Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Se Sequensem se přišel rozloučit i major Zeman

Ve strašnickém krematoriu se konalo poslední rozloučení s režisérem Jiřím Sequensem, který proslul seriálem Třicet případů majora Zemana. Na obřad dorazilo několik desítek lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vver440

praktiky cenzorů iDnes

se vod těch komunistickejch nijak moc nelišej:-©

0/0
31.1.2008 12:11

boganek

Ale

co to je za kravinu - mnohem větší propaganda byl přeci seriál Gottwald no a ztěch současnejch taková Zdivočelá země - není zrovná ukázka ojektivity.

0/0
31.1.2008 9:39

sprav

Nic není černobílé

Dámy a pánové, nezapomeňte, že komunismus v ČR byl z vůle menšiny (komančové nevyhráli) s podporou východu a nezájmu západu.

Nic proti, ale klidně to mohli být amíci - a proč tu nebyli,

nepřijeli... zastavili se na demarkační linii. Ti slavní Britové,

Francouzi apod. nás krásně nechali napospas Hitlerovi o nějakou dobu

dřív...

0/0
31.1.2008 8:49

sprav

Re: Nic není černobílé

A pokud je mi dobře z dobových dokumentů známo, takl pokud by

američani vlítli v srpnu 1968 do ČSSR,tak by žádná válka nebyla -

Rusáci měli zákaz útočit na západní vojska a plány byly, že se amíci dostanou někam na Moravu, bratři se stáhnou z Prahy (možná se Praha

rozdělí na východní a žápadní část jako Berlín) a ČSSR se rozdělí na

ČSSR a ČR, resp.Slovensko a část Moravy jako soc. a zbytek jako kap.

0/0
31.1.2008 8:50

sprav

Re: Re: Nic není černobílé

A kdepak jsme je všechny měli. Známí co sloužili u západních hranic byli obklíčení vojsky VS a viděli jak na příhraničních amerických hláskách stojí jejich gumy a čumí jak to tady bude. Ani kreténi neměli pohotovost !!!

0/0
31.1.2008 8:52

morbidni_kreten

:-P

dneska už se takovej kumšt nevidí....to je samá Hřebejkovina na blití

0/0
31.1.2008 6:44

Tutek

Nevím co máte proti Majoru Zemanovi

0/0
31.1.2008 3:44

Tutek

Re: Nevím co máte proti Majoru Zemanovi

měl by se pouštět pravidelně, aby lidé nezapomínali. Zvláště takové díly jako Nechtěné dědictví, kdy soudružka Svobodová chrlí informace o tom co kdo kdy a kde, kdo s kým, jak dlouho atd. je velmi poučný, mělo by to být promítáno dětem, ovšem s dodatečným komentářem. Já si jej osobně kupuji a "pravidelně" jej jsleduji.

0/0
31.1.2008 3:48

iuos

hmm

taky si ho kupuju... nejdřív pohodička a teď jsem u každýho dílu docela vytočenej ;-D;-D

0/0
31.1.2008 8:22

modroslizák

Budˇme spravedliví, udšlal v životě více než Zemana.

30 případů majora Zemana Štědrý večer pana rady Vacátka Vražda v hotelu Excelsior Partie krásného dragouna Pěnička a Paraplíčko Hříšní lidé města pražského Atentát Větrná hora

0/0
31.1.2008 1:28

rebbe

Sequens jako kolaborant režimu nezaslouží vzpomínku

Dobře si žil, dělal, co se po něm požadovalo, svědomí nepotřeboval. Nemáme, proč se za ním otáčet.Rv

0/0
30.1.2008 23:23

luko5

Re: Sequens jako kolaborant režimu nezaslouží vzpomínku

To ale  dělali tenkrát všichni. Drželi hubu a krok.

0/0
30.1.2008 23:43

rebbe

Re: Re: Sequens jako kolaborant režimu nezaslouží vzpomínku

všichni určitě ne, ale ti, kteří režimu vzdorovali, museli trpět. Na venek ale národ opravdu vypadá jako národ kolaborantů, nejdříve protektorát Čechy a Morava, pak protektorát z ruské milosti.:-/

0/0
31.1.2008 0:43

morbidni_kreten

Re: Sequens jako kolaborant režimu nezaslouží vzpomínku

kolaborant:-DDty jsi piča

0/0
31.1.2008 6:42

Kakarel

režisér

Mafro, že jsme se na ty jeho ,,sračky,, všichni rádi dívali,co!? Kdyby to bylytakové kraviny, tak se na to nikdo nedíval. A díval jsi se na ně i ty, protože jsi je hodnotil jako sračky, jak bys to mohl jinak hodnotit? Ovšem, žili jsme zde i v té době a proč na jednu stranu plivat na tu dobu ve které jsme žili i my?! Žijme radši dnešní život a neplivejme si i pod nohy! Jsme tu jen na návštěvě. A režisérovi přejme lehkou hlínu.:-)

0/0
30.1.2008 23:09

mafra_fan

Re: režisér

ty ses rád díval, já nenávidím sračky :-)

0/0
30.1.2008 23:17

Franfišek Dobrota

Když je někdo STBák, tak to všichni haví

A když někdo natočí seriál poplatný režimu, tak je slavný. Taky se vám chce blít?

0/0
30.1.2008 21:51

sarumánek

Re: Když je někdo STBák, tak to všichni haví

Ježkovy voči, umělci jsou všem takhle blbě na očích, co? A když nějaký krejčí šil pionýrské stejnokroje, když dělník vyráběl samopaly pro milicionáře, když šéfkuchař vařil pro komunistické sjezdy - ti byli taky poplatní režimu? Nehledě na 99% voličů komunistické strany? ;-D

0/0
30.1.2008 23:16

rapid87

zdivočelá země

stejně největší rádobypropaganda je zdivočelá země ta o 100% předběhne ženu za pultem i mahora zemana... 

0/0
30.1.2008 21:45

Delirium Tremens

Re: zdivočelá země

Bolševici zničili životy mnoha lidí. Nešlo jen o velké procesy a justiční vraždy, ale o obyčejné lidské osudy. A tuto skutečnost je třeba připomínat.

0/0
30.1.2008 22:47

mafra_fan

pěkný hajzlíci se

tam sešli, jen co je pravda...:-©:-©:-©

0/0
30.1.2008 21:39

Carmel Tel

podobne veci toci sickokot

michael moore, ten raz sparoduje aj sam seba ako egoistu a demagoga.;-D;-D

0/0
30.1.2008 21:35

CHRISTO

musim rict

ze major zeman neni o nic vetsi kravina nez treba americky velkofilm den nezavislosti, remeslne dobre zpracovane, jinak totalni ptakovina. Pokud si dobre pamatuju tak reziser neni scenarista. No a ze Sequens byl komunista, pokud si pamatuju pred 89 tady bylo 99 % komunistu a vsadim se ze nejvetsi kriklouni co tady rvou ty svoje ptakoviny, byli minimalne pred 20 lety vzornyma nastenkarema.

0/0
30.1.2008 21:26

pecuchet

Re: musim rict

To je ono, co mi vadí. Rovněž si myslím, že největší řvouni mají nejvíc másla na hlavě.

0/0
30.1.2008 21:31

kiliannedory

Re: musim rict

no to procento těch bolševiků mezi občanama nebylo tak veliký...ale bylo jich něco přes mega z patnácti miliónů...

0/0
30.1.2008 21:41

drevak_patlak

Re: musim rict

Tož to se podívejte dobře. Sequens do spoustu díku dělal i scénař nebo do něj alespoň mluvil. Pravda, někdy spíše s opačným efektem než bylo plánováno. Hlavním ideovým dramaturgem byl Procházka, který se v pozdějších fázích se Sequensem dost často neshodl. Zejména Sequens mluvil do dílů kolem "krizových let" 1967-1969. Poslední díl měl být podle Procházky "Lišky mění srst" proti disidententům a Sequens z něj nechal jen pár postav a jak si Procházka ztěžoval, tak z něj udělal něco ve stylu "Hříšných lidí". Celkově možná v pár věcech ideologii zmírnil za cenu např. nelogičností, na druhou stranu celé dílo nese jeho rukopis nejen režisérský.

0/0
30.1.2008 22:05

jirspi

Už to je dost trapné

přišít nějakému herci jméno podle jedné role, ať už jakékoliv, a ještě to dát do titulku k pohřbu ... ale Blesk se alespoň něco přiučí ...

0/0
30.1.2008 21:10

Better red than dead

.

major zeman me naucil jedno - za vse spatne v zivote muze bud kapitalista, nemec, nebo verici...

0/0
30.1.2008 19:54

Abdalazíz Chatran

Re: .

jo...a nebo starej brůna

0/0
30.1.2008 20:33

Better red than dead

.

bruna... ...nemecky meno akorat pocesteny... ...nene - dycky to byl bud nemec, kapitalista, nebo verici - na to si komancove davali bacha, aby to nebyl jen ta nakej prostej pracujici vobcan...

0/0
30.1.2008 20:41

drevak_patlak

Re: .

Občas se i obyčejný občan našel, ale v tom případě to udělal proto, že toužil po penězích, což se se socialistickým člověem neslučovalo. Všiměte si např. v dílu Klauni z roku 1967, kterak je naloženo s kapsářem Ferdou a protirežimním básníkem Danešem. Vyznívá z toho, že kapsář je vlastně slušný člověk, až na občasný výstřelek, zatímco Daneš mluvící proti režimu je kriminálník, co zasluhuje nejméně šibenici.

0/0
30.1.2008 22:12

Hrochomut

Re: Re: .

no a ten "obyčejný občan" toužil po penězích proto, že je o ně připravil nejspíš kapitalista - vykořisťovatel.. nejhorší na tom je, že ty příběhy, které uváděly historické události "na pravou míru" se dotýkaly konkrétních lidí.. to už není jen obyčejný propagandistický seriál - tady se pošpiňovalo jméno konkrétních (dost často slušných) lidí.. :-©

0/0
31.1.2008 0:28

drevak_patlak

Re: Re: Re: .

V díle kvadratura ženy je vrahem člověk, který si rád vyhazoval z kopýtka a měl několik milenek. A nebyl to bývalý buržoust, komunisti mu nic nesebrali. Je to ale v celém seriálu prakticky výjimka, jinak se skutečně hází špína kam jen bylo potřeba.

0/0
31.1.2008 1:16

pecuchet

Cio tady pořád řešíte morální kredit člověka,

kterého jste vůbec neznali. Nutil vás někdo dívat se na jeho filmy? Nutil vás někdo chodit na jeho přednášky? Byl to váš soused a nabonzoval vás? Nejvíc křičí ti, kteří sami sobě nejsou schopni (nebo se bojí) nastavit si zrcadlo.

0/0
30.1.2008 19:47

sergej_stokurev

Re: Cio tady pořád řešíte morální kredit člověka,

hlavně ře si ho nastavíš Ty troubo zemanosvskej. :-©:-©:-©

0/0
30.1.2008 19:51

pecuchet

Re: Re: Cio tady pořád řešíte morální kredit člověka,

Potrefená husa nejvíc kejhá? Já nefandil ani majoru ani Miloši Zemanovi. Nechápu ale pohnutky přispívatelů po smrti sesypat se tu nad ostatky jakéhosi režiséra jako banda supů.

0/0
30.1.2008 20:13

pecuchet

Re: Re: Cio tady pořád řešíte morální kredit člověka,

Zcela vážně a bez urážení sebe sama i toho druhého, neřešme tu nějakého Sequense: sám sobě nastavit si zrcadlo považuji za jednu z nejdůležitějších věcí v životě. Nevím, jestli to dokážu, ale poctivě se o to snažím. Jak jsi na tom ty?

0/0
30.1.2008 20:20

Better red than dead

.

jako zamyslet se nad sebou svejma cinama, budoucnosti etc? No treba Sequens pokud nebyl presvedcenej komunista se timhle asi moc nezabejval - a takovy maj zivot vo dost jednodusi...

0/0
30.1.2008 20:23

pecuchet

Re: .

Vůbec nechci posuzovat život pana Sequense. Natočil výrazné snímky (majora Zemana nepočítám, tam by se mohli přihlásit i jiní nejpřednější čeští umělci) a podle toho si ho budu vést v patrnosti. Günter Grass, byl v SS, Ingmar Bergmann s nimi sympatizoval, je to důvod skartovat jejich dílo?

0/0
30.1.2008 20:33

Better red than dead

.

to ne - treba major zeman je super kriminalka/komedie... ...at si kazdej zije zivot jak chce - a pokud este nekomu nevadi, ze je häjzl/zaprodava se/zrazuje svy blizky, tak ma proste zivot vo to jednodusi, ale zas ho asi nebude mit moc lidi rado... ...holt neco za neco...

0/0
30.1.2008 20:40

pecuchet

Re: .

Rozumím, máš pravdu. Ale já fakt nevím, jestli Sequens někoho udal nebo očeňil, jestli konkrétnímu člověku ublížil, fakt ne. Podle mého selského rozumu může být někdo třeba adept na Nobelovu cenu míru a domá deptá svoji ženu nebo děcka a dělá jim ze života peklo, ale nikdo to o něm neví kromě postižených. Znám pár lidí, o kterých vím, že jsou to h**zli, ale o Sequensovi nic nevím než že proplouval nějak režimem, ale jestli někomu ublížil, o tom nemám informace a prostě nemám zapotřebí rýpat se v jeho soukromí  a snažit se ho z této stránky hodnotit. Prostě řekne se Sequens - ano, vím - režisér, natočil několik věcí, které se mi líbily a tečka. Dál se v tom nehrabu.

0/0
30.1.2008 20:51

Better red than dead

.

tak to ja taky nevim - ovsem natocit majora zemana a nemyslet to z recese (dneska je to prave z recese oblibenej serial) a myslet ty reci tam fakt doslova (kdyz si clovek poslechne, co tam rikaj, tak je vazne sila...), tak na to musi mit clovek bud zaludek a delat to se sebezaprenim a pak je to dle meho nazoru häjzl, co kvuli prachum/slave etc zradi svy principy, no a nebo to byl fakt komunista a veril tomu - pak ok, kazdej mame naky presvedceni...

0/0
30.1.2008 20:59

pecuchet

Re: .

Ano, ale nebyl to jen Sequens. Jak jsem psal, v seriálu se objevila celá plejáda nejpřednějších českých herců - Bek, Ráž, Růžek, Adamíra, Maciuchová, Kvietik, Vinklář, Brzobohatý, Janžurová,.........nemůžu všechny vzpomínat, ale byla jich spousta a to i těch nejuctívanějších. Jsou tito herci, kteří se objevili jen na chvíli, tedy v jednotlivých dílech, morálně lepší než režisér, který zpracoval celý seriál?

0/0
30.1.2008 21:19

packa1

Re: .

Dil Studna je taky recese? Kdo po starym Sequensovi natocil u nas takovej skvelej kriminalni horor? Mne jako decko ten starej posuk se sekerou strasil i ve snech R^

0/0
30.1.2008 21:23

pecuchet

Re: Re: .

Starej Brůna tě strašil po nocích? ;-D

0/0
30.1.2008 21:24

Rubic

Re: Re: Re: .

Jako vzdycky sem se u tech 6-7 minut vzpominek bal. Silene. A mam z toho husi kuzi i dnes.

A jen pro ostatni rejpaly, cetli ste nekdo vubec neco o tom, ze to mel byt opravdu 30dilny serial o kriminalnich pripadech? Akorat behem normalizace to orezali co se dalo? A zustali tam snad 2-3 kriminalni pripady? A komplet prekopali scenare?

0/0
30.1.2008 22:57

Hrochomut

Re: Re: .

rozhodně ublížil tímto seriálem zcela konkrétním lidem, o tom nemůže být ani pochyb a kdo o těch případech, které tento seriál uváděl "na pravou míru" něco opravdu ví, ten to jistě potvrdí..

0/0
31.1.2008 0:34

Better red than dead

.

jestlipak pak by pan Zeman volil Svejnara...

0/0
30.1.2008 19:35

packa1

Re: .

Komunisti voli zasadne Klause ;-D

0/0
30.1.2008 21:24

lukinoo

já nevím¨, ale

Nikoho nezabil, diktátor to nebyl. Zpíval písničku toho, koho chleba žral. (kolik je dnes takových podnikatelů- vašich zaměstnavatelů). I přesto, že komunismus je svinstvo a komunisti jsou svině, tak o mrtvém jen v dobrém.... (stejně jste toho Zemana žrali jak dneska Kriminálku Miami)

0/0
30.1.2008 19:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.