Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na závěr Thálií se tleskalo Lubomíru Lipskému

Pražské Národní divadlo získalo tři ceny Thálie. O jednu méně si připsala stejnojmenná brněnská scéna. Celoživotního ocenění za činohru se dočkal herec Lubomír Lipský.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dědů

Ceny Thálie
Ve své kategorii nejlepší pořad kam ucho doslechne a oko dohlédne.Výkon moderátora byl opravdu výborný (bavil jsem se) a zcela mimořádně na mě zapůsobila reakce pana Lubomíra Lipského na udělení ceny Thálie.Bylo to chytré,zábavné a současně dojemné.
0/0
26.3.2006 15:16

proud12

Re: Ceny Thálie
Tak bych chtěl"fungovat"kdybych se dožil jeho věku
0/0
26.3.2006 17:58

jitka1

Antonín Procházka nikdy nezklame....
...bylo to báječné...natrhl jste mnoha moderátorům triko  
0/0
26.3.2006 14:28

proud12

Re: Antonín Procházka nikdy nezklame....
Cca před měsícem ještě moderoval pořad na komerční tv ve kterém totálně zklamal!
0/0
26.3.2006 17:55

tychi

Re: Re: Antonín Procházka nikdy nezklame....
Zklamal pan Procházka nebo se neujal jen pořad? Toníčka mám fakt ráda, v divadle i v televizi se na něj ráda kouknu, má chytrý humor a umí dost dobře mluvit, ale novácký pořad mě nepřilákal. Přečetla jsem si, o co tam jde, a rozhodla se to i přes přítomnost Procházky nesledovat. Jeho mám ráda, divné pořady ne.
0/0
27.3.2006 10:59

m_a_r_c

hmm
Za jakej dil kamenaku to dostal ? :-)
0/0
26.3.2006 11:13

celoush

Re: hmm
Možná zvedni prdel o bedny a běž se někdy podívat do divadla a pak se vyjdadřuj
0/0
26.3.2006 17:31

nenápadně maskovaný Kei

Díky
Konečně jeden kvalitní pořad v televizi, děkuji ČT! Tupých estrád je až až, kvalitní už nejsou ani Andělé, díky bohu, že divadlo dělají opravdoví mistři a herci... Lipský na závěr, to byla perla!
Díky za diváky s mozkem!
0/0
26.3.2006 10:44

tychi

Konečně
Konečně jednou nenudné a přesto důstojné udávání cen Thálie. Procházka by to měl uvádět častěji, aby se to ostatní přiučili. Myslím, že se bavilo jak publikum v divadle, tak my u televizí.
0/0
26.3.2006 9:05

MekGajvr

Lipský je machr
Lipský má obrovské charisma, všechny role zvládl s maximálním přehledem, ať už hrál mafiána nebo vrátného...
0/0
26.3.2006 5:44

babacek

Re: Lipský je machr
 Trefněji to vyjádřit nelze a tak se k vám připojuji.
0/0
26.3.2006 6:15

s(h)arka

Re: Lipský je machr
všechny role, ale klaun Cibulka, uklízečka a kuchařka se školníkem...děda Potůček .... rozdal jste se pro náš smích a nejen já Vám také za Vaše role a Vás samého tlčeskám ve stoje...protože Vám to ještě teď můžu říct nebo alespoň napsat...
0/0
26.3.2006 6:43

ToddBertuzzi

Re: Lipský je machr
0/0
26.3.2006 8:54

Pepan11

Lipsky je z te mensiny umelcu
Lipsky je z te mensiny umelcu, za ktere se narod nikdy nemusel stydet. Bohuzel, je jich velmi malo.
0/0
26.3.2006 1:56

nejap

Re: Lipsky je z te mensiny umelcu
Hm, tak to jste asi neviděl třeba film, jehož obsahem je cesta vesničanů autobusem po kravínech, slepičárnách, a jiných komunistických koncentrácích, v nichž Lipský rádoby vtipně v roli prostého dědy s fajfkou v puse komentuje všechny výdobytky socialistického systému. Film je silně propagandistický a vystupování herců v tomto filmu je nepopiratelně velmi aktivním příspěvkem, takže bych Vás i ostatní rád vyzval k tomu, aby jste důkladněji zapátrali v pamněti a vybavili si některé další Lipského role. Raději by se tento stařík měl nechat dokoktat do důchodu. Rozhodně neoceňovat. Nechat  bez povšimnutí, je myslím dobré  řešení. Pro mě je bohužel jedním z televizních kxichtů komunismu. Velmi výrazným.
0/0
26.3.2006 12:13

nenápadně maskovaný Kei

Re: Re: Lipsky je z te mensiny umelcu
Jojo, Linda Rybová, to je hérečka, co?!  Oddělujte od sebe laskavě politiku a umění... herci se o to více-či-méně pokoušeli ať už úspěšně nebo ne. Režim byl prostě takový..
0/0
26.3.2006 12:35

nejap

Re: Re: Re: Lipsky je z te mensiny umelcu
Ty jsi ale velmi rychle hotový. Nechápu co meleš o Rybové, jakási souvislost existuje jen v tvé hlavě, nechápu také proč bych měl oddělovat v případě Lipského politiku od umění, ve filmu jehož titul si nepamatuji , jak jsem poznamenal v předchozím příspěvku, šlo o propagandu, nikoliv o umění. Velmi sis zjednodušil život tvrzením že režim byl takový, daleko užitečnější je ale neustále omílání a neustálá snaha o to, přijít na kloub tomu, jaký. Naštěstí díky takovým profláklým ksichtům jako je Lipský, si můžeme udělat obrázek o tom, jak ´tragicky průměrné a charakterově nekonzistentní povahy obsazoval do svých filmů. Věřím že umí na divadle dobře zahrát, ale jeho přínos není celoživotní, neměl by tedy za něj dostat cenu. Podstatnou část života strávil ve službách něčeho, co většina naši společnosti považuje za špatné. Oceňováním takovýchto bambulů jen oddaluje sebereflexi nás všech, protože  ukazuje, že aktivní účast v propagandistických filmech se promíjí. O tom, jakou roli hra
0/0
26.3.2006 13:25

nejap

Re: Re: Re: Re: Lipsky je z te mensiny umelcu
je propaganda v totalitních režimech, se snad už rozepisovat nemusím.
0/0
26.3.2006 13:27

nenápadně maskovaný Kei

Re: Re: Re: Re: Re: Lipsky je z te mensiny umelcu
Rybovou jsem dal jako příklad "moderní" herečky, co ale vůbec neumí hrát...
Já tu dobu pamatuju, i když je fakt, že větší část mého života je už v "demokracii". Byly filmy špatné, byly dobré a byly i vynikající (což se dnes nedaří). Každý film musel obsahovat kus nějaké ideologie a každý film obsahoval i kus proti-ideologie, záleželo na tvůrcích, jak šikovně to tam dostali... Lipský vytvořil spousty filmových rolí z toho jedna byla ve filmu, který jak říkáš, byl propagandou. Pořád nevidím důvod, proč bych ho měl zatracovat.
Jinak, zatracuješ doufám i herce, který ztvárníl Majora Zemana a Primu, za to že to vysílala? Jestli ano, tak tě chápu, já se snažím i mezi tím tak nějak rozlišovat, mám rád staré české filmy, až na vyložené stranické porno jako je Major Zeman... Ten film, o kterém píšeš, asi neznám, tak ho ani nemůžu srovnávat...
0/0
26.3.2006 13:49

nejap

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lipsky je z te mensiny umelcu
Uvědomuji si, že je potřeba rozlišovat, souhlasím také s tím, že záleželo na tvůrcích, jak se jim podařilo protiideologii, rovněž jsem si velmi vědom toho, že má argumentace stojí na chabém základu jednoho filmu(viděl jsem jich samozřejmě víc), přesto se ho hodlám držet. Ten film totiž žádnou protiideologii neobsahoval a v dovoluji si tvrdit, že v tomto natvrdlostí netrpím, jednalo se právě o stranické porno o kterém mluvíte. Nesouhlasím  proto s bezvýhradným obdivem a stand up ovations. Je to zřejmě z říše snů, ale velmi bych ocenil např. z úst samotného Lipského, Neblbněte, dělal jsem i kraviny, lituji. Pak bych se zvedl a taky plácal, až by se mi tváře třásly. Tak si totiž představuji přínos kultůře.Nezatracuji Lipského, takováto cena se neodmítá z tak pošetilých důvodů, o kterých já mluvím, to chápu. Jen si přeji jiné osobnosti, zvěčňované do ikon. Vím že je jich málo, ale nedá se nic dělat.
0/0
26.3.2006 14:51

factorx

Re: Re: Re: Re: Re: Lipsky je z te mensiny umelcu
Lipsky je na divadle pres 50 let a byl pred komunisty a tudiz zustal hercem i behem nich a po nich, je logicke. Samo by stacilo na cenu a taky za to cena Thalie je - prinos divadlu, z filmem to nema nic spolecneho.
Co dokazujete tim filmem? Tri chlapi na cestach jako vrchol propagandy? Lipsky ten scenar nepsal  a divat se na to jako na film o dedovi jezdicim po nasich vlastech se da jiste taky. Ale to je skoro jedno, co to ma mit s Lipskeho politickym presvedcenim?
 
Jake role dostavali herci za rezimu s tim se tezko neco dalo delat. Z komunisticke strany vystoupil Lipsky jeste v 50tych! letech, kdyz se ukazalo, ze osvoboditele nejsou zas az tak osvobodiltele a to bylo hodne riziko, zadna poza v 68mem jako jini. Vy ale potrebujete nadavat na kazdeho a najit si cokoliv jako zaminku.
Dokonce ani neni v cibulkovych seznamech, ktere jsou jinak spis seznamy obyvatel ceske republiky.
Zrovna tady jste trochu ujel, podiv
0/0
26.3.2006 14:21

factorx

Re: Re: Re: Re: Re: Lipsky je z te mensiny umelcu
Zrovna tady jste trochu ujel, podivejte se na to kolik toho pan Lipsky natocil, odehral na divadle a jaky pomer z toho muzete oznacit za propagandu.
(i kdyz vy jiste, kdyz se budete snazit oznacite cokoliv, kde zabrali jednu ceskou chalupu a rekli o ni, ze je pekna a dobre se v ni zije....)
0/0
26.3.2006 14:21

nejap

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lipsky je z te mensiny umelcu
Také jste ujel, nejednalo se o nějaké tři chlapy na cestách, asi mluvíme každý o jiném filmu, ale má chyba, nepamatuji si název. Nejsem nijak radikální, složitost lidských rozhodnutí v předchozí době je mi zřejmá, snažím se vysvětlit své postoje v  nové reakci někde ob dva sloupce výš, tak si je prosím přečtěte. Rozdíl mezi tím co propaganda byla a co nikoli, vnímám velmi jasně i přes vaše pochybnosti. Protože vnímám senu Thalie za celoživotní dílo jako velmi prestižní, nesouhlasím s tím, aby ji dostávali takovíto lidé. Neměřím také lidské kavality poměrem mezi počtem účastí ve věcech dobrých a špatných.
0/0
26.3.2006 15:02

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lipsky je z te mensiny umelcu
Ale ano - Byli to Tři chlappi na cestách a film těžil z popularity seriálu Tři chlapi v chalupě - a právě díky Lipskému se na něj dalo (místy) koukat. A mimochodem - to ocenění dostal pan Lipský za svou divadelní práci - ne za filmy a seriály - a v kolika divadelních rolích jsi ho viděl?
0/0
27.3.2006 17:41

nejap

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lipsky je z te mensiny umelcu
Mě nezajímají věci, na které se dá koukat, stejně jako mě nezajímá žemlovka, přestože se dá jíst. Co to jako je, dá koukat? Již v předchozích příspěvcích jsem upozornil na chatrný základ své argumentace, na Lipského bych do divadla nešel. Nevím také, proč bych na Vaši výzvu měl reagovat nějakým dělením na Lipského blbého herce v seriálech a filmech a na dobrého na divadle. Myslím si, že takovéto ceny by měli dostávat jen osobnosti, které si člověk nemusí takto dělit.Přívlastek za celoživotní přínos, nebo jak to přesně je, je nad přívlastkem za divadlo, ale to je snad jasné. Klidně se spokojte s věcmi na které se dá dívat, ale já si, jestli dovolíte, budu vybírat jen ty opravdu dobré a budu obdivovat osobnosti "úplně čisté", nedělitelné.
0/0
28.3.2006 9:25

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lipsky je z te mensiny umelcu
To, že někdo hraje v blbém filmu (inscenaci, serálu) z něj nedělá blbého herce - a naopak. K vaší poslední poznámce - to si moc neužijete.........
0/0
28.3.2006 13:08

nejap

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lipsky je z te mensiny umelcu
Aha, tak to je pro mě novinka. Jinak si užívám docela hezky, umím si totiž kvalitu najít a nijak mě to neobtěžuje. Na vaše nezralé stanovisko nedokážu reagovat. Podíl herce na blbé inscenaci vidím jinak.Nepotřebuji se bavit furt a za každou cenu. Stačí mi to jednou za čas, ale pořádně. Miluji takové herecké výkony, z nichž si sednu na prdel. Bez šance k výhradám a velmi spokojený.
0/0
29.3.2006 14:59

jitka1

Re: Re: Re: Re: Lipsky je z te mensiny umelcu
Mily Nejapny, nejmenujes se nahodou Rejzek, ze ne? Kvuli tobe, aby vsichni, kdo meli tu smulu, ze zili za bolsevnika, zalezli do sklepu a sli delat topice, ze? Mozna ze bys tam na protest mel zalezt ty....
0/0
26.3.2006 14:26

nejap

Re: Re: Re: Re: Re: Lipsky je z te mensiny umelcu
Tvá reakce je spekulace a ještě k tomu zbytečně agresivní, nechala ses unést. Rejžek je mi úplně buřt, protože si podle mě zavřel cestu k pravdě o čemkoli svou histerickou urputností, není tedy dobrým kritikem. Denně se setkávám se stovkou lidí, kteří žili za bolševika. Setkávám se i s lidmi kteří byli komunisté, nikdy by mě nenapadlo nějak tvrdě je konfrontovat. Ovšem těm nikdo netleská ve stoje. Další, máte-li zájem, ve dvou reakcích, které jsem připsal pod připomínky jiných pisatelů, kteří byli ,na rozdíl od vás, věcní.
0/0
26.3.2006 15:11

skrivan1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lipsky je z te mensiny umelcu
Při Vašich příspěvcích si člověk vybaví větu pana Wericha, kdy něktří lidé i kdyby zde žily 300 let, tak  mají stále co říci, zatím co někteří třicátníci zde nemusí být již 450 let.
0/0
26.3.2006 15:38

nejap

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lipsky je z te mensiny umelcu
Ano, trefné, Wericha mám také velmi rád, na rozdíl od Lipského měl vždy jasnou představu o tom, co je vkusné a co je nevkusné. Nikdy jsem nenaznačil, že o svých názorech nepochybuji, ale přesto, význam Lipského pro českou kulturu je tak sporný, jako význam Jiřinky Bohdalové, bez ohledu na nejich popularitu. Příště bych uvítal, aby jste se více rozepsal vlastními slovy, citace nám pomáhají věci pojmenovat, ale jako argument často neposlouží. Je to totiž cizí moudro použitelné i v případě že do něj člověk osobně nedozrál. Ale chápu, prostě jste si chtěl jen udělat radost. Je to jako půjčit si od někoho dobře zakouřenou dýmku.
0/0
27.3.2006 15:30

MilanMilanMilan2

Pan Lipský
Patří už po leta k mým nejoblíbenějším hercům - přeji mnoho zdraví.
0/0
25.3.2006 22:57

sonaki

Pane Lipský
Vážený pane Lipský, gratulujeme Vám z celého srdce a děkujeme za to, že jste fajn člověk s čistým srdcem. Severočeši    
0/0
25.3.2006 22:50

PetrK.

Tak tak.
Lipský je machr!
0/0
25.3.2006 22:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.