Bavit se s Madonnou není hřích

Zpěvačka Madonna i v Česku prokázala, že má uhrančivé kouzlo a hvězdnou gravitační přitažlivost.

patockajan

Soudnost

Děkuju Vladimíru Vlasákovi za rozumnou recenzi. Fascinují mne recenzenti, kteří nejsou schopni pochopit, že je Madonnina tvorba a prezentace určitý žánr, v rámci kterého je nutné ji posuzovat. Je snadné kritizovat, že pohříchu postrádá nezávislost undergroundu, lidskou hloubku šansonu nebo promyšlenost dodekafonie. Asi jako když milovník koní ohrnuje nos nad křečkem. Ve svém žánru - poněkud povrchním, pozlátkovém popu pro masy - je Madonna kvalitní profesionál, který se snaží nenápadně posouvat hranice žánru  hudebně i textovým sdělením tak, aby lidi udržela v obraze a zároveň jim ten obraz nestřeženě rozšiřovala. Což se zdá být proti chabému vlivu menšinových žánrů jako téměř kulturní mise. Podívejte, já když si chci poslechnout hudbu, tak si taky asi nepustím Madonnu, ale když chci dobrou kulisu k zábavě či sportu, tak vypnu milovaného Mahlera a pustím si Confessions....

0/0
9.9.2006 9:37

JHjana

Show..

Madonna na svych koncertech predvadi skutecnou SHOW at uz zvukovou nebo svetelnou..hezky se na to kouka, hezky se to posloucha. Cesi na toto moc zvykly nejsou...kdo z nasich dela neco jinyho nez stoji u mikrofonu a zpiva a jeste k tomu na playback...je zajimavy ze ve svete tuto show vyzdvihujou jak je super a nejlepci co kdy mela...a cesti kritici to proste nestravili a napsali ze nepredvadi nic, jak je to kycovity...atd.myslim ze ty co chteli videt opravdu show mohou mit super pocit z dobre investovanych penez...kdo chce videt jak se sviji pred mikrofonem tak to neprijal...sto lidi sto ruznych nazoru kazdopadne dle poptavky po jejich koncertech muzeme soudit ze je spise uspesna nez trapna zenska co nic neumi.

0/0
8.9.2006 13:16

vasik83

Re: Show..

Já byl na vřerejší show a musim souhlasit, že je to jinej koncert než ten klasickej. Byl sem na stání asi 3m od vrcholu jeviště. Lidi měli podle mě spíš otevřený huby, čili atmosféra nic moc. Letos sem byl třeba na R. Williamsoj v Drážďanech a musim říct, že ten dokázal lidi pobláznit o dost víc. Nemůžu říct, že by koncert byl špatnej, ale určitý části mě jako kýč fakt přišli...

0/0
8.9.2006 15:10

nonick

...cesti kritici to proste nestravili...?

Zdá se, že američtí kritici to vidí stejně:

Madonna has always known how to hide her faults. In this case, hire a big, big background chorus to cover up the fact that her live singing has never been stellar.It worked on "Like a Prayer." It didn't on "Ray of Light," where her voice was shaky as an opening round contender for "American Idol."Madonna is also known to do playback at concerts although that wasn't available here. Her voice was so out of tune it was embarrassing, and those who says she did a great performance obviously doesn't know the first thing about music and are most likely to be 14 years old or less.

;-)

0/0
8.9.2006 15:16

modern725

Kritika?

Hmm, myslel jsem, že si přečtu rozumnou kritiku koncertu, od někoho, kdo kritizovat umí ... zatím jsem se dočkal jen glorifikace madonny v jednom článku a jejího totální roztrhání v tom druhém. Hlavně aby Idnes někoho nenaštval. Ať žije stádo oveček bez názoru!!! (Y)

0/0
8.9.2006 12:25

Aldrick

ale jo..

Tak se nám to tu pěkně rozdělilo na ty, kdo se našli ve včerejší "recenzi" (říkejme raději "článku") pana Váši, a ty, kdo souhlasí s touhle (v tomto případě opravdu) recenzí p. Vlasáka. V zásadě je mi bližší Vášův názor, ale vpodstatě nevidím mezi těmi články žádný zásadní rozpor. Oba konstatují, že Madonna je průměrná zpěvačka, její hudba není ničím objevná, a že umí udělat velkolepou (a samozřejmě přimřeně povrchní) show. Panu Vášovi se taková show nelíbí, považuje ji za trapný pokus zakrýt hudební slabotu. Pan Vlasák dokáže ocenit show samu o sobě. Důležité je, že z obou článků se člověk dozví, o co jde, a potom už je na každém, aby si udělal obrázek, jak by se k tomu postavil on. K tomuto účelu imho oba dva články slouží dobře.

0/0
8.9.2006 12:02

foqus

kritik

Líbí se mi, jak si každej "rádobyhudebníkritik" dokáže přeložit kdejaké Madonnino gesto, kdejakou část jí zpívaného textu podle sebe a nám debilům ho vysvětlit R^

Myslím, že tito lidé žijící často mimo realitu hledají smysl v něčem, kde není.

Myslím, že tato falešně zpívající pseudohvězda nemyslí na to, aby její písnička hlavu nebo patu, notabene na to, aby v ní na něco upozornila, prostě jen zpívá hromadů keců, které se tu musí rýmovat či tu sedět k hudbě.

Hledat v tom hlubší smysl nemá cenu, ale co by pak dělali naši kritici..Rv

0/0
8.9.2006 10:40

veeger_x

Re: kritik

Ne. Hledat hlubší smysl nemá cenu v záplavě tvých plků, které zcela bez argumentů směřují k jedinému - nedovolit, aby si lidé mohli myslet, že se na pozadí něčího talentu mohou prostě jen dobře bavit. Takhle sveřepí byli v minulosti komunisté a nacisté - také chtěli určovat co je dobré a co špatné a odmítali, aby si lidé vybrali. Tahle recenze je velmi trefná, nehledě na to, že Vladimír Vlasák je publicista staré školy, jemuž nechybí znalosti hudebních souvislostí. Vy jste pouhý křikloun, jehož k venitlování názorů vedou vlastní komplexy...

0/0
8.9.2006 11:42

foqus

Re: Re: kritik

na pozadí tvého talentu lze pouze plakat, jinak však tvému ukájení u této kritiky fandím.

Ty jsi jeden z těch chytráků, co umí vše vysvětlit a všemu rozumí - ale srovnávat můj komentář s nacismem může jen totální zoufalec, který ani neví, co to komunismus a nacismus je...

Prosím, navšitv psychoterapeuta, mohl by ti pomoc z deprese..

0/0
8.9.2006 19:41

marsden04

Cesi jsou nejhorsi publikum

...bylo to jako z nejake parodie, kazdou chvili mela vystoupit nejvetsi hvezda pop kultury, zpevacka o jejiz vystoupeni bojujou vsude na svete a tam, tam nekde v Praze v pomerne slusne arene se vetsina zoufalcu na sedadlech tvarila jako by jim patril svet.Proste vyraz typu: Dal jsem 5 tisic, tak se ukaz....A ona se ukazala, dve hodiny parila na scene, zatimco zoufalci na sedadlech kriceli na kazdyho kdo vstal a nechal se pohltit hudbou....takze cesi s kelimkem vina v ruce, uz never more....v cesku uz na koncert nejdu....diky tem lidem u podia, jsem mel pocit ze jsem na koncerte.

0/0
8.9.2006 10:29

Kovis

Re: Cesi jsou nejhorsi publikum

Abych se nechal pohltit hudbou, nemusím při tom vstávat. Ale pokud to někdo potřebuje, tak je to jeho věc. Stejně tak je moje věc, pokud budu třeba dělat stojky na hlavě. Pokud s tím nebudu nikoho otravovat. Já jsem se odvázal a co je mi do ostatních že? Holt obraz dnešní společnosti.

P.S. Kelímek v ruce jsem neměl.

0/0
8.9.2006 12:36

nikisbeta

Bude dalši turné?

Kdy si myslíte že vyprodukuje dalši turné, jestli vůbec.

0/0
8.9.2006 10:26

w2w

No konečně !!! museli jste si vykompenzovat tu včerejší hrůzu pana Váši co? ale povedlo se!

0/0
8.9.2006 9:14

Radgar

Jděte už s tou stařenkou do ...

...(Y)

0/0
8.9.2006 8:41

Stíhací vzducholoď Karel

a jéje

to asi pan Váša nerozdýchá...

0/0
8.9.2006 8:25

TarasBulba

Copak ?

Tohle je snad první z přehršle článků, ve kterým nějakej "českej hudební publicista" připouští, že i když o muziku nejde, tak by na ní, nebo na tý její estrádě něco mohlo být.

0/0
8.9.2006 6:34

sepp__cz

mhm,

cetl jsem uz hodne, ale takhle zaujaty a spatny clanek uz dlouho ne. jako kdyby madonna byla zosobnenim vseho zleho kapitalistickeho a imperialistickeho. pritom alexandrovci co vystoupi ve stejnem chramu konzumu 16. tohoto mesice jsou naopak tim nejryzejsim produktem marastu z druhe strany opony, receno v realiich studene valky. je mi proste spatne

0/0
8.9.2006 2:27

jockmen