Diskuze

Menzel a Anglický král neprošli oscarovým sítem

Český film Obsluhoval jsem anglického krále nezasáhne do letošního jubilejního 80. ročníku udílení cen Oscar. Snímek se nedostal do užšího výběru devíti neanglicky mluvených filmů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JN

tojsouveci

16. 1. 2008 11:04
Neřekl bych, že je to špatný film

Neřekl bych, že je to špatný film, ale obecně mám pocit, že úroveň českých filmů upadá. A je jedno jestli jsou to Vratné lahve, Medvídek nebo další. Vždy je tam pokus zařadit na začátek několik vtipných hlášek, aby to rozesmálo a upoutalo diváka, pak následuje šedivý nenápaditý příběh, opět sem tam nějaká hláška, potom se vám začnou klížit oči a těším se nakonec. Nevím čím to je. Buď klesá kvalita nebo stoupá kvalita mnohými odsuzovaných filmů amerických a potom má divák prostě jiné očekávání.

0 0
možnosti
TB

Nantes

16. 1. 2008 12:01
Re: Neřekl bych, že je to špatný film

Mám jiný dojem.... u Obsluhoval jsem anglického krále, u Medvídka a u Vratných láhví jsem rozhodně neklimbal... jsou to super filmy, skvělé pokračování takové české tradice dobrých filmů, takového toho decentního humoru spojeného s lidskostí i tragičností...a že se neprosadí v cizině, mi vůbec nevadí.

0 0
možnosti
PM

Polárníliška

16. 1. 2008 11:02
To se není co divit...

Porotci holt nejsou naše média, aby si sedli na zadek před jménem autora předlohy nebo jménem režiséra a musejí vidět, že celkově je film v podstatě o ničem a navíc ho degraduje zoufalý výkon hlavního hrdiny, který svým pokoušením se o otevírání úst do Kaiserova dabingu působí jako začínající zpěvačka, která poprvé zpívá na playback. A to nemluvím o naprosté nevěrohodnosti závěrečné proměny (zestárnutí) malého blonďáčka v Kaisera...

0 0
možnosti
GG

gogol_jl

16. 1. 2008 11:02
Vsichni cekali film a la Slavnosti snezenek.

Me se film libil, protoze nejlepe vystihuje dusi pana Hrabala, jeho styl a mysleni. Bylo mi, jako bych cetl nekterou z jeho knih.

Myslim, ze J.Menzel naprosto umyslne natocil film o Hrabalovi - na pozadi jednoho z jeho del. Takova "Pocta Hrabalovi" by se to mohlo jmenovat.

Souhlasim ale, ze podle stejne knizky muze vzniknout naprosto jiny film.

0 0
možnosti
MK

sarumánek

16. 1. 2008 10:46
velmi smutné...

...že po tolika letech tahanic vznikla zrovna tato filmová podoba jedné z nejlepších Hrabalových knih. Jakoby s přibývajícími léty ztráceli filmoví klasikové svůj talent a jedinečnost, jako by byly jejich nejlepší léta dávno pryč a jejich současná produkce je jen slabým odvarem vrcholných děl. Platí to nejen pro Menzela, ale i Chytilovou, Formana, Jakubiska, Jasného... Nějaký syndrom "vyhoření" nebo co... V každém případě si film nezasloužil ani Českého lva - už to, že většinu děje mluví vypravěč je příšernou berličkou, jakou by si špičkový režisét nikdy neměl dovolit.

0 0
možnosti
RB

TarasBulba

16. 1. 2008 10:58
Re: velmi smutné...

Spíše než talent ztrácejí soudnost. Od tohohle filmu jsem taky čekal víc, hlavně jsem si přál skutečně český film s českou náladou. Tím rozhodně nechci říct, že by se mi nelíbil, ale ve zcela mimořádné Menzelově filmografii ho řadím mezi slabší.

0 0
možnosti
POVMP

prosim o vymazani meho prispevku

16. 1. 2008 10:39
.

kdyz si vybere jako predlohu knihu vod hrabala, tak to ani nemuze jinak dopadnout...

0 0
možnosti
FD

FoDa

16. 1. 2008 10:36
Bohužel...

pan Menzel určtitě natočil řadu výborných filmů, ale tento za moc nestojí a představy o tom, že by mohl být i celosvětově úspěšný byly dost naivní. Otázkou je, zda bylo možné knižní předlohu vůbec na film nějak rozumně a zajímavě převést.

0 0
možnosti
DŠM

Dezider Šiška Múčka

16. 1. 2008 22:48
Re: Bohužel...

Horší už je jenom Čonkin.:-P

0 0
možnosti
POVMP

prosim o vymazani meho prispevku

16. 1. 2008 10:32
.

este aby takova hövädinä zastupovala ceskou republiku...

0 0
možnosti
JD

duhovnik

16. 1. 2008 10:27
Som filmovy antitalent, pomoc!

by ma zaujimalo akym metrom sa meria kvalita filmu, rad by som si taky kupil :D

0 0
možnosti
MK

sarumánek

16. 1. 2008 10:35
Re: Som filmovy antitalent, pomoc!

Obecně řečeno - měřítkem je to, jak moc se film líbí těm, kterým je určen. Jiní lidé chodí na komerční thrillery či horrory, jiní na existenciální nebo sociální dramata. Podle toho, jak film uspěje u většiny svého "cílového publika" se pak dá hovořit o jeho kvalitách. Podobné je to konec konců u všeho umění - pokud by to bylo úplně relativní, člověk by mohl v klidu říct, že Sámer Issa je lepší hudba než Mozart... :-)

0 0
možnosti
AS

arnost-ek

16. 1. 2008 10:26
Přesně tak

Knížka je úplně o něčem jiném.

0 0
možnosti
D

dejtemipokoj

16. 1. 2008 10:19
Souhlas s kolegou nize

Oc vic jsem se tesil, o to vic jsem byl zklaman...byt v kine, tak snad odejdu. Neuveritelne zprznena kniha. Jeste, ze se toho Hrabal nedozil.

0 0
možnosti