale to je podobné jako ve sportu, fotbal hraje 100000 kluků ale jen pár nejlepších je v balíku, a 95000 se tím neživý nebo neuživí.

0/0
28.5.2008 12:25

-o-o-

Škoda

Když jsem tak četl ty útočné dotazy, bylo mi pana Špalka skoro líto. Ale jeho odpovědi jsout ak vyhýbavé a nicneříkající, že si to snad i zaslouží.

0/0
28.5.2008 11:43

Polarni punta

Nějak v tom jekotu zaniká ten původní impuls

a tím byla žaloba těch, co peníze nedostávali vůbec. Teď se nikdo nezná k tomu, že hrozilo zaplacení pokut a zrušení veškerých dotací. Ať ti co se jim dotační politika nezdá podají žalobu ma českou stád(t)ní správu. Určitě uspějí.;-DR^ Nezbývá než se smířit s tím, že se z některých divadelních spolků stanou ochotnické spolky. Pokud je ta správná kutura tak baví. Vždyť ta dobrá a správná kultura se přeci nemusí dělat jen za peníze.;-D:-P

0/0
28.5.2008 11:37

Stoklas

LIDI PROBERTE SE

Tady se nejedná o tom, že by se přestalo divadla  dotovat, ale jestli prachy dostane  Franta nebo Karel... Dnes město několik divadel dotuje a ty zajišťují službu, tím že hrají kvalitní tvorbu dostupnou pro studenty, školy apod.. lístky dostupné pro všechny.  A co se stane když co ty peníze rozdělí plošně? Studentský vstup za 400Kč a komerční muzikál místo 650Kč o 50 Kč levněji?

0/0
28.5.2008 11:30

nonick

Re: LIDI PROBERTE SE

Měli by se probrat především herci - jestli chci hrát Čekání na Godota pro pár zasvěcených diváků, tak  musím sehnat mecenáše (dnes sponzora:-) nebo si na to vydělat tím, že odehraju pár komerčních komedií, na kterých budu mít vyprodáno...anebo škemrat o grant.

0/0
28.5.2008 12:17

MysteryTrain

Re: Re: LIDI PROBERTE SE

Nemáte pravdu. Subvencovaná divadla hrají i pro školy a uvádějí nejen hry současných dramatiků, ale divadelní klasiku, která je většinou součástí učebních osnov. Znáte soukromé divadlo, které ma repertoáru Čechova, Shakespeara, Ibsena, Strindberga, Goetheho, Schillera atd tad. ?

V tom spočívá důležitý princip veřejné služby. Divadlo nemůže být jen zábavou pro chvíle oddechu, nebo útočištěm malé hrstky intelektuálů. Nemůžete takto dogmaticky hodnotit bez vědomí souvislostí. Ostatně soudím, dle Vašich příspěvků, že ho ani nechcete mít. Přesně jako pan Richter:)))

0/0
28.5.2008 14:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.