Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Fotila plačící děti, teď ji přirovnávají k Hitlerovi

Devětatřicetiletá, původem kanadská fotografka Jill Greenbergová se postarala o celoamerický skandál svou poslední fotografickou sérií, nazvanou End Times, sestávající z pětatřiceti záběrů autenticky plačících dětí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wicky

nechápu to..

Své dítě bych k něčemu takovému nepropůjčila..valím oči, že se fotografka "diví" že se někdo nad tím pozastavuje... to jako pro příště když bude" málo dostupných zdrojů" tak si tady "zaválčíme" abychom viděli na vlastní oči jak to vypadá.. a vydávat to za umění je nevkusné.

0/0
8.8.2006 10:11

Oholmiho

*

Jasne, souhlasim se vsema, kdo z toho nedela vsemozny skandaly, neni k tomu totiz absolutne zadnej duvod. A s lidma, ktery to tak priserne pohorsuje bych nechtel mit nic do cineni, nedej boze mit je treba v rodine.

0/0
6.8.2006 13:54

fanfulinek

deti

Vy s tim nadelate!Vsak nikdo nerika , ze si ty fotky mate koupit a mimochodem rodice deti souhlasili:-) tak co!!!

0/0
4.8.2006 23:53

mrzz

Re: deti

ty jsi fakt magor - muzes mit debilni rodice, kteri te propujci kdejakemu pokusu - to, ze souhlasili s tim, ze je to pomerne nevkusne, nema co do cineni :-/

0/0
10.8.2006 16:14

ubuster

Nepřijde mi to tak katastrofický.

Děti ostatně brečí každou chvíli, takže je to jejich běžný projev nesouhlasu s nastalou situací. Prostě způsob komunikace. Nic víc, nic míň.

0/0
4.8.2006 13:34

obc

Re: Nepřijde mi to tak katastrofický.

presne tak...vse ostatni jsou plane cance R^ R^ R^

0/0
9.8.2006 11:23

svarak z krabicoveho vina

Re: Re: Nepřijde mi to tak katastrofický.

No, mě tedy přijde silně problematické to, že autorka ty děti do situace, kvůli které začaly plakat, VMANIPULOVALA. To mi tedy opravdu nepřijde košér, a když se mrknu go galerie na výsledek jejího jednání, je mi z autorky (a rodičů zneužitých dětí) na blití.

0/0
26.9.2006 11:44

Evzenzlesa

Re: Re: Re: Nepřijde mi to tak katastrofický.

souhlasim je to hnusny

0/0
26.9.2006 20:01

Soc.David

Empatie

Nevím, jak by "paní umělkyni" bylo, kdyby ji někdo úmyslně ublížil, aby ji poté mohl např. fotit... Nevím, co je to za umění - naženu do ateliéru děti, seberu jim lízátko či matku!!!!!! (bez důvodu a vysvětlení), ony začnou brečet a já rychle fotím, abych ... byl slavný, či co?

Je to ubohé.RvRvRvRv 

0/0
3.8.2006 9:47

_m-

Re: Empatie

No tyhle metody se mi taky nelíbí,  ale jsou všeobecně používané. Víš jak pan Svěrák donutil "Kolju" plakat za babičkou - s řevem mu rozdupal autíčko................................ (říkal to on sám, kdyby tě zajímal zdroj)

0/0
3.8.2006 17:40

Lapan

Re: Re: Empatie

Ale pak mu koupil nové hezčí a lepší !!! To tahle tupá americká "rádoby umělkyně" nemohla udělat ?8-o Po skončení fotografování vrazit každýmu tomu děcku pytel sladkostí a rodičků pár stovek dolarů ?!?Chudá asi nebude - spíš chamtivá a jden jí jen o co největší vlastní prostěch ;-€

0/0
7.8.2006 8:59

_m-

Re: Re: Re: Empatie

1) jak víš, že jim nic nedala?

2) jde o prožité trauma, ne o bombóny nebo autíčko.

0/0
7.8.2006 10:17

peprnak

deti

Proč jsou ty děti nahatý???

0/0
2.8.2006 9:42

obc

Re: deti

kvůli Paroubkovi ;-D ;-D ;-D

0/0
9.8.2006 11:24

S-Tony

Geniální

Fotky jsou naprosto geniální. Tak dobře jsem se dlouho nezasmál. Dobře se umí ksichtit :-)

0/0
29.7.2006 9:43

mrzz

Re: Geniální

dalsi magor na scene;-P

0/0
10.8.2006 16:16

s(h)arka

CO JINÉHO LIDI VyBURCUJE VÍC NEŽ PLAČÍCÍ DÍTĚ?

k Hitlerovi bych ji nepřirovnávala, to je přehnané..ani k tomu pomatenému Jacksonovi, prostě to byl nápad...stačí si přečíst, co dělali sovětští režiséři dětem, když potřebovali, aby brečely ve daných scénách....také se tu o tom  psalo...a sebrat někomu lízátko? V životě zažijí takové věci, na které nebudou nikým připraveny, že odejmutí lízátka je proti tomu milý zážitek......

R^

0/0
29.7.2006 5:34

ToddBertuzzi

Re: CO JINÉHO LIDI VyBURCUJE VÍC NEŽ PLAČÍCÍ DÍTĚ?

Tady nejde o lízátko , ale o to jak jsou ty fotky hnusně nafocený :-P

0/0
29.7.2006 8:48

obc

Re: Re: CO JINÉHO LIDI VyBURCUJE VÍC NEŽ PLAČÍCÍ DÍTĚ?

tak v tom s tebou naprosto souhlaím.....to by umel kazdej mameluk digitálem za 3 tyšice

0/0
9.8.2006 11:25

Gropius

Srovnání s Hitlerem ...

je sice přehnané, přesto mi tento tvůrčí přístup přijde unfair.

Pokud by se dala fotografická úroveň označit jako výborná, nabízí se jiné, byť opět nadsazené srovnání: jsou filmy Leni Riefenstahlové výborné, přestože propagují ideje nacismu, či nikoliv?

0/0
28.7.2006 17:19

svarak z krabicoveho vina

Re: Srovnání s Hitlerem ...

Viděl jsem její Olymiádu a zas tak moc ně to nenadchlo. Možná ve své době to bylo inovátorské, ale když to srovnám s tím, jak mě ohromailo například Metropolis (starší o téměř 20 let), tak jsem čekal víc.

0/0
26.9.2006 11:46

ToddBertuzzi

Ty fotky jsou otřesný

Co je to za zplácanej filtr ??? Vypadá to jak středověké obrazy světců. A taky takhle vypadaj fotky z digitálu když se do jejich upravy pustí v Photoshopu amatér ... Rv(Y)

0/0
28.7.2006 17:13

anique

Re: Ty fotky jsou otřesný

no víš, on to byl záměr, aby to tak vypadalo... a věř tomu, že průměrné konzumenty to svým efektem osloví... i v záměrném "kýčování" se dá najít umění a myšlenka, tady se to bohužel nepovedlo...

0/0
28.7.2006 17:35

ToddBertuzzi

Re: Re: Ty fotky jsou otřesný

Je to úplně příšerný. Zvlášť proto , že děti vypadají na fotkách nejlíp přirozeně a bezděčně... Rv

0/0
29.7.2006 8:48

petinka

dobrý

Mě se to líbí.I bych si dovedla představit takovou fotku doma někde na zdi.Samozřejmě by byl kumšt ji umístit, ale má to něco do sebe:-).Aféra kolem toho se mi zdá nafouknutá.Jinak se mi moc moc líbí fotky od Saudka;-).

0/0
28.7.2006 16:30

anique

Re: dobrý

Saudek je typickým příkladem člověka, kterej se pro prachy vykašlal na umění... kdysi jednou vyfotil dobrou fotku a od tý doby už jen kopíruje sám sebe... ale proč ne, když mu to vynáší, že? Věřim tomu, že by byl schopen fotit pěkný fotky, věřim tomu, že to umí... ale nedělá to, na tyhle věčně stejný kejče utáhne daleko víc lidí jak na vařenou nudli

0/0
28.7.2006 17:38

ToddBertuzzi

Re: Re: dobrý

R^R^R^R^

0/0
29.7.2006 8:49

HVLAD

Zbytečný humbuk

nechci posuzovat uměleckou úroveň, ale přijde mi ujeté jaká aféra se z toho dělá. filmaři trápí děti mnohem více( např jednoho malýho herce rozbrečeli tak že na něj nahráli jako, že mu zabili psa a kluk z toho měl šok) a je to netrápí. Teď jim vezme lízátko a je z toho aféra. vždyť se jedná v podstatě o blbost

0/0
28.7.2006 14:32

Edouard

Supr figl

a to s tim lizatkem bylo dost rafinovany... mozna budu za hitlerku ja, az budu vychovavat svoje dite, ale co vidim kolem sebe, pokud nejsou deti chraneny od skutecne reality a nejsou zavirany do krasneho sveta plneho 'je, ty jsi krasny dite', 'je ty jsi sikovna', 'je, tobe to slusi'... tak byvaji mnohem vyrovnanejsi....proste to tak je, a to se jim stanou horsi veci, nez odcizeni lizatka....

0/0
28.7.2006 13:18

arpa

Re: Supr figl

Když přijdu z práce domů, tak nejdříve zmlátím děti. Však oni už budou vědět za co. Taky možná výchova.8-o

0/0
28.7.2006 13:20

Edouard

Re: Re: Supr figl

Je v mem prispevku neco o mlaceni deti? 8-o

0/0
28.7.2006 13:21

Edouard

Re: Re: Supr figl

Uvedu ti jeste jeden priklad: roky me rodice vypravovali na tabory sami, vsechno chystali a tak. Jeden rok jsem se zprcila a chtela si nachytat vsechno sama...tak jsem si to nachystala a samozrejmne sem si nepribalila pas a nemohla na vylet kamsi do Rakouska... a vysledek? pri dalsim baleni na vylet jsem si zbalila sama ale slusne mamku pozadala o kontrolu... nepripadam si v nejmensim jako trapene dite....

0/0
28.7.2006 13:33

arpa

Re: Re: Re: Supr figl

Byla to nadsázka. Souhlasím, že se děti mají vychovát k samostatnosti, seznamovat s realitou, ale nesouhlasím se zneužíváním (nucení k pláči) dětí k tzv. vyšším uměleckým cílům. Tobě se líbí (ne po umělecké, ale lidské stránce) výrazy děcek na zveřejněných fotkách (uměle vyvolané negativní emoce)?

0/0
28.7.2006 13:47

arpa

Re: Re: Re: Re: Supr figl

Nebo jinak. Až budeš mít dítě, budeš se radši dívat na spokojenou, usměvavou osobu, nebo na plačící smutnou dceru/syna? A nesnaž se to obhájit slovy umění, nekomerce, protest proti globalizaci, světový mír atd.:-D

0/0
28.7.2006 13:51

Edouard

Re: Re: Re: Re: Re: Supr figl

No uprimne, nelibi se me obecne fotky zadne, ktere ukazuje 'krasny zivot', viz fotky ze svateb, promoci, slavnosti, kde se kazdej snazi brilantne zarit jako napucovanej hajzlik...beru jen vesele momentky z akci... no ale kdyz vezmeme to co v dnesni spolecnosti mame, tak tyto brecici fotky jsou supr reakce na ty preslazene fotky....jak rikam, je to druhy extrem, ale podle me jsou na sparvnem miste, dobr postreh...

0/0
28.7.2006 14:44

polovnik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Supr figl

Nevim, jak myslis ten dobry postreh. Tohle je dopredu pripravena a nechutna akce. Kdyz si fotograf nenajde svuj okamzik a resi to takto, tak to neni spravne.

J.

0/0
3.8.2006 16:15

Lapan

Re: Re: Supr figl

Tak mluvila herečka Daniela Kolářová !!!

0/0
7.8.2006 8:59

Edouard

Supr fotky

Me se ty fotky moc libi. Neprozivam moc takove ty preslazeny fotky bozskych ruzovouckych miminek, protoez ne vzdy jsou miminka..nebo deti takove. Toto je sice druhy extrem, ale prave proto dobre vyvazuje ten prvni... a uprimne, kdyz se divam na ty jecici deti, umim si je predstavit mnohem realneji nez ta sladka hodnoucka miminka...

0/0
28.7.2006 13:09

arpa

hloupá, bigotní a falešná

Vidím, že chápání textu a názorů je nad tvé schopnosti. 1. příspěvek byla nadsazená reakce na tvé schvalování "psychyckého týrání" dětí. Vyslovený souhlas poukazuje na nezralost a s tím spojený nedostatek předpokladů pro výchovu dětí. Poznámka o "blábolení" mne v tomto názoru pouze utvrzuje. Howgh

0/0
28.7.2006 12:34

arpa

Re: hloupá, bigotní a falešná

To měla být reakce na následující příspěvek:  

Re: Re: Re: Re: Re: hloupá, bigotní a falešná (old fashioned Vince III..., mail, 28.07.2006 12:29 ) vlákno | reagovat

ty zcela jistě ne, protože bys takto nemohl blábolit:-)

0/0
28.7.2006 12:35

old fashioned Vince III...

Re: hloupá, bigotní a falešná

"blábolení" byla tvoje otázka, zda mám děti, ok? To s tím nemá nic společného. Psychické týrání dětí se nestalo, psychické týrání je zcela něco jiného... Ty děti již dávno ani neví, proč a kdy plakaly. Tož tak:-)

0/0
28.7.2006 12:37

old fashioned Vince III...

Re: Re: hloupá, bigotní a falešná

...a posuzovat online moje schopnosti a chápání...:-) no nevim nevim;-)

0/0
28.7.2006 12:38

arpa

Re: Re: Re: hloupá, bigotní a falešná

Nechtěl jsem tě urazit, ale v momentě focení to týrání bylo. A od názoru, že člověk, který toto schvaluje, by radši neměl mít děti, neustoupím. Proto ta otázka.

0/0
28.7.2006 12:42

old fashioned Vince III...

Re: Re: Re: Re: hloupá, bigotní a falešná

i já se omlouvám za výraz "blábolení":-)

0/0
28.7.2006 12:44

old fashioned Vince III...

Re: Re: Re: Re: hloupá, bigotní a falešná

moment, ale já nikde nenapsal, že to schvaluju přeci... ale nevidím to jako katastrofu:-)

0/0
28.7.2006 12:45

old fashioned Vince III...

Re: Re: Re: Re: Re: hloupá, bigotní a falešná

....schválně si všimni u nějaký pokladny v supermarketu, co spustěj děti za hrůzyplný koncert, když vystresovaná máma nekoupí cukrdle, který je tam šikovně ve výši dětských očí umístěný;-D;-D

0/0
28.7.2006 12:48

arpa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hloupá, bigotní a falešná

Všiml jsem si, vím čeho jsou děcka schopny, ze strany obchodníků je to podraz stejně jako autíčko u vstupu za 10Kč. Ale stejně tuto foto sérii Jill nemusím.

0/0
28.7.2006 12:51

arpa

Re: Re: Re: Re: Re: hloupá, bigotní a falešná

Vysvětleno. Z textu "idea a fotky jsou super" se dá spíše vyvodit schvalování.:-)

0/0
28.7.2006 12:48

old fashioned Vince III...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hloupá, bigotní a falešná

jo, mě se ty fotky jako taky fotografovi líběj, no...

0/0
28.7.2006 12:51

arpa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hloupá, bigotní a falešná

Mě se taky předchozí fotky Jill líbily, ale teď jsem proti.

0/0
28.7.2006 12:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.