Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dvojí životní zážitek s Bobbym McFerrinem

Pražské Kongresové centrum zažilo dva z nejlepších koncertů své historie. Poprvé v Praze zde ve dvou dnech vystoupil zpěvák Bobby McFerrin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

markyza andelu

právě jsem prošla očistcem článků Kateřiny Hejdové

Ondřej Bezr budiž pochválen V

0/0
17.5.2008 20:28

Kocour Bobule

...

Bobby McFerrin a 3 akordeony:

http://www.youtube.com/watch?v=Hd78u7f9bwU&NR=1

No a tohle mě taky baví, Poláci jsou vtipní, i když McFerrina skoro "nepustí ke slovu" až do posledních dvou minut :o)

http://www.youtube.com/watch?v=NTnV7ftdruo

0/0
17.5.2008 15:52

Yaroukh

Re: ...

v tom prvním videu je parádně vidět, jak se do toho umí ponořit 8-oR^

0/0
17.5.2008 18:20

orbital01

Tarafuuu

Škoda že se nepodařilo v rámci výberu hostů k Bobbymu přizvat takovou Ivu Bittovou. Nedávno jsem byl na jejím koncertu kde zcela spontánně a intuitivně improvizovala pod širým nebem. Navíc nemám pochyb o souznění, dialogu či empatii, které by ona do zpívání s Bobbym jistě dokázala vložit. Narážím na jinak výborné Tara Fuki. Bohužel mi jejich vystoupení připadlo malinko křečovitější. I když vystoupit s Bobbym asi nebude nejjednodušší. Je to přeci jenom ikona!

0/0
17.5.2008 12:32

yaack

Re: Tarafuuu

Tara Fuki byly hrozné, absolutně nechápochopily, proč tam byly pozvané. Ferrin na ně celou dobu jen koukal, protože připojit se k nim prakticky nedalo. Ta dáma, co většinu prozpívala ve forte, byla naprosto bez empatie pro věc.

0/0
17.5.2008 15:23

lukinoo

jeho kvality hlasu bych srovnal

s lídrem skupiny Šum svistu- Danem Nekonečným- R^R^R^prostě super

0/0
16.5.2008 21:19

weaktor

Re: jeho kvality hlasu bych srovnal

to si delate srandu..!? 8-o ;-D

Nekonecny je vedle Bobbyho ABSOLUTNI nula...  Po velmi dobrych pocatcich ŠUM SVISTU, kteri ale asi moc nesypali, posleze ze same zoufalosti propadl Daniel komerci okořeněné čísly v GALA-VEČERECH na Nově s třešinkou v podobě ubohé role v ještě ubožejším filmu JAK SE KROTÍ KROKODÝLI.... Rv Rv Rv 

0/0
16.5.2008 21:37

Yaroukh

Re: Re: jeho kvality hlasu bych srovnal

Srandu si asi děláš ty. Dotyčnej jasně napsal, že srovnává hlas. Tak sem netahej gala-večery OMG.

0/0
17.5.2008 18:26

weaktor

Re: Re: Re: jeho kvality hlasu bych srovnal

BOBBY má 4 oktávy, ty troubo -, DANIEL má má stěží jednu ;-D :-©

0/0
17.5.2008 18:45

marek678

Bárta podle mě za moc nestál

Bárta podle mě za moc nestál. Jednak skoro celou dobu nad tónem a to o hodně. V porovnání s Bobbym mu to vůbec nešlapalo. Hlavně se ale strašně exhiboval, přišlo mi, že v sobě neměl na rozdíl od Bobbyho žádnou pokoru a když Bobby nastupoval na sólo, tak mu Bárta nedal žádný prostor.

0/0
16.5.2008 20:05

JazzBoo

1986

V Bratislave v '86 to bylo jako zjeveni z cisteho nebe...

S odstupem dvaceti let se me to jevi jako nejvetsi promotersky pocin co kdy spachal Peter Lipa.

0/0
16.5.2008 18:05

VendulkaBendulka

Re: 1986

Lipa dovezl spousty zajimavych muzikantu,

Stanley Clarke '85,

Billy Cobham '87,

Steve Coleman '88,

Cassandra Wilson '89, Joe Zawinul '93.. a kvanta dalsich na ktere si uz nepamatuji

0/0
17.5.2008 11:31

matlojc

ještě

Koukněte, o co jste přišli:

http://www.youtube.com/watch?v=PgvJg7D6Qck&feature=related

0/0
16.5.2008 17:12

Kugelhupf

Re: ještě

Děláš si pr.de.l woe, dyť tam akorát brblá do mikrofonu ... je to úplně o ničem ... vůbec to nejede!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
17.5.2008 1:05

honýsek

Re: ještě

excellent!!! Ale to neni z prazskeho koncertu, nebo jo? R^8-o:-)

0/0
17.5.2008 10:33

honýsek

Re: Re: ještě

ne, video pridano pred 2 lety...video z prazskeho koncertu nekdo nema?

0/0
17.5.2008 10:34

paulie_z_maleho_mesta

Re: Re: Re: ještě

http://www.youtube.com/watch?v=Yr_xOpK6xBk

0/0
17.5.2008 14:51

yaack

Re: Re: Re: Re: ještě

perfekt, díky:-) jak vidím, tak na druhém koncertě to stálo tedy proti tomuto dost za houby..;-(

0/0
17.5.2008 15:29

matlojc

pro potěšení

http://www.youtube.com/watch?v=iimMKWF7SK0&feature=relatedR^

zkoukněte taky Ebenovu "Plovárnu" s Richardem BonouR^

0/0
16.5.2008 17:00

jahodove_ticho

to ještě nic nebylo

teď sem má dorazit na turné z Německa i Scooter. To bude lahůdka!

0/0
16.5.2008 14:59

paulmccartney

Re: to ještě nic nebylo

:-)))

0/0
16.5.2008 17:00

Francescu

Jo

verim, ze to musel bejt uzasnej zazitek. Videl jsem koncert z New Orleans tusim a fakt se mi moc libilR^

0/0
16.5.2008 12:12

UriahHeep1973

HUDEBNÍ A VŮBEC KULTURNÍ LAHŮDKA

BOBBY MC FERRIN MEETS ALPENKÖNIG HUBERT VON GOISERN

http://www.youtube.com/watch?v=Rt8k6U_7u60

POTĚŠTE SE...

0/0
16.5.2008 12:07

weaktor

no comment

byl to zcela mimořádný zážitek, který slovy nelze popsat - kdo tam nebyl, nedokáže si to představit... V

thanks, Bobby! R^

0/0
16.5.2008 11:30

orbital01

Jak dlouho?

Nevíte někdo jak dlouho asi celý koncert trval? Potřebuji znát časovou náročnost...

0/0
16.5.2008 11:21

theworst

Re: Jak dlouho?

zdravim, začalo se zhruba v 19:50 a končil někdy kolem půl desáte, takže asi hodina a třičtvrtě...jinak mám stejné pocity...nezapomenutelný zážitekR^

0/0
16.5.2008 11:33

M74

Skvělé!!

Včera jsem byla v Kongresovém centru. Bobby McFerrin je charismatický a dokáže ze sebe vyloudit prakticky jakýkoliv zvuk. A když navíc naučí broukat 2000 lidí v sále a celé to zní úžasně čistě....je to krása!!!

0/0
16.5.2008 10:54

Tlum

Informovanost.

Ano, chápu. Je to potřeba přiživit, aby se dnes prodali ještě ty zbylé lístky a Bobby se tak zaplatil. Asi tam bude nějaká dohoda, to chápu (viz http://www.bobbyvpraze.cz/novinky/15 ), ale i přesto - myslet si, že na koncertě byli jen Češi, natožpak netušit (či to nesdělit čtenáři?), že oni cizinci, kteří koncert navštívili (ale jistě i nemnoho Čechů) pravděpodobně již na některém koncertě Bobbyho McFerrina v okolí byli (nejspíš v Německu) a protože on svůj koncept pro Prahu nijak nezměnil, tak nebyl žádný problém v číslech, která již znají "dělat, co si on přeje" - to bylo jednoznačně vidět nejen při prvních tónech skoro každé skladby, kdy "tito návštěvníci" již dávno věděli, co bude následovat, ale především největšího důkazu se dostalo právě ve vámi zmiňované skladbě Blackbird, ve které přesně věděli, co mají do mezihry zazpívat (a hlavně, že to mají zazpívat oni). A nazvat konec s Boni Pueri vrcholem koncertu, to chce hodně odvahy!

http://tinyurl.com/6go4ly

0/0
16.5.2008 10:53

komunista11

Re: Informovanost.

Ty toho negra nemáš moc rád viď. ;-D

0/0
16.5.2008 11:58

Tlum

Re: Re: Informovanost.

Možná by bylo lépe tento komentář nechat svému osudu, neboť hovoří sám za sebe dostatečně výstižně. Přesto - Bobbyho McFerrina obdivuji za to, co obětoval svým snům a představám. Jeho nastudování Ravelova Bolera s Vídeňskou Filharmonií považuji za nejlepší a nejcitlivější, jaké jsem zatím kdy v životě slyšel. To ale neznamená, že k němu nebudu kritický, budu-li cítit, že si to zaslouží a už vůbec to neznamená, že budu - jako je tomu v tomto případě především - kritický k tomu, co píší zde na tomto dnes již bulvárním serveru, na který teď již chodím bohužel jen ze setrvačnosti a z úcty k lepším časům dřívějším (a možná s nadějí, že se někdy odrazí ode dna, na které se pomalu svým heslem "dvakrát ověřených dezinformací" dostává).

0/0
16.5.2008 13:04

HHancock

Re: Informovanost.

Ja vedel co mam delat aniz bych byl predtim v Nemecku. Myslim ze tahle tvoje argumentace je nesmyslna. Kdyz je clovek pohotovy a vnima nema problem reagovat viz tebou zminovane piskani v Blackbird.

Je vsak pravdou ze vrchol koncertu byl jiny nez Boni Pueri

0/0
16.5.2008 12:04

Tlum

Re: Re: Informovanost.

A já snad tím, co píši popírám to, že bys ty (nebo kdokoliv jiný) byl natolik pohotový, sečtělíý intuitivní, že bys mohl/nemohl reagovat? Jistě, že ne. Proč mi tedy tuto argumentaci přisuzuješ? Jistě v sále takových lidí bylo spoustu (například asi dvacítka česky hovořících lidí, co seděla vedle mě a evidentně byla z nějakého pěveckého sboru).

Že ale v sále byli i mnou zmiňovaní lidé a že jich nebylo málo, je taky fakt. Vezmi si třeba takového Jacoba (nikoliv jákoba, ale džekoba), který přesně věděl (a svými výkřiky to dal patřičně najevo), co se bude dít a proto neomylně zamířil na pódium, aby si mohl zatančit.

0/0
16.5.2008 12:54

HHancock

Re: Re: Re: Informovanost.

Ono je to v podstate fuk.Dulezite je ze ten koncert byl naprosto skvely.:-)

0/0
16.5.2008 13:05

biač

Re: Re: Re: Informovanost.

Normálně to nedělám, ale nedá mi to, musím zareagovat.

Jsem ten Jacob, o kterém píšete. Úplně přesně jsem nepochopil co vám vlastně vadilo - to, že jsem byl na váš vkus nezvykle pohotový (jako mnozí další)? Nebo jestli mi závidíte, že jsem si s Bobbym mohl podat ruku a ještě si užít pár vteřinek slávy před vyprodaným kongresákem... ? :-)))

Ano, např. pomyslnou notovou stupnici při Bobbyho skákání jsem viděl před tím na youtube. Ale to můj zážitek ani trochu nesnížilo. No nic, tohle nemá smysl - každý to očiidně vidíme jinak. Mně akorát mrzí, že lidé jako vy, kteří si nedokáží udržet patřičný nadhled (s tím to jde vždycky lépe), mají navíc prostor na hudebně-informačních servrech, svými zaujatými názory mohou mylně ovlivňovat mínění těch, kteř se na Bobbyho třeba nedostali. Ale to je samozřejmě problém každé recenze, takže vám to vlastně ani nevyčítám....mohu se tomu jen pousmát...  :-P

0/0
17.5.2008 4:13

Tlum

Re: Re: Re: Re: Informovanost.

A co to je ten váš "patřičný nadhled"? Poučte mne! Rád se naučím něco nového co mne učiní lepším i třeba ve vašich očích.

Já jsem si třeba myslel, že nadhled je, když člověk reagující na komentář jiného člověka hodnotí právě ten komentář, jako takový a nikoliv osobu, která ho píše (a kterou dotyčný pravděpodobně vůbec nezná), natož, aby čtenáři podsouval, co asi ta daná osoba cítí (vy píšete něco o tom, že mi mohlo něco vadit či jsem vám záviděl apod. - můžete prosím uvést proto fakta, která vás k takové úvaze vedla? Opravdu VELICE rád bych si je poslechl a dozvěděl se tak o sobě víc)

Uvést vás, jako tanečníka, domnívaje se, že jste cizinec, bylo pro případného čtenáře daleko srozumitelnější a uvěřitelnější, než kdybych napsal, že cestou ke svému místu (desítky řad sedadel) jsem zaslechl angličtinu a ruštinu, proto jsem onoho příkladu užil. Mýlil jsem se. To se stává, ano (a pokud se to vás, či kohokoliv jiného dotklo, tak mu/vám patří má omluva). Na průběhu večera to ale nic nemění...

0/0
17.5.2008 6:16

biač

Re: Re: Re: Re: Re: Informovanost.

Jestli si myslíte, že se s vámi budu pouštět do rádoby intelektuálních (ale ve skutečnosti naprosto prázdných a trapných) dohadů o tom co je a co není patřičný nadhled a o všech těch dalších nesmyslech, kterými se snažíte provokovat, tak vás zklamu, nebudu.

Je sobotní odpoledne a já jsem právě dostal chuť na Don´t Worry Be Happy. ;-D  Takže mě omlouvte, jdu hudebně rozjímat a vzpomínat na svůj životní zážitek. R^

0/0
17.5.2008 14:30

hyperhrosik

co cech to muzikant

tohle prislovi je hodne prehnane. Ale je pomerne logicke ze na koncert  McFerrina asi nepujdou hudebni dreva.

0/0
16.5.2008 10:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.