Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nikdo neproslavil „Valmez“ tak jako oscarová Irglová

Jako voda z protržené přehrady vtrhla oscarová sláva Markéty Irglové a jejího partnera Glena Hansarda mezi obyvatele "Valmezu" neboli Valašského Meziříčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

morbidni_kreten

.-P

If you want me je skvělá skladba, Irglová má daleko větší talent než Glen....

R^R^R^

0/0
2.3.2008 20:08

Sompo

Gratulace

Zdravím...

Pozdě, ale přece - gratuluju k úspěchu. I když poslouchám jiný styl hudby, myslím že si to porávem zaslouží a jsem rád že tímto způsobem proslavila naši republiku. [>-];-)

0/0
27.2.2008 12:43

kunde

Re: Gratulace

víc než politici, hokejisti a Neumannová dohromady!!![>-][>-]

0/0
28.2.2008 10:26

iggz

Teda

Závist tu parta nezapře :)

0/0
27.2.2008 0:06

Nedobík Josef

Špatná zpráva pro český závistivce:

Do dnešního dne už oscarová píseň vydělala 20 milionů dolarů!

(mám pro vás dobrou zprávu: dolar klesá a Karel Gott se na vás chystá s Helenkou do Lucerny) ;-D;-D;-D

0/0
26.2.2008 22:08

kunde

Re: Špatná zpráva pro český závistivce:

tak hlavně že je milé být za každých okolností indipendent..;-D

0/0
28.2.2008 10:26

Merk

Něco je špatně...

... touhle logikou měl Glen Hansard světově proslavit své rodiště v Irsku. Ač média docela sleduju, nikde jsem ani jednou nezaslechl jméno tohoto rodiště, natož aby se dalo mluvit o nějakém proslavení. Všude se píše maximálně to, že je to Ir.

Jinak (aby mi snad někdo "věcně" nevmetl závist) jim to samozřejmě přeju. Ale to neznamená, že bychom si měli nechat valit klíny do hlavy.

0/0
26.2.2008 18:34

Poborskiii

Re: Něco je špatně...

Glen Hansard se narodil v Dublinu a ten je díky Irům usídleným v Americe známý až dost, takže ho může těžko nějak víc proslavit. To se o ValMezu fakt říci nedá.

Hlavně, aby se těm dvěma někdo nesnažil valit klíny do hlavy.

0/0
27.2.2008 23:14

kmokry

???

Irglová - kdo(co) to proboha je ???

0/0
26.2.2008 17:45

majorBorovicka

Re: ???

:-) a Karla Gotta znáš?

0/0
26.2.2008 18:26

elTondo

Re: ???

Zkus Google. To je takzvaný "vyhledávač", víš? Tam můžeš najít fůru odpovědí na fůru věcí, víš? Takže když něco nevíš, tak to naťukáš do takového okénka a klikneš na "hledat", víš? Vážně to zkus, třeba se poučíš.

0/0
26.2.2008 21:39

forfreelife

Re: ???

Je to jednoduchy. Vezmes prosoulozenou Bilou nasobis Machalkovou,Csakovou,Bartosovou a vyjde ti zpevacka made in czech republic...

0/0
26.2.2008 23:13

forfreelife

Re: Re: ???

Irglová to bohužel nemusela absolvovat.Coz ji zcela jiste M Absolonova a cela holota umelecka celebritni vycte.Vaclava Svobodova by ji zcela jiste do trojky chtela..(Y)(Y)[>-]Chudera.A tak ji zustal jen milenec a Janis SidovskyR^R^[>-]

0/0
26.2.2008 23:17

forfreelife

Re: ???

a VÍŠ co je DULEŽITY: Bílá má doma Rumcajse a Filípek je Bůůůh  v.o.l.e ! A Rolinc bude rodit tak nezapomen....(Y)(Y)R^R^

0/0
26.2.2008 23:22

kraxna

To je zase emocí v diskusi....

Považuji tuto cenu za úspěch ,ovšem ty další řeči o Valašském Meziříčí jsou úsměvné...Daleko víc jsem kdysi prožíval Grammy pro Jana Hammera,dokonce jsem jezdil na dovolenou do té zimy na Lipno,abych taky viděl na Rakušácích nebo Němcích nějaký díl Miami Vice a zjistil,že nejlepší je na tom opravdu jen ta hudba...:-)

0/0
26.2.2008 16:58

Teleke z Téléké

český anděly a jiný šunty

si můžete strčit za klobouk. to není měřítko kvalitní hudby. ale maximálně tak popularity, viz. slavík a podobný ubohosti.

0/0
26.2.2008 16:57

Queribus

Což ce o oskarech

dá říci také.

0/0
26.2.2008 17:11

nasranej zcenzurovanej Kei

Dotaz

Otázka pro zaintersované: kdo je autorem té skladby? Nikdy nic nevzniklo 50/50, vždycky někdo musel přinést tu hlavní myšlenku. Sázel bych na Hansarda. Přecijen je zkušenej a není to jeho prvotina, v Irish folku se vyzná, a ta Irglová se vzhledem k tomu, že spolu dělaj (a "dělaj") jen rok, dva, veze... Jinak ten rozdíl 18 let je docela hustej...

0/0
26.2.2008 16:44

_m-

Re: Dotaz

co ti to udělali?

0/0
27.2.2008 13:58

nasranej zcenzurovanej Kei

Blbosti

Pár lidí si tu rejpne do nesmyslnosti titulku na idnesu a hned se přiřítí mravokárci a pravdoláskové morálně kárat o malosti a čecháčství.

Podle mě je to individuální úspěch toho dua. Drtivá většina lidí ve světě si je spojí jak stylově tak propagačně s Irskem. O nějakým Česku tam nemůže být ani řeč a už vůbec ne o Valmezu. Tak se uklidněte.

Gratuluju duu k úspěchu, ale mě jejich hudba nijak neoslovuje. A Valmez je pro alespoň trochu hudebně znalého Čecha Mňága a Žďorp. Pro byť znalého cizince je to v lepším případě Czechoslovakia, v horším cokoli na východ... Tečka.

0/0
26.2.2008 16:38

looney

hmm

myslim, ze to s tim zviditelnenim valmezu nebude tak horke, z pohledu divaka oskaru je rozlisovaci schopnost maximalne na jednotlive staty, vzdyt vy vite z jakych mest pochazeji ostatni vitezove? ja ne ,,, v ramci ceske rep. myslim nejvice proslavila valmez mnaga. ale to samozrejme ani nahodou nesnizuje jejich uspech, vzdyt ta pisnicka je jejich prace, tak na odmenu maji narok jen oni ,,,, nicmene myslim, ze kazdeho slusneho cloveka, bez ohledu na narodnost a hudebni preference, muselo potesit, ze zvitezilo neco tak drobneho a komorniho ... kdyz normalne vitezi jen giganti filmoveho/hudebniho prumyslu.

0/0
26.2.2008 15:48

joyFX

Valmez

je přece tam co jsou Mňága a Žďorp :-)

0/0
26.2.2008 15:45

kunde

celej Hollywood nemluví o ničešm jiném než o Valmezu!!

Travolta, Spielberg, Lynch, Madonna, Uma Turman, A.Hopkins ti všichni a mnoho dalších se nechali slyšet, že tam zamíří za odpočinkem, načerpat inspiraci a projít se po tamním chodníku slávy. V m ístním klubiku budou jamovat Rolling Stones. Těšte se na léto. !

0/0
26.2.2008 15:34

Petrovsky

Re: celej Hollywood nemluví o ničešm jiném než o Valmezu!!

Prý se už i začali učit česky. A v Hollywoodu se všechny celebrity nechávají rozcuchat ala Marketa.;-D

0/0
26.2.2008 15:41

Wabo

Strašná diskuze

Je strašné, kolik malosti a závisti se projeví, když se ve světě prosadí nějaký Čech nebo Moravák a není to ve fotbale nebo hokeji! (Občas případně i v jiném sportu, ale to už bude s kritikou.) Pravda je, že jen v první patnáctce zemí podle počtu vyrobených filmů se jich loni vyprodukovalo přes tři a půl tisíce. Většina režisérů si filmovou hudbu vybírá z konkurzu nebo jiného výběru mnoha autorů. Vítězná filmová píseň není dílo, které vydrží test historie stejně jako Mozartova hudba, ale která nejlépe dokresluje atmosféru filmu. Glenova a Markétina píseň  vyhrála v konkurenci desítek tisíc jiných písní, ať už zařazených do konečných střihů filmů, nebo odmítnutých už samotnými režiséry. Vybrali ji navíc sami lidé z branže. Že se to nelíbí některým Čecháčkům, kteří se nikdy ničemu podobnému nepřiblíží, je smutné, ale irelevantní. Vypovídá to jen o nich, ne o písni, ne o Glenově a Markétině tvorbě, ne o Oskarech.

0/0
26.2.2008 15:30

Queribus

Aby jste se z toho oskara nepotento...

A zajímalo by mě, od kdy se s těmi hudebníky tykáte. Také máte zajímavé duševní pochody: komu se písnička nelíbí, je čecháček a něco to o něm vypovídá. Ale co??? A co to vypovídá o Vás? Že jste netolerantní? Že jim ten úspěch vlastně závidíte a maskujete to nekritickým vychvalováním? I tím tykáním sám sobě nalháváte, že k nim tak trochu patříte a kousíček té slávy tak patří i Vám. Hlavně si před nějakým Oskarem nesednout na zadek...

0/0
26.2.2008 17:07

Wabo

Re: Aby jste se z toho oskara nepotento...

Rozhodně jim to nezávidím, strašně moc jim to přeju, stejně jako všem mladým, kteří se vlastními schopnostmi prosadí, a smekám před nimi, že se jim to s tak minimálními prostředky a velkým talentem podařilo. Netykám jim, v celém příspěvku není ani jedno zatykání, ale jejich jména jsou jejich jména a jistě se za ně nestydí, naopak pokud vím, jsou na takové oslovení zvyklí. Za neslušné naopak považuji oslovování ´Hansard a Irglová´ (Topolánek, Sarkozy, ...) bez pan, slečna.

0/0
27.2.2008 0:39

antigogo

iluze

Já blahopřeji Irglové a jejímu partnerovi k jejich OSOBNÍmu úspěchu. "Česko" nemá na tom vůbec zásluhu, to si Vy "vlastenci" již konečně uvědomte. A že Američani vědí o naší republice? P-R-D. Po několikatýdenním dopisování s New Line CInema, kdy jsem vysvětloval, že: nejsme Čad ani Slovinsko, že se u nás nebojuje, že jsme ta země kolem Prahy, kde natáčeli "Blade" apod., že k nám dojde zboží u nich objednané, jsem konečně uspěl. Ale "šmarjá" to byla fuška. Takže si absolutně nedělejte iluze, Valašské Meziříčí je pro ně vesnice v tajze na Sibiři, kam jednou za rok doletí jeden Iljušin na dřevoplyn.

0/0
26.2.2008 15:19

majorBorovicka

Re: iluze

to je dost přesné :-)

0/0
26.2.2008 18:28

r0p0

Je mi tady z řady lidí šoufl ...

Chápal jsem tu diskusi jako reakci na ulítlý nadpis. Budiž. Do té doby mi přišla řertovná. Když si tady ale prohlížím ty příspěvky některých zakomplexovaných idiotů, kteří jsou schopni psát o nové držitelce Oscara jako o nicce a poukazovat na fakt, že není známá apod. je mi z toho blbě. Kdyby si dotyční poslechli tvorbu Hansarda a Irglové, či Hansarda a Frames nebo aspoň zašli na film Kráska v nesnázích, která byla z 80ti procent postavená na jejich muzice, tedy pohlédli za hranice své bezmezné omezenosti asi by přišli na to, že píseň zvítězila, v chabé konkurenci, naprosto zaslouženě (pomíjím fakt, že neměla být vůbec nominována ... např. http://potoczny.blog.idnes.cz/c/23574/Hansardova-hvezda-pada-pomalu-vzhuru.html#t2 ). Mít Oscara je, v mých očích, frajeřina. Smekám.

0/0
26.2.2008 14:30

skrbling

Závist

No, včera v televizi líčil režisér Forman, jak z toho byl úplně hín, když dostal Oscara, ale co je to pro průměrného Čecháčka, toho přece nějaký Oscar vůbec nevyvádí z míry, navíc v tak pofidérní kategorii, že... Na to ve světě každý hází bobek.

Když tady čtu ty příspěvky, ze kterých ta nesnesitelná, sžíravá, tak typicky česká závist přímo kape, tak se fakt stydím za to, že jsem taky Čech.

A to si ještě představte, že díky tomu, že už toho prodali asi 300 tis. nebo kolik, tak už ta holka musela vydělat pořádnej balík. A teď se tou závistí třeba podělejte.

0/0
26.2.2008 14:10

iuos

hmm

jestli spíš není typicky českýho právě to, co tu poblinkáváš ty - nesnesitelná potřeba opovrhovat a urážet všechny, kteří vyjádří negativní názor na "někoho, co něco dokázal"...

btw peníze sem taháš poprvý ty.. ostatní to ani nenapadlo ;-D;-D

0/0
26.2.2008 14:21

skrbling

Re: hmm

Máte pravdu, fakt opovrhuju nýmandy, kteří nikdy nevyhráli ani soutěž recitačního kroužku, ale relativizovat úspěch cizí dokáží dokonale.

Nemám nic proti tomu, že se někomu ta písnička třeba nelíbí (ostatně tahle hudba není ani můj šálek čaje). Nemusí jim zrovna vyjadřovat obdiv, ale snažit se tady poukazovat na to, že to vlastně úspěch není, to je strašně nízké.

A bohužel - nejde jen o tento případ - to je naše národní vlastnost.

0/0
26.2.2008 14:38

iuos

hmm

potom, co jsem si všiml ankety na téma "považujete získání oscara za český úspěch" je mi z toho na  :-©:-© ano, je to úspěch, ale pouze těch dvou.. nikoho jinýho.. stejně jako vítězství hokejistů je jeich vítězství a nikoli český republiky...   to prostě nechápu...  já se raduju z toho, když se povede něco mně, nebo mým blízkým... ale, že bych měl cítit hrdost na to, že někdo udělal písničku/vyhrál zápas...  proboha proč? ;-D

0/0
26.2.2008 14:44

Kolokol

Re: Závist

Máte pravdu. Každý se pozná podle toho co říká, ne za co se považuje. Jakmile někdo řekne: nejsem závistivý, ale ...; já jim to přeju, ale ... tak to ALE o závistivosti prostě svědčí. Nezávistivý v mysli žádné ALE nemá.

0/0
26.2.2008 14:26

palok59

sláva

milí občané Valmezu. Gratuluji Vám ke slavné rodačce. Tečka. Bohužel ta sláva Valmezu je jen Vaše zbožné přání. Nenašel jsem jediný odkaz, kde by bylo Zmiňováno Vaše městečko ve spojitosti s Irglovou. Pokud vůbec nějaký článek zmiňuje původ Irglové, potom je to maximálně Česko, v horším případě Evropa a v amerických zprávách spíš Jugoslávie či Ukrajina. Jestli milí valmezané tolik toužíte po světovosti, měli byste se snažit jinak, než se hrdě hlásit k Irglové. Nemám nic proti Valmezu - vcelku se mi i líbí, ovšem tohle je uměle nafouknutá bublina. 

0/0
26.2.2008 14:08

Wabo

Re: sláva

Musím vás opravit. Oficiální stránka amerického distributora filmu mluví o Moravě (bohužel s překlepem), světová média spíš o Česku, to máte pravdu, protože Moravu by málokdo znal. Přesto platí, že Česko málokdo v žijící generaci tak proslavil jako Markéta Irglová, a to jsme na začátku. Jen samo předání Oskarů totiž sleduje více lidí než celou sezónu NHL dohromady.

A žře se ve světě zatím, v těch prvních dvou dnech, nemluví o Valmezu? Může se začít, už se o něm denně píše aspoň u nás. (Podotýkám, že nejsem místní a  nemám s Valmezem nic společného.) Určitě je pravda, že Valmez nikdo jiný tak neproslavil.

I mně je zle z diskuze zakomplexovaných malých lidí, kteří  se nikdy ve světě neproisadili a nikdy neprosadí, ale každého, komu se to podařilo, srazí jako nulu,

0/0
26.2.2008 15:10

mike74

je to hezky no ale..

at se nam to libi nebo ne....porad jsou v Evrope nejznamejsimi Cechy...Nedved, Rosicky, Poborsky, Petr Cech a v Americe Jarda Jagr;-D

0/0
26.2.2008 13:52

Queribus

Zapoměl jste

na Járu Cimrmana!

0/0
26.2.2008 13:55

albunda66

V USA

ani netuší, kde leží Česko. Kde je Valmez neví ani pražáci :-)

0/0
26.2.2008 13:49

gcc file.c -o output -lm

A co Mňága???

Kdyby nebylo ji, ani nevim, co to "Valmez" je!

0/0
26.2.2008 13:44

BLACK33

Re: A co Mňága???

jsi negramota?

0/0
26.2.2008 14:06

Bassman

Re: A co Mňága???

Mám stejný názor ... Když někdo řekne Valmez, hned se mi vybaví tahle kapela, nic jiného.

Jinak Markétě samozřejmě ten úspěch přeju. R^

0/0
26.2.2008 14:07

Queribus

Napřeceňujete toho Oskara?

Když odhlédneme od toho, že to není nějaká mezinárodní soutěž, ale jen cena Americké akademie, zjistíme, že má tý sošky vlastně jen půlku. No, tu písničku jsem slyšel a vážně nechápu, za co byli oceněni. Je to jen průměrný cajdák.

0/0
26.2.2008 13:41

mike74

Re: Napřeceňujete toho Oskara?

no ty jsi takovej ten skarohlid ze?:) budto zavist nebo mas proste rad jinej zanr no

0/0
26.2.2008 13:46

Queribus

Re: Re: Napřeceňujete toho Oskara?

Pravda, poslouchám trochu jinou muziku, ale stejně se mi zdá, že se kolem toho dělá zbytečný cirkus. Úspěch jim přeju, ale nemusím o něm slyšet stokrát denně. Jsou jistě důležitější informace, než drby ze života komediantů...

0/0
26.2.2008 13:53

mike74

Re: Re: Re: Napřeceňujete toho Oskara?

jsme mala zeme a maly "narod" takze i takove "malickosti" jsou pak vdecne a prijemne pro nasi spolecnost:)

0/0
26.2.2008 13:57

Dr. Paul

Re: Napřeceňujete toho Oskara?

Samozrejme pokud nerozumite slovum, tak prosim Vas neohodnocujte pisen.

0/0
26.2.2008 18:18

Starej Pardál

Re: Re: Napřeceňujete toho Oskara?

Tož to je song, nebo básnička, že mám rozumnět slovům a hodnotit slova? Neříkám, že slova nejsou důležitý, ale řekl bych, že stejnou mírou, jako muzika.

0/0
26.2.2008 18:29

Poborskiii

Re: Napřeceňujete toho Oskara?

Nemá půlku, má celýho Oscara. Každý z nich dostal po jedné sošce, neb byly nominováni jako rovnocenní spoluautoři. Je to filmová píseň; je nutné ji vnímat i v kontextu toho filmu. A navíc ostatní loňská filmová muzika stála za prd, takže se není čemu divit, že vyhráli.

0/0
27.2.2008 23:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.