Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Irglová a Hansard dostali Oscara za nejlepší píseň

Písničkářka Markéta Irglová a irský muzikant Glen Hansard získali Oscara za nejlepší píseň díky baladě Falling Slowly. Filmem roku se stal krimi thriller Tahle země není pro starý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sportextra-kapi

noc s andelem

Koho z vas by napadlo ze si pujdou pro Oskara kdyz byly pred rokem a pul na dvojce v Noci s Andelem..

0/0
2.3.2008 23:35

ritus

Na závěr

Představte si Klause nebo Havla aby spatra mluvil anglicky. Když jsem třeba slyšel naposled Klause, byla to hrůza. Už proto nás reprezentovala dobře cMarkéta. Nová generace, ne? Stařešini už to toho bylo dost!

0/0
29.2.2008 0:10

Kosovo je srbská provincie

Re: Na závěr

Bodejť by neuměla anglicky, když chrápe s Irem. Irglová měla mluvit česky. Když by si američan vyzvedával českou hudební cenu, tak by také nemluvil česky-

0/0
2.3.2008 13:11

lokunjikaaa

Fakt kunšt

:-)Marketa je velmi ambiciozní divka a ctizadostiva;-)ma velkou budoucnost R^

0/0
27.2.2008 12:49

Danoid

prezident

Škoda, že na Oscarech neřekla svůj názor na Klause. To by bylo teprve pozdvižení;-D  http://www.novinky.cz/clanek/128440-marketa-irglova-stydim-se-za-naseho-prezidenta.html

0/0
27.2.2008 11:17

kunde

Re: prezident

ťuky ťuky na čelo. Ty seš magor, že? Její presinedtkou je přeci Mary McAleese

0/0
27.2.2008 12:49

Kosovo je srbská provincie

Re: prezident

Na oskarech si ta krava hrala na slušnou holku, kráva jedna sprostá

0/0
2.3.2008 13:14

alffin

Cenzoři

děte do pr*de*le !!!!!! Já nic sprostýho nenapsal a vyhodit to jen kvůli názoru tak v tom případě čest práci !

0/0
27.2.2008 6:26

arcivevoda

...super :-)

Jsem rád, že zvítězili. Alešpoň jde vidět, že ČR má co nabídnout a to  nejenom z "Čech", ale i z Valašského Meziříčí .....přeju jim to...a navíc písnička je to skvělé a co se týče narážek na vkus oblékaní Irglové a  Hansarda.....lidi....by mně zajímalo jak vypadáte vy, kteří si myslí že ví něco o oblékání....jste směšní.....přeju jim to...a navíc si to zaslouží:-)

0/0
26.2.2008 17:12

iuos

hmm

jak souvisí úspěch písničkářky s tím, že "čr má co nabídnout"? jakože můžeme vyvážet zpěváky/skladatele? ;-D;-D;-D

0/0
27.2.2008 12:59

bývalý volič ČSSD

Cenzorky ýDěsu úřadují

Mažou i slušné příspěvky, pokud se nešetrně dotknou Irglové...

0/0
26.2.2008 10:33

Hanf

Nebyli tam všichni

Co se týče nominací na Oscary, chyběl mi tam z Česka pan Paroubek v nominaci za nejlepší komický výstup roku: myslím tím jeho výrok v rozhovoru pro ČT a MF Dnes, kdy prohlásil, že "pan poslanec Snítilý zběhl z vlastních řad, protože se mu nechtělo spolu s ostatními jídat suchý chléb opozice". Přitom si dával pozor, aby si náhodou neškytnul, protože to by košilové knoflíky na jeho bříšku, třebaže jsou údajně přišité zesílenou režnou nití, nemusely vydržet. Myslím, že už jen ta kombinace "suchý chléb opozice" vyslovená panem Paroubkem, kterého v tu chvílůi zabírá kamera z profilu, by mohla zabrat i v USA.

0/0
26.2.2008 9:38

ritus

Re: Nebyli tam všichni

Blbe neotravuj diskuzi a běž k psychiatrovi!

0/0
29.2.2008 0:13

Evulka23

Hrůza

Hudba možná dobrá, ale jak byli oblečení to je hrůza :-(

0/0
26.2.2008 9:12

roddie

Re: Hrůza

Myslíš ve filmu nebo na Oskarech? ;-D Bohužel ve filmu to bylo způsobeno uměleckým cítěním režiséra, který zřejmě Česko považuje za Rumunsko v polovině minulého století.

0/0
26.2.2008 10:11

adri26

ubohá ohraná píseň

Tato ubohá ohraná a utahaná píseň se mi nelíbí a vypovídá o nevkusu Američanů, že jí dali Oskara...:-© a dělíme se o něj ještě napůl s Irama!

0/0
26.2.2008 7:59

marty119

Re: ubohá ohraná píseň

Nemusíš si dělat starosti, ty ani nikdo jiný se v tomto případě o nic s nikým nedělíš :-P Nebo snad máš nějaký podíl na složení hudby nebo textu ?

0/0
26.2.2008 9:24

Tomach

Re: ubohá ohraná píseň

Ze se Tobe nelibi je vec jedna, ze se libi  nekomu jinemu jina. Me se take moc nelibi, ale to nevadi, evidentne se vetsine porotcu libila. Az Ty nebo ja budeme sedet v porote tak si zvolime neco jineho.

A kdo ze se to prosim o toho oskara deli??? Ja nevim, ale muzes mi prosim vysvetlit jak se o toho oskara zaslouzila CR? Krome toho ze se tam interpretka narodila - coz neni zasluha CR ani autorcina volba.... Takze muzes byt v klidu, tenhle oskar opravdu nema s Tebou nic spolecneho

0/0
26.2.2008 12:47

čtunoviny

Národní nebo osobní úspěch

Slyšel jste prosím někdo z Vás, jak se o tomto úspěchu vyjadřuje přímo Markéta ?????????

Pokládá ho za svůj osobní úspěch spolu se svým partnerem a také úspěch pro Irsko ?

Anebo se někdy někde sama vyjádřila, že má radost z reprezentace České republiky, ve které již nežije ? ( ale jednou žít opět může).

Děkuji Všem za odpověď.

Doufám, že tím přestanou nekonečné dohady, zda je to náš národní úspěch.Teda doufám...;-D

0/0
26.2.2008 7:16

ritus

Re: Národní nebo osobní úspěch

O co ti jde blbe!

0/0
29.2.2008 0:14

ro16ck

Něco mi nesdí ...

Jí je 19, písnička už zazněla ve Vratných lahvích a podle informací byla složena už v roce 2001 ????

Kdo ví víc??? (to je cover verze???)? 

0/0
26.2.2008 6:18

radegast45

Ten Ir hlavne ztrapnil sam sebe, krovak!

Marketky speach nemela chybu; diky mocVVV

0/0
26.2.2008 4:02

mich121

Re: Ten Ir hlavne ztrapnil sam sebe, krovak!

Tak hlavně se domnívám, že to nebyl záměr. No a co je podstatné, Markéta se na vzniku písně nijak nepodílela, maximálně jako Hansardova můza, duet je krásnej, ale nebýt Hansard takový jaký je, dost možná by se Irglová ani na předávání neobjevila, tak abychom to nakonec s tím vlastenectvím nepřehnali a nakonec z toho nevypadl Hansard jako někdo ve stínu Irglové.....Ale jinak souhlasim, mluvila pěkně.

0/0
26.2.2008 7:09

majorBorovicka

hezky :-)))

Once soundtrack je nejprodávanějším hudebním albem na Amazonu : http://www.amazon.com/gp/bestsellers/music/ref=sv_m_3/105-3803295-0776407

0/0
26.2.2008 1:29

kunde

trochu křupan ten Ir.

0/0
26.2.2008 0:28

morbidni_kreten

:-P

Glenova hudba je dost patetická, nelíbí se mi , ale gratuluji, protože je tam i česká cholkááá

0/0
25.2.2008 23:54

Ferin007

Marion Cotillard

"Je teprve druhou zahraniční vítězkou hlavní kategorie, první se před lety stala Sophia Lorenová."

Pokud se nepletu, tak ho má ještě Simone Signoretová, což Američanka asi nebude. ;-)

0/0
25.2.2008 23:29

edb

Cesky

Krasny uspech pro dvojici Marketa a Glen a jsem moc rada, ze rada Cechu tento uspech povazuje za narodni, samozrejme, ze je ! Mozna si nekteri neuvedomuji, jaka je to velka propagace pro Ceskou republiku. Mimochodem, ja ziji v Irsku uz nekolik let a muj manzel je Ir. Jsem Ceska kazdym coulem a nikdy jsem se nepovazovala za nic jineho, ta diskuze, zda se Markety uspech da povazovat za narodni ci ne, je naprosto nesmyslna ! Tady se pri kazde zmince v mediich o jejich uspechu zminuje, ze je Marketa Ceska (resp. kazdy to tady vi). Kdyz je nominovali, z radia tady volali Glenovi, co na to rika a kam myslite, ze volali ? Do Cech ! Mimochodem, ten Marketin proslov (a ma anglictina je dostatecne na vysi, abych to mohla posoudit) byl naprosto skvely a sklidil zaslouzeny ohlas. Cechy, budte hrde na ty, kteri vas tak skvele reprezentuji ![>-] 

0/0
25.2.2008 22:33

meggan11

Re: Cesky

Souhlasim, Marketin proslov byl opravdu hezky, jenom me mrzi, ze se Glen zachoval jak hovado, sam se zmocnil mikrofonu a bylo mu uplne jedno, ze se Marketa vubec nedostala ke slovo. 8-o A nebyla jsem jedina komu to prislo trapne, prave proto dali Markete naprosto vyjimecne prostor jeste po prestavce.

0/0
25.2.2008 23:14

marty119

Re: Re: Cesky

Ale samozřejmě že se k mikrofonu dostala ..... A dokonce i mluvila :-)

0/0
26.2.2008 9:27

marty119

Re: Cesky

Já tedy nevím, ale proč by si kdokoli z ČR nebo Irska měl přihřívat polívčičku na jejich úspěchu ? Hudba není fotbal, nehraje se v dresech a na góly. A ono "vlastenčení" je to konec koncům i u toho sportu dost pochybné :-) Tím ale neříkám, že nejsem rád, když vidím pěkný fotbal nebo když slyším pěknou muziku.

0/0
26.2.2008 9:32

Tomach

Re: Cesky

Mno, on je trosku rozdil treba u sportovcu ktere CR podporuje, nebo u autoru pusobicich v CR, kterym CR umoznuje rozvoj nez u nekoho kdo v CR uz leta nezije a roviji se v Irsku.

Co se tyce jejiho projevu (take na tom nejsem s anglictinou tak zle) tak naprosto souhlasim, troufnu si rici ze jeden z nejlepsich - ne-li nejlepsi v letosnich oskarech (nevidel jsem uplne vsechny, tak nemuzu rici s jistotou). Taktez diky tomu kde a s kym zije byla jeji anglictina na urovni a verim ze i tim si obecentsvo ziskala - obsahem i formou.

Takze, blahopreji Markete k JEJIMU uzasnemu uspechu a at je stastna a spokojena.

0/0
26.2.2008 12:54

SlusnyClovek

Toto je skutečný úspěch - ne slavíky LUcie Bílé

Tu za Rozvadovem neznají - na rozdíl odGotta, Vondráčkové či H. Zeťové. Gott je soudný, sám se označil jednou za lokálního umělce.

Vyhrát Oskara je světové uzání. Získali ho jen Menzel a Svěrák, nepočítám Formana. Oba jsou v nemilosti souč. prezidenta - protože s ním nesouhlasí. Lucie Bílá obdivuje "pana profesora" (ODS ale zásadně říkal pan Švejnar, profesor je jen Klaus), tak ji chválí.

Přitom sutečně úspěšní lidé jsou ti s Oskary, co se umí prosadit i mimo českou kotlinu ve světě.

Já např. nevím kdo jsou slovenští zlatí slavíci - a to je blízká země. V USA či Evropě jsou naši zpěváci zcela neznámí - na pár výjimek lidí, kteří tam přímo koncertují.

Ono je taky jiné být profesor na naší univerzitě nebo být na americké univerzitě. U nás to bývá věc známostí, tam to tak nefunguje.

0/0
25.2.2008 22:29

Jacob_McArnoui

Re: Toto je skutečný úspěch - ne slavíky LUcie Bílé

Musíš bejt takovej wool a i do tohohle tahat politiku? :-/Rv

0/0
26.2.2008 6:15

cipeesek

Re: Re: Toto je skutečný úspěch - ne slavíky LUcie Bílé

No ono to neni jenom o politice...tenhle prispevek mluvi kompletne o typicky ceske vlastnosti... Jsme strasne radi za ten nas malej zahnojenej rybnicek na kterym se vsichni zname...ale beda kdyz se nekomu podari neco dokazat i dal ve svete... to my CESI neodpoustime... Takze tady si umele vytvarime "celebrity" z nul a nymandu ktery nic neumi jenom jsou casto v televizi ...priklady si dosadte:-) a naopak jsme automaticky podeziravi vuci vsem kteri prorazi nebo nedej boze jako ted Irglova uspejou i v zahranici... A Klaus je prave (a myslim ze nejen pro me) ztelesnenim tehle vlastnosti...  Toz asi tak..to neni o politice..ale o spolecnosti jako takove a te je politika soucasti...tudiz nam nas hradni pan poslouzil jako typicky priklad... Skoda ze pro nas nejvetsim vrcholem vlastenectvi je kdyz parta tricatniku s klackama na lede vyhraje mistrovstvi sveta... Obcas jsme zvlastni narod ..my Cesi...

0/0
26.2.2008 7:23

fjmikes

Re: Toto je skutečný úspěch - ne slavíky LUcie Bílé

Na universite jak ktere. I v USA jsou nekteri universitni profesori ``operators`` jestli vite co to znamena.:-)

0/0
26.2.2008 7:22

Usmolená štětina

Od časů Beatles

.....a co na to Lucie Bílá?:-P Mistryně řvaní a trpaného pitvoření. Ať si dál na Šiškově zaprděném dvorečku sbírá slavíčky, s Filípečkem a Droidem jezdí třeba na ryby. Opravdový kumšt nic z toho nepotřebuje. To nám Markéta a Glen ukázali. Krásný film, nádherná píseň i hudba. Od časů Beatles mě nic tak nedostalo...  

0/0
25.2.2008 21:03

kmokry

??

Irglová-Hansard...kdo to je ??

0/0
25.2.2008 19:34

JetMeresjev

Re: ??

asi jsi necetl clanek ;-)

0/0
25.2.2008 20:15

Kqubi

Gratulujuuuu:)

Řekla to fakt hezky:)jedno oko nezůstalo suché..ale fakt jim to přeju a Vám škarohlídum co tu píšete že neni dost česká nerozumim..:-/[>-]

0/0
25.2.2008 19:32

abysser

Re: Gratulujuuuu:)

Tak tak, neznalost neomlouvá... Vždyť ta holka zpívá i žije v Česku...

0/0
25.2.2008 20:15

antigogo

český

Promiňte, ale pod pojmem Oskar pro Čecha si představím Svěráky, Menzela i Formana ( který se stále k češství hlásí a emigrace byla pro něj jediným řešením), ale Pinkava a Irglová jsou tak nějak napůl. V tom případě je pro mne nejvýznamnější Češkou madam Albrightová.

0/0
25.2.2008 18:32

Fibi

Re: český

Myslim ze mas pravdu. Tim probuh nechci Pinkavu ani Irglovou shazovat. Nepremyslel jsem o tom, timhle zpusobem predtim, ale mas asi pravdu.

0/0
25.2.2008 18:46

Wabo

Komunistický?

Proboha, v kterém století žijete? V 19., 18., 17., 16., 15. atd. ne, tehdy byli lidé světoběžníci, když jim to živobytí dovolovalo, a do světa na zkušenou se chodilo normálně, viz většina klasických českých pohádek. V 1. polovině 20. století také ne, platilo totéž. Pohádkový Český Honza, nebo třeba Antonín Dvořák a Svatopluk Čech a jiní nepřestávali být Čechy každým coulem  jen proto, že poznali svět za hranicemi. Gaugin nepřestal být Francouzem ani na Markézách, Američané nepřestávají být Američany ani po letech v Japonsku a z Britů neudělá život v Indii Indy. Werich nepřestal být Čechem v Americe, protože, jak on říkal, nehrál s nimi kuličky. Formativní léta jsou v dětství a dospívání a skoro sto procent lidí zůstane po celý život vázáno na to prostředí, kde strávili tato formativní léta.  Co je to za nesmyslný, skrz naskrz absurdní a empiricky nepodložený názor, že lidé přestávají být Čechy, když chvli žijí jinde?

Jediná doba, do které se váš pohled hodí,

0/0
25.2.2008 19:16

Wabo

Re: Komunistický?

je komunismus. Ano, tehdy nám nakukávali, že kdo přejde hranice na zkušenou, stává se zaprodancem, odvandrovalcem, přestává být jedním z nás, vyloučíme ho z našeho středu. Náš současný prezident v tom názoru sice pokračuje, ale je to názor a pohled, který opravdu odpovídá a vyhovuje jen těm, kdo se bojí, že v otevřené konkurenci a mezi lidmi s přehledem, rozhledem a znalostí světa by neobstáli.  

0/0
25.2.2008 19:16

antigogo

Re: Re: Komunistický?

Rozebírat s Vámi, že skutečně nemám komunistický názor a že ani nejsem člověkem dosud tímto režimem zamindrákovaným, by zřejmě nemělo smysl. Vzhledem k tomu, jak rychle jste přišel na paralelu cizí názor=komunismus, soudím, že je to Váš oblíbený způsob na vypořádání se s cizím (odlišným) názorem.

Takže k jádru věci: správně jsem měl napsat, že Irglovou a Pinkavu si nepředstavuji pod pojmem "Oscar zásluhou Čechů". Oba tito lidé mají své neoddiskutovatelné klady a oba "umí". Problém je v tom, že to, co z nich udělalo mistry ve svém oboru jsme nebyli my, ale lidé a kultura z ciziny. Tímto způsobem vnímám jejich úspěch jako jejich vlastní (rozumějte osobní).

Proto nechápu tu vlnu nadšení a vlastenectví, která zavládla v Českých médiích a mezi lidmi vůbec. Neměli na jejich úspěchu vlastně žádnou zásluhu. Oslavují cizí vítězství místo toho, aby je následovali.

Werich, Dvořák a jiní, o kterých píšete, sice Čechy být nepřestali, ale se svým talentem do ciziny již odcestovali- nezískali ho tam.

0/0
25.2.2008 19:36

Wabo

Re: Re: Re: Komunistický?

Nevkládejte mi do úst a pera smyšlenky. Komunistický je podle mne pohled na svět, ve kterém člověk, který získává zkušenosti, nebo se dokonce prosadí v cizině, ztrácí svou původní "národnost" (míněno tím v této souvislosti soulad svých převažujících hodnot, tradic, postojů s převažujícími hodnotami, tradicemi a postoji národa). Takovou hypotézu žádnou seriózní metodou empiricky nepotvrdíte. Totalitním režimům ale ideologicky vyhovuje, protože jim pomáhá udržovat pořádek a vliv - dav omezených, kteří se nedívají za hranice své každodenní reality se snáze ovládá, to je pravda prokázaná už před staletími. Že u nás tento čistě ideologický postoj přetrvává u mnoha lidí dodnes ... jak jasně ukázala prezidentská kampaň a časté upozorňování na cizáctví, "čechoameričanství" jednoho z kandidátů ... je smutné. Bohužel, vliv komunistické vlády na naši společnost byl silný a přetrvá asi na několik generací.

0/0
25.2.2008 20:19

Wabo

Re: Re: Re: Komunistický?

Podle vaší argumentace by čeští sportovci trénující v zahraničí nebyli Češi, tenistka Šarapovová trénující od úutlého dětství na Floridě by nebyla Ruska (To by vám Rusové dali!) a J. r, který do Pittsburghu odešel přibližně ve stejném věku jako M. Irglová do Irska by nebyl Čech. S talentem se člověk rodí a rozvíjet ho musí celý život, nezíská se ve škole nebo na nároží.

0/0
25.2.2008 20:20

antigogo

Re: Re: Re: Re: Komunistický?

Přečtěte si ještě jednou můj příspěvek a potom pište. Jestli nenajdete nic nového, co jste třeba předtím přehlédl, nepište... Děkuji

0/0
25.2.2008 20:25

ritus

Re: Re: Re: Komunistický?

Vo co vám go pane. U vás to není komunistický myšlení ale neznalost. Tak raději mlčte anebo se nejprve řádně připravte. Co vy víte o této mladé dvojici. Vaše rádoby úvahy vás spíše usvědčují ze závisti a zloby. Oni propagují dobro V, z vás číší zlo.:-©

0/0
25.2.2008 21:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.