Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Grass kvůli členství v SS o Nobelovku nepřijde

Významný německý spisovatel Günter Grass, který se přiznal ke svému členství v elitních nacistických jednotkách SS, o Nobelovu cenu zřejmě nepřijde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KADO

Svedi kolaborovali za valky s Hitlerem tak proc by mu odebrali cenu?!

Svedi za valky bastili fasisty a pomahali jim jak mohli. Pres Svedsko jezdili fasisti na fronto s Finskem a od Svedu dostavali financni i materialni podporu na pr zeleznou rudu!!;-€ Rv

0/0
16.8.2006 13:24

Hellenios

Re: Svedi kolaborovali za valky s Hitlerem tak proc by mu odebrali cenu?!

jsi chudák... stejně si myslím, že protektorátní vláda nebyla jiná!!!! A mluvit o Škodových závodech a uhlí ze severomoravské pánve... mimochodem Protektorát Čechy a Morava byla od roku 1943 srdcem průmyslové Říše!!(Y)

0/0
16.8.2006 13:31

Karelur

Němci mají Grasse, my zase Grosse

Němci mají Grasse, my zase Grosse:-D

0/0
16.8.2006 12:10

anique

Nestačím se divit

Opravdu jste všichni takový hovada? Možná byste si měli zamést před vlastním prahem... kolik z vás bylo ve straně nebo se upsalo StB? Nebo jinak: Kolik z vás kradlo jako dítě v obchodě? Kolik z vás podvádělo u zkoušek na vejšce? A taky je to vaše věc a ostatním je po tom hovňajs... kdybyste raději hodnotili lidi podle toho, jací jsou ve skutečnosti, a né podle takovýchle pi*ovin...

Bylo mu 17, dostal povolávací rozkaz... co měl asi dělat? Byl tam rok, jestli vůbec, nestřílel... celý život se snažil jít dobrým příkladem, pomáhat

Mimochodem, ten vošklivej bazilišek Ratzinger byl v Hitler Jugend - a takové haló kolem toho nebylo...

Cenu dostal za literaturu, ne za mír... a že je to skvělý spisovatel, to mu nikdo neodpáře... proč by mu ji měl někdo brát?

Vy pokrytci, kteří jste nikdy nic v životě nedokázali, nic nemáte a nic neumíte, přestaňte se užírat závistí, škodíte tim sami sobě...

0/0
16.8.2006 11:16

Hellenios

Re: Nestačím se divit

R^

0/0
16.8.2006 11:26

Kapitan_John_H_Miller

!!!

Když dostal Nobelovku Arafat, tak jí může dostat každý.

0/0
16.8.2006 9:44

Pilat

mam za to ze Nobelovka je uz tak zkorumpovana

ze vlastne jde o HO\/NO ;-D

0/0
16.8.2006 3:41

Doktor Faust

Nobelovku nevzali jiným nacistům...

Nobelovu cenu nikdo neodebral ani etologovi Lorenzovi nebo fyzikovi Lenardovi, kteří se s nacismem zapletli mnohem výrazněji... V Německu však převládají  naprosto jednoznačně reakce odsuzující. Pro německou veřejnost je "aféra Grass" o to tíživější, že tento autor je teprve třetím poválečným a jediným dosud žijícím německým spisovatelem, který obdržel Nobelovu cenu za literaturu a že svým stupňovaným antiamerikanismem se tsal mimo Německo symbolem Němce kritizujícího USA za každou cenu, takže nyní vlastně komprimituje celý národ...  Je to velký rozdíl proti českým diskusím, v nichž převažují hlasy smířlivé, omlouvající Grasse pro jeho mládí a chválící ho, že se vůbec přiznal (viz vždy dostatečně přizpůsobivý Dědeček) - ukazuje se, že německá společnost má zejména v tomto ohledu standardy nastavené výrazně jinak.

Více k tomu viz zde:  http://blog.lide.cz/johanesdoktorfaust/2006/08/16/115

0/0
16.8.2006 3:06

netpyr

Re: Nobelovku nevzali jiným nacistům...

Naprostý souhlas. Grass je jedním z hloupých apologetů levičáctví, velmi rád moralizuje a přitom má máslo na hlavě. Jen tak mimochodem, o svém členství v SS wafen začal mlivit až v době, kdy zjistil, že někteří žurnalisté začínají pátrat v jeho minulosti, zejména v období války. Grass si je velmi dobře vědom, že kdyby s touto informací přišli nejprve žurnalisté, tak by to byl obrovský skandál. Udělal tedy z nevýhody přednost.

0/0
16.8.2006 10:18

Pepan11

Kdyby se to vedelo, tak ji ale nedostal

Kdyby se vedelo, ze nosil uniformu SS, tak by Nobelovu cenu nedostal. Bylo by na nej min navrhu, a par clenu vyboru by bylo na rozpacich. To by stacilo - nobelovsky vybor za literature je totiz nejrozhadanejsi. Cenu dostava ten, ktery nejmin 'nekomu vadi'.

0/0
15.8.2006 23:40

kodox

Re: Kdyby se to vedelo, tak ji ale nedostal

Kdyby platilo co pisete, tak by byl Nobeluv vybor spolek zaujatych pozorovatelu urciteho smeru a dost by to znehodnotilo Nobelovu cenu jako takovou-maji naprosto bez vztahu co delal hodnotit jeho spisovatelske kvality-o tom to je. Jestli by hodnotili, ze byl v SS a byli vuci tomu zaujati, tak nemaji v tom Nobelove vyboru co delat..Rv;-)Rv

0/0
15.8.2006 23:46

KADO

Re: Re: Kdyby se to vedelo, tak ji ale nedostal

ta cena je zajimava jen kvuli te sume penez jinak Nobel ktery vydelal miliony na strelnem prachu a potom zalozili tuto jeho cenu je vlastne k placi takovato cena!!;-€ Rv

0/0
16.8.2006 13:29

kodox

Taky dostal Nobelovu cenu za literaturu..

To by snad melo byt nezavisle hodnoceni jeho spisovatelskych kvalit a ne jestli bojoval v SS-mozna kdyby nebojval, nikdy by neco tak dobreho nenapsal..R^;-)R^

0/0
15.8.2006 22:35

DrBlilbych

Re: Taky dostal Nobelovu cenu za literaturu..

k úsměvu.: Hitler také docela dobře maloval a Duce uměl skvěle zpívat, Kožený je výborný vypravěč vtipů, Kájinek má nadání v házení peckou do dálky, Ukrajinský masový vrah Šebekovíč či tak nějak byl známý znalec ikon a jiný masovový vrah Tukony v USA dostal Pulizerovou cenu v literatuře...

0/0
15.8.2006 22:44

Stanislav_x

Re: Taky dostal Nobelovu cenu za literaturu..

To máte pravdu, ony jsou pozoruhodné ty cesty k formování lidských charakterů. Nenávist vůči sobě samotnému (resp. vůči svým činům) může být mnohem inspirativnější, než k cizímu člověku.

0/0
15.8.2006 23:18

DrBlilbych

Grass a morálka mnohých z nás a našich otců...

Grass 60 let mlčel o své minulosti ale byl známý ostrostí v napadání německých politiků za jejich minulost a moralizováním národa. To, mu teď v Německu vyčítají a po pravdě řečeno, jedno jestli Grassovi nebo Pepovi je, co si myslet o lidech, kteří vodu kážou a víno pijí....? To musí každý pro sebe rozhodnout sám. I v naši zemi jsou tisícky Grassů - komoušů, kteří jsou teď horliví kapitalisté....

0/0
15.8.2006 22:21

DrBlilbych

Re: Grass a morálka mnohých z nás a našich otců...

PS. Grassovi vyšla v tyto dny jeho nová kniha, ve které se přiznává o své minulosti a na rozhorčené otázky žurnalistů a medií odpovídá sám rozhořčen: "Přečtěte si moji knihu" Tak si mnozí v Německu říkají, jak pěkně mu to zvedne zájem a prodej... A co si o tom myslet?

0/0
15.8.2006 22:24

B.Rohlik

A je to.

http://sekal.blog.cz/0608/cerne-svedomi-dohnalo-guenthera-grasse

0/0
15.8.2006 22:02

zahorak1

Je to celé čudné

Vieme vlastne niečo z našej nedávnej histórie? Fakticky nič. A tak my oslavujeme Štúra, Dubčeka, ..., či SNP. Vy zasa T.G.M., J.A.K., ..., aj keď to boli poväčšine smradi. SNP hanba nášej štátnosti. Na jednej strane kladieme vence sovietským hrdinom, aj keď  nás mohli (a chceli!!!) v 41-vom okupovať a vybaviť  gulagmi. Na druhej strane pľujeme na SS-sákov (možno, že keby zviťazili tak právom, bola to svinská ideológia, bez Boha, "antický" vzor), aj keď v skutočnosti, keď sa lepšie zamyslíme - u nás temer nič, u Vás prakticky detto - narobili menej škody a svinstva, ako "osloboditelia". Jednu moju bývalú susedu - vtedy asi 40 ročnú znásilnili asi 50-ti.

 A tí spisovatelia - veľa krát im ani divá sviňa nemôže porozumieť. Ako napríklad Vášmu slávnemu "dramatikovi", ktorý sedával Reinhardovi Heindrichovi na kolenách!

0/0
15.8.2006 20:34

Mirco1

Re: Je to celé čudné

Upozorňuji, že T.G.M. s největší pravděpodobností žádný smrad nebyl. Například jeho odvážný postoj během Hilsneriády je důkazem, že opravdové morální kvality měl.

0/0
15.8.2006 21:07

foxy2

Re: Re: Je to celé čudné

Ale byl to devkar.

0/0
15.8.2006 21:20

TrueRobos

Re: Re: Re: Je to celé čudné

To je v čobolácku každej 1,5tej. Stačí tři borovičky a dějou se zázraky...

0/0
16.8.2006 10:19

zahorak1

Re: Re: Je to celé čudné

Brat môj dobrý husito, už niekde inde píšem, že to bol smrad a prečo bol i smradom. Ten "vzácny" človek - česko-rakúsky Nemec, ktorému ste prisúdili úlohu štátotvorcu, bol jemne povedané "neopatrný". Po začiatku vojny tento "vzácny" človek dva krát prekročil hranice ríše. Pritom bol členom - skôr obsmŕdačom - jednej protihabsburskej skupiny - MAFIA - tak sa volala, a napísal - tuším z dvoch jej schôdzok zápisnicu. Aj s najbližšími úlohami a  prezenčnou listinou. Opatrný a rozumný človek z takých "tajných" schôdzí zápisnice nerobí. A keď sa chystá utiecť, skryje ich, či zničí. No - darebák - tak neurobí. On ich nechá vo svojom byte - na veľkú radosť c.k. polície. Ako SMRAD T.G.M.!!

0/0
17.8.2006 6:50

zahorak1

Re: Re: Je to celé čudné

Hilsnera by neobhajoval, keby nebol  Žid. Ostatne neskoršie sa vrhol do obhajoby ďaľšieho Žida - mal byť  c.k.  agentom.  A bol.  Jemu nešlo o pravdu - ako dobrému riťolezovi - o svoju kariéru.

0/0
17.8.2006 7:10

Frn_24

Re: Je to celé čudné

" u nás temer nič, .."

No bodejť by jo, když jste byli spojenci !

0/0
15.8.2006 21:43

zahorak1

Re: Re: Je to celé čudné

Povedzme si pravdu - ani u Vás!! Je to smutné, ale ako boli vojnou, a aj SS bandami, poničené ostatné štáty vedľa Vás, to Vy ste teda neboli. Na Vás  len trocha pritlačili a už ste vyrábali - Plzeň, Adamov, Vlašim,....,  vysoké pece  (hute - Chomutov). Uhlie Ostrava. Na Vás stačil len "psychický" teror. Mimochodom, na Poľsko útočil

Hitler aj so zbraňami z ČS armády.

0/0
17.8.2006 6:41

Stanislav_x

Re: Je to celé čudné

TGM a JAK?? Z čehopak takto soudíte??

Sovětští vojáci, co je sem Stalin poslal a skutečně nás osvobodili si úctu nesporně zaslouží, narozdíl od Stalina, ovšem. Excesy se asi děly, ale podle jednotlivostí nemůžete odsuzovak všechny. SNP nevím, tam je asi historie složitější.

0/0
15.8.2006 23:24

zahorak1

Re: Re: Je to celé čudné

Pozri vyššie. A prínos uhorského privandrovalca J.A.K. - 3000 spálených najvzácnejších českých písomností (kníh). Dnes by stáli miliardy!! Mimochodom, ak to chcete i zo stránky ich súkromného života - obaja sa "bohato" priženili. A obaja obe manželky oberali o peniaze. J.A.K. (trikrát takto ženatý) nechal dokonca druhú ženu aj s - myslím si, že s jedným  - dieťaťom napospas moru (v Lešne). A prispel k jej smrti, nechal ju prakticky bez prostriedkov!!! T.G.M. - keď bol v ČSR - napriek táraniu o jeho láske k nej - na ňu vys..l. A naháňal mladé fľandre. No stará, vyše 70-ročná celebrita. A fľandre naháňal aj v "exile"!

0/0
17.8.2006 6:58

zahorak1

Re: Re: Je to celé čudné

A čo sa toho oslobodenia týka. Brate husito, Ty by si to mal poznať, robili to i Tvoji predkovia pri spanilých jazdách. Aj oni išli do susedných štátov šíriť ich poblúznené idey. A pritom kradli, vraždili a znásilňovali chudobu - napr. u nás viacej, ako Turci. Tak to chcel urobiť aj Stalin. A bol veľmi smutný, že všetky "demokracie" - vrátane nás -  padli, ako hnilé hrušky. Ale všetko bolo pripravené - Rusáci už nové baganče vyfasovali. Dolfík - keď zistil akú spravil sprostosť paktom - ho predbehol možno o mesiac.

0/0
17.8.2006 7:08

Hellenios

Nechápu

Nechápu, proč dělají z takové blbosti novinaří senzaci? Blbost vládne tisku i ne tomto webu.... jedinýékloudné vysvětlení vidím, že chtějí mít větší sledovanost web stránek a tím i více peněz za reklamy na tomto webu.

Jinak jako člen mladé generace říkám starší generaci. Nechte historii spát, nás už nezajímají vaše komplexy, které jste si nevyléčili za posledních 60 let. Nás zajímají dnešní problémy, tak nemoralizujte tady!!! Nejste o níc lepší....

Jeden dotaz všem lidem: myslíte si, že se bude za padesát let koukat na Hitlera, jako na zrůdu? A co za takových 1000 let.. bude to jenom další diktátor. Vzpomeňme si na Caesara... nechal vyvřaždit celé národy v Galii a dnes je obdivován.

A co Chingischán? Považován za největšího vojevůdce všech dob?

0/0
15.8.2006 20:28

foxy2

Re: Nechápu

Ze te to nezajima zas nezajima me. My starsi si to chceme hezky vyridit.

0/0
15.8.2006 21:19

Hellenios

Re: Re: Nechápu

nenávist, zloba... a od takové generace se máme učit... od generace, která nebyla schopná za 62 let překročit svůj stín?..... těším se na den, kdy lidi prahnouci po pomstě zemřou a nebudou nás otravovat. VV

0/0
16.8.2006 8:43

not suitable for food

Re: Re: Re: Nechápu

minulost se opakuje a proto je treba ji znat, aby se neopakovaly ty same chyby. proto pis jen za sebe, ze te to nezajima a moc bych se tim nechlubil, byt tebou, vypadas pak nemoudre

0/0
16.8.2006 8:52

Hellenios

Re: Re: Re: Re: Nechápu

umět odpustit a poučit se z minulosti... vtom vidím přínos do budoucnosti!! Odsuzovat a nedat možnost odpustit... tak vzniká pokřivený obraz do budoucna!! Já říkám, že je třeba jednou provždy nechat "hon na čarodejnice" u ledu a zaměřit se na dnešní a budoucí potřeby společnosti. VV

0/0
16.8.2006 9:13

not suitable for food

Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu

kde ve svem prispevku nekoho odsuzuji? (krome dobre minene rady pro tebe?) zrejme mas problemy s chapanim psaneho textu. potreby spolecnosti jsou uz par set (tisic?) let porad ty stejne

0/0
16.8.2006 9:39

Hellenios

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu

ten text nebyl psán, že vás odsuzuji, ale celkově k tématu ;-)

0/0
16.8.2006 9:47

Hellenios

Re: Re: Re: Re: Nechápu

můžu se zeptat, co si představuješ pod pojmem mourdo? Jako PGS-filozofie by mne to zajímalo.;-)

0/0
16.8.2006 9:30

not suitable for food

Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu

nechtel jsem primo napsat, ze pak vypadas jako blbec. to, ze se tu ohanis svym pgs studiem me v tom jenom utvrzuje. co si tim dokazujes? mas nejaky komplex? ;-D

0/0
16.8.2006 9:46

Hellenios

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu

jenom to, že jsem ještě nepřišel na to, co je "moudro"... a neznám, kdo by to věděl;-)

0/0
16.8.2006 9:49

not suitable for food

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu

"snadna" pomoc, muzem zacit tak, ze budeme definovat moudro tim, cim neni. jako sochar "definuje" sochu... a nezajem o historii moudry neni

0/0
16.8.2006 10:09

Bochi1

Re: Nechápu

Ten, kdo nezná svou vlastní historii, je odkázán k tomu, že bude onu historii opakovat. A to včetně všech chyb a omylů. Zavírání očí před minulostí a snahy o dělání "tlustých čar", se dříve nebo později vždy vymstí. Váš projev je typická krátkozrakost mladíka, které ho nezajímá nic jiného, než si právě "užívat" přítomnost.

0/0
15.8.2006 23:58

Hellenios

Re: Re: Nechápu

Škoda, že jste tak pomstou chtivý člověk. Umět odpouštět je největší morální dobro, které v tomto životě můžete vykonat. A ohledně mojí krátkozrakosti... když jste nebyl schopný se vypořádat s minulosti za posledních 62 let, tak nejste hoden se z minulosti poučit!!! Jediný lék na lidi, jako je vaše osoba... počkat, až vymřou...VV

0/0
16.8.2006 8:48

not suitable for food

Re: Re: Re: Nechápu

podle ceho soudis, ze je pomstychtivy?

0/0
16.8.2006 8:55

Hellenios

Re: Re: Re: Re: Nechápu

odsuzování ve tvorbě "tlustých čár". Jestliže nebudeme dělat "tluste čáry", tak se jako lidstvo a národy žijící vedle sebe nikdy nedomluvíme a nepohneme kupředu!!! Jako členové starší generace máte obrovskou možnost morálního výsluni.... jestli však nemáte zájem o odpuštění, potom nejste jako generace hodná k následovaní.

0/0
16.8.2006 9:18

not suitable for food

Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu

ty si hned v prvnich 2 vetach odporujes. dalsi veta je blabol. 1. co to je "mit moznost moralniho vysluni"? 2. jsem priblizne stejne stary jako ty, paklize nedelas pgs v 50. co to znamena, nasledovat generaci? ja nenasleduju zadnou generaci, jestli ty mas stadni potreby, tak si je mej, ale neprenasej sve dojmy na ostatni

0/0
16.8.2006 9:58

zahorak1

Je to celé čudné

Ešte že to napísal ten z tej Literárnej

0/0
15.8.2006 20:17

Zuzana.

:/

Dědeček to vyjádřil naprosto přesně. NIKDO tady nemůže Grasse soudit.

0/0
15.8.2006 19:52

foxy2

Re: :/

Proc ne? Grass soudil vsechny kolem sebe, hral si na svedomi naroda.

0/0
15.8.2006 20:14

Frn_24

Nakopat mu do zadku

Když si uvědomím, že tenhle hnusný essesák dostal cenu Karla Čapka, otvírá se mi kudla v kapse.

A d našimi STBáky to nesrovnávejte. To je náš hnůj, který se ostatních netýká. Ale jednotky SS přece jenom "znali" v celé Evropě ...

0/0
15.8.2006 19:08

proud12

Re: Nakopat mu do zadku

Že byl SS-man když mu bylo 17let to bych nějak překous-v SS v obklíčeném Berlíně bojovali děti z Hitlerjugend od 9let věku-ale že to tak dlouho tajil je pěkné svinstvo!

0/0
15.8.2006 20:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.