Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Podruhé k tabuli! Umí české hvězdy zpívat anglicky?

Časopis Filter po roce opět zkoušel české interprety z angličtiny. Skotský učitel Mr. McKee opět známkoval tvrdě, nekompromisně a spravedlivě. A jako ve škole!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

milkm

A

A umí zpívat ČESKY !!!!!!

0/0
27.12.2006 8:13

Leedsboy

Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Redakce serveru nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstraňovat. Jejich délka může být maximálně 1000 znaků, delší budou zkráceny. Nepřijatelné jsou zejména urážky, vulgarismy, rasismus a nepla

0/0
26.12.2006 12:23

Leedsboy

Prosim zpivejte cesky

nevim proc se kazdej musi prizbusovat nejakym anglicanum a americanum a zpivat anglicky, nejdriv se lezlo don zadku rusakum a ted zase amikum. Jste Cesi tak zpivejte Cesky , anglicky se to neda od cechu poslouchat. Jasne ze se naucte anglicky , potrebuje se to kdyz se nekam jede ale zpivat ? leda tak doma pro radost.

0/0
26.12.2006 12:22

BedlamW

hmmm

Mala poznamecka mimo ramec diskuze. Jsem se docetl, ze Karel Gott stale drzi nejnizsi navstevnost v historii v Las Vegas na sve "BIG SHOW"!!!8-o;-D

0/0
26.12.2006 0:21

martixyw

Hmmm

Myslím, že problém je v tom, že se prostě pozná, že jde o Čecha..rytmus, výslovnost, přízvuk, intonance, ...gramatické chyby jsou druhotné ale i přesto gramatické chyby jsou také specifické.....Angličan děla prostě jiné gramatické chyby než Čech mluvící anglicky....prostě Vietnamce taky poznáme...i když se snaží mluvit dobře česky a žijí tady již nějakou dobu (nemluvím o Vietnamcích, kteří se zde narodili).

0/0
25.12.2006 23:52

Tajné

Re: Hmmm

Rodilej mluvčí gramatický chyby nedělá, pokud netrpí nějakou duševní nemocí. Jak často se ti stane, že místo "Udělal sem gramatickou chybu." řekneš "Udělali sem gramaticky chyba"? Nebo třeba jen "Udělal sme  gramatickou chybu" nebo "Udělal sem gramatická chybu"??

0/0
15.8.2007 1:36

rodrigogonzales

No nevim,

myslim si, ze tady nejde ani tak o spisovnost (viz text Floydu „we don't need no education“, s pravidly se proste nekaslou), jak o to, jak „hvezdy“ vyslovuji. A je jen malo ceskych zpevaku, kteri dokazou neco normalne anglicky i s intonaci a akcentem britsky (nebo „americky“) vyslovit. Chce to hodne driny. Treba i Barta (ackoli ho mam moc rad) se mi v Snowboardakach moc nelibil. Obecne cesti zpevaci vyslovuji moc tvrde, i kdyz de snazi. Chce to maknout. Nic jineho.

0/0
20.12.2006 20:31

belgian chocolate

nespisovnost a nespisovnost

pokud použijete nespisovnou frázi, která se běžně používá, je to něco jiného, než když větu doslovně přeložíte z češtiny

0/0
30.12.2006 15:09

jurio

Roe-deer - Khoiba

Nevíte někdo, jestli je ještě nějak Khoiba personálně propojená s Roe-deer?

0/0
20.12.2006 12:44

Bjarne

Helena Zetova

 “I’m gonna help you keep it up.”

Ze by neco jako: Ja ti ho pomuzu udrzet ztoporenyho.

“Rock me all through the night.” “

Delej mi to celou noc. ?

Holt jsem amatér, ale tak nějak to vidím :-P

0/0
20.12.2006 10:54

nejchytrejsi

Re: Helena Zetova

este ze to nezpiva kaja gott, pac ten se to o to pokousel u me konkretne 2x a uspech nula Rv

0/0
24.12.2006 21:55

Valsidal

Re: Re: Helena Zetova

Kaja ti ho dvakrat zkousel vyhonit? A bez uspechu????8-o8-o8-o

0/0
31.12.2006 18:28

unwind__protect

1

Tady je nekdo z diskutujících asi hodne natvrdlý. Nikde se nemluví a nepožaduje spisovná anglictina ve významu, že to musí být podle slovníku spisovného jazyka ceského, ale správne ve významu, že neco takového by použil rodilý mluvcí.  "Lidi jezdej", "dej me to", "delat si prdel" nejsou spisovné výrazy a formy, ale nezní divne, cize, smešne, protože je používá významná cást rodilých mluvcích. A to je jediné kritérium správnosti.

0/0
19.12.2006 12:26

unwind__protect

2

Kdežto kdyby cizinec zpívající cesky povídal "zustalo jesme samy dva" apod. tak nám to bud bude trhat uši nebo se u poslechu budeme válet smíchy.

Takže klidne "It Don't Mean A Thing If It Ain't Got The Swing" a " Nigga please, y'all ain't seeing no checks like these", ale ne  "cítí toulen" apod.  Je to trapné nebo smešné a velmi casto se jim podarí sdelit neco úplne odlišného od puvodního zámeru. :-(

0/0
19.12.2006 12:27

unwind__protect

Re: 2

Nějak se mi při copy paste ztratila částečně diakritika. :-(

0/0
19.12.2006 12:29

toono

Re: 1

to je sic hezke, jenomze anglictin je tolik, ze sou si smesne i vzajemne.. bych rek..

0/0
23.12.2006 4:07

toono

souhlas..

sem v anglii a je vubec tezke rozumet cemukoli co se tady hovorove mluvi, znama zase tady vsem prej vsechno rozumi, ale zase posledne sem zjistil ze nema paru wo tom co je to kodicional.. ja si nejlip anglicky rozumim s evropany.. z toho je videt, alespon pro mne, ze anglictina je v roli mezinarodniho dorozumivaciho prostredku uplne  nekde jinde nez v skotskych luzich a hajich a tudiz nemam moc smysl, aby nejakej skotskej fidlikant hodnotil ceske kapelym, treba anglicky dobre ani neumi.. jinak skoti samotni sou dost pro anglicany legracni az jim to neni mile.. a to sem o gramatice vubec, vubec ani nemluvil.. spisovna a obecna cestina proti tomuhle jedno jsou.. proste nema smysl vubec o tomhle mluvit..

0/0
19.12.2006 2:05

toono

Re: souhlas..

omlouvam se za preklepy, ale necet sem to po sobe, jen sem se snazil rict, ze je to jako kdyby nekdo rikal, ze traktorista neumi ridit jen proto, ze nema celej den orajic na poli zapnuta svetla..

0/0
19.12.2006 2:10

Tajné

Re: souhlas..

kodicional? to žádný slovo neni. Jestli myslíš contitional mood, tak co má bejt že neví co to je? (taky bych nevěděl, kdybych si to nenašel ve wiki) Hlavně že ho umí používat. Víš, ty děláš tu chybu, že se jazyk šprtáš z knížek.Sice dokážeš pojmenovat přesně všechny časy, což už si sám zjistil že je ti úplně na ..., když nemáš páru jakej je rozdíl třeba ve výslovnosti mezi man a men, nebo nut a not, (i když angličani asi vyslovujou not zaokrouhleně, tak tam je to snadný) natož abys to dokázal rozeznat nebo dokonce vyslovit. (proto si taky s ostatníma evropanama rozumíš, protože většina z nich mluví podobně zpitvořenou angličtinou)

0/0
15.8.2007 1:24

snuser

Kdo chce vidět idiota, ať přijde do ředitelny

Chytrák jeden - ať si poslechne nějaký ty černošský americký zpěváky co teď leťěj v rádiích. Rozumět jim je tak 5% toho, co anglicky zpívajícím českým zpěvákům, a to i přesto že zpívaj ve svým rodným jazyce a tudíž nejspíš bez chyb ve výslovnosti Rv

0/0
18.12.2006 12:21

toono

Re: Kdo chce vidět idiota, ať přijde do ředitelny

mas pravdu, ale dosel si k ni  asi nespravne.. ty jim nerozumis, pac tam nezijes a nejsi rodilej mluvci.. je velice tezke, alespon pro me, rozumet vubec rodilym mluvcim.. jina otazka je, jestli se onem kapelam vubec nekdy zdalo o necem jako spisovnej jazyk, co tady mistr ze skotska kritizuje.. natoz estli nekdy slyseli slovo oxford.. mimochodem pritel ze skotska bude taky nejspis anglanum k smichu pac se svyho akcentu nikdy nezbavi.. i kdyz je tezke rozumet co  kdo rika, skot se proste pozna..

0/0
19.12.2006 2:16

airwar

Hodnocení spisovné angličtiny je na kočku

stačí si pustit Beatles - jejich angličtina je místy co se týče spisovnosti a gramatické správnosti hrozná a dovolí si snad někdo o nich pochybovat?

0/0
18.12.2006 9:49

Kleki Petra

Re: Hodnocení spisovné angličtiny je na kočku

Ovšem zase mají poměrně slušnou výslovnost.:-P

0/0
18.12.2006 12:04

peld

A další?

...a mohlo by být i hodnocení nehvězd? Třeba Support... atd?

0/0
18.12.2006 7:29

lukinoo

Re: A další?

taky komerce (viz reklama GE Money Bank):-©

0/0
20.12.2006 5:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.