Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jackson se vzdal Hobita kvůli sporu o peníze

Naděje fanoušků, že Peter Jackson zfilmuje po vydařeném Pánovi prstenů i další Tolkienovu knihu Hobit, dostaly vážnou ránu. Na vině je spor o nevyplacené honoráře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavelthelong

pokud Hobit nebude zfilmovan

tak plakat nebudu - Jacsonuv Pan prstenu bude zapomenut behem nekolika let jako naprosto prumerna produkce s hezkou krajinou a drahymi triky - i kdyz to byl kasovni trhak - zajimalo by mne, zda by na podobny film prislo tolik lidi, kdyby neslo o J.R.R. Tolkiena - asi by film spadl do "beckove" kategorie.Pro mne byl NAPROSTYM zklamanim - z krasne trilogie vznikla strategicka pocitacova fantasy-hra. Co se tyce smluv-koncepty se zivi miliony pravniku a dalsi miliony se zivi tim, ze se snazi smlouvy napadnout - obycejny pravnicky tanecek - nic noveho :-(

0/0
21.11.2006 8:18

Drussbarb

Re: pokud Hobit nebude zfilmovan

Náhodou první díl mi skutečně vehnal slzy do očí (i kině). Byl to pro mně jako Tolkienofila nej filmový zážitek, jaký jsem zažil. Pravda, druhým dílem Jackson vše podělal a třetím jen částečně napravil... Ale nemyslím, že bude LOTR někdy průměrným filmem, to skutečně ne

0/0
21.11.2006 9:35

bambus_trambus

Re: pokud Hobit nebude zfilmovan

Omyl pane Jacksonův Pán prstenů už JE zapomenut, už teď po něm neštěkne ani pes. Je to spíš podprůměrný předražený cajdák od mizerného režiséra s ještě mizernějšími herci. Je prvoplánový, trapný a plný břečkoidního patosu. A dopadl přesně jak jsem předvídal. Chvilku po premiéře posledního dílu je vysílán na primě s otporným dabingem. Úsměvné, opravdu úsměvné.

0/0
21.11.2006 10:51

I (já)

Re: Re: pokud Hobit nebude zfilmovan

"Otporná" je v první řadě tvá čeština!

0/0
21.11.2006 11:10

bambus_trambus

Re: Re: Re: pokud Hobit nebude zfilmovan

ale no tak...jedno slovo....to byl překlep.

0/0
21.11.2006 11:17

Drussbarb

Re: Re: pokud Hobit nebude zfilmovan

Každý máme názor... Jak jsem říkal, jsem velký fanda Tolkiena a jsem rád, že se to natočilo. A podoba není ideální (Dvě věže), ale v pohodě (hlavně Společenstvo). A prodloužené verze už jsou ne v pohodě, ale výborné (dokonce i ty Dvě věžky). To MNĚ stačí

0/0
21.11.2006 12:46

starej_vul

:-)

Jak vidím, Česko se nijak světu nevyjímá ... každej podnikatel "vykořisťuje" své podřízené jak se dá. Platit podnikateli se musí, on však platit ne. A když tak s prodlevou, po diskusi, oblbovačkách, snažit se  smlouvu znejasnit ... Já jim fandím, dokud bude lidská blbost věčná a dokud budou státní podniky ...

0/0
21.11.2006 7:53

sarumánek

o peníze nejde :-)

"Film je vášeň a ne byznys," říká Peter Jackson, který si díky posledním dvěma filmům vydělal bezmála 90 mil. dolarů (tedy dvě miliardy korun) a podniká právní kroky vedoucí k tomu, aby pro něj byl jeho film zpětně ještě mnohem větší byznys... A chce ty další miliony tak moc, že raději pustí svoji "filmovou vášeň", Tolkiena a jeho Hobita k vodě. Tomu se říká umělecká zásadovost ;-D;-D

0/0
20.11.2006 16:21

Beerdy

Re: o peníze nejde :-)

Sad but true...:-(;-(

0/0
20.11.2006 16:29

sarumánek

Re: o peníze nejde :-)

Pardon, musím se sám opravit, vycházel jsem z nepřesných informací - vzhledem k podílu na zisku (např. u King Konga požádal dokonce o 20%, což je snad světový rekord, běžně je to u slavných a mimořádně úspěšných režisérů 3% až 5%) si Jackson přišel prozatím nikoliv na 90 mil., ale na bezmála 200 mil. dolarů, tedy 5 miliard... Nyní se podle dostupných informací soudí o další dvě procenta zisku z Pána Prstenů, což představuje při výdělku této trilogie cca 3 mld. dolarů něco kolem další miliardy a půl korun 8-o

0/0
20.11.2006 16:33

Heretic1

Re: o peníze nejde :-)

Trochu jiný náhled je ten, že je smlouva a ne té je kdo má co komu zaplatit. Práce vykonána a peníze  nebo jejich část nikde.RvRvRv

A říci mi ti je nedáme, ale podepiš další smlouvu tam jsou taky peníze.(Pak si rozmyslíme jestli ti je vůbec dáme..)

0/0
20.11.2006 16:44

sarumánek

Re: Re: o peníze nejde :-)

To máš sice pravdu, ale evidentně jde jen a jen o byznys a ne o vášeň jak poněkud pokrytecky tvrdí pan režisér, ze kterého New Line udělala i přes nynější spory díky mimořádně výhodné smlouvě miliardáře. A jestli někdo někoho "ošidil" možná není tak jasné, jak se to snažíš vidět...

0/0
20.11.2006 17:22

Garion.

Re: Re: Re: o peníze nejde :-)

A kdo mohl tušit, jestli bude film rentabilní? Jestli mu NewLineCinema přiznali procenta do smlouvy, tak je mu měli vyplatit všechna. Jejich postup je silně pochybný. Otázka druhá, jestli nechat PJ točit i Hobita. Souhlasím s názorem, že je to trochu (dost) jinak podaná knížka a že by zfilmování mělo IMHO vypadat jako Narnie. Ale vůbec bych se nezlobil, kdyby byl Honit zfilmován trochu vážněji, i klidně v duchu filmové trilogie PP.

0/0
20.11.2006 17:42

Drussbarb

Re: Re: Re: Re: o peníze nejde :-)

Smlouva je smlouva a hotovo R^ Přejme a bude nám přáno :-D

0/0
20.11.2006 19:03

jiekeren

Re: Re: Re: Re: Re: o peníze nejde :-)

Předpokláádm, že jsi smlouvu četl a proto nám dokážeš celý problém vysvětlit.... nebo ne? Aha.

Budu citovat: "Peter Jackson s manželkou a scénáristkou Fran Walshovou našli nesrovnalosti mezi nasmlouvanou a vyplacenou částkou honorářů za práci na slavné trilogii."

Ergo je velmi pravděpodobné, že zpětně zkoumali, jestli by se ve smlouvě nedala najít nějaká klička a našli něco, co jim stálo za pokus, vydřít nějaké ty bucky navíc. Klasická americká zábava, zejména žen, které v době rozvodu ruinují své manžely na základě pravidla, že žena je nesvéprávná a proto musí být mužem živena.

Věř mi - smlouva je ve všech jednoznačných bodech proplacena, jinak to ani nejde. Teď se řeší, kolik by se dalo ještě urvat.

Vůbec bych se nedivil, kdyby ten pán (Jackson?), co špatně natočil LOTR a úplně zabil původní předlohu začal s touto šaškárnou až poté, co zjistil, že Hobita režírovat nebude. Nikoli naopak...

0/0
20.11.2006 19:57

Drussbarb

Re: Re: Re: Re: Re: Re: o peníze nejde :-)

Já spíš věřím režisérovi než společnosti, která točí filmy... Smlouvu jsem nečetl, jen reaguju na příspěvky výše.Ale komu patří mé sympatie je asi jasné :-) A ten pán pokazil předlohu? NEMYSLÍM. Neudělal to naprosto dokonale, ale dobře (viz já níže). Chtěl bych vidět ostatní režiséry, kteří by mého milovaného Tolkiena dostali do paprčí :-P

0/0
20.11.2006 23:05

sarumánek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: o peníze nejde :-)

No, ta moje úvaha byla jenom o tom, že kdybych měl několik miliard a možnost zfilmovat svůj další filmový sen, tak bych snad (ale kdo ví:-) obětoval soudní tahanice o další miliardu, abych ten film mohl dělat (a vydělal si další jinou miliardu), protože bych chtěl přinejmenším nevypadat srandovně s tvrzením, že film je pro mne vášní a ne byznysem. Už to všichni chápeme?

0/0
21.11.2006 9:02

Drussbarb

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: o peníze nejde :-)

Ale jo, chápu tě i v podstatě souhlasím... Je to škoda hlavně pro nás... Ale to neznamená, že mně neštve to filmové studio 10x víc než postoj Jacksona

0/0
21.11.2006 12:47

kunil

dobrá zpráva

Že by se konečně blýskalo na lepší časy? Jen doufám, že to nebude točit ještě nějakej větší prznil naž Jackson.

0/0
20.11.2006 16:11

Dadly

Re: dobrá zpráva

Asi jsme každý viděli jiný film, Peter Jackson je nový režisér staré školy. Jeho styl přebírají dnes jiní....

Kniha se na plátno převádí těžce, kdo kritizuje může si to zkusit, ale on to zvládnul výborně.

Sehnat za něj náhradu bude problém, a jen čas ukáže jestli a jak se to povede.

0/0
20.11.2006 16:33

kunil

Re: Re: dobrá zpráva

Nebýt rozšířených verzí, tak je to celý úplnej průjem. Proč se každá dobrá knížka musí natočit a zprznit? Jackson točí totálně komerčně a navíc to celý odfláknul.

0/0
20.11.2006 16:56

wostrey

Re: Re: Re: dobrá zpráva

a co takhle napsat co na tom bylo spatne? ja tam az jednu opravdu do oci bijici chybu nevidim nic tak spatneho. Mimo vynechani par pasazi/scen, samozrejme.>-

0/0
20.11.2006 17:14

kunil

Re: Re: Re: Re: dobrá zpráva

Naprosto nelogické změny v ději, triky komplet před modrým plátnem - jde to strašně vidět, klonování postav, počítačová animace odfláklá, heroické výkony gimliho a legolase vyloženě trapné, oduševnělé a cituplné pohledy, naprostý nedostatek komparsu - ve filmu hraje tak málo lidí, až je to u tak velkýho díla zarážející..

Děj je rozkouskovaný a pro ubožáka, který knihu nečetl jistě nepochopitelný (samozřejmě to ale nemůže přiznat - to je ta síla reklamní kampaně). A další a další. Samosebou je tam pár dobrých věcí - rozšířená verze už není tak nelogicky rozkouskovaná, Galadriel je opravdu krásná..

0/0
20.11.2006 17:23

Drussbarb

Re: Re: Re: Re: Re: dobrá zpráva

Mně dodnes mrzí, jak některé věci Jackson zmršil... Ale nevím, kdo by tak těžkou látku převedl líp. Z toho, co tady tak potíš souhlasím jen s heroickými výkony Legolase, to nemusel. Pár věcí jsi vynechal (třeba zbytečný souboj čarodějů v prvním díle). Ale celkově je to moooc OK, posuzuju prodloužené verze, ne ty sestříhané pro běžného konzumenta. Společenstvo byl můj nej filmový zážitek, Jackson má dar krásně vyprávět (I King Kong se mu povedl - vizuální pošušňáníčko, co teprve Brain  Death nebo Bad TasteR^).A proč mluvíš o nedostatku komparzu?

0/0
20.11.2006 19:00

Drussbarb

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobrá zpráva

Začínám si myslet, že úmyslně plácáš pseudofundovaný komentář, abys mně naštval :-D Koho bys teda na to pustil, když ne Jacksona? Columba? Gibsona? Lynche? Jarmusche? Probuď se !!(Y)

0/0
20.11.2006 19:00

kunil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobrá zpráva

Hele, to je jen můj osobní názor. Dnes, víc než kdykoliv předtím, to nedokáže natočit nikdo, protože umění všech je zcela svázáno s kasovním úspěchem. Možná před dvaceti lety, když některé filmy aspoň jevily zdání, že se točily pro radost..

0/0
20.11.2006 19:30

Drussbarb

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobrá zpráva

Mno právě že dřív bys neviděl zlobry, Mumaky, ani normální skřetíky, kteří jsou jako živý. Dřív to prostě natočit nešlo. I Tolkien říkal, že LOTR je "příznačně nevhodný pro vizuální zpracování". A právě na LOTRovi je nejkrásnější, že PODLE mně je točený právě pro radost (stejně jako ostatní jeho filmy - mrkni na Braindead - Živé mrtvé). Ale názor ti neberu, jen se lehce hádám :-D

0/0
20.11.2006 23:08

kunil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobrá zpráva

Ano, braindead i bad taste byly točeny pro radost. To se ovšem o LOTR říct nedá. Jako příklad stačí uvést tento článek..

0/0
21.11.2006 15:08

Drussbarb

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobrá zpráva

Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde,co? Jak chceš. Pro mně je obecně Jackson hravý ražisér,který točí s chutí (a přirozeně pro peníze,jako všichni).A pokud mu studio hází klacky pod nohy,tak na to sere...A ta tvá námitky o malém komparzu mně opravdu pobavila.Troubero :-D

0/0
21.11.2006 22:24

kunil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobrá zpráva

Hele, já ten film viděl a je to jedna velká počítačová animace s rozmnoženýma postavama. Plus pár herců.. Kompars skoro žádnej. Jestli někdo tvrdí, že tam bylo tisíce komparzistů, tak lže. Možná desítky..(tak 20) víc ani náhodou. Chceš-li vidět, co je komparz, mrkni se třeba na Cida.

0/0
22.11.2006 16:10

Drussbarb

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobrá zpráva

Ty poznáš, kolik tam bylo komparzu od oka? No jak myslíš. Podle informací před premiérou - v mnoho médiích se psalo dokonce tuším o desetitisíci komparzistů, že se armáda Nového Zélandu osedlala, aby měli tvůrci dost jezdců. A k tomu počítačový systém Massive, který je průkopnický v tom, že každá postava dělá něco jiného.Komparzu je tam opravdu hodně - teď si nejsem jistý, ale údajně je tam nej počet komparzistů vůbec.Jestli je to pravda, ale nevím - číňané mají velké masové scény.Nevynášej moc brzy soudy o lžích, ju?

0/0
22.11.2006 21:48

kunil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobrá zpráva

Hele, já ten film viděl. A jestli tam hrálo deset tisíc komparzistů, tak to se asi v době natáčení váleli někde v hospodě. Ale máš pravdu, program MASSIVE používali, a to jak vidno velico hojně. Proto si ty komparzisti mohli místo natáčení vožírat huby :-D Nesmíš věřit každý hovadině, co se kde šustne. A jestli tam opravdu hrál komparz, tak to svědčí jedině a pouze o režisérovo neschopnosti, protože je tak zamaskoval, že prostě nebyli vidět8-o

0/0
22.11.2006 22:28

Drussbarb

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobrá zpráva

Jsi zkrátka expert, jak vidím. Tak buď budu věřit fanstránkám,článkům v novinách, (dodnes mám schované výstřižky,které byly před 1. dílem) reportážím (kinobox), dalším materiálům a taky svým očím nebo tvému fundovanému dojmu.Smiř se s tím, že tam byli tisíce komparzistů a tak dobrý program,že komparz nerozeznáš od triků.A třeba řev taky nedělali na compu, ale na fotbalových stadionech - mix techniky a hromady lidí. Tak mně nepruď :-D Už nevím, jestli to neděláš naschvál,ještě mi praskne žilka a máš mně na svědomí

0/0
23.11.2006 1:13

kunil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobrá zpráva

Máš nepochybně pravdu.. kdysi když se na lidi řítil vlak z plátna, tak taky propadali panice a utíkali z kinosálu. Dnes jsme mnohem dál, už nejsme tak anivní jako tenkrát. A vypadá to, že já jsem ještě o notný kus dál než ty:-D Mně triky a komparz rozhodně nesplývají už jen proto, že ty triky (jak už jsem psal) stojí za velký kulový. A jestliže je účel nerozeznat komparz od triků, tak proč platit komparzisty? A jsme u jádra pudla, že? Stačí v reklamní kampani vycucat z prstů milion nebo klidně bilion komparzistů a lidi tomu věří. Já ne.. Trvám na tom, že tam komparzisti skoro nebyli a že triky na modrém plátně byly nechutné. A herci hráli JEN před modrým plátnem..bída a děs;-)

0/0
23.11.2006 15:56

Drussbarb

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobrá zpráva

Asi jo, jsi dál...Já to fakt nepoznám. A sice píšeš hezky, ale nesmysly. A modré plátno se využívalo masově u Starwars, ne u Lotra, pleteš si pojem s průjem. Experte :-) Až už mně neser :-D

0/0
23.11.2006 17:31

kunil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobrá zpráva

Oukej, není nad sílu autosugesce..;-D Jseš nenáročný divák.. Měj se;-)

0/0
24.11.2006 16:48

Drussbarb

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobrá zpráva

Myslím,že jsi jeden z těch,co poslechem poznají MP3 od orig. CD a od gramofonové desky.Já jsem tímto darem obdařen nebyl.A jsem rád.Čau:-)

0/0
24.11.2006 17:56

Drussbarb

Re: Re: Re: Re: Re: dobrá zpráva

Jo ještě souhlasím s některýma nelogickýma změnama v ději, to mě taky velmi jeduje, ale řekni někoho, kdo to udělá líp...

0/0
20.11.2006 19:02

wostrey

Re: Re: Re: Re: Re: dobrá zpráva

dej je naprosto pochopitelny i pro cloveka, ktery knihu necetl.>-

0/0
20.11.2006 19:22

Drussbarb

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobrá zpráva

Mno je trošku letem světem... Ti, co neznají předlohu, nato bohužel čučí hlavně kvůli bitvám, já mám nejradši Společenstvo - krááása VV

0/0
20.11.2006 23:09

Pan_Sova

podobnej trhák

jako LoTR to nebude už jenom kvůli tomu, že knížka Hobit je jenom třetinová, co Pán Prstenů. Prostě to taková sága nebude :-)

A doufám, že to Jacksonovi nedají, ať tomu někdo dá jinou šťávu ;-PR^

0/0
20.11.2006 15:33

usual suspect

Re: podobnej trhák

si blbec...a ještě se s tim vytahuješ che che che(Y)

0/0
20.11.2006 15:47

Larrax

Re: Re: podobnej trhák

Nevím, jestli jsi četl Hobita i Pána Prstenů, ale Hobit je skutečně někde jinde, je to spíš dětská knížka.

0/0
20.11.2006 15:57

Beerdy

Re: Re: Re: podobnej trhák

Nicméně je šance, že se do filmu vejde celá...trilogie se při vší dobré vůli musela notně osekat....Já myslím, že i bez Jacksona to půjde, není jediný na světě, kdo zvládně fantasy...

0/0
20.11.2006 16:31

Drussbarb

Re: Re: Re: Re: podobnej trhák

Tak mi jmenuj někoho jiného, kdo se osvědčil...?

0/0
20.11.2006 19:00

jiekeren

Re: Re: Re: Re: Re: podobnej trhák

Spielberg, Lucas, LOTR by líp natočil i Ridley Scott a mnoho dalších.

To, na co se koukáš v LOTR není Jackson, to je Tolkien Jacksonen (špatně) převyprávěný.

Zklamalo mne to. Ale možná, že takový materiál ani zfilmovat nelze.

0/0
20.11.2006 19:49

Drussbarb

Re: Re: Re: Re: Re: Re: podobnej trhák

Je fakt, že v druhých dvou dílech už bylo chvílemi přejacksonováno... Ale tak pohádkově krásnou podívanou, ze které dýchá atmosféra Středozemě udělá málokdo jako on.. Lucas a jeho sterilní počítačové Hvězdné války??? Ses přepsal, ne? Ridleyho Scotta bych dal do akčňáren, ne do Hobitína. A Spielberg? Hmmm, možná by to udělal líp, ale já tomu nevěřím...Určitě ne s takovým rozpočtem jako Peter.On totiž z málo peněz umí udělat hodně muziky (jeho raná tvorva) a z hodně peněz udělat móóóře muziky (Lotr, King Kong).Sice mně občas štve, ale ve většině momentech mně ohromuje příjemně

0/0
20.11.2006 23:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.