Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Internet a DVD v tisku ničí klasické videopůjčovny

Neustále se zvyšující počet lidí s přístupem k vysokorychlostnímu internetu a prodej levných DVD jako příloh denního tisku a časopisů ohrožují existenci klasických kamenných videopůjčoven.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

StanleyP

Jsme národ pirátů?

Paradoxně to ale pomohlo rozjet DVD průmysl. Právě proto, že byli k sehnání levné pirátské kopie, pořídila si většina lidi DVD přehrávač. Což naopak umožnilo distribuci levných filmů jako příloha novin. Vyrovnaná cena bude teprve, až se bude za filmovou novinku v Blu-ray platit do 50Kč. Potom zmizí i piráti.

0/0
7.1.2008 9:02

wildge

Plati za prava?

A poskrabana DVD kupuje znovu?

Tak plati za prava, nebo za nosic?

0/0
5.1.2008 19:59

grrrr....

Svobodná volba.

Bohužel zde platí zákony trhu. Já televizi nesleduji a platím 120 kč, pořád mi uniká za co. Tak by mohli video půjčovny navrhnou něco podobného co?

0/0
5.1.2008 18:18

Yaroukh

Re: Svobodná volba.

120 jsi platil do konce roku. Už to je zase víc.

0/0
6.1.2008 14:51

Beldor

hmm..

Uz by jim melo dojit ze pujcovny budou brzo k nicemu a zmenit zivnost. Nema to se stahovanim filmu z internetu moc spolecnyho...Rv:-)

0/0
5.1.2008 15:17

Sorensen

Levná DVD

Při dnešní nabídce nových filmů se ani nedivím, že půjčovny jdou pomalu do kytek.Jestli mám dát 40 Kč za půjčení filmu nebo si ho za stejnou cenu koupit, tak si ho raději koupím. Stejně zjišťuju, že mám problém si v nabídce nic neříkajících titulů v půjčovně něco vybrat. Přijde mi to jako jedna slátanina vedle druhý. Nakonec co by mě donutilo jít do půjčovny, když si na každém kroku můžu koupit film za pár korun? A taky člověk nežije jen čuměním na TV...

0/0
5.1.2008 10:01

KatS

Filmy,

které v novinách a časopisech vycházejí, tedy hlavně ty české, jsem v žádné půjčovně nikdy neviděla.

0/0
4.1.2008 22:07

xKROKODYLx

Re: Filmy,

Tak to chodis do spatne pujcovny, ale o to ani tak nejde ale cechum staci, ze maji na co koukat a ze je to levne. Viz upadek pujcoven po zahajeni vysilani TV NOVA :) Ale ja vydavani DVD po 40 Kc fandim, alespon je videt ze lidi skutecne kupuji kdyz nestoji film 600 !

0/0
5.1.2008 5:43

JennySuk

dvd

V půjčovně jsem teda ještě neviděla vícediskové edice. Asi se pro půjčovny nedělaj. Pokud si půjčím pořádný film, zajímají mě i bonusy a vystřižené scény. Bez toho je ten zážitek jaksi poloviční.

0/0
4.1.2008 19:50

xKROKODYLx

Re: dvd

Maji je ale nepujcuji protoze se jim nevejdou do nahradniho :)

0/0
4.1.2008 20:13

kill7

Re: dvd

poloviční zážitek?;-D

myslím, že plný žížitek je jen v kině a tam žádný bonusy nejsou;-D

0/0
5.1.2008 7:41

Alcator

Re: Re: dvd

tak to je opravdu jen váš názor... To, že se mýlíte, zjistíte, když (až) z prodloužené verze filmu Království nebeské zjistíte, že Sybilla měla syna, kterého otrávila, protože byl leprotik? Nebo když (až) v prodloužené verzi Pána prstenů uvidíte věci, které se do kina jaksi "nevešly"... A to nemluvím o vypatlancích, co si kinosály pletou s telefonními budkami a výkrmnami a kazí všem okolo zážitek mlaskáním, srkáním, šustěním, vykecáváním a vyzváněním.

Kdyby videopůjčovny nabízely rozšířené verze filmů a půjčovaly filmy za stejnou cenu alespoň na 5 dní, aby to vůbec člověk mohl reálně zvládnout, pak by se o tom dalo uvažovat; a jestli chce distributor 1400 za film a přitom půjčovnám nedovolí vyrobit si záložní kopie (přepálit film na DVD média), aby se originál tak rychle nezničil, tak dobře jim tak, jsou to hamouni a ať shoří v pekle. :-)

0/0
5.1.2008 15:45

wildge

Re: Re: Re: dvd

Do Pana prstenu se neco neveslo? Uz tak to bylo skoro nesnesitelne dlouhe.

0/0
5.1.2008 20:02

Alcator

Re: Re: Re: Re: dvd

Autorka tvrdila, že jedině v kině je to stopro zážitek. Dovolil jsem si upozornit, že na DVDčkách mohou (nikoliv musí) zájemci najít ještě mnohem víc. Jakkoliv váš názor na Pána prstenů respektuji, pro toto vlákno diskuze je irelevantní a bylo by bývalo prospěšnější, kdybyste si jej nechal pro sebe.

0/0
6.1.2008 0:39

cahous

Re: Re: Re: Re: Re: dvd

A ja si zase myslim, ze irelevantni je ten vas prispevek. Protoze kill7 mluvil o zazitku a ne o par chybejicich scenach. Mne napriklad nejaka vystrizena scena vubec nerajcuje a bonusy na DVD absolutne nezajimaji, jsem zvedav jen a jen na film a ne na reci hercu o tom, jak si uzili nataceni. A zazitek (ve smyslu obraz, zvuk) je tam proste lepsi:-P

0/0
6.1.2008 12:57

PtákVotvírák

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dvd

Mozna je lepsi pro nekoho, kdo kouka doma na Thompsona s 21 palcovou uhloprickou. Muzu te ujistit, ze s projektorem a kvalitnim DTS zvukem je pozitek z domaciho kina lepsi nez 95% kinosalu u nas. O nechutne spolecnosti loseru s popcornem ani nemluvim.:-©:-©:-©

0/0
6.1.2008 20:50

dj giovanni

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dvd

Teď byl např. jako příloha Story skvělej film Walk the line o životě Johnnyho Cashe a neskutečným zážitkem pro mě bylo, když jako bonus šel film celej ještě jednou a to s komentářem režiséra - to nebylo o tom jak si užívali ale univerzita scenársitiky, kiematografie, hudby i života. Takže bonusy bych určitě nezatracoval. 

0/0
6.1.2008 22:42

dj giovanni

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dvd

PS i s časákem, kterej jsem jen prolistoval to přišlo pouze na asi 120,- ovšem v marketu u nás jich asi za 14 dní prodali jen dva kusy, osm jich zůstalo a půjde buď do bazaru nebo do stoupy, no jak to není major Zeman za čtyřicet tak už to bývalí odboráři kupuji přeci jen míň;-(

0/0
6.1.2008 22:45

brej den, pánové

Re: dvd

No já nevím, ale u nás v půjčovné mají hodně filmů ve vícediskových edicích. Asi chodíte do špatné půjčovny, která je líná vícediskovky objednat... ;-)

0/0
5.1.2008 19:00

kirsty

To by mě vážně rozbrečelo

- každý podnikatel se musí přizpůsobovat vývoji. Sedět jako pecka a čekat, že vám ruce utrhají za filmy dabované jedním monotónním hlasem je pryč. Sama mám počítačovou firmu, takže vím, jak se doba změnila a museli jsme se přeorientovat na jiný segment trhu, poskytovat služby, a nezahazovat se s rejpaly typu "ale v Tescu to mají o 53 Kč levněji" ...

0/0
4.1.2008 18:38

xKROKODYLx

Mel jsem pujcovnu jeste pred tim, nez

zacala vysilat TV N@VA no a to byla radost pujcovat. Na vikend prazdne regaly :) ale nakup filmu stal stejnych 1400 jako ted a pujcovalo se za 30 i 25. Ja vim, inflace, naklady, energie a tak...  ale 45 za novinku mi prijde uz dost. Z meho pohledu je ale daleko vetsim duvodem to, ze se spolecnosti brani tomu aby kdyz si film nekdo pujci, aby si nemohl udelat kopii pro svou vlastni potrebu a uz to dolobovali i do zakona. Od te doby jsem prestal pujcovat ja. Kdyz si pijcim vic DVD  vetsinou 3+1 a nestihnu se podivat na vse, tak jsem si jej vetsinou ulozil a podival se pozdeji, ci vicekrat ale ted kdyz je to nelegalni nebudu jezdit do pujcovny kazdej den pro jeden film a jeste se bat postihu. At si tedy Bonton Sony a podobni trhnou...

0/0
4.1.2008 17:47

apokalypsa

Muze prijit jeste horsi doba

Muze prijit jeste horsi doba: a sice az lidi prestanou na filmy koukat uplne....ruznych jinych aktivit je prece spousta a maloktery film dnes necim prekvapi, dost casto jsou to tuctove scenare.

0/0
4.1.2008 17:41

zoulik

Konec

Myslím si že videopůjčovny pomalu ale jistě končí jsou drahé a na netu jse sehnat vše

0/0
4.1.2008 15:11

Orthodox

Půjčovny

Prej že musí půjčovnu dotovat z důchodu, už dlouho jsem se tak nezasmál!!!!!Dobrá blbost!;-D

Dobře jim tak,ať s tím skončej,ať žije Internet!!!

0/0
4.1.2008 13:54

kontrola_nemocnych

Vysoke autorske poplatky

a nesmyslne autorske pravo nici klasicke videopujcovny

tak mel byt spravny nadpis clanku.

0/0
4.1.2008 13:06

Fox_VK

Re: Vysoke autorske poplatky

a jak bys to autork¨ské právo pořešil ty ?

0/0
4.1.2008 14:44

nobodycz1

Re: Re: Vysoke autorske poplatky

Ja bych povolil sosani. Bud bych udelal to, ze by clovek, kterej chce sosat, rekl, ze bude tuto cinnost delat a byl pro nej specialni tarif, ze kteryho by cast sla distributorum, studiim apod. To samy bych udelal na media - clovek, kterej by pri kontrole mel warez na placce bez poplatku by musel zaplatit pokutu, clovek, co by si koupil drazsi DVD-Rko by bylo v pohode. Dal by mohly bejt site pro sdileni pouzity k reklame apod. Nehlede na to, ze uz ted plno lidi za sosani plati. Treba z usenet apod. Pokud filmovej distributor udelal svou vlastni sit, kde by ovsem bylo neomezeny sosani treba za 50 euro za mesic a ruzny tarify s limitem za mensi obnos, lidi by byli spokojeny. Pokud ale nekdo nabizi nejaky pitomy WMV s DRM ochranou a moznosti to pustit jen behem 24 hodin a stoji to "pujcovny" par desitek korun, tak na to se jim kazdej vykasle. Jedina cesta je umoznit neomezeny legalni sosani - pak nebude mit nikdo duvod zakony porusovat a obchazet.

0/0
4.1.2008 17:59

[eT]

Re: Re: Re: Vysoke autorske poplatky

mozna to nevite (i kdyz je to s podivem, ze by to nekdo dnes jeste nevedel), ale poplatky z kazdeho media cd/dvd, tiskarny, vypalovacky, kopirky a mnoha dalsich zarizeni platite jiz davno tomu... Navic "sosani" je take odjakziva legalni - nelegalni je to nabizeni...

0/0
4.1.2008 18:53

nobodycz1

Re: Re: Re: Re: Vysoke autorske poplatky

Ja vim, ze se plati poplatky z medii, ale bohuzel to neni tak, jak si to vetsina lidi mysli. Ty poplatky nejsou oficialne necim, co by povolovalo stahovat a sdilet na netu filmy. Ano, stahovani legalni je, i kdyz je to hodne kostrbate a spise nez, ze je legalni, neni nelegalni, i kdyz po konzultacich s nekolika pravniky jsem zjistil, ze ani s tim stahovanim to neni tak jednoduchy a clovek by ve finale nemusel u soudu obstat s tim, ze "jen" stahoval.

0/0
4.1.2008 20:10

nobodycz1

Re: Re: Re: Re: Vysoke autorske poplatky

Ja vim, ze se plati poplatky z medii, ale bohuzel to neni tak, jak si to vetsina lidi mysli. Ty poplatky nejsou oficialne necim, co by povolovalo stahovat a sdilet na netu filmy. Ano, stahovani legalni je, i kdyz je to hodne kostrbate a spise nez, ze je legalni, neni nelegalni, i kdyz po konzultacich s nekolika pravniky jsem zjistil, ze ani s tim stahovanim to neni tak jednoduchy a clovek by ve finale nemusel u soudu obstat s tim, ze "jen" stahoval.

0/0
4.1.2008 22:15

WIFI

Re: Re: Re: Re: Re: Vysoke autorske poplatky

Mohl bys rozvést, v jakém smyslu je prosté stahování nelegální ? Zatím co jsem čet názory právníků např. na zive.cz nebo na idnesu v rozhovoru s policistou zabývající se SW kriminalitou, tak všichni tvrdili, že prosté stahování filmů (ne SW) bez jejich další distribuce je z hlediska zákona OK

0/0
5.1.2008 18:33

nobodycz1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vysoke autorske poplatky

Ja jsem se o tom bavil s lidma z CPU a bohuzel to neni tak jednoduchy. Je poreba prokazat, ze to clovek stahoval pouze pro osobni potrebu apod. Uz si to nepamatuju presne, ale mrknu na to.

0/0
5.1.2008 19:34

WIFI

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vysoke autorske poplatky

dík, když tak mi to hod na mail, jestli to budeš hledat.

P.S.: Nemělo by to být obráceně ? Tzn.. že oni by případně museli prokázat, že jsem to nepoužíval jen pro sebe, ale že jsem to šířil dál ?

0/0
5.1.2008 22:31

Jandik73

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vysoke autorske poplatky

Já nepotřebuji dokazovat, že jsem něco stahoval pro svou potřebu. Naopak mi musí dokázat, že tomu tak není.

0/0
6.1.2008 17:50

Skalpel

Re: Re: Re: Vysoke autorske poplatky

panečku, sice se rozepisuješ, to je fajn, ale aby na tom distributoři vydělali (reklama je neuživí), vždycky by stahující musel "něco" zaplatit, což by se většině lidí nechtělo, zdarma to pude dycky

jediným řešením by bylo brutální zpřísnění trestů za pirátství (nevím jak to je teď, ale snad jenom zabavujou PC?) a mnohem častější (a přísnější) kontroly u uživatelů... ... ale na to možná BSA nemá lidi a poskytovaté by tak ztráceli zákazníky, koneckonců, málokdo přenese víc než 5-10 GB jenom brouzdáním po netu atp...

0/0
4.1.2008 19:00

Fox_VK

Re: Re: Re: Re: Vysoke autorske poplatky

No jo ale to by se dneštní sídliště změnily na věznice. By museli pokutovat a zavírat i sami sebe.

0/0
5.1.2008 11:36

WIFI

Re: Re: Re: Re: Vysoke autorske poplatky

1. BSA určitě nemůže suplovat policii, ta má svý práce dost a řeší závažnější případy než stahování předraženejch filmů z netu

2. Proč vůbec postihovat uživatele, kteří jen stahují ? Proč netrestat jen ty, kdo to nabízejí? Zase dvojí metr. Např. u drog. Nemůžeme postihovat chudáky uživatele, ale jen dealery. Ale u SW kriminality lze postihovat i uživatele.

0/0
5.1.2008 18:30

Alcator

Re: Re: Re: Re: Re: Vysoke autorske poplatky

Máš to pomýlené. BSA je nátlaková skupina (lobby), která se prostě snaží zajišťovat podpůrné důkazy (tzn. takové to, co můžeš předat policii, abys v ní vzbudil zájem a názor, že má smysl jít se někam podívat) a následně se snaží tlačit na policii, aby konala.

Stahování nelegální není, to, že z netu stáhneš soubor LordOfTheRings.avi nemůže být z principu trestné, protože nejsi telepat a nemůže ti být vyčítáno, že se v tomto souboru nachází zrovna film, k jehož shlédnutí ti nikdo nedal svolení. Navíc po tobě nemůže nikdo chtít, abys uměl tak dobře anglicky, abys rozuměl podivným právnickým formulacím na konci titulků (!), nehledě na to, že se k nim nejprve musíš dostat. Takže za samotné stažení tě nikdo trestat nebude.

0/0
6.1.2008 0:44

Alcator

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vysoke autorske poplatky

(pokračování) Problém je v tom, že nejčastěji se dnes stahuje pomocí BitTorrentu, kde

současně se stahováním též nabízíš, a zodpovídáš za to, že tím, co

nabízíš, nenarušuješ ničí práva (zde nevědomost neomlouvá - máš vědět,

co nabízíš). Proto BSA a další prostě čmuchají na těchto protokolech a

logují, kdo  co a kdy nabízel

0/0
6.1.2008 0:44

Alcator

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vysoke autorske poplatky

(pokračování) a tyto záznamy pak předávají policii (stejně postupuje i policie samotná při pátrání po nejaktivnějších pirátech, zejména filmových)

0/0
6.1.2008 0:47

JennySuk

Re: Re: Re: Vysoke autorske poplatky

Naprosto souhlasím s potřebou, legální stahovací sítě. Pak ubude nákladů na výrobu a distribuci dvd a hlavné výrazně ubude pirátů.

0/0
4.1.2008 19:55

Alcator

Re: Re: Re: Vysoke autorske poplatky

tohle je nesmysl především proto, že nelze zajistit, aby se ty peníze dostaly k tomu, jehož dílo zrovna vy sosáte. Dnes, když zaplatíte autorské poplatky třeba stovku, tak si z toho 10 - 20 korun rozdělí hvězdné trio Gott, Vondráčková, Bílá, zatímco ta začínající kapela, která se vám velmi líbí a kterou hodláte poslouchat z právě vypáleného CDčka, nedostane ani halíř, protože prostě nemá podíl na trhu dostatečně velký.

To je ta absurdita - koupím foťák (poplatek), koupím paměťovou kartu (poplatek), vyfotím svůj byt, zkopíruji fotku na harddisk (poplatek), vložím papír (poplatek) do tiskárny (poplatek) a vytisknu. Mám fotku vlastního bytu -- a nacpal jsem Gottovi, Bílé, Vondráčkové a já nevím komu všemu dalšímu bůh ví kolik korun - za co?? Že bydlím? Ze chci fotky svého bytu ukázat svým příbuzným?

0/0
6.1.2008 0:57

nobodycz1

zachrana pr pujcovny

Jedine, co muze pujcovny zase postavit na nohy je Blu-ray a HD DVD, pokud ovsem spadnou rychle ceny hardwaru. Vypalovani techto filmu je pro bezneho uzivatele prilis slozite a krom toho cena prazdnych medii prilis vysoka. Lide do pujcoven chodili hodne kolem roku 2002-2003, kdy se jeste tolik nestahovalo z netu a tak pristup ke zdroji k vypaleni DVD byla prave pujcovna. Dnes kdyz uz si clovek muze stahnout DVD z netu, nechodi logicky do pujcovny. HD formaty muzou proto aspon na cas pujcovnach trochu pomoct. Ale vzhledem k tomu, jakej pravek tady v oblasti HD mame, to asi jeste hned tak nebude. Ja sam si objednavam HD filmy ze Statu, stoji tam pulku a kdyz si clovek necha poslat vetsi balik, tak vyjde jeden kousek porad levnejc nez tady. Nehlede na to, ze nabidka HD DVD a BD je tam asi tak 50x vetsi. Vzdyt u nas zatim vyslo jen jedno HD DVD - Horem padem - obraz super, ale jeden film...to je k smichu.

0/0
4.1.2008 12:49

kontrola_nemocnych

Re: zachrana pr pujcovny

HD je jen pro sasky a blbecky. 1,4GB XVid DVD Rip staci kazdemu .)

0/0
4.1.2008 13:06

nobodycz1

Re: Re: zachrana pr pujcovny

Na to snad ani nema cenu odpovidat... Jiste, na 55 cm CRT televizi ci CRT monitoru nebo maly LCDcku DVDRip staci, ale pokud ma nekdo HD projektor a promita obraz o uhlopricce 2 metry jako ja, pripadne ma fullHD televizi s vic jak metrovou uhloprickou, tak uz nic jinyho nez HD chtit nebude. Ja napriklad nekupuju DVD uz od roku 2004, protoze jsem ocekaval prichod HD. Trosku se to zpozdilo, ale vyplatilo se. Pred dvema lety sem si vystacil s HDTV ripy, ted uz jsou stovky filmu dostupny na HD DVD a Blu-rayi. A DVDRip jsem nestah uz rok. Na mem zebricku kvality se posunul nekam do pozice lepsiho kinoripu.

0/0
4.1.2008 17:48

Alcator

Re: zachrana pr pujcovny

Věřil bych ti všechny ty kecy o tom, jak je to pro tebe vysoká kvalita a nebe a dudy ve srovnání s klasickým DVD, kdybys byl vážka, co snímá 6000x za sekundu. Jenže jsa pouze člověkem, kvalitní HD DVD rip o velikosti do 3 GB nebudeš schopen rozlišit od neripované verze - a 3 GB se na jednu placku krásně vejdou. "Boj" proti pirátství musí být veden úplně jinak...

0/0
5.1.2008 15:50

nobodycz1

Re: Re: zachrana pr pujcovny

Je videt, ze o tom nic nevis. Ja se v oblasti HD pohybuji uz asi 3 roky a to na profesionalni urovni - tyka se to moji prace, takze mam prehled v ripech na netu a dalsich vecech. 3 GB ripy se vubec nedelaji a jejich kvalita by byla priserna - dochazelo by k vyrazne pixelizaci. Delaji se ripy o velikosti 4,5 GB a to v rozliseni 720p, nikoliv 1080p. Mezi 720p a 1080p je viditelny rozdil minimalni, pokud clovek video nezkouma vylozene z par centimetru. Nicmene 1080p ripy vyzraduji minimalne 8 GB az 12 GB. A rozdil mezi neripovanou a ripovanou verzi dost casto je, obzvlast ripy produkovane "oficialni" warez scenou - delaji je v rychlosti a casto napr. aplikuji filtry pro odstraneni sumu a zrneni, ktere je ovsem autorskym zamerem apod. V teto oblasti lze tedy rozhodne rozdil poznat. Pouze zkuseni ripperi tohle nedelaji.

0/0
5.1.2008 19:24

nobodycz1

Re: Re: Re: zachrana pr pujcovny

Jinak rozdil mezi SD (Standard Definition) obrazem na DVD a mezi HD DVD/Blu-ray Disc pozna uplne kazdej na prvni pohled. Na to nepotrebuju bejt vazka ;). Ten rozdil je u vetsinu filmu a serialu tak diametralni, ze to doslova bije do oci. Samozrejme je potreba, jak uz jsem psal vyse, mit na to techniku. Na LCD monitoru s 17" a rozlisenim 1280x1024 samozrejme clovek tak velkej rozdil nevidi jako na televizi s uhloprickou treba 40 palcu nebo pri promitani projektorem, kde je uhlopricka jeste klidne dvojnasobna. Rozdil mezi SD a HD videli i lidi, kteri nevedeli, ze nejake HD existuje. Par znamym jsem u sebe nejdriv pustil jednu scenu z novyho King Konga na DVD a potom na HD DVD a  vsichni spontanne divili rozdilu. Nedavnoj sem mel o HD prednasku i na jedne vysoke skole a nektere slecny vubec nechapali o co jde. Tyden na to mi cela trida rikala, jak basnili vsem doma o HD videu.

0/0
5.1.2008 19:30

nobodycz1

Re: Re: Re: Re: zachrana pr pujcovny

Upss :), je tam hrubka ja neco :), tak se omlouva. Pisu tyhle prispevky takzvane "na vlne", cili proste jen vsema deseti mlatim do klavesnice myslenkovej proud a pak je tam par preklepu a chybek. Sorry.

0/0
5.1.2008 19:32

Alcator

Re: Re: Re: zachrana pr pujcovny

dobře. Hudební fajnšmekr by si nikdy nekoupil CDčko, protože digitální záznam zvuku je hnus. A tak vyhodí tisíce za LPčko, kde je záznam analogový. To beru, přeju mu to, jenže stejně si 99.9% populace pořídí CDčko a nebude schopno "ocenit" rozdíl mezi LP a CD.

Stejně tak fajnšmekr si pořídí 3 metrovou plasmu nebo promítá obraz přes projektor za 100 klacků, jenže 99.9% populace bude i na HD film koukat na maximálně metrové obrazovce nebo na 21" LCDčku počítače (protože, co si budeme povídat, než bude full-HD cenově dostupné pro průměrného občana, ještě to potrvá. Já ti přeju tu vysokou kvalitu, za kterou jsi vysolil kdovíkolik set tisíc, ale drtivá většina z nás nemá na čem tu kvalitu zaznamenat.

0/0
6.1.2008 1:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.