- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdo protlačil zákon vetovaný Klausem? Z větší části ČSSD a KSČM. Kdo byl proti? Kromě Klause i poslanci ODS. A teď se podívejme, za koho umělci pár dnů před volbami bojují jako lvi. Je to ODS. To čekali, že za téhle situace zákon projde? Jandák jim dal jasně najevo: budeme-li u moci, zákon se navrhne znovu a budou peníze. ODS vám na***e. Tak proč jsou hysteričtí a dělají ze sebe blbce?
A ti ubozaci, co si to mysli, at se jdou bodnout! Kazdy dobry film, je umeni a ne podnikani. Stejne, jako kazde jine umeni. A kdyz se neco povede, tak at se to klidne prodava, ale nemuzete chtit, aby se tocilo jen za ucelem prodeje, to uz pak neni umeni, ale kyc.
A k tomu všemu co tu bylo napsáno a s čím většinou souhlasím přidávám, že nikdo nebere filmařům to co už mají... pouze se zamítlo přidání několikanásobku... (a navíc ne z daní, jak tu někdo píše ale z peněz několika vybranejch soukromejch subjektů... o těch daních by se dalo diskutovat,jestli stát má nebo nemá podporovat ale bylo by to férový... podporoval by stát... ne povinně jinej dobrovolník...)
..a zaslouží se podotknout, že má i takové filmaře. Chápu znechucení lidí, kteří filmaře vidí z bezostyšného vydírání a kteří oprávněně poukazují na to, že se u nás točí mizerné filmy. Nicméně to je jen jedna strana mince.
Druhou stranou mince je, že pokud má nějaký stát šanci na uplatnění, tak mu jí v mezinárodním měřítku dává dobré jméno a zajímavá souvislost. Dánové si to uvědomili a podporují svůj malý filmový průmysl poměrně vehementně. Výsledky zná celý svět - minimálně v podobě filmů Larse von Thiera. Výsledkem je budování národní identity a ztotožnění s národní kulturou. U nás infrastruktura filmového průmyslu dožívá z podstaty, kterou vytvořili lidé kolem Barrandova v první republice - Havel, Frič a další. Na tom to celé funguje. Bez peněz nebude žádný další Menzel, Forman, Passer. Budou dělat pro cizí produkce a točit jejich témata. Aby nechcípli hladem. Tak to je.
A Češi budou jen nekulturní výspou mezi prosperujícím a kulturním Německem a pomalu se zotavujícím Ruskem.
A kdo je to Lars von Thier?
Reklama v ceskem filmu ? Ale ta už přeci dávno je! Znáte například někdo český film po roce 1995 s autem jiným než je Renault ?
Jeste doplnim, ze se jedna o filmy produkovane ČT. Navíc je Renault samozřejmě i v klipech BESIPu, kua to je náhoda.......
chtělo by to ucelený systém podpory kultury. takhle vynikají filmaři jako nějací nenažranci, ale podporu přece potřebují i další oblasti kultury.
Mili filmari,
naprosto s vami souhlasim. Taky se pripojuji k vasemu protestu. Take jsem zadal o dotaci na nakup televize (fakt suprova LCD TV s uhloprickou 34", vnimal bych CR pres ni o hodne lip a reprezentoval jeste lepe!!!). Bohuzel mi nebylo vyhoveno.
Pripojuji se tedy k vasemu protestu a na dukaz toho se odted odmitam divat na HBO2!!!!! (ale HBO si obcas s dovolenim zapnu)
Páni filmaři, slušný člověk si peníze vydělává vlastní prací, ne vydíráním. Jsem z vás zhnusen.
Trh v Česká republice je pro návratnost filmů příliš malý, je nás pouze 10 miliónů a navíc chodíme do kina strašně málo. Takže se nedá vůbec kalkulovat s nějakou návraností investic do filmu, nejsme Amerika, kde jde film do kin v tisících kopiíí.
Financování filmu má v Čechách spíše sponzorský charakter. Bohužel, díky tomu některé filmy vypadají jak dvouhodinová reklama na nějaký výrobek.
V současné situaci je asi nejlepší točit české filmy v angličtině se zahraniční koprodukcí. Filmy tak budou mít větší šanci na návratnost.
V češtině se tak budou točit jenom filmy jako Kameňák nebo Rafťáci. Na filmy jako Štěstí, Musíme si pomáhat, nebo Návrat idiota budeme asi muset zapomenout
PS.: Co se týká námitek ohledně podnikání. Podle mě, není filmařina podnikání jako každé jiné. Dělat film vyžaduje talent, zato prodávat pyžama může kdokoliv.
Poslední poznámka o talentu moc nesedí - filmařinu také může dělat každý. Třebas špatně.
..tak ať si hledají sponzory a producenty, kteří ty jejich filmy zaplatí.